Oud 23-01-2006, 09:46
Verwijderd
vrijdag de uitslag van mijn selectie bij de hotelschool maastricht..


Advertentie
Oud 23-01-2006, 12:25
Estar
Estar is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 23-01-2006 @ 10:46 :
vrijdag de uitslag van mijn selectie bij de hotelschool maastricht..


Dan wordt er nu misschien wel over jou gediscussierd

Succes voor vrijdag
Oud 23-01-2006, 15:16
lili1988
lili1988 is offline
Laten horen!!
Oud 26-01-2006, 18:57
Verwijderd
dankjewel

ik durf die envelope niet te openen als ie morgen binenn komt hm..

maar ik laat het weten
xx
Oud 29-01-2006, 13:40
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 23-01-2006 @ 10:46 :
vrijdag de uitslag van mijn selectie bij de hotelschool maastricht..


Ik hoop het voor je, vaak zijn ze veel te laat met die uitslagen. Hoe weet je dat hij vrijdag komt dan?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 31-01-2006, 13:10
Verwijderd
IK BEN TOEGELATEN!!!!



dit zijn mijn punten:
openheid voor ervaring: 10
prestatiemotivatie: 10
sociale invloed 10
sociabiliteit 10
gewetensvolheid 9
stabiliteit 6

intelligentie: 8
sociale vaardigheden: 10
resultaargerichtheid: 10
innovatie/ondernemerschap: 10
zelfbeheersing: 4

oeps, die 4! hahah.. maar kei veel tienen! gaaf he

aaaaaaaaaah ik ben zoooo blij
Oud 31-01-2006, 14:18
lili1988
lili1988 is offline
Wauw, gefeliciteerd man!!! Mooie punten ook! De 17e ben ik aan de beurt en gelijk na al het gebeuren ga ik op vakantie, dus gaat nog een lange dag worden en ben nu al zenuwachtig! Misschien zie ik je over 2 jaar wel in Maastricht
Oud 31-01-2006, 14:25
Verwijderd
haha cool

hoezo over 2 jaar?
ik ga in 2006 al hoor..
Oud 01-02-2006, 15:38
lili1988
lili1988 is offline
Maar ik niet ik ga eerst een jaar high school doen in de VS, vandaar over 2 jaar
Oud 01-02-2006, 15:42
Verwijderd
kickass

OKE
zie ik je over 2 jaar
Oud 01-02-2006, 19:05
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
lili1988 schreef op 01-02-2006 @ 16:38 :
Maar ik niet ik ga eerst een jaar high school doen in de VS, vandaar over 2 jaar
Ik baal er zo ontzettend van dat ik dat niet gedaan heb. Ik wilde dat altijd al doen, maar toen was ik toegelaten en was het zo van "Woehoe ik kan naar de hotelschool" en heb ik er niet meer over nagedacht...

Maarja, ik heb het nou ook wel goed naar mijn zin, alleen jammer dat het nu nooit meer kan.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 01-02-2006, 21:08
lili1988
lili1988 is offline
Waarom zou het niet kunnen?? Je kunt ook een jaar college gaan doen, is net zo vet toch??
Oud 01-02-2006, 21:15
]ules
]ules is offline
jah, een jaartje highschool vóór de hotelschool lijkt me eigenlijk ook wel chill. Maare, kan ik zoiets via school regelen of moet het allemaal geregeld worden via zo'n 'bedrijf'?
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 01-02-2006, 21:47
lili1988
lili1988 is offline
via school denk ik niet.. via een organisatie weet ik alleen dat het kan. Zelf ga ik met EF, maar ik weet dat AFS ook een goede organisatie is, bij hun krijgen wij nu een uitwisselingsstudent uit Australië, misschien dat je er wat mee kunt, aangezien ze ook college-years organiseren.
Oud 02-02-2006, 15:10
Jahney
Jahney is offline
Hoooi,

