Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 07:34
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik slaap sinds kort heel erg slecht. Als ik optijd naar bed ga word ik zomaar midden in de nacht wakker met gigantische hartkloppingen. Ik kan dan niet meer in slaap komen omdat ik me zo 'druk' voel. Ook als ik 's ochtends om zeven uur opsta heb ik het gevoel dat het al in de middag is en dat ik heel veel moet doen. Word dan ook meteen actief enzo.

Iemand een idee wat ik kan doen om weer lekker rustig te slapen? Heb hiervoor nooit slaapproblemen gehad.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 07:44
Encrypted
Encrypted is offline
Het lijkt mij dat de grondreden hier stress is. Je kan wel een slaapmiddel gaan slikken en zal daardoor ook wel 'beter' gaat slapen, maar de échte reden zal je daarmee niet verhelpen. En om stress aan te pakken kan je niet simpelweg een pilletje nemen, wat je wél kan doen weet ik niet precies .
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 07:49
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
En wat ik ook nog wilde weten: is het verstandig om toe te geven aan die 'drukte' 's ochtends en overdag, dus heel actief zijn (wat ik normaal niet doe) en opruimen etc. Of kan ik me beter rustig houden?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 09:07
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
ik denk dat ten eerste regelmaat vinden al een hoop helpt.

door regelmaat verminder je al een gedeelte van je stress en zo sla je een aantal vliegen in een klap.
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 12:39
Verwijderd
In ieder geval niet overdag gaan slapen

Als je een 'druk' gevoel hebt zou ik dat niet onderdrukken en toch rustig gaan zitten, gewoon je dingen doen en dan ben je 's avonds tenminste ook lekker moe.

Denk je veel na terwijl je in slaap probeert te vallen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 14:06
Verwijderd
Ik heb dat druk zijn als ik wakker word ook wel eens, maar dan is het meer een adrenalinestoot van een enge droom.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 16:11
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 22-03-2006 @ 13:39 :


Denk je veel na terwijl je in slaap probeert te vallen?
Nee niet aan bijzondere dingen, gewoon als normaal.

De laatste tijd heb ik alleen last van die hartkloppingen die ik niet kan negeren of onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 16:11
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-03-2006 @ 15:06 :
Ik heb dat druk zijn als ik wakker word ook wel eens, maar dan is het meer een adrenalinestoot van een enge droom.
Ik heb die drukte bijna de hele dag door. Vooral als ik stil zit voel ik het heel erg (of in bed lig).
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 22-03-2006 @ 17:11 :
Ik heb die drukte bijna de hele dag door. Vooral als ik stil zit voel ik het heel erg (of in bed lig).
Hmm, dat lijkt me vervelend...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Encrypted schreef op 22-03-2006 @ 08:44 :
Het lijkt mij dat de grondreden hier stress is. Je kan wel een slaapmiddel gaan slikken en zal daardoor ook wel 'beter' gaat slapen, maar de échte reden zal je daarmee niet verhelpen. En om stress aan te pakken kan je niet simpelweg een pilletje nemen, wat je wél kan doen weet ik niet precies .
owkeej, 't is een upje van net geen 3 maand, dat zal wel niet té erg zijn hé?
'k vond 't nogal onnozel om een nieuw te maken hiervoor...


Ik zit dus ook met het probleem dat ik mega-slecht slaap de laatste tijd... Eigenlijk is het probleem vooral dat ik examens heb en m'n slaap juist nu heel erg nodig heb...

Ik geraak 's avonds niet in slaap, 's nachts word ik heel vaak wakker en 's morgens kan ik m'n bed niet goed uit. Overdag zit ik aan de koffie om wakker te blijven, wat misschien mee een oorzaak is voor het niet kunnen slapen, maar zonder koffie lukt het me niet; ik moet écht studeren, dus ...

Is het een slecht idee van tijdens de examens slaapmiddelen te gaan nemen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 07:39
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 13-06-2006 @ 08:35 :
owkeej, 't is een upje van net geen 3 maand, dat zal wel niet té erg zijn hé?
'k vond 't nogal onnozel om een nieuw te maken hiervoor...


Ik zit dus ook met het probleem dat ik mega-slecht slaap de laatste tijd... Eigenlijk is het probleem vooral dat ik examens heb en m'n slaap juist nu heel erg nodig heb...

