Oud 13-06-2009, 15:52
LW
Avatar van LW
LW is offline
Vinden jullie dat nou eigenlijk vervelend, of maakt het jullie vrij weinig uit?
Zeggen jullie er wat van als een kassiere niet terug telt?
Dit vraag ik mij af omdat ik zelf kassiere ben, tel zelf meestal altijd wel terug, maar soms is dat best even lastig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2009, 15:55
Verwijderd
Nee het duurt zo lang, ik kijk meestal al welke muntjes ze pakken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 16:23
ganralph
ganralph is offline
je hoeft mij niet lastig te vallen met dat terug tellen

ik help heel soms wel eens uit in een winkel (even snel een klant tussendoor helpen) en het is het echte personeel nog nooit gelukt om me dat terug tellen aan te leren ik ben goed in hoofdrekenen, dus ik pak wel gewoon in één keer het goede bedrag. juist bij terug tellen moet ik na gaan denken en loop ik risico op fouten. (en de klanten moeten gewoon niet zeuren )
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 16:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik pin vrijwel alles, dus het maakt allemaal niet uit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 16:37
Verwijderd
Ik pin eigenlijk altijd, maar als ik contant betaal, vind ik het wel fijn als ze even terug telt, maar 't hoeft niet muntje voor muntje van mij
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 16:54
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik pin vrijwel alles, dus het maakt allemaal niet uit.
een echte Hollander pint alleen als het bedrag eindigt op 3, 4, 8 of 9 ct.

maar idd, als het kan pin ik ook.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 21:45
PV
PV is offline
het maakt mij niet zoveel uit. ik let er wel op dat het ongeveer klopt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 21:52
emma watson fan
Avatar van emma watson fan
emma watson fan is offline
Ik zit ook achter de kassa en tel eigenlijk erg weinig terug. De enkele keer dat ik het doe, word ik halverwege al onderbroken door de klant, met een simpel 'Ja, ik heb het gezien'. Ik heb er wel eens commentaar op gekregen van klanten, maar meestal geloven ze me wel. En ik heb nooit verschillen(voordeel aan het feit dat m'n moeder dat nakijkt ), dus ik doe het ook goed. Ik vind dat terugtellen erg verwarrend en als klant heb ik er meestal ook geen behoefte aan. Dus nee, ik doe het niet en ik erger me er ook niet aan als een ander het niet doet
__________________
als je van zwemmen slank wordt wat doen walvissen dan verkeerd
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 22:36
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik vind het heel irritant als ik een berg kleingeld terugkrijg en ik zelf nog moet kijken of het okee is
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 23:16
Yeah_Jeroen
Avatar van Yeah_Jeroen
Yeah_Jeroen is offline
Tel bijna nooit terug, alleen bij oudere mensen die willen het graag ;p
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 23:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Toen ik nog bij de MediaMarkt werkte was terug tellen verplicht.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 03:12
Verwijderd
Hmmrrgg ik haat mediamarkt...