Ik heb 17 febr. selectiedag in Leeuwarden en heb er veel zin in!
ik wil daar dus hotelschool gaan doen
maastrich is echt te ver voor mij..is niet te doen..ik woon in Noord-Holland
en den haag..tja..
ten eerste wil ik niet intern..verschrikkelijkk..
ten tweede is het duuurr!
en ten derde heb ik eens een reportage van de hotelschool in den haag gezien en egtt..ik verzeker je 1 EN AL KAK
zoals al eerder genoemd was..
in leeuwarden is de sfeer gewoon gemoedelijker
en ´nuchterder´in het hoge noorden..
verder heeft Leeuwarden als ENIGE echte hotelschool in Nederland buitenlandse EIGEN schoolvestigingen in Quatar, zuid-afrika, thailand en binnenkort ook in zuid-amerika.
verder veel uitwisselingsprojecten..goede stages
en vooral ook heel leuk: je mag vakken combineren
dus ik wil miss nog wat mediamanagement en crisismanagement er bij doen

leeuwarden lijkt me top
__________________
With Love ~
Oud 02-02-2006, 16:54
]ules
]ules is offline
Jah ik dacht d'r eerst ook aan om me ook in Leeuwarden aan te melden, maar aangezien ik in Midden-Limburg woon is het dan wel erg ver reizen. En Den-Haag, tja khoor ook dat daar erg veel kak is, dus heb ik 't maar bij maastricht gelaten. Nu maar hopen dat 't 17 februari allemaal goed gaat, anders ben ik verloren
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 02-02-2006, 20:50
lili1988
lili1988 is offline
Ik woon in Drenthe, dus Leeuwarden is voor mij wel dichterbij, maar goed... Toen ik de hotelschool in Maastricht bezocht, was ik helemaal verliefd... Ik wil eigenlijk JUIST intern gaan wonen, is voor mij veel makkelijker denk ik, maar dat verschilt per persoon natuurlijk Ik wil sowieso niet naar Den Haag, heb er in de buurt gewoond en heb gewoon NIKS met die stad... Bah... Maar als ik niet toegelaten word tot Maastricht, ga ik voor Leeuwarden!
Oud 04-02-2006, 19:42
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Jahney schreef op 02-02-2006 @ 16:10 :
Hoooi,

Ik heb 17 febr. selectiedag in Leeuwarden en heb er veel zin in!
ik wil daar dus hotelschool gaan doen
maastrich is echt te ver voor mij..is niet te doen..ik woon in Noord-Holland
en den haag..tja..
ten eerste wil ik niet intern..verschrikkelijkk..
ten tweede is het duuurr!
en ten derde heb ik eens een reportage van de hotelschool in den haag gezien en egtt..ik verzeker je 1 EN AL KAK
zoals al eerder genoemd was..
in leeuwarden is de sfeer gewoon gemoedelijker
en ´nuchterder´in het hoge noorden..
verder heeft Leeuwarden als ENIGE echte hotelschool in Nederland buitenlandse EIGEN schoolvestigingen in Quatar, zuid-afrika, thailand en binnenkort ook in zuid-amerika.
verder veel uitwisselingsprojecten..goede stages
en vooral ook heel leuk: je mag vakken combineren
dus ik wil miss nog wat mediamanagement en crisismanagement er bij doen

leeuwarden lijkt me top
Ehm, niet persee om de anderen te verdedigen, maar jouw mening is wel een beetje kort door de bocht (hoe je hem hier beschrijft iig). Je moet er sowieso rekening mee houden dat het gehalte kakkers en rijkeluiskindjes op hotelscholen wat hoger is dan op andere MBO en HBO opleidingen. Dat is zeker in Leeuwarden ook het geval.

Ik ben wel benieuwd waarom je het eerste jaar intern verschrikkelijk zou vinden, ik kan het begrijpen dat je niet een kamer wilt delen zoals in Den Haag het geval is, maar in Maastricht heb je gewoon een eigen kamer. En in Leeuwarden zul je waarschijnlijk ook in een studentenhuis gaan zitten, dan moet je ook het sanitair etc delen, dus het enigste verschil is misschien dat de kamer wat ghoedkoper is en dat je zelf kan koken.