Ik geraak 's avonds niet in slaap, 's nachts word ik heel vaak wakker en 's morgens kan ik m'n bed niet goed uit. Overdag zit ik aan de koffie om wakker te blijven, wat misschien mee een oorzaak is voor het niet kunnen slapen, maar zonder koffie lukt het me niet; ik moet écht studeren, dus ...

Is het een slecht idee van tijdens de examens slaapmiddelen te gaan nemen?
Het zou kunnen, maar weet niet of het verstandig is. Bespreek dat eerst met je huisarts...

Daarnaast zou het kunnen komen van de stress, het is natuurlijk wel een belangrijke tijd voor je.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 13-06-2006 @ 08:39 :
Het zou kunnen, maar weet niet of het verstandig is. Bespreek dat eerst met je huisarts...

Daarnaast zou het kunnen komen van de stress, het is natuurlijk wel een belangrijke tijd voor je.

Succes!
Mja, ik was aan het denken van morgen na m'n examen even naar de dokter te gaan... (en ik ben er ook wel redelijk zeker van dat het door de stress komt )

Maar wat voor effect kan zo'n slaapmiddel hebben? Kan iemand dat vertellen?

Slaap je er 'gewoon' beter door (sneller, beter, langer)? Of kan het ook een effect op je hebben overdag?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 07:55
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 13-06-2006 @ 08:43 :
Slaap je er 'gewoon' beter door (sneller, beter, langer)? Of kan het ook een effect op je hebben overdag?
Volgens mij kan het overdag ook nog effect hebben, maar dat is, denk ik, iets dat je met je huisarts moet bespreken (vertel dat je examens hebt ed). Misschien is het beter iets homeopatisch tegen de stress te nemen, wat geen 'versuffings'effect heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 08:57
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-06-2006 @ 08:55 :
Volgens mij kan het overdag ook nog effect hebben, maar dat is, denk ik, iets dat je met je huisarts moet bespreken (vertel dat je examens hebt ed). Misschien is het beter iets homeopatisch tegen de stress te nemen, wat geen 'versuffings'effect heeft.
Je kunt je nog steeds moe voelen als je wakker wordt, omdat je zo diep hebt geslapen. Verder werkt het per persoon verschillend natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:18
Perikles
Perikles is offline
Waar je ook op moet letten, is dat slaapmiddelen meestal uitgaan van een nacht van zeven uur (dacht ik). Dus als je dat slaapmiddel neemt, moet je me er wel voor zorgen dat je tijd voordat de wekker gaat, liever nog wat langer is dan zeven uur. Wanneer je het inneemt en vervolgens maar zo'n vijf uur slaapt, zal de doorwerking dus inderdaad nog twee uur zijn, terwijl jij al wakker bent, maar je dus ontzettend slaperig voelt. Zoiets werd mij ooit gezegd.
In verband met je examens zou ik het inderdaad ook gewoon nog eens met je huisarts bespreken. Het is wel fijn dit nogal zeker te weten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:43
Nyawa
Citaat:
*blue angel* schreef op 13-06-2006 @ 08:35 :
Is het een slecht idee van tijdens de examens slaapmiddelen te gaan nemen?
Misschien kun je een homeopatisch middel als Valdisper Nacht nemen; daar zit melatonine in waardoor je vaster en beter slaapt en valeriaanextract dat wat kalmeert en stress verhelpt. Twee uur vantevoren innemen, werkte bij mij zo'n acht/negen uur lang. Ik heb het zelf ook tijdens mijn examens gebruikt omdat ik 's ochtends steeds gebroken opstond en het hielp heel goed.

Wil je echt slaappillen gaan slikken, ga dan idd eerst even naar je huisarts.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoeveel slapen?
Politiker
46 12-02-2007 10:27
Lichaam & Gezondheid Wallen en slecht slapen.
Verwijderd
11 12-12-2005 19:55
Lichaam & Gezondheid slecht slapen
moon
17 30-03-2005 20:31
Lichaam & Gezondheid Slecht slapen
stralende ster!
6 29-12-2004 20:43
Lichaam & Gezondheid Stijve spieren/spierpijn en slapen
Lorelei
18 14-08-2004 17:09
Lichaam & Gezondheid Erg slecht slapen...
Gwenniej
20 15-07-2003 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.