Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2004, 06:23
LucyWillow
Avatar van LucyWillow
LucyWillow is offline
Ik ben al vanaf m'n tiende ongesteld, en vanaf ong. mn twaalfde was ik regelmatig. Maar ik ben nu ben ik weer onregematig, maar ik ben ook streng aan het lijnen. Ik weet niet of het door het lijnen komt(of door het overgeven).
Maar ik begin wel een beetje oongerust te worden, en as ik meestal al ongesteld word dan ben ik het maar 2 dagen ofzow.
Ik weeg trouwens, 58 kilo en ben 1.71 lang. Owja, en ik ben 13.
__________________
)O( BLESSED BE
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 06:25
Verwijderd
Als je streng lijnt en overgeeft, dan kan het dat je daardoor niet meer ongesteld wordt. Om het zeker te weten of het daar door komt, kun je het beste even langs je huisarts gaan.

En sowieso kun je beter weer gewoon gaan eten (iig stoppen met streng lijnen) en zeker niet meer overgeven (dat brengt nog veel meer schade aan) dus. Als je dat zelf niet kan, dan kun je het beste hulp zoeken (ook omdat je niet te zwaar bent en het lijnen dus niet nodig is).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 06:40
LucyWillow
Avatar van LucyWillow
LucyWillow is offline
Ik heb hulp bij de eleos, maar iedere keer als ik tegenover die Schiltluis(psych) zit klap ik helemaal dicht. Ik vertel dan alleen maar heel vaag iets over mn am en hou verder mn mond:

S:Waar loop je dan tegenaan?

ik: Ik weet niet...

S: maar er moet toch iets zijn?enz....

en zo gaat dat dan het hele gesprek lang, maargoed.
Het kan dus wel door het lijnen komen, is het verder ook nog heel gevaarlijk(qua vruchtbaarheid enzo). En ik weet dat het slecht is, oftewel ik hoef geen preken(sorry dat ik zo bot doe).
__________________
)O( BLESSED BE
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 06:47
Verwijderd
Ik preek niet, ik zeg alleen dat het slecht is, iets wat kennelijk niet iedereen schijnt te weten (en er stond nergens dat jij het wel wist, dus dat kon ik niet weten).

Je gaat voor jezelf naar die psych, toch? Waarom doe je je mond dan niet open? Heeft het dan zin dat je er naar toe gaat? (En nee, ook dit is geen preek, ik vraag me dit gewoon af.)

Gezond is het iig zeker niet. En anorexia (waar lijnen en overgeven ook bij horen) kan volgens mij onvruchtbaarheid tot gevolg hebben (maar goed, ik ben geen arts en kan dus niet vaststellen of jij anorexia hebt of wat dan ook, daarvoor zul je naar een arts moeten).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 06:58
LucyWillow
Avatar van LucyWillow
LucyWillow is offline
Sorry, je preekte nog niet...beetje uit voorzorg, sorry.
M'n moeder heeft me naar de psych gestuurd, en ik weet niet aarom ik nooit iets zeg. Ik neem me altijd voor om dat wel te doen. Maar als ik daar dan eenmaal op dat veel te kleine stoeltje zit...
Naja, iig sh*t. Ik hoop dat het bij mij niet zo ver gaat. Zijn er geen vitamine pillen ofsow die dat dan verhelpen?!(ik weet stoppen is beter maar dat doe ik liever niet(voordat ik 5 kilo kwijt ben)
__________________
)O( BLESSED BE
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 07:01
Verwijderd
Citaat:
LucyWillow schreef op 10-08-2004 @ 07:58 :
Naja, iig sh*t. Ik hoop dat het bij mij niet zo ver gaat. Zijn er geen vitamine pillen ofsow die dat dan verhelpen?!(ik weet stoppen is beter maar dat doe ik liever niet(voordat ik 5 kilo kwijt ben)
Nee, er zijn geen (vitamine)pillen die dat verhelpen. Het ligt ook niet alleen aan een vitaminetekort. Het ligt er eerder aan dat je lichaam brandstof nodig heeft om te kunnen functioneren en als het te weinig brandstof binnen krijgt, dan gaat het dingen uitschakelen (zoals dus bv. je menstruatie) om je andere belangrijkere dingen (als bv. ademhalen en je hart laten kloppen) nog te kunnen laten doen. En dat kun je dus alleen tegen gaan door voldoende te eten.