De stages in Maastricht zijn in ieder geval ook zeer goed geregeld, je mag niet zomaar een stageplek zoeken. Je moet naar ene bestaande stageplek of eentje aandragen en als ze die interessant vinden reizen ze er naar toe en onderzoeken ze of het bedrijf wel aan de norman voldoen. De kans is dus erg klein dat je ergens terecht komt waar je gezien wordt als een goedkope arbeidskracht.

Wat heb je aan vestigingen in het buitenland??? Je gaat al in totaal een jaar op stage, als je nog langer in het buitenland wil zitten kan je volgens mij beter sowieso daar gaan studeren.

Dat vakken combineren wist ik niet, maar dat lijkt me inderdaad wel leuk. Wat echter ontzettend kut is aan Leeuwarden, is dat Leeuwarden me absoluut geen leuke stad lijkt om als student te zitten. Je hebt Leeuwarden en dan (bij wijze van spreken) in een straal van 100 km helemaal NIKS. En dan het grootste gebrek dat Leeuwarden heeft is dat ze in vergelijking met Den Haag en Maastricht nog helemaal geen ervaring hebben, dus ze weten minder goed waar ze het over hebben.

Heb je überhaupt wel gekeken naar andere hotelscholen? En dan bedoel ik niet alleen het foldertje, maar ben je ook naar open dagen geweest? Zo niet, dan zou ik dat echt nog doen.

Ook zou ik niet op de selectiedag gaan lopen verkondigen dat je de andere scholen 'slechter' vindt, als ze vragen waarom je naar Leeuwarden wil komen, want daar heb je helemaal geen kijk op (ik ook niet trouwens) want je hebt niet op beide scholen gezeten. Dan zien ze dus dat je heel erg snel met je oordeel klaar staat en dat kan alleen maar in je nadeel werken.

Veel succes met je selectiedag en ik hoop dat je er goed over nagedacht hebt of nog over na gaat denken.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 05-02-2006, 15:59
lili1988
lili1988 is offline
Citaat:
MB schreef op 04-02-2006 @ 20:42 :
Wat echter ontzettend kut is aan Leeuwarden, is dat Leeuwarden me absoluut geen leuke stad lijkt om als student te zitten. Je hebt Leeuwarden en dan (bij wijze van spreken) in een straal van 100 km helemaal NIKS.
Dat is niet helemaal waar... Leeuwarden is een hele gezellige stad, Groningen is ook niet zo ver weg, dat is ook weer enorm gezellig. Wat veel mensen een probleem zullen vinden is dat ze zo 'ver van de bewoonde wereld zitten' (lees: de randstad). Ik ben zelf verhuisd van Zuid-Holland naar Drenthe en eigenlijk bevalt het me hier prima De mensen zijn aardig, de mentaliteit is niet te vergelijken met het westen (vind ik) en Leeuwarden vind ik JUIST een leuke stad. Wat alleen wel een probleem is, is dat Friezen redelijk 'nationalistisch' zijn. Maar geloof mij, daar leer je vanzelf mee om te gaan, gewoon schijt aan hebben Ik wil zelf júíst niet naar Den Haag, omdat ik mezelf nog niet als 18-jarig blond meisje door zo'n enorme stad zie lopen. Ik zal me er niet veilig voelen en dat is voor mij toch wel de reden om niet naar Den Haag te gaan.