Ik heb er meer een hekel aan als ze eerst het papiergeld geven en dan de muntjes. Dan krijg ik nooit in mn portemonnee
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 09:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Om eerlijk te zijn vind ik het ook heel erg lastig, omdat de kassa hele andere bedragen aangeeft enzo. Ik zei altijd gewoon hoeveel geld ik terug gaf ofzoiets?
Ik controleer zelf eigenlijk alles. Terugtellen vind ik onzin, maar ik tel mijn geld (binnen 1 sec) en controleer altijd de bon. Niet omdat ik een hekel heb aan cassieres, maar het gaat gewoon vaak mis en ik ga niet de AH sponsoren door hun eigen fouten.
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 10:38
Verwijderd
Ik tel altijd terug... maar bij ons is het dan ook verplicht, als een controle voor onszelf. Het is om te voorkomen dat je iets verkeerds teruggeeft en bla bla.. als ik in een supermarkt wat koop erger ik me er niet echt aan als er niet teruggeteld wordt, alleen als het heel veel muntgeld is. Komt omdat ik geen zin heb om het zelf weer te controleren!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 13:15
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
terugtellen vind ik wel een must bij grote bedragen. Iig ook duidelijk laten zien wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 13:24
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Terugtellen doe ik meestal alleen bij grote bedragen. Maar dan noem ik het muntgeld in één keer en het briefgeld soms ook. Bij oudere mensen tel ik ook altijd terug. Als ik achter de gebaksafdeling sta (Hema) is het vaak zo druk, dat de klant niet wil dat ik terug tel. Vaak noem ik dan alleen het bedrag dat ik dan terug geef.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 13:33
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Toen ik bij de AKO werkte deed ik dat wel, alleen niet altijd muntje voor muntje en briefje voor briefje. Als ik mijn hand open houd en daar ligt een muntje van twee en een muntje van een euro dan ziet een klant ook wel dat dat drie euro is. Zo vind ik het zelf ook het prettigst, het duurt geen eeuwen maar je ziet toch even wat je terugrkijgt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 14:11
Mara
Mara is offline
Ik tel wel altijd terug, de stappen waarin pas ik aan per klant.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-06-2009, 14:17
Ivo
Ivo is offline
Ik tel ook altijd terug. Maar wel meerdere muntjes tegelijk. Eerst de centen, dan de 1 & 2 euromunten en dan de briefjes. Dus in 3 stappen.
Waar ik werk is dit ook min of meer verplicht. Wanneer er consequent teruggeteld wordt blijken er minder fouten gemaakt te worden. Juist ook als het druk is.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 16:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Toen ik zelf nog achter de kassa zat telde ik nooit terug, ik noemde gewoon het bedrag dat ik teruggaf.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 18:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik tel nooit terug en wil het ook niet geef me me geld het zal wel kloppen , als het globaa;l maar klopt vind ik het best 10 cnt mis ik niet
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 21:46
Verwijderd
Als ik in de kantine van het sportcentrum draai dan tel ik terug als mensen met meer dan 20 euro betalen. Maar niet omdat het moet, maar omdat het gewoon gemakkelijker is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 00:30
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Toen ik bij de AKO werkte deed ik dat wel, alleen niet altijd muntje voor muntje en briefje voor briefje. Als ik mijn hand open houd en daar ligt een muntje van twee en een muntje van een euro dan ziet een klant ook wel dat dat drie euro is. Zo vind ik het zelf ook het prettigst, het duurt geen eeuwen maar je ziet toch even wat je terugrkijgt.
+ dit (zelfs AKO ja, zelfs zelfde filiaal ja, we know ) plus dat het gewoon ook meteen veel minder kasverschillen met zich meebracht. Ik tel altijd terug direct als ik het uit de kassa pak en verder houd ik ook jouw methode aan. Meerdere briefjes vouw ik even uit en ik zeg altijd tegen de klant 'dit maakt 20' of 'maakt 50' o.i.d.

Helemaal muntje voor muntje uittellen.. de meeste klanten hebben haast, ik heb ook meer te doen en ze kijken vaak vanuit de kassa al mee. Maar zo in iemands hand drukken zonder er wat bij te noemen.. nooit.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 12:28
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik telde altijd terug. Moesten dat ook gewoon doen en vind het zelf ook wel zo fijn.
Als ik haast heb dan laat ik wel weten dat ik het heb gezien maar ik vind het enigszins dom overkomen als iemand niet terugtelt, net alsof ze het niet kunnen hehe.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 13:13
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
"Dat is dan €13,10. Heeft u er 10 cent bij toevallig?"
"Nee, wel 20 cent"
"Oh, ehh, nou eh ja eh nee laat dan maar" sommigen snappen het dan niet meer, zo schattig.

Of als ik zelf achter de kassa sta: "heeft u er 10 cent bij?"
"Nee, wel 5 cent, alsjeblieft" Hallo, denk na!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2009, 13:18
Verwijderd
Pff, paupers die met cash geld betalen. Gewoon lekker pinnen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 14:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pff, paupers die met cash geld betalen. Gewoon lekker pinnen
Of erger nog: bejaarden.

Maar met het oprukken van pin-only kassa's zal aan de terreur van rimpelratten in de supermarkten uiteindelijk een eind komen!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 15:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline


*net afgestudeerd en dus veel contant geld want familie enthousiast*

Ja, pinnen is inderdaad handiger. Ik kan ook amper geloven dat er nog steeds winkels zijn die pinkosten rekenen, alsof kleingeld niet veel duurder is!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 15:04
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
AKO tot voor kort?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 21:09
Verwijderd
hangt er vanaf wat voor figuur er aan de kassa zit.

als ze er een beetje normaal bij zit hoeft ze van mij niet terug te tellen, als het één of andere kamper is wil ik graag dat er terug geteld wordt
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:20
Assie483
Assie483 is offline
Hangt er een beetje vanaf.. Als ik een bedrag kreegt en al had aangeslagen en de persoon gaf uiteindelijk toch 15 cent extra omdat het handiger was, deed ik het wel omdat het anders niet klopt met wat op de kassa vermeld staat.
Bij grote bedragen deed ik het ook nog wel & bij ouderen vaak ook.