Nog een vraagje: Voel je je gelukkig(er) op deze manier?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 07:26
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Lycywillow ik denk dat het echt te maken heeft met je eetgewoontes. Er waren vrouwen in concentratiekampen die pas 3 jaar erna begonnen te menstrueren omdat hun lichaam gewoon niet herstelt was. Hoorde ik van mijn vader tenminste maar ik denk persoonlijk dat 3 jaar wel erg veel is.

Het kan dus heel goed...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 07:34
LucyWillow
Avatar van LucyWillow
LucyWillow is offline
Of ik me gelukkig voel, nee.
Gelukker, ja.
Ik weet niet, het is gewoon een manier om me af te reageren denk ik.
Ik heb de laatste tijd ook steeds vaker dat ik duizelig word, of flauwval
(is niet leuk).
__________________
)O( BLESSED BE
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 07:37
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik zou idd zoiezo vitaminepillen slikken...

Dan hou je het zo gezond mogelijk als je het toch gaat doen...

Maar het is niet verstandig om op je 13e te doen terwijl je nog in de groei bent enzo. Wacht nog ff meisje!

Ik weet niet in hoeverre de groei van je borsten geremd wordt als je te weinig eet, maar stel dat ze hierdoor vet veel kleiner worden ben je ook niet gelukkig. Tenzij ze je nu al tevreden bent
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 07:40
Verwijderd
Je hele groei wordt geremd door te weinig eten, dus ook de groei van je borsten (en andere dingen die veranderen als je 'volwassen wordt'). Heel streng lijnen is nooit goed (zeker niet zonder professionele begeleiding) en al helemaal niet als je nog in de groei bent. En ook niet als manier 'om je af te reageren'.

@LucyWillow: Misschien kan die psych je wel helpen met een andere manier te vinden om je af te reageren? En je leren dat op een andere manier te doen?

En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat duizelig zijn en flauwvallen (wat in de toekomst alleen nog maar vaker zal gaan gebeuren + alle andere dingen) jou gelukkiger maken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 07:47
LucyWillow
Avatar van LucyWillow
LucyWillow is offline
Ik ben nu al weer overgehaald Schiltluis te bellen, maar ik weet dat ik toch niks zal vertellen Hij zei dat ik mss creatieve therapie kon doen
die vitamine pillen, die kun je toch gewoon bij de drogist halen?
__________________
)O( BLESSED BE
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 08:34
elledc
elledc is offline
Citaat:
LucyWillow schreef op 10-08-2004 @ 08:47 :
Ik ben nu al weer overgehaald Schiltluis te bellen, maar ik weet dat ik toch niks zal vertellen Hij zei dat ik mss creatieve therapie kon doen
die vitamine pillen, die kun je toch gewoon bij de drogist halen?
Als je gevoel hebt flauw te vallen bij je menstruatie dan moet je er aan denken Fe-pillen te nemen, dit is ijzer die wordt toegevoegd omdat een tekort aan ijzer ervoor zorgt dat je flauwvalt of zwart ziet. Dit kan je halen bij de drogist denk ik wel ja.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
LucyWillow schreef op 10-08-2004 @ 08:47 :
Ik ben nu al weer overgehaald Schiltluis te bellen, maar ik weet dat ik toch niks zal vertellen Hij zei dat ik mss creatieve therapie kon doen
die vitamine pillen, die kun je toch gewoon bij de drogist halen?
Misschien kun je hem een brief schrijven?

Creatieve therapie zou ik iig proberen (liefst er gewoon bij, niet ipv).

