Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2004, 17:28
ironflower
ironflower is offline
Als je gaat leren, zet je dan altijd een muziekje op?
Of heb jij absolute stilte nodig?

Zet je een muziekje op, zodat je andere achtergrond geluiden die je storen niet meer hoeft te horen.
Of omdat muziek je gewoon echt 'helpt'.

En welke muziek luister je dan?
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2004, 17:39
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
nee kan alleen maar leren als het doodstil is.
Echt elk geluid haalt me uit mn concentratie ....
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 19:03
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Er is onderzoek naar gedaan. De preciese cijfers weet ik niet maar een kleine gedeelte van de mensen leert echt beter met muziek op. De muziek die je het beste op kan hebben staan is klassieke muziek. Een groot deel van de mensen leert het best in een lege kamer zonder geluid. Ten slotte heb je ook nog mensen die ritmisch leren, die zitten dan dus met hier voet te bewegen en te klikken met een pen.

Ik hoor bij die laatste groep, ik zit altijd met me voeten te wiebelen .
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 19:36
Verwijderd
Ik luister normaal gesproken geen muziek tijdens het leren.
Maar als ik dan toch naar muziek moet luisteren, dan iets rustigs. Air ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 19:39
Verwijderd
ik kan leren met muziek. dan we lklassieke muziek. zonder gezang. maar ik merk de laatste tijd dat zonder muziek ook heel fijn kan zijn
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 19:44
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik begin meestal op het laatste moment met leren
dus 23.00 uur de dag voor de toets
dan gaat id&t op.. gewoon alleen maar gebonk
heb ik minder last van andere geluiden en zorgt ervoor dat ik minder snel afdwaal
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 19:48
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
het moet echt doodstil zijn

..en dan nog kan ik mezelf heel goed afleiden
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:08
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 30-04-2004 @ 20:44 :
ik begin meestal op het laatste moment met leren
dus 23.00 uur de dag voor de toets
dan gaat id&t op.. gewoon alleen maar gebonk
heb ik minder last van andere geluiden en zorgt ervoor dat ik minder snel afdwaal
dat vind ik knap
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:43
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik kan echt niet leren met muziek op. Dan ga ik me concentreren op de muziek, en dat is nou net niet de bedoeling
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:01
Verwijderd
Dit heeft niet echt met examens te maken, maar studeren in het algemeen. Daarom verplaats ik hem naar School&Studie

Ik leer altijd met muziek. Ik kan bijna niet leren als het stil is. Heel af en toe komt het voor dat ik de muziek even uit zet, maar dat is bijna nooit.

Als ik op de universiteit ben en ik wil vast wat leren of lezen, dan ga ik ook altijd in de mensa zitten waar allerlei lawaai is. In de stilte van de bieb kan ik echt niks doen..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
never mind schreef op 30-04-2004 @ 21:08 :
dat vind ik knap
ik ben er niet bepaald trots op hoor
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:13
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik kan wel huiswerk maken met muziek, niet intensief teksten lezen met muziek maar wel weer leren voor vakken als biologie en wiskunde. Dus het verschilt heel erg bij mij.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:22
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Ik leer alleen met muziek als daardoor hinderlijk omgevingsgeluid niet meer te horen is.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:34
Verwijderd
Nee, dat lukt echt niet, maar dat komt doordat ik geen achtergrondgeluid als muziek bestempel. Met achtergrondgeluid kan ik wel leren, met muziek niet. En 'muziekbehang' luister ik niet.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:45
Nuck
Nuck is offline
Ik kan best met muziek leren, ook wel zonder. Ik heb geen absolute stilte nodig en het is ook niet zo dat ik per se muziek aan moet hebben .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:46
Verwijderd
Ja, vrijwel altijd. Ik kan me dan niet beter concentreren, maar ik kan me sowieso niet goed concentreren, dus het maakt niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 22:14
Verwijderd
Ik leer beter zonder muziek.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 23:20
Verwijderd
Het moet voor mij echt doodstil zijn...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-05-2004, 01:16
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
never mind schreef op 30-04-2004 @ 18:39 :
nee kan alleen maar leren als het doodstil is.
Echt elk geluid haalt me uit mn concentratie ....
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 07:04
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
ik kan beter leren zonder muziek
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 07:37
Verwijderd
met geluid in mijn omgeving, meestal muziek, als t stil ik moet ik bijna nooit iets van hebben dan raak ik geirriteerd omdat t te stil is.