In de andere gevallen telde ik vooruit. (kassa geeft aan dat een klant 15 euro moet terugkrijgen en ik zeg "10, en dat is 15".

Heb één keer een klant gehad die een officiële klacht daartegen indiende bij mijn bedrijfsleider omdat ik niet terug telde. :') Nooit wat van gehoord verder.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 22:57
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, pinnen is inderdaad handiger. Ik kan ook amper geloven dat er nog steeds winkels zijn die pinkosten rekenen, alsof kleingeld niet veel duurder is!
Idd, pinkosten in rekening brengen is gewoon afzetterij, cash brengt net zo goed veel kosten met zich mee. Het is voor mij iig een reden om zulke winkeliers links te laten liggen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 15:28
Verwijderd
Ik vind het wel fijn als cassières terug tellen en ik knik dan ook heel begripvol mee. Ik moet echter heel eerlijk bekennen dat ik altijd erg vrolijk roep: merci, bedankt, ik heb het gezien! maar stiekem nooit op let wat ze terug geven (wel met biljetten).
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 16:29
LW
Avatar van LW
LW is offline
Citaat:
"Dat is dan €13,10. Heeft u er 10 cent bij toevallig?"
"Nee, wel 20 cent"
"Oh, ehh, nou eh ja eh nee laat dan maar" sommigen snappen het dan niet meer, zo schattig.

Of als ik zelf achter de kassa sta: "heeft u er 10 cent bij?"
"Nee, wel 5 cent, alsjeblieft" Hallo, denk na!
Hm maar aan 20 cent heb je ook niet zo veel vind ik.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 00:19
Verwijderd
Ik telde altijd terug.
Soms zo snel, dat de klant t niet meer begreep. ;x

Was ook wel fijn, want het is voor jezelf weer een controle of je t goede hebt gepakt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Hm maar aan 20 cent heb je ook niet zo veel vind ik.
Nou, als ze er 20 cent bij doet, krijgt ze 7,10 terug in plaats van 6,90 (als ze met 20 betaald.) Scheelt weer kleingeld
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2009, 01:06
Crimson
Crimson is offline
Nee, en ik snap dat hele principe ook niet. Ik weet zelf precies hoeveel ik terug krijg toch? En die muntjes herken je toch ook gelijk.. Ik moet zelf ook af en toe afrekenen in het restaurant waar ik werk en meestal laat ik de briefjes goed zien, en dan de muntjes hoppa in iemands hand flikkeren.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 23:02
Allure
Allure is offline
Ik vind terugtellen (als cassiere) handig, omdat je het dan zelf meteen merkt als je per ongeluk een briefje teveel teruggeeft. De muntjes tel ik niet terug, die geef ik gewoon, maar het briefgeld tel ik dus wel terug. Ik heb het idee dat de klanten het wel op prijs stellen. En ik doe het snel, dus ze worden er niet ongeduldig van.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 23:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind het irritant als ze zo een hand vol kleingeld aan me overhandigt. Dan ga ik het zelf na zitten tellen. Van mij mag een caissière bij veel muntgeld dus wel terugtellen, of in elk geval benoemen 'en met 9,90 maakt het dan 20' oid.

Ik werk zelf in een theaterbar en moet daar heel snel werken ivm korte pauzes. Toch tel ik altijd wel terug. Niet altijd per muntje, maar wel bijv: "met 80 cent is 't 5 en 5 maakt 10, alstublieft." Ik kom zelf met het terugtellen ook nog wel regelmatig een foutje van mezelf tegen, dus het is ook een goed controlemiddel tegen kasverschillen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 13:16
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Hm maar aan 20 cent heb je ook niet zo veel vind ik.
Als het om een bedrag van bijvoorbeeld €5,10 gaat, heb ik er wel graag 20 cent bij als ze geen 10 cent hebben!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 13:48
Verwijderd
Ik telde bij mijn werk altijd terug. Dat ging ook wel om redelijk grote bedragen, dus het is voor jezelf ook altijd wel prettig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine De slechte houding van kassiërres
Verwijderd
145 04-02-2004 21:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.