Wat een drama allemaal Denk hier ook eens over na, Leeuwarden ligt niet midden in de middle of nowhere, zelfs hier in het hoge noorden kan het enorm gezellig zijn, kom hier maar eens in Assen met TT, jullie westelingen weten niet wat jullie meemaken
Oud 06-02-2006, 22:47
]ules
]ules is offline
heyz, ff vraagje aan de mensen die al selectie in maastricht hebben gedaan.
Valt er in de tussen tijd ook iets voor de ouders/begeleiders te doen?
Tis dat m'n ouders graag mee willen, enja als ze daar dan de hele tijd op een stoel mogen zitten is denk ik ook nix...

alvast bdankt
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 07-02-2006, 10:59
lili1988
lili1988 is offline
Maastricht is sowieso een hele mooie stad, daar hoef je je echt niet te vervelen. Hebben ze het daar gezien, kunnen ze naar Valkenburg, is ook heel mooi, ze kunnen naar België, Duitsland, 3-landenpunt, keus genoeg! googlen is ook verdomd handig, misschien kun je er wat mee!
Oud 07-02-2006, 15:22
]ules
]ules is offline
jah maastricht is zeker de moeite waard, maar 't probleem is dat ik ze ook bij de lunch heb aangemeld, dus dan is de stad in gaan misschien niet zo slim
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 07-02-2006, 18:58
lili1988
lili1988 is offline
Stadten in Maastricht kan altijd! Waarom kunnen ze niet shoppen in Maastricht als ze lunchen bij de hotelschool?? Dat snap ik niet
Oud 07-02-2006, 21:44
]ules
]ules is offline
tuurlijk kan dat, maar aangezien de tijd van aankomst en de tijd van lunch 2 uur verschilt, tja, dan kan je 't niet meer shoppen noemen maar winkelstraat door rennen en terug
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 08-02-2006, 09:23
lili1988
lili1988 is offline
Whahahaha, hun probleem Anders zit er toch niet echt veel anders op dan zitten op een stoeltje
Oud 08-02-2006, 14:43
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
]ules schreef op 07-02-2006 @ 22:44 :
tuurlijk kan dat, maar aangezien de tijd van aankomst en de tijd van lunch 2 uur verschilt, tja, dan kan je 't niet meer shoppen noemen maar winkelstraat door rennen en terug
Valt wel mee hoor, de binnenstad is met de auto 5 minuutjes rijden... Volgens mij is er tussendoor niks voor de ouders te doen, bij ons was er eerst de lunch en dan de selectiedag, dus mijn moeder en haar vriend lunchte gewoon met mij en dan gingen ze de stad in. Maar het hele selectiesysteem is aangepast, dus misschien dat ook wel.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 08-02-2006, 15:58
Loepi
Loepi is offline
Hey mensen!
ik heb ook 17 februari aanmelding voor de Hoge Hotelschool in Maastricht
maar ik weet totaal niet wat ik van dat gesprek moet verwachten..
ik doe v6 nu en ik denk dat ik qua karakter er wel goed in pas
en ik heb al anderhalf/ twee jaar ervaring in de Horeca
baas heeft een referentie geschreven en die is opgestuurd..
maar wat word er gevraagd en wat hebben jullie zelf er op geantwoord??

alvast bedankt
__________________
Doe niet zo gangster Ouwe!
Oud 08-02-2006, 18:02
lili1988
lili1988 is offline
Er staat al een hele hoop info op dit forum. begin van voren af aan en je krijgt een hele hoop tips!

Is het misschien een idee om met degenen die hier actief zijn op dit forum en de 17e allemaal selectie hebben mailadressen uit te wisselen? Dan komen we straks ook niet op de selectie als een 'zielig' persoontje die niemand kent. Misschien vinden jullie het niks, maar mij leek het wel een leuk idee
Oud 08-02-2006, 19:41
daar
daar is offline
Ooooo ik heb 17 februari ook de selectie! Wat grappig dat zoveel mensen van het forum dan de selectie hebben. Ik woon ook in Maastricht dus als jullie daar iets over willen weten dan hoor ik het wel
Oud 08-02-2006, 20:52
Loepi
Loepi is offline
ik woon in Weert enja ik kom regelmatig in Maastricht..
dusja ik ken de weg wel" redelijk" daar
maare ik vind het wel een goed plan
kunnen we elkaar wel wat helpen enzo
Jules en ik zitten beide op dezelfde school..
dusja

voeg mij maar toe:

luque__10@hotmail.com

ik vind het echt wel een goed plan
dus we zien wel..
en anders tot volgende week vrijdag
__________________
Doe niet zo gangster Ouwe!
Oud 08-02-2006, 23:04
]ules
]ules is offline
idd leuk idee

ikke: rules2jules@hotmail.com

groetjes
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 09-02-2006, 20:33
Jahney
Jahney is offline
Lijkt me leuk alleen gaat volgens mij iedereen op selectie naar Maastricht??

