Oud 09-12-2004, 12:03
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Gisteravond zat ik op mijn hurken en ik voelde wat prikken aan mij tepel. Dus ik maar eens beter gevoeld en wat onder mijn linkertepel voelde ik een gezwelletje (klein ovalen bolletje (gokje: 10 x 5 x 3 mm), maar duidelijk voelbaar, voelt wat raar als ik eraan kom (niet zoals een ander stukje huid). direct dacht ik dat het rechts dan ook wel moest zitten, maar dat was zo niet...
Het eerste wat in me opkwam, was borstkanker, omdat daar tegenwoordig veel rond te doen is bij vrouwen maar dat er vaak ook gezegd wordt dat het ook voorkomt bij mannen. Ik heb een vriend gevraagd wat er nog mogelijk zou kunnen zijn (zijn vader is dokter). Misschien heeft iemand van jullie (liefst jongens/mannen, maar commentaar van het vrouwelijk geslacht is natuurlijk ook welkom) hier ervaring mee of weet je er meer van?

ik dacht het wel aan mijn ouders te vertellen om dan eens langs de huisarts te kunnen gaan
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 12:14
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Ik heb precies hetzelfde, maar borstkanker bij mannen van jouw(en mijn) leeftijd is bijna onmogelijk, dus ik neem aan dat het een cyste o.i.d. is.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:25
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Samaris schreef op 09-12-2004 @ 12:14 :
Ik heb precies hetzelfde, maar borstkanker bij mannen van jouw(en mijn) leeftijd is bijna onmogelijk, dus ik neem aan dat het een cyste o.i.d. is.
Hey, bedankt, dat wist ik niet (ik wist dat borstkanker bij mannen al zeer uitzonderlijk was, maar over leeftijden heb ik niet gelezen). Hetgene wat mij vooral verontruste is dat er ooit gezegd geweest is dat 1 op 3 Belgen kanker zou krijgen (mja, natuurlijk geen leeftijd op geplakt toen).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:34
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Samaris schreef op 09-12-2004 @ 12:14 :
Ik heb precies hetzelfde, maar borstkanker bij mannen van jouw(en mijn) leeftijd is bijna onmogelijk, dus ik neem aan dat het een cyste o.i.d. is.
1 op 1666 hoor, hoorde ik gister tijdens een spreekbeurt over borstkanker. Maarja zal wel op oudere leeftijd zijn.

wil jullie niet bangmaken ofzo hoor
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:38
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Bron
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:44
Verwijderd
Heb ik vroeger ook wel eens gehad, gewoon even naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd. Kan inderdaad best een cyste zijn. Het hoeft niet per se kwaadaardig te zijn - sterker nog, die kans is zoals hierboven gezegd heel klein.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:46
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
zou het geen gynaecomastie kunnen zijn?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:12
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 09-12-2004 @ 17:46 :
zou het geen gynaecomastie kunnen zijn?
Geen, idee, maar dat lijkt me niet:
- ofwel heb ik dan een heel klein borstje
- ofwel hebben ze er dan eentje moeten weghalen (vorige kanker misschien ?)
Nee, volgens mij is het te klein voor een gynaecomastie en op de site staat ook dat het meestal aan beide zijden voorkomt. Echt een van die oorzaken heb ik niet hoor, misschien datm ijn hormonen wat in de war zijn of stress (maar ik werd pas een beetje stressachtig toen ik het ontdekte, voor mijn examens heb ik weinig stress).
NAtuurlijk is het nog steeds beter dan kanker he
Bedankt
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:19
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
kanker lijkt me zeer onwaarschijnlijk, bij vrouwen komt het ook bijna nooit op deze leeftijd voor....dat is bijna altijd als ze ouder worden..

ik snap je angst wel...ben ook als de dood voor kanker..maar t kan ook gewoon een ontstoken spiertje zijn....dat je het voelde prikken...(moment van gaan ontsteken als dat zo snel kan gaan) als je je erg zorgen maakt kan je idd ff langs de dokter gaan....je kan het ook nog een paar dagen aanzien...misschien dat het vanzelf wegtrekt.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:19
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
borstkanker bedoel ik in dat eerste stukje
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
knobbeltje/bobbeltje -> dokter.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:12
Verwijderd
je verandert in een meisje

dat hebben superveel jongens in de puberteit, en dat gaat vanzelf over
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:18
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Dat is idd gynaecomastie, omdat je tijdens de puberteit ineens veel meer testosteron gaat produceren wordt een gedeelte hiervan omgezet tot oestrogeen.. wat kan leiden tot borstvorming ( het bolletje onder de tepel) bij 1 of beide tepels, dit is echter bijna in alle gevallen maar tijdelijk.. kan van paar maanden tot een jaar of 2 duren.. niets om je zorgen over te maken

Maargoed.. als je er echt last van hebt, of bang blijft dat het iets ernstig is kan je natuurlijk altijd even langs de huisarts.. het klinkt iig gewoon als gynecomastie, waar de huisarts over het algemeen toch niets aan gaat doen.. alleen in extreme gevallen wordt het operatief verwijderd..