behalve als ik al geirriteerd ben dan moet alles rustig zijn
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 10:22
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Meestal staat de radio wel aan als ik leer.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 10:57
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik wil wel altijd graag iets horen, tv of radio of muziek, maakt niet uit. Ik word krankzinnig in stilte, kan me echt niet concentreren. Zodra er dan iemand onder mijn raam doorloopt dan ben ik al afgeleid.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:24
Verwijderd
Ik kan niet leren met muziek. Ik sla dan wel dingen op maar die opslag is zo globaal dat ik de stof niet tot nauwelijks ken.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:40
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
hangt ervan af. Soms ben ik gewoon in een geconcentreerde bui. Dan kan ik zelfs leren voor de tv. Hm... nu ik erover nadenk: ik leer meestal zelfs in de metro. Alleen als er muziek aanstaat waarvan ik de tekst ken, wil ik meezingen.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2004, 14:47
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-04-2004 @ 22:46 :
Ja, vrijwel altijd. Ik kan me dan niet beter concentreren, maar ik kan me sowieso niet goed concentreren, dus het maakt niet zoveel uit.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 15:34
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ja altijd, Concentratie heeft (voor mij) namelijk te maken met me afsluiten van mijn omgeving. Als ik geen muziek luister ga ik me ergeren aan omgevingsgeluiden en laat mee daardoor afleiden. Sowieso voel ik me gewoon fijner met muziek.

Ik heb ook gemerkt dat met grote koptelefoon nog beter werkt, want dan hoor je helemaal niks meer van je omgeving en kan ik me nog beter afsluiten
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 16:05
Veldheer
Veldheer is offline
In absolute stilte kan ik juist niet studeren.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 17:53
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Ik zet altijd muziek op, maar dan stil, héél stil. Echt héél heel stil, zodat je niet meer kan horen wie er eigenlijk zingt.
Gewoon de gedachte dat ere één van mijn formidabele cd's opligt, en dat ik dus eigenlijk mijn tijd niet verkwist, helpt mij
Ook als de cd afslaat, en je dan kijkt op de timer en ziet dat de cd 50 minuten duurt, is het leuk, zo van: "yes, al 50 minuten gestudeerd".
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 18:22
fractuur
fractuur is offline
Absolute stilte vind ik eigenlijk ook best wel erg. Maar met muziek brul ik altijd mee en dat bevordert je goede werkhouding ook niet natuurlijk.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 18:42
heavinly
heavinly is offline
Ik kan er niet goed tegen, ik heb sowieso een slecht concentratievermogen, dus muziek leid me ook heel erg af.

Er stond trouwens laatst in de krant dat studenten hun toetsen beter maken als ze vooraf Mozart luisteren. Nouja, het valt te proberen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 13:40
The0
The0 is offline
Wel muziek, maar kan het ook zonder. Zolang er maar niet dat oneindige GELUL is op de radio (538, noordzee etc) dan kan ik dus NIET meer leren.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 14:02
Verwijderd
ik kan alleen leren als het stil is
maar ik kan niet tegen stilte, dan raak ik ongeconcentreerd
dus van leren komt niks bij mij
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:03
Verwijderd
Ik leer altijd met muziek aan Meestal geen radio, omdat ik afgeleid wordt door het geklets tussen de liedjes door. Ik heb gemerkt dat ik me slechter kan concentreren als er gezongen wordt in liedjes, dus meestal heb ik iets van ID&T, DJ Tiësto, Trance Energy of Sensation opstaan En niet zo zachtjes ook, dat maakt me niks uit
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:17
mar87
mar87 is offline
Als ik leer heb ik vrijwel altijd muziek aan, maar dan wel rustige muziek en niet zo hard........als ik de gewone radio aan heb en ze gaan telkens praten dan kanik dus écht níet leren.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:26
L1
Avatar van L1
L1 is offline
absolute stilte maakt me gek
__________________
No intensity, no victory
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2004, 18:04
Verwijderd
Ik merk zelfs dat ik bij het forummen zinnen die ik wilde typen vergeet, omdat ik muziek op heb staan. Leren met muziek is bij mij dan ook niet echt een idee - ten eerste omdat het slecht is voor mijn concentratie en ten tweede omdat ik het een beetje loos vind om muziek op te zetten waar je je dan toch niet op concentreert.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:55
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
de ene keer wel en de andere keer niet, hangt van n bui af. En van wat ik moet leren, voor wiskunde heb ik doodse stilte nodig bijv.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:56
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
ik zet wel vaak muziek op met leren. Zet eigenlijk muziek aan met bijna alles, maar goed. Als het helemaal stil is, ga ik na 5 minuten andere dingen zitten doen of over andere dingen nadenken
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:32
Slettelina *
Slettelina * is offline
Ik moet gewoon muziek op hebben anders vind ik wel een geluidje waar ik me enorm aan irriteer. En doodstil is het toch niet. Ik zet de muziek dan niet echt hard aan, maar wel zo dat ik niet echt afgeleid kan worden.
__________________
New York City, Dance or die
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:32
Miep#1
Miep#1 is offline
Geen muziek als ik aan het leren ben. Dan kan ik me niet concentreren en ga mee zitten zingen...... Verder heb ik wel altijd muziek op staan. Dat werkt bij mij het beste, anders ga ik me vervelen!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 22:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb altijd muziek aanstaan, dus met alles wat ik thuis doe. Buiten de deur dan weer bijna niet (geen discmans etc.)...