( en ik naar Leeuwarden )

anayway..

bublegum20@hotmail.com
__________________
With Love ~
Oud 10-02-2006, 11:38
lili1988
lili1988 is offline
Ik heb momenteel het probleempje dat ik niet op msn mag, dus bij mij wordt het mailen geblazen

lili_in_tha_house@hotmail.com
Oud 11-02-2006, 14:16
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
lili1988 schreef op 10-02-2006 @ 12:38 :
Ik heb momenteel het probleempje dat ik niet op msn mag, dus bij mij wordt het mailen geblazen

lili_in_tha_house@hotmail.com
Je gaat volgend jaar op kamers en je krijgt nu nog de restrictie van je ouders dat je niet op msn mag Dat wordt dan een hele overgang...

Merk je nou ook goed, mensen die van thuis uit niet veel mochten, zijn de mensen die nu (als ze op zichzelf zijn) helemaal los gaan/slaan. Geen goede manier van opvoeden
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 11-02-2006, 17:45
lili1988
lili1988 is offline
Citaat:
MB schreef op 11-02-2006 @ 15:16 :
Je gaat volgend jaar op kamers en je krijgt nu nog de restrictie van je ouders dat je niet op msn mag Dat wordt dan een hele overgang...

Merk je nou ook goed, mensen die van thuis uit niet veel mochten, zijn de mensen die nu (als ze op zichzelf zijn) helemaal los gaan/slaan. Geen goede manier van opvoeden
Nee, dat is grote onzin. Ik vind sowieso dat je niet mag oordelen over iemands manier van opvoeden als je die hele persoon niet kent. Als je je afspraken niet nakomt vind ik het niet meer dan normaal dat je daar dan straf van krijgt, iig wel van je ouders. Het was op dit moment mijn eigen schuld en ik wist de consequenties.
Oud 11-02-2006, 18:05
Loepi
Loepi is offline
Citaat:
MB schreef op 11-02-2006 @ 15:16 :
Je gaat volgend jaar op kamers en je krijgt nu nog de restrictie van je ouders dat je niet op msn mag Dat wordt dan een hele overgang...

Merk je nou ook goed, mensen die van thuis uit niet veel mochten, zijn de mensen die nu (als ze op zichzelf zijn) helemaal los gaan/slaan. Geen goede manier van opvoeden
idd helemaal mee eens!
Maar natuurlijk moet je niet vergeten dat een beetje losgaan opzich best moet kunne toch!
ik vraag me trouwens af in hoeverre dat slechte nieuws over de hotelschool maastricht nu invloed zal hebben op het aantal aanmeldingen..
zal wel minimaal zijn maarja iedere gast die zich hierdoor minder aanmeld is weer extra kans voor ons
maja ik ben nu vrijdag maar ik kan me er niet echt druk om maken eerlijk gezegd..
__________________
Doe niet zo gangster Ouwe!
Oud 11-02-2006, 20:41
lili1988
lili1988 is offline
Wie gebruikt er dan ook coke... Gebruik dan coke (a cola) ben je toch ietsje slimmer...
Oud 12-02-2006, 13:22
Loepi
Loepi is offline
Lees je de krant niet ofzo
__________________
Doe niet zo gangster Ouwe!
Oud 12-02-2006, 15:43
lili1988
lili1988 is offline
Laatste dagen niet, ben ziek geweest, hoezo?
Oud 12-02-2006, 16:40
Jahney
Jahney is offline
Is de selectiedag in Leeuwarden in het engels?
__________________
With Love ~
Oud 13-02-2006, 00:28
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Loepi schreef op 11-02-2006 @ 19:05 :
idd helemaal mee eens!
Maar natuurlijk moet je niet vergeten dat een beetje losgaan opzich best moet kunne toch!
ik vraag me trouwens af in hoeverre dat slechte nieuws over de hotelschool maastricht nu invloed zal hebben op het aantal aanmeldingen..


