Oud 10-05-2006, 10:35
AndAgain
AndAgain is offline
Hoe moet je bijv. formules in je rekenmachine zetten en hoe kan je ze weer bekijken? En dan heb ik het zeg maar over de "spiekbriefjes".

Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 11:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2006, 11:41
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
met TI-84 plus

druk op "Y=" voer achter "\Y1=" je formule in en bekijk hem via de knop "GRAPH". Met de knop "TRACE" vervolgens kun je met je pijltjestoetsen je over de grafiek manouvreren.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 11:48
AndAgain
AndAgain is offline
Citaat:
vichog schreef op 10-05-2006 @ 11:41 :
met TI-84 plus

druk op "Y=" voer achter "\Y1=" je formule in en bekijk hem via de knop "GRAPH". Met de knop "TRACE" vervolgens kun je met je pijltjestoetsen je over de grafiek manouvreren.
Sorry ik ben niet helemaal duidelijk geweest.. Ik bedoelde iets anders. Maar toch bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 12:42
AndAgain
AndAgain is offline
Dus dingen in het geheugen van je rekenmachine zetten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 14:03
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Moeilijk.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 14:35
SCS
Avatar van SCS
SCS is offline
Wat voor GR heb je?

Voor de TI:
program --> new --> naam invoeren (dus hoe je je "programma" wilt noemen) --> voer je formules in.
Als je het weer wilt bekijken: program --> naam die jij het programma opzoeken --> goto

Oh ja, niet op clear drukken, want dan ben je die regel kwijt . Als je terug wilt, moet je op 2nd + mode drukken (dacht ik).

Het kan idd ook via een datakabel en dat je alles van pc op GR zet (met de nieuwe modellen TI iig). Hoe dat werkt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 15:21
AndAgain
AndAgain is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 10-05-2006 @ 14:03 :
Moeilijk.
Daar doet hij het alleen bij Ti-83 en ik heb 84.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 15:22
AndAgain
AndAgain is offline
Citaat:
SCS schreef op 10-05-2006 @ 14:35 :
Wat voor GR heb je?

Voor de TI:
program --> new --> naam invoeren (dus hoe je je "programma" wilt noemen) --> voer je formules in.
Als je het weer wilt bekijken: program --> naam die jij het programma opzoeken --> goto

Oh ja, niet op clear drukken, want dan ben je die regel kwijt . Als je terug wilt, moet je op 2nd + mode drukken (dacht ik).

Het kan idd ook via een datakabel en dat je alles van pc op GR zet (met de nieuwe modellen TI iig). Hoe dat werkt weet ik niet.
Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:23
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
AndAgain schreef op 10-05-2006 @ 15:21 :
Daar doet hij het alleen bij Ti-83 en ik heb 84.
Heb je ook werkelijk geprobeerd: de werkwijze voor een TI-83 en een TI-84 is identiek, hoor.

Ik zie dat je nieuw bent op het forum, maar je mag ook best zelf proberen :-). Althans, dat is wat ik vind.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 19:04
kk
je kan kk ook gewoon in dat andere programma doen fucking
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 19:34
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
kk schreef op 10-05-2006 @ 19:04 :
je kan kk ook gewoon in dat andere programma doen fucking
pardon?

Met de bijgeleverde software kun je ook heel gemakkelijk grote lappen tekst naar je GR overhevelen .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 11:28
lalala lanio
Citaat:
vichog schreef op 12-05-2006 @ 19:34 :
pardon?

Met de bijgeleverde software kun je ook heel gemakkelijk grote lappen tekst naar je GR overhevelen .
Hoe? op cdrom staat van alles, maar ik weet niet welk programma ik moet openen enzo.. ik heb binnekort examen, en mn geheugen is vol. ik hoorde van iemand dat het ook mogelijk moest zijn om tekst op je computer te zetten en daarvandaan kon het dan ook weer naar je GR enzo (dan kan ik voor economie examen wat eerst is, de programma's gewoon erop laten staan en wiskunde op de computer zetten, zonder dat ik dat in een paar uur in hoef te typen zegmaar, dan kan ik nu al voor allebei de vakken typen). maaar hoe??
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:18
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
lalala lanio schreef op 16-05-2006 @ 11:28 :
Hoe? op cdrom staat van alles, maar ik weet niet welk programma ik moet openen enzo.. ik heb binnekort examen, en mn geheugen is vol. ik hoorde van iemand dat het ook mogelijk moest zijn om tekst op je computer te zetten en daarvandaan kon het dan ook weer naar je GR enzo (dan kan ik voor economie examen wat eerst is, de programma's gewoon erop laten staan en wiskunde op de computer zetten, zonder dat ik dat in een paar uur in hoef te typen zegmaar, dan kan ik nu al voor allebei de vakken typen). maaar hoe??
tjah.... het gaat wel tegen de bijbelse principes in, maar daar staat ook dat ik mijn medemens moet helpen .

