Oud 12-04-2006, 12:41
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Hey Hallo,

Een vriend van me heeft nogal een lastig netwerk probleem, hij heeft 3 pc's verbonden d.m.v. een router, en deze pc's kunnen elkaar niet allemaal vinden.

Er staan 3 pc's,
De hoofd PC: Een nieuw snel systeem met XP Home
De oude PC: Een oude celeron pc met Win98 SE
De Laptop: Met XP Home

De hoofd pc ziet alle pc's en kan op alle pc's rondsnuffelen en andersom ook, het probleem doet zich voor wanneer de Windows 98 pc op de laptop wil kijken of andersom. Hij vindt de pc gewoon niet.

Het gekke is echter dat als ik \\(het ip) in type ik gewoon snel verbinding heb en kan kijken op de pc.

Wat kan hier zoals mis zijn?

Pc's allemaal bedraad verbonden DMV een E-Tech Router op Chello, DHCP staat aan, Windows Firewall uit, De XP pc's draaien SP2 en de laptop heeft Norton Personal Security (die ik er van verdenk)
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2006, 15:52
Verwijderd
Draai het eens zonder NPS.
Maar dat soort gekke dingen wil Windows nogal eens doen, laatst ging bij een vriend van me zijn netwerk down terwijl hij niks had veranderd, de dag erna werkte het gewoon weer, zonder iets te veranderen! :/
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:06
bam
Avatar van bam
bam is offline
Ik vind het ook zo vervelend als Win98 niet op NTFS partities kan kijken...

Is de harde schijf van de laptop geformateerd als FAT32 of als NTFS?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:22
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
bambix schreef op 12-04-2006 @ 16:06 :
Ik vind het ook zo vervelend als Win98 niet op NTFS partities kan kijken...

Is de harde schijf van de laptop geformateerd als FAT32 of als NTFS?
Fat maar die kan gewoon netwerkverkeer bedrijven met de Hoofd Pc die op NTFS draait.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:55
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Koning schreef op 12-04-2006 @ 16:22 :
Fat maar die kan gewoon netwerkverkeer bedrijven met de Hoofd Pc die op NTFS draait.
Sinds wanneer kan windows 98 wegschrijven op NTFS ?

Niets tegen jou, maar mijn kennis vertelde me dat dat niet kan :/
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:50
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
bambix schreef op 12-04-2006 @ 16:55 :
Sinds wanneer kan windows 98 wegschrijven op NTFS ?
(...)
nee, maar mss via netwerk wel (faked de host de schijf als FAT en regelt de NTFS zelf oid)
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:03
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
dafelix schreef op 12-04-2006 @ 18:50 :
nee, maar mss via netwerk wel (faked de host de schijf als FAT en regelt de NTFS zelf oid)
Eh? Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, mijn laptop is ook FAT32 loopt als een tiet met mijn NTFS pc.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:11
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
de NTFS ondersteuning zit er pas vanaf Windows XP in, een Windows 98 kan geen NTFS partitie uitlezen (standaard), laat staan schrijven

Maar zoals ik al zei, het kan zijn dat windows schijven als FAT32 deelt op het netwerk, zodat gebruikers met oudere OS' er ook gebruik van kunnen maken. Echter, weet ik dit niet zeker
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:39
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
dafelix schreef op 12-04-2006 @ 19:11 :
de NTFS ondersteuning zit er pas vanaf Windows XP in, een Windows 98 kan geen NTFS partitie uitlezen (standaard), laat staan schrijven

Maar zoals ik al zei, het kan zijn dat windows schijven als FAT32 deelt op het netwerk, zodat gebruikers met oudere OS' er ook gebruik van kunnen maken. Echter, weet ik dit niet zeker
Dus upgraden zou eigenlijk beter zijn? Tsja het is een Celeron 333Mhz met 64 MB-Ram :\ misschien dat daar Windows 2000 op draait maar dan houdt het denk ik wel op.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 20:11
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 12-04-2006 @ 19:11 :
de NTFS ondersteuning zit er pas vanaf Windows XP in, een Windows 98 kan geen NTFS partitie uitlezen (standaard), laat staan schrijven

Maar zoals ik al zei, het kan zijn dat windows schijven als FAT32 deelt op het netwerk, zodat gebruikers met oudere OS' er ook gebruik van kunnen maken. Echter, weet ik dit niet zeker
Pardon?
Lees eerst dit eens voordat je poep schrijft.
Citaat:
NTFS or New Technology File System is the standard file system of Windows NT and its descendants Windows 2000, Windows XP and Windows Server 2003. Windows versions 95, 98, 98SE and ME cannot natively read NTFS filesystems, although third-party utilities do exist for this purpose.

NTFS replaced Microsoft's previous FAT file system, used in MS-DOS and early versions of Windows. NTFS has several improvements over FAT such as improved support for metadata and the use of advanced data structures to improve performance, reliability and disk space utilization plus additional extensions such as security access control lists and file system journaling. Its main drawback is its very limited support by non-Microsoft OSes, since the exact specification is a trade secret of Microsoft.

NTFS has five versions: v1.0, v1.1 and v1.2 found in NT 3.51 and NT 4, v3.0 found in Windows 2000 and v3.1 found in Windows XP and Windows Server 2003. These versions are sometimes referred to as v4.0, v5.0 and v5.1, after the version of Windows they ship with. Newer versions added extra features. For example, Windows 2000 introduced quotas.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 21:56
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Windows versions 95, 98, 98SE and ME cannot natively read NTFS filesystems, although third-party utilities do exist for this purpose.

En ik wil het wel simpel houden zegmaar
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 16:23
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
De situatie blijkt anders te zitten, Nortor Personal Security staat er niet meer op.

Als ik vanaf de Laptop op de Hoofd Pc kijk is er niks aan de hand, kijk ik vanaf de Hoofd Pc op de Laptop dan krijg ik een foutmelding.



De Werkgroep opnieuw aanmelden heeft geen zin. Bestands en printerdeling staat aan. Windows Firewall staat op beide pc's uit.


Ik heb nog nooit geweten dat een LAN bouwen tussen 2 XP pc's zo lastig is. :\
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Airflow Antec 300 in stoffige omgeving.
Severus
9 09-12-2011 13:13
Software & Hardware Service Pack 3 voor Windows XP?
Batave
7 11-07-2008 20:51
Levensbeschouwing & Filosofie Dat zijn een hoop beestjes...
akumabito
498 24-12-2006 00:08
Software & Hardware welke van deze 3 moederboards ?
J-roenn
22 28-05-2006 01:31
Software & Hardware [Internet] Browsers werken niet
LamMuH_EiKoL
12 21-02-2005 21:03
Games fps drops
dingokoning
15 12-05-2003 16:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.