Oud 01-11-2008, 09:56
Verwijderd
Ik heb nu sinds een aantal dagen (4-5) een bultje onder mn oksel, ter grote van een muggenbult. Woensdag deed het pijn, zeker als ik er op drukte of mn armen flink bewoog. Dacht dat het iets van een ontstoken talgkliertje / haarvaatje zou zijn, heb ik wel vaker en dat is meestal binnen 2 dagen weer weg. Maar inmiddels zit het er dus nog steeds, doet het alleen geen pijn meer. Voel m alleen duidelijk zitten als ik eroverheen ga en kan het ook vastpakken. Opgezette lymfeklier ofzo? Zou pfeiffer ermee te maken kunnen hebben waar ik sinds 2 maanden van genezen ben?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 11:19
Mara
Mara is offline
Pfeiffer kan inderdaad je lymfeklieren laten opzwellen, wat je in je oksel kan voelen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 11:52
Verwijderd
ja oke, maar ik ben daar dus al ongeveer 1,5 maand geleden van genezen.
Oftewel k heb geen idee of dat het nog zou kunnen zijn.

Hoe lang moet ik wachten voor een afspraak met de dokter? Een week ofzo?

Laatst gewijzigd op 01-11-2008 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 17:23
blablatje
blablatje is offline
Is het een soort ovaal bolletje onder de huid? Dan is het waarschijnlijk een lymfeklier. Een pijnlijke vergrote lymfeklier komt meestal door een virusinfectie (zoals Pfeiffer, maar ook een gewone verkoudheid of keelontsteking) of door een plaatselijke infectie (misschien tegelijkertijd zo'n ingegroeid haartje?). Als het langer dan zes weken aanhoudt of groter dan 2 cm wordt moet je er sowieso mee naar de dokter, maar eerder mag natuurlijk ook, het is alleen wel handig om het eerst een week de kans te geven om vanzelf weg te trekken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 18:49
Verwijderd
Pfeiffer kan ook terug blijven komen (dus als je in principe al genezen bent) als je weerstand laag is, dan kunnen je lymfeklieren ook opzwellen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 00:52
Verwijderd
Je moet hierbij een onderscheid maken of het dieper zit of heel oppervlakkig. Als het op een muggenbult lijkt zou ik meer denken aan een ontstoken talkkliertje. Je moet hiermee wel oppassen, want de enige remedie is dat je het openmaakt en de pus eruit laat lopen, Met een lymfeklier in je oksel moet je ook oppassen. Er is inderdaad een kans dat dit wordt veroorzaakt door een virus/infectie, maar dit heeft waarschijnlijk niets meer met die pfeiffer te maken. Als dit nog langer dan een week aanhoudt, zou ik als ik jou was even naar je huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Is het een soort ovaal bolletje onder de huid? Dan is het waarschijnlijk een lymfeklier. Een pijnlijke vergrote lymfeklier komt meestal door een virusinfectie (zoals Pfeiffer, maar ook een gewone verkoudheid of keelontsteking) of door een plaatselijke infectie (misschien tegelijkertijd zo'n ingegroeid haartje?). Als het langer dan zes weken aanhoudt of groter dan 2 cm wordt moet je er sowieso mee naar de dokter, maar eerder mag natuurlijk ook, het is alleen wel handig om het eerst een week de kans te geven om vanzelf weg te trekken.
Het zit niet super oppervlakkig, je kunt het wel zien. Het is ter grote van een muggenbult, ziet er niet zo uit.
Zal inderdaad wel een opgezette lymfekleir zijn. Kijk het iig nog even aan, heb het idee dat het wel kleiner wordt mja merk het vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 17:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik had een keer een opgezette lymfeklier en daar ging ik dus helemaal bang mee naar de dokter. Maar die zei: als het langer dan twee weken duurt, moet je naar de dokter. Anders gaat het vanzelf wel weer over.
Dus: het gaat vanzelf wel weer over en als het te lang blijft, ga je naar de dokter.
Maar je kunt altijd naar de dokter natuurlijk, als je je zorgen maakt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 22:23
==mii_girlii==
Avatar van ==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
laat je controleren door een dokter ht kan borstkanker zijn.....
__________________
Voor de een aardig, voor de ander een bitch.Voor de 1 gul, voor de ander gierig. Voor de 1 een hoer voor de ander een non.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Ik had een keer een opgezette lymfeklier en daar ging ik dus helemaal bang mee naar de dokter. Maar die zei: als het langer dan twee weken duurt, moet je naar de dokter. Anders gaat het vanzelf wel weer over.
Dus: het gaat vanzelf wel weer over en als het te lang blijft, ga je naar de dokter.
Maar je kunt altijd naar de dokter natuurlijk, als je je zorgen maakt.
het zit er nu een week, en tis nu echt nog een klein knobbeltje. Ik hou het wel elke dag in de gaten maar heb het idee dat het over een paar dagen wel weg is. Mocht het er volgende week nog zitten ga ik wel ff langs de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 20:32
==mii_girlii==
Avatar van ==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
ht is ook een symptoom voor borstkanker. ga es naar dokter, dan kunnen ze rontgen foto;s maken. hoe eerder hoe beter. veel suc6!
__________________
Voor de een aardig, voor de ander een bitch.Voor de 1 gul, voor de ander gierig. Voor de 1 een hoer voor de ander een non.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 18:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
ht is ook een symptoom voor borstkanker. ga es naar dokter, dan kunnen ze rontgen foto;s maken. hoe eerder hoe beter. veel suc6!
Niet bij ieder bultje of knobbeltje heb je gelijk borstkanker hoor!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 10:01
Verwijderd
inmiddels is het bijna helemaal weg dus het zit wel goed denk ik
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 00:04
==mii_girlii==
Avatar van ==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
Citaat:
Niet bij ieder bultje of knobbeltje heb je gelijk borstkanker hoor!
neenee dat bdoel ik niet! maar voor het geval dat, want hoe eerder je ondenkt hoe beter. ik zei niet dat ze dat gelijk heeft of zo...
__________________
Voor de een aardig, voor de ander een bitch.Voor de 1 gul, voor de ander gierig. Voor de 1 een hoer voor de ander een non.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 00:19
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
En aan een röntgenfoto heb je ook niks bij borstkanker.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 21:26
==mii_girlii==
Avatar van ==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
Citaat:
En aan een röntgenfoto heb je ook niks bij borstkanker.
tuurlijk wel
__________________
Voor de een aardig, voor de ander een bitch.Voor de 1 gul, voor de ander gierig. Voor de 1 een hoer voor de ander een non.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 09:35
==mii_girlii==
Avatar van ==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
Citaat:
Niet bij ieder bultje of knobbeltje heb je gelijk borstkanker hoor!
o nou zie ik wrm je dat zei ik heb 2 x gereageerd
__________________
Voor de een aardig, voor de ander een bitch.Voor de 1 gul, voor de ander gierig. Voor de 1 een hoer voor de ander een non.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid bult onder oksel
jemappelebas
1 14-05-2006 14:45
Lichaam & Gezondheid bultje onder mijn oksel
jet
31 03-06-2005 12:20
Lichaam & Gezondheid Bultje onder oksel weghalen, ervaring?
Verwijderd
3 28-06-2004 20:08
Lichaam & Gezondheid Bultje onder oksel?
Another Way
8 17-08-2003 21:15
Lichaam & Gezondheid Pijnlijk bultje onder mn oksel!
Kronkeltje
9 23-03-2003 20:08
Lichaam & Gezondheid bultje onder oksel.. help me please:S!!
meisjemeis
9 11-07-2002 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.