En wat ik dan luister? Mijn favoriete muziek, natuurlijk. Vooral Iron Maiden, maar nog veel en veel meer
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 22:32
verpleger
verpleger is offline
Eerst leerde ik ook altijd met muziek. maar kwam er later achter dat je informatie beter opneemt zonder muziek. En je kan je lekker achter elkaar blijven concentreren.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 10:05
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Zonder muziek.
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 13:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-05-2004 @ 23:08 :
Ik heb altijd muziek aanstaan, dus met alles wat ik thuis doe. Buiten de deur dan weer bijna niet (geen discmans etc.)...

En wat ik dan luister? Mijn favoriete muziek, natuurlijk.
Wat in mijn geval zo'n beetje alle soorten rock zijn. Soms luister ik cd's, soms de hele dag Arrow.

En ik kan alleen maar leren met muziek. Ik kon eerder ook rustig franse woordjes stampen met rockmuziek in het engels op etc.
Het is zelfs zo dat als ik in de toets nadenk over een vraag, ik weer weet welk liedje ik hoorde toen ik het leerde, en daardoor de stof ook terugkomt waar ik toen mee bezig was.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 13:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het ligt eraan. Ik vind het niet fijn om te leren als het dood- en doodstil is, maar als ik een moeilijk engels boek moet leren, zul je mij toch al gauw op de uni in de bieb vinden, omdat ik me anders niet kan concentreren op de tekst.
Als het een nederlands boek is, met geen driedubbele-zinstructuur, zit ik graag in de kantine met wat geroezemoes om me heen, of thuis met de radio aan.
Sowieso zit ik altijd te tikken of te wiebelen... Mensen die samen met mij zitten te leren, worden altijd gek van me en moeten me daar dan ook een keer of tien voor aanspreken...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik leer moet het echt absoluut doodstil zijn. Ik kan wel wat leren met muziek om me heen maar dan neem ik niet zoveel informatie op en dan moet ik alles daarna nog een keer doornemen dus ik doe het het liefste wel gelijk in een keer in een stille ruimte, zelfs als de pc aanstaat vind ik dat gezoem zo irritant om me heen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:32
the tourist
the tourist is offline
Ik leer soms met muziek. Ik kan eigenlijk beter in stilte leren, maar vaak erger ik me na een tijdje aan de stilte of heb ik behoefte aan muziek. Het is dan wel altijd rustige muziek en ik zet het heel zacht. Het hangt wel van het vak af waarvoor ik leer. Biologie leren kan ik bijvoorbeeld echt niet met muziek, maar wiskunde bijvoorbeeld wel. Soms heb ik ook geen zin om erg actief te leren en dan zet ik ook muziek erbij aan.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-05-2004 @ 16:21 :
zelfs als de pc aanstaat vind ik dat gezoem zo irritant om me heen.
Ja, ik heb precies hetzelfde! Met de PC aan kan ik me niet goed concentreren, vooral door de ventilator...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:00
wissie
wissie is offline
Dat hangt er van af in wat voor bui ik ben. Als ik al onrustig ben, kan ik niet tegen muziek als ik probeer te leren. In een gewone bui helpt het mij mijn concentratie erbij te houden, omdat ik anders snel wordt afgeleid door dingen om me heen. Wat ik luister verschilt erg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Leren met/zonder muziek?
Verwijderd
11 09-07-2013 09:40
Algemene schoolzaken Helpt samenvattingen maken?
skinnyho
9 17-06-2012 21:53
Algemene schoolzaken Met muziek aan leren.
skinnyho
9 28-05-2012 21:25
Algemene schoolzaken Onder welke omstandigheden leer jij het beste/meestal?
duivelaartje
15 08-11-2008 16:54
Algemene schoolzaken Tikken vingers... leer je beter door?
OnegaiNL
37 28-03-2005 21:54
Psychologie Beter kunnen leren met klassieke muziek?
Ewd
36 16-01-2005 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.