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:25
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Katje schreef op 09-12-2004 @ 19:12 :
je verandert in een meisje

dat hebben superveel jongens in de puberteit, en dat gaat vanzelf over
mja, kweet niet hoor, dan heb ik een nog niet eens een A-cup , ik had toch graag een B gehad hoor
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:53
Supremacy
Supremacy is offline
Heb ik ook weleens gehad, ben er ook even mee naar de dokter gegaan. Hij zei dat het een gezwollen melkkliertje was, komt veel voor op jouw leeftijd. Stond um wel raar aan te kijken, wist niet dat mannen die ook hadden maar het schijnt dus van wel.

Tis gewoon een hard knobbeltje en je kan um zeg maar een beetje beetpakken toch?

Mja, zal niks zijn hoor...

Groetjes!!
__________________
~*~ You can open the door for 'THE ANSWER' but should you? ~*~
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:53
Daevrem
Daevrem is offline
Waarschijnlijk opgezwollen lymfeklier of melkklier.

Heb ik ook ooit gehad, aan beide tepels. Ging vanzelf weer weg. Heeft te maken met hormonen, schijnt. Bij mij was het in iedergeval geen ontsteking, dus totaal onschuldig.

[edit]

Ooh ja, mannen kunnen ook borstkanker krijgen. En mannentepels kunnen soms ook melk geven. Hoe dat precies zit weet ik niet. Maar een mannenlichaam is gewoon hetzelfde lichaam dat onder invloed van hormonen anders gegroeid is.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 21:44
Dobomobo
Dobomobo is offline
is absoluut GEEN kanker.. tnminste ik hoop t niet voor je.. het is een kutziekte... maar ik heb dat ook gehad.. heel veel jonges hebbe dat of gehad... dus maak je gene zorgen verdwijnt wel.. komt door de hormonen zei men huisarts
__________________
Go with the flow and the Sex
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 23:44
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
heb ik ook wel ns gehad, ging vanzelf weg, zal wel met pubertijd enzo te maken hebben.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 00:00
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
opeens weet je het... je wordt een transformer
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 00:07
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Gewoon gyno je bent in de pubertijd en je hebt een bobbeltje/schijfje ónder je tepel. Zoek een sportschool dealer en koop femara, nolvadex of proviron

Neh.. gewoon afwachten, gaat vanzelf wel over, of niet en dan blijft het zitten. Word het erg groot en duidelijk zichtbaar dan kun je later eventueel duidelijk maken aan je arts dat je daar geestelijk erg mee zit en eventueel word het dan operatief verwijderd.

Twijfel je nog altijd, vraag het dan niet hier maar ga naar je arts.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:26
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Supremacy schreef op 09-12-2004 @ 20:53 :
Heb ik ook weleens gehad, ben er ook even mee naar de dokter gegaan. Hij zei dat het een gezwollen melkkliertje was, komt veel voor op jouw leeftijd. Stond um wel raar aan te kijken, wist niet dat mannen die ook hadden maar het schijnt dus van wel.

Tis gewoon een hard knobbeltje en je kan um zeg maar een beetje beetpakken toch?

Mja, zal niks zijn hoor...

Groetjes!!
jups, dat had ik dus ook
ik was ook al beetje bang, voelde aan als klein schijfje achter/klein beetje onder m'n tepel..
Als je echt van je onzekerheid af wilt, kun je naar huisarts gaan.. borst-tumoren zijn over het algemeen langzaamgroeiend, dus het is geen kwestie van leven of dood als je nog er ff mee wacht

zoals hierboven gezegd klopt 't idd dat mannen zelden/nooit borstkanker krijgen op jouw leeftijd
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:36
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Bedankt iedereen, de vader mijn die vriend heeft overigens ongeveer hetzelfde verteld, en die vertrouw ik wel. Ik voel me precies alsof ik een gigantische heisa veroorzaak rond een onnozel bolletje (sjees, direct borstkanker wezen denken). Mja, ik zal maar met het ongemak moeten leven zolang het er zit. Mja, nu ben ik in ieder geval een ervaring rijker, weet ik hoe een pijnlijke borst voelt Ik hoop wel dat het zo klein blijft, dat het niet opvalt (of dat ik wel degelijk die B-cup nodig zou hebben).
Dus, bedankt iedereen voor jullie reacties!
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:56
Verwijderd
waarschijnlijk hoort het gewoon bij de puberteit, hier nog een link:
http://www.sexwoordenboek.nl/gynaecomastia.html

als je je echt zorgen maakt, ga dan naar je huisarts voor een verwijzing voor een scan.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Seksverhalen
Verwijderd
318 04-02-2013 15:43
Lichaam & Gezondheid 15 jaar en een knobbeltje in mijn borst
meyoh
9 02-05-2010 10:36
Lichaam & Gezondheid tepels..
Gianluca *
5 16-01-2004 16:46
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.