Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 18:50
Verwijderd
Ik heb laatst een PC gekregen... en die was niet weggedaan om de reden dat ie kapot zou zijn. Hij was weggegaan omdat ze hem niet meer nodig hadden. Hij fungeerde als server.

Er zit een tapestreamer, een diskettestation en 3 hardeschijven in, die aan een of ander SCSI kaart aangesloten zitten.

Het probleem is dat ie niet op wil starten (zie onderwerp). Wat ie doet als je het power knopje indrukt is dat ie even met de beide lichtjes van de tapestreamer knippert...en dat is het. De koeler (die onder de voeding zit) gaat niet aan, er komen geen piepjes en er komt niks op het beeldscherm te staan.

Er zit wel een videokaart in, en de stekkers zijn op de juist manier aangesloten

Heeft iemand misschien een oplossing?

.. O ja, er zit ook zo'n raar klein kaartje in, waarvan ik niet weet wat het is. Het heeft 1 rond aansluitinkje, dat er uit ziet als een koptelefoon aansluitinkje... Maar het zal wel geen geluidskaart zijn, want het is een kantoorcomputer.

Laatst gewijzigd op 22-12-2003 om 18:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 21:47
Verwijderd
Probeer met andere hardware het probleem op te lossen,
klinkt iig alsof je mobo het gewoon niet doet dat kan zijn doordat het geen stroom krijgt..

Verder geef je te weinig info zodat we er wat mee kunnen..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 22-12-2003 @ 22:47:
Probeer met andere hardware het probleem op te lossen,
klinkt iig alsof je mobo het gewoon niet doet dat kan zijn doordat het geen stroom krijgt..

Verder geef je te weinig info zodat we er wat mee kunnen..
Er zit iets van SLP (sleep) en RP (remote power) op het moederboard (wat pinnetjes).

Is dat misschien van belang?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:43
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
er zal wel iets met het moederbord zijn
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:49
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Maak eens open en kijk eens of alles goed aangedrukt zit. CPU, videokaart, geheugen, voedingsconnector enzo.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:50
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 23-12-2003 @ 20:49:
Maak eens open en kijk eens of alles goed aangedrukt zit. CPU, videokaart, geheugen enzo.
dan zou die wel een foutmelding geven als er ook maar iets niet aangesloten is. D.m.v. piepjes..

als hij al helemaal niet opstart kan ie misschien het bios niet eens laden ( misschien zit daar een fout in, verkeerde versie geflashd) of is er iets kapot aan je moederbord.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:58
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 23-12-2003 @ 20:50:
dan zou die wel een foutmelding geven als er ook maar iets niet aangesloten is. D.m.v. piepjes..

als hij al helemaal niet opstart kan ie misschien het bios niet eens laden ( misschien zit daar een fout in, verkeerde versie geflashd) of is er iets kapot aan je moederbord.
Klopt.

Maar verder vermoed ik ook voeding of moederbord ofzo.
Heb je toevallig nog ergens een (oude) voeding rondslingeren?

Of probeer eens een BIOS-reset. Dat klein batterijtje op het moederbord 15-30min eruit laten.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 19:04
peter-jan
Avatar van peter-jan
peter-jan is offline
hé koffiekoek, kan je me eens een foto'tje posten van dat kleine batterijtje. Zou nl. ook graag m'n bios resetten d.m.v dat. Maar ik wist niet hoe zo'n dingetje eruitzag
__________________
thank you come again
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 19:38
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 24-12-2003 @ 20:04:
hé koffiekoek, kan je me eens een foto'tje posten van dat kleine batterijtje. Zou nl. ook graag m'n bios resetten d.m.v dat. Maar ik wist niet hoe zo'n dingetje eruitzag


__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 21:28
peter-jan
Avatar van peter-jan
peter-jan is offline
bedankt,
sorry dat ik het nog eens vroeg via een PM, maar was vergeten in welk topic ik die vraag stelde
wel bedankt
__________________
thank you come again
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 22:16
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Your welcome.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 17:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het kan ook iets veel simpelers zijn, zoals bijvoorbeeld het powerknop-systeem dat niet goed meer werkt (of misschien is je moederbord wel doormidden gebroken )...

Het lijkt me overigens geen voedingprobleempje, aangezien er een reactie komt.

