Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 21:33
aap777
aap777 is offline
Het lijkt me erg leuk om taxi chauffeur te worden voor een paar avonden in de week. Maar ik vraag me af of ik überhaupt kans maak voor zo'n bijbaan.
Weet er iemand hier welke eisen er gesteld worden voor part-time taxi chauffeur?

Ik ben 20 jaar en heb nu anderhalf jaar mijn rijbewijs. Ik rijd best veel en ook best goed vind ik zelf. Omdat ik rijden ook erg leuk vindt lijkt het me gaaf om op deze manier iets bij te verdienen.

Ben ik geschikt voor zoiets? Of moet ik zoiets uit mijn hoofd zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2004, 22:20
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Ik zou t niet weten verder, maar t lijkt me dat je zowiezo heel erg goed de stad waarin je rijdt moet kennen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:22
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
een vriend van mijn vriend () is ook taxichauffeur.. het schijnt erg goed te verdienen, vooral als je 's nachts rijdt. Volgens mij was het bij hem zo dat je minstens 1 jaar je rijbewijs moest hebben, maar dat verschilt vast per taxi-bedrijf. Als ik jou was zou ik gewoon eens een keer bellen en informeren of ze nog mensen nodig hebben
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:48
Verwijderd
Als je het niet erg vindt om hele dagen alleen maar auto te rijden en jezelf bloot te stellen aan het risico van een overval...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 23:26
TwinTurbo
Avatar van TwinTurbo
TwinTurbo is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2004 @ 23:48 :
Als je het niet erg vindt om hele dagen alleen maar auto te rijden en jezelf bloot te stellen aan het risico van een overval...
Valt best wel mee

De eisen verschillen per bedrijf, meestal 'n jaar 't rijbewijs, 'n bewijs van goed gedrag bij sommigen en nog een of andere licensie voor zover ik weet...
__________________
-Powered By ASUS, AMD & @home-
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 01:44
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
ben je in bezit van een mercedes?
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 06:34
Verwijderd
Je moet een bewijs van goed gedrag halen bij het gemeentehuis. Daarnaast moet je ook nog een speciale taxichauffeurpas aanvragen ofzoiets. maar dat weet ik niet precies. Daarvoor moet je bij het desbetreffende bedrijf zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 06:36
Verwijderd
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 21-04-2004 @ 23:22 :
Volgens mij was het bij hem zo dat je minstens 1 jaar je rijbewijs moest hebben.
Dat is niet waar, maar de meeste taxicentrales stellen het wel zeer op prijs als er al enige rij ervaring is opgedaan. Je stapt niet in een auto van 1000 euro.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 09:28
Poesket
Poesket is offline
Een vriend van mij doet t. Hij is net begonnen en het duurde wel even voordat hij aan de slag kon. Hij moest eerst een kleine medische keuring laten doen, een bewijs bij de gemeente halen van goed gedrag, een taxi pas aanvragen (verschil van prijs per bedrijf) en een paar gesprekken. Daarna moest hij 2x meerijden met iemand anders en toen pas was hij zelf taxi chaffeur. Uiteraard wordt er van je verwacht enige rijervaring te hebben maar dat verschilt per bedrijf. Ik zou dus gewoon maar gaan sillociteren, kan geen kwaad in ieder geval, toch!

Succes ermee!
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:47
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Ik zou lekker gaan koerieren, verdient denk ik nog beter ook. Zeker in de avonduren en als je per pakje betaald krijgt. Ik had
4 jaar geleden tussen de 15 en 25 gulden per uur + nog autovergoeding.

Ik zat bij selectvracht, zit door heel nederland. Anders ptt, dhl en talloze anderen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:19
aap777
aap777 is offline
Citaat:
iamcj schreef op 22-04-2004 @ 18:47 :
Ik zou lekker gaan koerieren, verdient denk ik nog beter ook. Zeker in de avonduren en als je per pakje betaald krijgt. Ik had
4 jaar geleden tussen de 15 en 25 gulden per uur + nog autovergoeding.

Ik zat bij selectvracht, zit door heel nederland. Anders ptt, dhl en talloze anderen.
Hmm dat is misschien helemaal niet zo'n slecht idee. Kun je daar wat meer over vertellen? Hoe dat precies ging.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 12:06
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Khad net mijn rijbewijs, autotje gekocht. Wilde wel weer is een nieuw bijbaantje en ook rijervaring opdoen.

Ben toen op zaterochtends en soms savond's en in de vakanties pakjes gaan rijden voor Selectvracht. Had eerst naar Wehkamp gebeld en die verwezen me door naar de lokale post.

Selectvracht is met je eigen auto en je krijg autovergoeding en urengeld op basis van de pakjes die bezorgd. Ook het rijden en weer terug naar het depot wordt betaald.

In het begin is het lastig omdat je nergens de weg weet, maar als je eenmaal een goede methode hebt gevonden dan is het voor studenten met een klein autotje goed geld verdienen. Iedereen krijgt nl hetzelfde betaald.

In de jaren dat ik daar werkte kon ik ook het privegebruik van mijn auto (renault 5) financieren met de vergoeding die ik voor de pakjes kreeg. Verder had ik een leuk urengeld. Als je in een stad woont, lijkt het me weer wat minder aantrekkelijk. Ik heb het in dorpen gedaan en daar was meestal geen kip op de weg.

Als je geen auto hebt kan je gewoon per uur gaan werken bij dhl of ptt als ze je aannemen. Je hebt ook op oproep basis, dat betekend dat ze je iedere moment van de dag kunnen bellen voor een ritje en dat je voor de rest vrij bent op de dagen die jij aangeeft.

Nadelen van eigen auto zijn de korte stukjes die rijdt, je laat je auto soms onbeheerd achter en je zit veel op de weg in kleine straatjes en dat wil wel eens een deukje opleveren. Ik ben in die 3/4 jaar maar een keer langs een klein paaltje geschaafd.

Voordeel is de vrijheid.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:32
aap777
aap777 is offline
iamcj bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik Selectvracht maar eens ga bellen van de week
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 06:57
Verwijderd
Citaat:
webjunk schreef op 27-04-2004 @ 21:32 :
iamcj bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik Selectvracht maar eens ga bellen van de week
geen dank Daarom zitten we hier met z'n 42.***
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 23:15
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Vroeger mocht elke mongool op een taxi rijden in elk geval.. Maar tegenwoordig zijn ze gelukkig strenger.. K geloof dat je rijtest moest doen en er redelijk betrouwbaar uitzien en normaal in het Nl kunnen communiceren.. Moest gast van 23 die ik ken dan..
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 23:16
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
iamcj schreef op 23-04-2004 @ 13:06 :

In het begin is het lastig omdat je nergens de weg weet, maar als je eenmaal een goede methode hebt gevonden dan is het voor studenten met een klein autotje goed geld verdienen. Iedereen krijgt nl hetzelfde betaald.
Ik ga het waarschijnlijk ook doen alsk student ben.. Maar heb nu al Palmtopje met routeplanner en gps enzo erop.. Dus dan ist allemaal wel easy en snel te vinden
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.