Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2009, 16:26
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Mijn pc is een tijdje bij een vriend van me geweest om te repareren, hij was defect. Voor ie stuk ging gebruikte ik een heel goedkope speakerset (voor €10 gekocht op zo'n dumpshow). Het is een 5.1 set met een best redelijke bass. Toen ik m'n pc terugkreeg had ik alles aangesloten en kreeg ik helemaal geen bass meer. Ik kwam er net achter dat ik op de subwoofer een stekkertje eruit moest trekken om weer bass te krijgen.
Hoe kan dit? Die stekkertjes in de speakers heb ik nooit losgehaald toen m'n pc weg was..

Maar omdat ik eigenlijk altijd achter mn pc zit als ik vrij ben en altijd muziek luister vind ik t wel tijd worden voor een degelijke speakerset. Ik kwam uit bij deze: http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc...902/index.html , volgens mij een heel goed ding, maar weet niet of ik wel een 5.1 geluidskaart heb? Omdat er nu ook nog maar 1 stekkertje in mn subwoofer zit. Er zitten 3 aansluitingen: de bovenste is de 'hoofd'aansluiting en de front speakers, de middelste de rear speakers en de onderste de center/subwoofer aansluiting... Maar alleen in de bovenste heb ik een stekkertje zitten en toch 5.1 geluid en subwoofer?

Als ik bij device manager kijk in mijn pc zie ik bij audio alleen Realtek AC'97 staan maar daar word ik niet veel wijzer van.. Is dat mijn geluidskaart?

Edit: op de site staat nog een 5.1 setje, maar zit hier veel verschil in? Of is het andere setje gewoon ouder? Het scheelt maar 15 euro dus als deze veel beter is ga ik hiervoor natuurlijk! http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc...duct_judgement
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.

Laatst gewijzigd op 10-03-2009 om 16:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2009, 18:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
5.1 geluid zul je wel hebben, tenzij het echt een stokoude PC is. Heb je meer informatie over het merk/type of het moederbord dat erin zit? Verder zou het kunnen zijn dat de instellingen voor je luidsprekers niet goed staan. Dat zou je moeten kunnen vinden bij het Configuratiescherm, als dat niet op 5.1 staat zal het niet goed werken.

Het verschil tussen die X-530 en X-540 wordt mij verder ook niet duidelijk, ik zou ook zeggen dat de X-540 een wat nieuwere versie van de X-530 is.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 16:27
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Als ik kijk bij de configuratie staan ze op stereo.. Zet ik ze op 5.1 doen alsnog alleen de front speakers het maar dat kan natuurlijk komen omdat die andere stekkertjes er niet in zitten?
Ik heb besloten om de X-540 te bestellen. Heb vandaag in de stad gekeken maar helaas verkochten ze overal alleen de X-530 voor 80 tot 100 euro.. Online is goedkoper
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 17:12
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet ze inderdaad op 5.1 zetten en dan natuurlijk ook alle stekkertjes erin. Overigens herinner ik me van de 5.1 set die ik ooit had dat ik ook niet altijd uit alle speakers geluid had, muziek is gewoon stereo dus dan doen de twee achterste en de center speaker het niet (tenzij je dat misschien ergens kunt instellen). Bij DVD's met 5.1 geluid en bijv. sommige games zou het wel moeten werken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 18:04
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb de X-530 gekocht bij Saturn voor €69 dus goedkoper dan bij MyCom, Dynabyte of Dixons..
En heb nu idd wel geluid uit alle speakers maar blijft stereo want t is muziek.. Maar maakt nie uit, ze klinken chill!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Geluidskaart?
Hulk
5 21-05-2006 14:35
Software & Hardware Ik zoek de drivers van mijn geluidskaart
LexCi
8 15-04-2006 10:26
Software & Hardware [Algemeen] Wat voor systeem heb jij?
Verwijderd
61 17-04-2005 12:18
Software & Hardware Geen geluid?!
DeSSie
6 27-03-2003 18:28
Software & Hardware Geluidskaart aangesloten op stereo toren
Asswhoopin
12 12-11-2002 20:46
Software & Hardware Wat voor geluidskaart zit erin?
Verwijderd
5 07-01-2002 12:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.