Zo te horen is het een moederbordkwestie. Misschien eens proberen om je powerknop langer in te drukken? Ook een verkeerde schakeling of een kortsluiting zou het *kunnen* zijn, ik weet het zo niet. Meestal zijn dit kwesties waar iemand on-site naar moet kijken, is heel moeilijk over een forum...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 17:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 23-12-2003 @ 20:58:
Of probeer eens een BIOS-reset. Dat klein batterijtje op het moederbord 15-30min eruit laten.
Bios reset kan vaak ook met een jumper (handleiding moederbord)...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 18:10
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
misschien wat apparaten loskoppelen tapestreamer ofzo of wat hds had laatst in een oud bakkie een kapotte csdrom speler zitten toen deed ie ook niets ding losgekoppeld deed ie het weer wel.
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Put@ schreef op 26-12-2003 @ 19:10:
misschien wat apparaten loskoppelen tapestreamer ofzo of wat hds had laatst in een oud bakkie een kapotte csdrom speler zitten toen deed ie ook niets ding losgekoppeld deed ie het weer wel.
Heb ik al gedaan.

Ik ga er vanuit dat er iets is wat ik gewoon niet weet. De computer komt van een kantoor en fungeerde daar als een server. En werkte ook nog.

Hebben jullie misschien gehoord van een server die op afstand werd aangeschakeld ofzohw? Er zit nl. iets wat "Remote Power" heet en SLP (Sleep) over die pinnetjes zit een stekkertje met wat draadjes die richting de power knop gaan.... Remote power....power op afstand, zie? Er zit ook zo'n klein kaartje, waarvan ik niet kan zeggen wat het is, en er staat ook niks duidelijks op. Het heeft maar 1 aansluiting: iets wat iig lijkt op een koptelefoon aansluitinkje. Zou je daar iets in moeten doen wat er voor zorgt dat de computer wel op wil starten ofzohw? Er zit o.a. ook een netwerkkaart in.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wat Put@ zei was niet eens zo gek, alleen doe het wat rigoreuzer, haal alles eens los, van videokaarten tot netwerkkaarten, tot floppydrives, alles! Inclusief randapparatuur. Bij wijze van spreken alleen het geheugen, de processor, de voeding en de powerknop erop laten zitten (processor nooit losmaken, want dan moet je van die koelsmurrie erop kwakken)... Start hij dan wel normaal op (dat kun je horen), dan weet je dat het niet je moederbord zit, of in ieder geval niet echt intern in je moederbord.

Een server die op afstand ingeschakeld moet worden kan wel, maar het lijkt me sterk, wat je ook kunt doen is even de online manual van je moederbord erbij pakken (Asus zet ze bijv. altijd online) en dan alles loskoppelen behalve de processor (dus ook de voeding, powerknop etc.) en dan volgens het boekje weer alles vastmaken. Dat heeft mijn laatste hardwareproblemen ook verholpen, hoewel ik niet weet hoe het kan
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 20:51
Verwijderd
Euhm...even een belangrijke wijziging: het Power LEDje knippert wel even! Had ik eerst even over het hoofd gezien.

Ik heb alles er al uitgehaald.

Er is niets kapot volgens mij.

Het moederboard is er een van Intel, en heeft een Socket 8 waarin een Pentium Pro processor inzit. Dat kan ik je iig vertellen. Ik zie zo niet welk moederboard van Intel het is.

Er zit alleen een "Front panel header" met daarop pinnetjes voor power LED, harddisk LED, infrarood, RST(reset), SLP(sleep) en RP(remote power). Er staat ook J27 bij. Er zit een stekkerdingetje (eigenlijk meer een dingetje waar de pinnetjes in gaan) over SLP en RP, welke richting de powerknop gaat.

Kan iemand mij misschien vertellen wat Remote Power en Sleep precies inhoudt? Dit is misschien cruciaal voor het oplossen van dit duistere mysterie
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 22:00
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Loopt dus een draadje vanuit de Power-knop naar een 'Remote Power' pinnetje op het moederbord? Als die die eens van het Remote afhaald; en ergens op 'gewoon' power inplugd? (als dat er is).
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 29-12-2003 @ 23:00:
Loopt dus een draadje vanuit de Power-knop naar een 'Remote Power' pinnetje op het moederbord? Als die die eens van het Remote afhaald; en ergens op 'gewoon' power inplugd? (als dat er is).
Ja, maar zoiets zie ik nergens.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 20:05
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
12Trix schreef op 30-12-2003 @ 20:48:
Ja, maar zoiets zie ik nergens.
Heb je een DigiCam?

Zo ja... moet je eens 'n (macro)foto van dat moederbord maken.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 20:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 30-12-2003 @ 21:05:
Heb je een DigiCam?

