Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2003, 18:42
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
Ik heb erg veel last van diaree de afgelopen maanden. ongeveer 3 keer per week ofzo. Telkens na het warm eten. Volgens mij komt het door de combinatie van iets kouds na (of ondertussen) warm eten. Het heeft even geholpen dat ik het toetje er lang van te voren uit haalde, maar nu helpt dit ook al niet meer. Ook na een ijsje ben ik er zeker van dat ik diaree krijg.
Heeft iemand meer hier last van en tips voor? Zelf denk ik dat thee wel iets helpt, maar dat gebruik ik als ik al gehad heb dat ik het niet nog een keer krijg. Maar goed, dit helpt niet om het helemaal niet meer te krijgen. Denk dat ik anders toch maar eens naar de dokter moet..:-s..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 18:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet van mezelf dat ik diarre krijg van sinaasappelsap en ander vruchtensap met vruchtvlees erin, ook kan ik niet tegen ineens vet eten, als ik een week lang bijna alleen maar pasta heb gegeten ga ik aan de diarree als we daarna ineens friet eten, ook kan ik er niet tegen om na een week pasta ineens aardappelen te moeten eten, ik moet echt rustig omschakelen maar ja ik heb heel veel last van diarree en / of verstopping, het is of het een of het ander. Ik weet inmiddels van mezelf wel waar ik wel en niet tegen kan en die dingen probeer ik te vermijden zodat ik er minder last van heb. Probeer in ieder geval om genoeg te blijven drinken zodat je niet uitdroogt als je langdurig diarree hebt.
Oud 17-05-2003, 18:48
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
ben jij er al wel voor naar de dokter geweest voor medicijnen ofzo?? Lijkt me dat je je darmen ofzo toch wel sterker kunt maken zeg maar?? Rekening mee houden doe ik ook wel, maar is gewoon zo vervelend, en of het nou alleen door koud/warm komt weet ik ook niet helemaal zeker, omdat ik het ook wel eens krijg als er niets echt kouds bij het eten zat weet je wel...*zucht*...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 19:37
Verwijderd
Zelf heb ik er ook snel last van; drink een dag lekker thee en eet beschuitjes.. Een banaan of twee wil ook goed helpen.
Kijk wat dat oplevert; helpt het niets? Ga dan zeker naar de dokter en leg je probleem voor, waarschijnlijk krijg je dan carbon-pilletjes, zodat er meer vocht ontrokken wordt uit je ontlasting.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 19:44
Verwijderd
Heb je geen voedselovergevoeligheid oid?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 11:19
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
Bedankt voor reacties. Maar overdag heb ik er dan niets geen last van. Gewoon alleen na het eten of na een ijsje ofzo. En dan kan ik het al meteen voelen als het verkeerd is gegaan, gaat mijn buik zo tekeer. Ik denk zelf dat mijn buik de warm-koud overgang niet aan kan ofzo. Maar ja...is ook echt van na het eten last, totdat diaree geweest is. Dan nog even nagevoel en is het weer over. Buiken ook altijd..:-s..:-)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 12:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weet je zeker dat je geen overgevoeligheid hebt voor melkproducten omdat je er vaak last van hebt bij het toetje (yoghurt, vla ???) en je zegt nu ook dat je het hebt na het eten van een ijsje en daar zit ook melk in (tenzij je waterijs eet). Probeer voor jezelf een zulk soort verbanden te leggen en als je er niet zelf uitkomt zou ik toch eens naar de huisarts gaan want het is niet gezond om vaak diarree te hebben omdat de kans dan bestaat dat je uitdroogt.
Oud 18-05-2003, 12:55
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
nee, melkproducten gaat wel goed. Met brood eten ook wel eens glas melk ofzo en dan nergens last van. Wel even in de magnetron. Ik ben eigenlijk wel zeker van dat door warm-koud komt. Want als ik bv koude appelmoes bij het warm eten gebruik gaat het ook mis. Maar ja, ook al let ik hier wel op dat niets echt koud is, toch gaat nog te vaak mis!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
zonnebloemke schreef op 18-05-2003 @ 12:55:
nee, melkproducten gaat wel goed. Met brood eten ook wel eens glas melk ofzo en dan nergens last van. Wel even in de magnetron. Ik ben eigenlijk wel zeker van dat door warm-koud komt. Want als ik bv koude appelmoes bij het warm eten gebruik gaat het ook mis. Maar ja, ook al let ik hier wel op dat niets echt koud is, toch gaat nog te vaak mis!
Ga naar je huisarts, zo hoor je niet te reageren op warm/koud-verschil...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten