Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2010, 15:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga binnenkort voor de derde keer op wintersport. Gisteren ging ik even een keertje oefenen in Snowworld en toen werd ik er weer aan herinnert dat ik tijdens het skiën altijd vreselijke spierkramp in m'n voeten/tenen krijg. Als het er eenmaal inschiet dan is het er bijna niet uit te krijgen doordat je in je skischoenen je voeten nauwelijks kunt bewegen. Vorig jaar ben ik bijna flauw gevallen op de piste door de pijn en het is gewoon heel vervelend en ik wil het graag voorkomen.

Ik gebruik medicijnen (corticosteroïden voor m'n astma) die als bijwerking spierkramp hebben. Normaal heb ik het ook wel eens maar niet zo erg als tijdens het skiën. Ik heb al dikke sokken aan zodat ik zo min mogelijk koude voeten heb maar wat kan ik er nog meer aan doen. Ik heb al eens gehoord magnesium slikken maar hoeveel moet je dan slikken en heeft het nog zin om een week van te voren daarmee te beginnen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 17:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb de laatste jaren regelmatig last van kramp in mijn kuiten/voeten tijdens het sporten. Ik neem nu magnesiumtabletten (met zink en calcium, geloof ik). Op de verpakking staat dat je er 3 op een dag moet nemen, maar als ik er 1 neem op de dag dat ik ga sporten, heb ik geen last van kramp. (Als ik het vergeet, is de kans 50% dat ik wel kramp krijg)
Ik slik het dus niet iedere dag (en niet de aanbevolen hoeveelheid volgens de verpakking), en toch lijkt het te helpen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 20:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm, dat klinkt goed Dan zou het misschien ook al helpen als ik gewoon een multivitamine neem met magnesium erin? Weet jij hoeveel magnesium er zit in die tabletten van jou (hoeveel mg)? Dan zou het ook helpen dat ik het niet eerst een tijd hoef te slikken voor het werk want zoveel voorbereidingstijd heb ik niet meer Is iig het proberen waard lijkt me
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 07:01
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Per 3 tabletten zit er 401 mg in, dat is 134% van de adh. Dus per keer krijg ik zo'n 133 mg magnesium binnen.
Ik zou het gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet, in deze hoeveelheden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 21:05
naamvergeten!
Avatar van naamvergeten!
naamvergeten! is offline
Ik ga ook altijd op wintersport *snowboarden.
als ik m'n schoenen heel strak aantrek heb ik het zelfde probleem
ik doe meestal me schoen en me binding wat losser ..
* niet te los.. dat is gevaarlijk
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 14:19
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
magnesium idd, en wat hierboven wordt gezegd is ook belangrijk: schoenen niet te strak aantrekken, en niet te dikke kousen aandoen in maar juist-groot-genoeg-schoenen. je voeten moeten genoeg kunnen bewegen en het bloed moet kunnen stromen.
en ik krijg ook kramp als ik niet ben opgewarmd, en dan vooral als ik ook nog op een koude ondergrond moet staan.
wat je dus kan doen is vooraleer je gaat skiën je voeten wat opwarmen door ze heen en weer te wiebelen, op en neer te wippen op je tenen en je voetzolen even masseren vooraleer je je skibotten aandoet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 20:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben net terug van vakantie en heb de hele vakantie elke dag twee magnesiumtabletten geslikt (samen ongeveer 100% ADH) en dat werkte prima Ik had zo af en toen nog wel kramp maar niet meer zo erg dat het helemaal doortrok naar m'n hele voet en het ging er ook makkelijker uit en was minder vaak. Echt heel fijn

Ik had ook fijne skischoenen dit jaar, scheelt ook wel denk ik
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.