Zo ja... moet je eens 'n (macro)foto van dat moederbord maken.
Goed idee, anders even het precieze type posten, dan kunnen we met google wel een fotootje vinden
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 13:57
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
trek het geheugen er eens uit, kan geoxydeerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 31-12-2003 @ 14:57:
trek het geheugen er eens uit, kan geoxydeerd zijn.
Citaat:
Ik heb alles er al uitgehaald.

Er is niets kapot volgens mij.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 17:38
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 31-12-2003 @ 16:45:
veel mesnsen beschouwen geheugen niet als onderdeel.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 13:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 31-12-2003 @ 18:38:
veel mesnsen beschouwen geheugen niet als onderdeel.
Ik had gezegd dat hij er alles, inclusief geheugen, uit moest halen, daar sloeg zijn reactie dus op

Offtopic: Gefeliciteerd!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2004, 16:22
DaKonium
Avatar van DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
Put@ schreef op 26-12-2003 @ 19:10:
misschien wat apparaten loskoppelen tapestreamer ofzo of wat hds had laatst in een oud bakkie een kapotte csdrom speler zitten toen deed ie ook niets ding losgekoppeld deed ie het weer wel.
ja, interpunctie is een mooi iets
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 16:44
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Remote power is de powerknop zelf, het draadje is de afstand die je bedoeld Sleep is een slaapmodus waarin je de pc niet echt uitzet maar de harde schijven wel, iets volledig nutteloos imho.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:50
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Vaal schreef op 01-01-2004 @ 17:44:
Remote power is de powerknop zelf, het draadje is de afstand die je bedoeld Sleep is een slaapmodus waarin je de pc niet echt uitzet maar de harde schijven wel, iets volledig nutteloos imho.
of die hopeloze drivers die er niet mee overweg konden. Had vroeger een promise IDE controller, maar slapen beviel 'm altijd veel te goed
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Vaal schreef op 01-01-2004 @ 17:44:
Remote power is de powerknop zelf, het draadje is de afstand die je bedoeld Sleep is een slaapmodus waarin je de pc niet echt uitzet maar de harde schijven wel, iets volledig nutteloos imho.
Het spaart je HDD's enigszins, maar ik geloof dat het geen stroom bespaart (350 Watt blijft 350 watt, zo is het toch?)
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:15
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-01-2004 @ 13:53:
Het spaart je HDD's enigszins, maar ik geloof dat het geen stroom bespaart (350 Watt blijft 350 watt, zo is het toch?)
Nee natuurlijk niet, 350 watt is de maximale belasting van je voeding, meer trekt ie niet. Meestal gebruikt je pc in idle modus zo'n 150 watt, een high end systeem zon 175 watt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:22
Verwijderd
voorgloeien, en dan aanslingeren

ik vermoed het mobo.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Vaal schreef op 07-01-2004 @ 16:15:
Nee natuurlijk niet, 350 watt is de maximale belasting van je voeding, meer trekt ie niet. Meestal gebruikt je pc in idle modus zo'n 150 watt, een high end systeem zon 175 watt.
Hmm klopt jah, dat was bij de oude voeding van m'n versterker zo, dat hij constant 140 Watt verbruikte. Nu zit er ook een voeding in van max. 160 Watt (al denk ik wel dat hij dat 24/7 haalt )
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 01-01-2004 @ 17:44:
Remote power is de powerknop zelf, het draadje is de afstand die je bedoeld Sleep is een slaapmodus waarin je de pc niet echt uitzet maar de harde schijven wel, iets volledig nutteloos imho.
Hmmm...het powerdraadje zit op Remote Power EN Sleep...

Maar euh...dacht ook wel dat het draadje misschien de afstand kon zijn die zij bedoelen, maar ging daar maar niet van uit aangezien ik op die manier misschien betere reacties zou krijgen.

Wel een stomme benaming dan...'remote power'...waarom dan niet gewoon 'power sw' ofzohw
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Computer wil niet opstarten.
Verwijderd
5 22-02-2012 13:42
Software & Hardware [algemeen] Ohoh, pc wil niet opstarten!
Kingofthemall
38 14-07-2006 23:39
Software & Hardware splinternieuwe pc wil niet booten
BendeBen
10 13-06-2006 22:24
Software & Hardware [Win XP] Wil niet starten na Daemon install
]{ing
2 21-12-2005 16:23
Software & Hardware [Win98SE]PC wil niet opstarten in de veilige modus.
langejongen
6 31-12-2003 14:04
Software & Hardware [WINXP] Setup wil niet
Tuinkabouter !!
11 26-06-2003 18:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.