Vitaminepillen zijn idd gewoon te koop bij de drogist. (Kies voor multivitaminepillen (niet voor meer dan 100%, 100% is gewoon genoeg).)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:38
Redhair
Redhair is offline
toch kan je beter fruit eten dan vitaminepillen. van fruit kom je niet aan, maar eet je toch wat, en je krijgt goede stoffen binnen. en verder toch eten, voor je echt anorexia krijgt. je schiet er niks mee op, verpest deze tijd en maakt jezelf kapot. doe het jezelf en je naasten niet aan. anorexia sloopt teveel mensen. wees verstandig, eet meer. je krijgt een buikje en een kont in de pubertijd. dat zijn vrouwelijke vormen, daar is niks mis mee. je kunt ook gelukkig zijn als je een normaal gewicht hebt of zelfs te zwaar bent. dan word je gewoon geacepteerd. dan hoor je net zzo goed bij de maatschappij en krijg je ook vriendjes. bijna geen jongen valt op een gratenpakhuis zonder borsten of kont. die modellen hebben fakeborsten, dus neem daar geen voorbeeld aan. succes
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 10:32
LucyWillow
Avatar van LucyWillow
LucyWillow is offline
Een brief schrijven is idd een idee...
Nouja, iig bedankt voor jullie reacties.
Ik zal proberen mn leven te beteren
__________________
)O( BLESSED BE
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-08-2004 @ 07:25 :
Als je streng lijnt en overgeeft, dan kan het dat je daardoor niet meer ongesteld wordt. Om het zeker te weten of het daar door komt, kun je het beste even langs je huisarts gaan.

En sowieso kun je beter weer gewoon gaan eten (iig stoppen met streng lijnen) en zeker niet meer overgeven (dat brengt nog veel meer schade aan) dus. Als je dat zelf niet kan, dan kun je het beste hulp zoeken (ook omdat je niet te zwaar bent en het lijnen dus niet nodig is).
kenmerk van anorexia is het uitblijven van de ongesteldheid.
stoppen dus!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:54
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Redhair schreef op 10-08-2004 @ 10:38 :
toch kan je beter fruit eten dan vitaminepillen. van fruit kom je niet aan, maar eet je toch wat, en je krijgt goede stoffen binnen. en verder toch eten, voor je echt anorexia krijgt. je schiet er niks mee op, verpest deze tijd en maakt jezelf kapot. doe het jezelf en je naasten niet aan. anorexia sloopt teveel mensen. wees verstandig, eet meer. je krijgt een buikje en een kont in de pubertijd. dat zijn vrouwelijke vormen, daar is niks mis mee. je kunt ook gelukkig zijn als je een normaal gewicht hebt of zelfs te zwaar bent. dan word je gewoon geacepteerd. dan hoor je net zzo goed bij de maatschappij en krijg je ook vriendjes. bijna geen jongen valt op een gratenpakhuis zonder borsten of kont. die modellen hebben fakeborsten, dus neem daar geen voorbeeld aan. succes
idd. van fruit wordt je absoluut niet dik. je wordt er sterk en gezond van en het is ook nog eens lekker!
voelt zich alsof ze reclame moet maken
en 60 kilo is toch gewoon goed? dat je niet af wilt vallen, hoe doe je dat als je streng lijnt? dan val je volgens mij echt wel af.
ga niet te veel sporten, een beetje kan geen kwaad. eet fruit en hou op met jezelf met anderen vergelijken en in de spiegel kijken . suc6 !
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid hoe weet jij dat je ongesteld gaat worden?
Verwijderd
42 21-01-2018 20:14
Lichaam & Gezondheid Niet meer ongesteld worden
Jootje2097
4 22-03-2014 23:48
Lichaam & Gezondheid niet ongesteld/opgezwollen buik
Verwijderd
12 23-05-2004 13:36
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Lichaam & Gezondheid 3x ongesteld in 8 weken
Mutsjuh
10 18-08-2002 09:53
Lichaam & Gezondheid Wanneer weer ongesteld na het stoppen met de pil?
bubbeltjes
2 31-01-2002 12:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.