Als je de bijgeleverde software installeert (bij mij startte die vanzelf op en installeerde zichzelf) kun je het programma TI Connect openen. Erg handig, kun je ook screenshots mee maken. Maar jij wilt graag de TI ProgramEditor. Dan klik je die aan. Linksboven nieuw> programma. Zoek je jouw type GR op, geef je hem een naam en je kunt totzover het geheugen van je GR reikt teksten typen. Als je zelf de optie 'protected' indrukt, hoef je volgens mij ook niet bang te zijn om op 'clear' te drukken tijdens de examens, zodat niet alles weer weg is.

Succes!
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 17:45
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Eventjes nog een algemene tip: als je een TI-83/TI-84 Plus-model hebt, kun je het best belangrijke programma's (progs) en opgeslagen gegevens archiveren. Zo zijn ze op dat moment zelf wel onbruikbaar, maar veel leerkrachten zullen bij het controleren gewoon een Reset RAM doen, wat die gearchiveerde gegevens gewoon op je rekenmachine laat staan. Gewoon op je examen de-archiveren en je kan ze weer gebruiken. Ook altijd handig om veel Applicaties (Apps) te hebben staan: die worden ook niet gewist met Reset RAM en ze bieden vaak verlichting bij veel berekeningen of notatieproblemen.

Maar ik meen ergens gehoord te hebben dat je in Nederland gewoon alle functies van je rekenmachine mag gebruik, dus ook de mogelijkheid om notities op te slaa (zoals leerstof). Dus zullen ze volgens mij niet echt gaan wissen (in Vlaanderen is dat wel het geval, maar zoals gezegd vaak gewoon de Reset RAM-methode).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 17:45
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Nog simpeler:
Zet Notefolio erop (kan je makkelijk vinden)
En nu gewoon kladblok bestanden overzetten naar je GR (word kan ook, maar heeft soms problemen met lay-out)
Dan Notefolio openen en je ziet je tekst staan =)

(heel makkelijk als je een samenvatting van 1000+ woorden erop wil zetten)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:18
lalala lanio
Citaat:
vichog schreef op 16-05-2006 @ 16:18 :
tjah.... het gaat wel tegen de bijbelse principes in, maar daar staat ook dat ik mijn medemens moet helpen .

Als je de bijgeleverde software installeert (bij mij startte die vanzelf op en installeerde zichzelf) kun je het programma TI Connect openen. Erg handig, kun je ook screenshots mee maken. Maar jij wilt graag de TI ProgramEditor. Dan klik je die aan. Linksboven nieuw> programma. Zoek je jouw type GR op, geef je hem een naam en je kunt totzover het geheugen van je GR reikt teksten typen. Als je zelf de optie 'protected' indrukt, hoef je volgens mij ook niet bang te zijn om op 'clear' te drukken tijdens de examens, zodat niet alles weer weg is.

Succes!
Ik heb het programma gevonden, maar toen ik het wilde gebruiken kwam ik erachter dat ik mn kabeltje kwijt ben
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:24
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
lalala lanio schreef op 16-05-2006 @ 19:18 :
Ik heb het programma gevonden, maar toen ik het wilde gebruiken kwam ik erachter dat ik mn kabeltje kwijt ben
het is een standaard USB-mini USB kabel,. heel veel apparaten gebruiken zo'n ding (digitale camera, mp3 speler, ..)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:34
lalala lanio
Citaat:
Pyromaniac schreef op 16-05-2006 @ 19:24 :
het is een standaard USB-mini USB kabel,. heel veel apparaten gebruiken zo'n ding (digitale camera, mp3 speler, ..)
:? ik heb 2 kabels van mn mp3 en van mn camera, maar die uiteinden zijn niet rond zoals die in mn GR moet (ze zijn zegmaar rechthoekig). of zit er nog een ander 'gat' in de GR?? (sorry, ik ben niet erg technisch )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-05-2006, 20:37
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
lalala lanio schreef op 16-05-2006 @ 19:34 :
:? ik heb 2 kabels van mn mp3 en van mn camera, maar die uiteinden zijn niet rond zoals die in mn GR moet (ze zijn zegmaar rechthoekig). of zit er nog een ander 'gat' in de GR?? (sorry, ik ben niet erg technisch )
Heb je een 83+?
Die kan nl helemaal niet met de pc linken.
Bij de 84+ zijn er twee ingangen. Links zit de ronde, rechts die waar je je kabel in kan stoppen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:23
lalala lanio
Citaat:
Pyromaniac schreef op 16-05-2006 @ 20:37 :
Heb je een 83+?
Die kan nl helemaal niet met de pc linken.
Bij de 84+ zijn er twee ingangen. Links zit de ronde, rechts die waar je je kabel in kan stoppen
oke nou snap ik het. ik heb idd een 83+..
iig bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Grafische rekenmachine
Epicurus
9 23-04-2012 21:07
Software & Hardware Grafische rekenmachine
Verwijderd
3 06-03-2012 08:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken tekst van pc naar grafische rekenmachine?
jjorden
4 17-04-2007 11:04
Eindexamens 2004 grafische rekenmachine
Charly Brown
4 28-05-2004 17:23
Software & Hardware Grafische rekenmachine -> laptop
jasper_83
15 07-10-2002 17:47
Algemene schoolzaken Grafische rekenmachines.
Demon of Fire
13 01-04-2002 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.