Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2006, 18:17
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik moet voor een baantje een VAR verklaring inleveren zodat ze mij uit kunnen betalen.
Op de website van de belastingdienst word ik niet veel wijzer.

Ik neem aan dat het geld wat ze uitbetalen bruto is (freelance werk) en dat je later zelf geld aan de belastingdienst moet afstaan.

Nu heb ik meerdere baantjes gehad dit jaar en ben ik momenteel in loondienst waar ik mijn loonheffingskorting op toepas.
Ik heb dit jaar veel verdiend, maar zit nog wel onder de grens van 5800 euro (de belastingvrije grens).
Normaal vul ik dan een Tj biljet in.

Hoe zit dit nu met zo'n VAR verklaring en de manier van uitbetalen?
Kan ik volgend jaar nog steeds een Tj biljet invullen en dit erbij schrijven? (Hou ik er dan ook nog veel van over aangezien ik onder de 5800 euro blijf of moet ik over dat werk wel extra betalen?)

__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2006, 19:51
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
0800-0568 voor al uw vragen over VAR

Het is overigens vrij simpel. Je blijft een particuliere aangifte invullen voor de inkomstenbelasting. Eventueel heb je een btw-nummer nodig, afhankelijk van je werkzaamheden. Wat betreft je specifieke vraag... Zoals ik al zei, 0800-0568. En dan kan je het beste even met de afdeling Ondernemingen bellen (optie 3 voor Ondernemingen, optie 5 voor Overige vragen)

Succes
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 19:16
jeroen2
Avatar van jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-11-2006 @ 19:17 :
Ik moet voor een baantje een VAR verklaring inleveren zodat ze mij uit kunnen betalen.
Op de website van de belastingdienst word ik niet veel wijzer.

Ik neem aan dat het geld wat ze uitbetalen bruto is (freelance werk) en dat je later zelf geld aan de belastingdienst moet afstaan.

Nu heb ik meerdere baantjes gehad dit jaar en ben ik momenteel in loondienst waar ik mijn loonheffingskorting op toepas.
Ik heb dit jaar veel verdiend, maar zit nog wel onder de grens van 5800 euro (de belastingvrije grens).
Normaal vul ik dan een Tj biljet in.

Hoe zit dit nu met zo'n VAR verklaring en de manier van uitbetalen?
Kan ik volgend jaar nog steeds een Tj biljet invullen en dit erbij schrijven? (Hou ik er dan ook nog veel van over aangezien ik onder de 5800 euro blijf of moet ik over dat werk wel extra betalen?)

"Normaal" is het zo dat als jij in dienst bent bij een werkgever, hij inhoudingsplichtige is voor de loonbelasting en premies. Je werkgever houdt de belasting in op je loon en draagt deze af aan de Belastingdienst.

Soms is het niet duidelijk of de werkzaamheden die jij verricht voor de opdrachtgever/werknemer verricht worden als ondernemer/zelfstandige of als werknemer. Als je werkgever/opdrachtgever jou een bedrag betaald en geen premies afdraagt en nu achteraf blijkt dat jij feitelijk toch in dienst bij hem was, kan de belasting bij hem (ook bij jou) worden nageheven.

Om nu vooraf duidelijkheid te hebben kun je een VAR aanvragen.
Er zijn vier verschillende vormen van een VAR (winst uit onderneming, resultaat uit overige werkzaamheden, loon en DGA)

Wanneer je je VAR hebt aangevraagd (en gekregen) dien je deze dus aan je opdrachtgever te verstrekken. Hij houdt dan geen premies en loonbelasting in.

Bij je aangifte inkomstenbelasting vul je dan in wat je onvangen hebt en betaal je eventueel belasting. Voor je TJ biljet maakt dit geen verschil uit. Omdat er echter geen loonbelasting wordt ingehouden kun je dit uiteraard later ook niet terugvragen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 06:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
jeroen2 schreef op 14-11-2006 @ 20:16 :
Bij je aangifte inkomstenbelasting vul je dan in wat je onvangen hebt en betaal je eventueel belasting. Voor je TJ biljet maakt dit geen verschil uit. Omdat er echter geen loonbelasting wordt ingehouden kun je dit uiteraard later ook niet terugvragen.
Thanx voor de uitleg

Ik was bang dat ik na afloop als nog belasting erover moet betalen. Dat is waarschijnlijk ook zo, maar dit wordt dus weer verrekend met mijn ingehouden loonbelasting van andere baantjes.
Super
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [GR] Lijsten 1-Var Stats probleem
flyaway
1 26-03-2008 12:09
Software & Hardware [PHP] Filefieldvalue NULL?
Ulfheðin
16 22-07-2004 17:44
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wat doe fout met Vars-Stat?
juliettebinoche
2 15-02-2004 18:00
Software & Hardware [php] http_referer weer tot gewone vars krijgen
Verwijderd
8 25-04-2003 18:00
Software & Hardware [PHP] Stukje javascript in PHP var proppen
Koen
11 12-04-2003 09:35
Software & Hardware [php] hoogste var hebben..
Verwijderd
19 17-07-2002 11:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.