Die invloed lijkt me minimaal, ik denk dat er op zo'n beetje elke hogeschool vast wel een of twee leraren zijn die af en toe wat experimenteren met drugs...

Citaat:

zal wel minimaal zijn maarja iedere gast die zich hierdoor minder aanmeld is weer extra kans voor ons

In principe niet, ze zeggen gewoon de mensen aan te nemen die ze geschikt vinden, onafhankelijk ervan hoeveel aanmeldingen er zijn. (Klopt natuurlijk wel maar tot op zekere hoogte, bij 200 aanmeldingen zullen ze niet zoveel mensen meer afwijzen, maar dta is extreem)
Citaat:

maja ik ben nu vrijdag maar ik kan me er niet echt druk om maken eerlijk gezegd..
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 14-02-2006, 15:12
Wrd
Wrd is offline
Ja 17e selectie in Maastricht. Vind het iig ook erg spannend.
Oud 14-02-2006, 15:18
Loepi
Loepi is offline
in pak gaan ja of nee?
of gewoon lekker casual maar toch stijlvol??
wat vinden jullie?
__________________
Doe niet zo gangster Ouwe!
Oud 14-02-2006, 16:47
]ules
]ules is offline
neej luuk.. aub ga niet als kakker
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 14-02-2006, 16:48
]ules
]ules is offline
doe gewoon je normale kleren aan luuk, dus pak je lonsdale trui, je witte petje en je nike air.. dan maak je tenminste een goeie indruk
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 14-02-2006, 17:43
Loepi
Loepi is offline
Citaat:
]ules schreef op 14-02-2006 @ 17:48 :
doe gewoon je normale kleren aan luuk, dus pak je lonsdale trui, je witte petje en je nike air.. dan maak je tenminste een goeie indruk
nee nee ik doe mijn zondagse kleding aan!
Wijde broek mijn autobusjes waar ik lekker op loop
Metallica shirt aan en ik maak mijn ogen lekker zwart
altijd fijn toch
een gottik op de koffie krijgen
__________________
Doe niet zo gangster Ouwe!
Oud 14-02-2006, 17:53
]ules
]ules is offline
idd, dat is veel beter
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 14-02-2006, 18:09
lili1988
lili1988 is offline
Ik zie het echt al helemaal voor me, iedereen netjes in pak, komen er een stel losgeslagen apen die zich voordoen als gothics binnen, lijkt me super
Oud 14-02-2006, 19:06
daar
daar is offline
Ze vergeten je in ieder geval niet zo gauw!

oh ik ben best een beetje zenuwachtig al. hebben jullie ook allerlei dingen die ze kunnen gaan vragen op papier gezet en die stomme demo geoefend?
Oud 14-02-2006, 19:31
lili1988
lili1988 is offline
Waar staat die oefentest ook al weer op de site, kan het toch niet vinden...
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hotelschool maastricht
xamberlyy
2 11-11-2015 12:08
Studeren hogere hotelschool
steefff15
1 02-12-2011 22:13
Algemene schoolzaken Selectie hoge hotelschool
Verwijderd
2 16-11-2005 15:30
Algemene schoolzaken hogere hotelschool DenHaag
.krz
5 28-01-2004 14:58
Algemene schoolzaken Hogere Hotelschool Maastricht?!
kate_temp
4 18-01-2004 19:18
Algemene schoolzaken Hogere Hotelschool
LaBelleDameSansMerci
1 05-03-2002 16:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.