Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 21:40
boki
Avatar van boki
boki is offline
Mijn verstandskiezen worden binnenkort verwijderd onder narcose bij de kaakchirurg.

Het gebeurt onder narcose omdat ik niet stil kan liggen wegen Gilles de la Tourette en bovendien heb ik last van emetofobie.

Nu hoor ik graag ervaringsverhalen hierover.

Ook over narcose en vooral over het inbrengen van een infuus.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:24
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
wat wil je weten over t infuus?
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 23:48
Verwijderd
Offtopic: Ik ben jaloers... ik wil ook narcose. Stomme verstandskiezen...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 11-04-2006 @ 00:48 :
Offtopic: Ik ben jaloers... ik wil ook narcose. Stomme verstandskiezen...
Dan geef je dat toch aan...?

Mijn verstandskiezen zijn ook verwijderd onder narcose. Ik had alleen zo'n kapje. Heb wel eens een infuus gehad, maar volgens mij zat die niet helemaal goed, want toen hij er in zat deed het nog enorm pijn. Ik heb zelf iig liever zo'n kapje dan een infuus.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 07:10
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik ben ook onder narcose geweest voor verstandskiezen trekken. mjah infuus hoef je je geen zorgen om te maken, zr stoppen gewoon wat in je arm, voel je niet eens. ik kreeg ook nog zo'n kapje. toen was ik weg. en toen ik weer wakker werd lag ik op een kamer en was t gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 08:01
Verwijderd
Ik laat het vandaag gewoon bij de tandarts doen, omdat het volgens hem, en de kaakchirurg, erg lastig was om het voor elkaar te krijgen om het onder narcose te doen. Omdat je dan echt moet paniekeren, in de vorm van flauwvallen en enorm hysterisch worden.
Dus heb er helaas geen ervaring mee. Ik heb van de huisarts wel oxazepam gekregen, en naproxen 500mg.
We shall see!

Succes iig
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 08:18
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ja in nederland doen ze dat niet zo snel onder narcose, in belgie wel (heb een tijdje in belgie gewoond).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-04-2006 @ 08:09 :
Ik heb zelf iig liever zo'n kapje dan een infuus.
Offtopic: Nog een keer offtopic: Dat wordt lastig met een kapje, aangezien ik daar heel erg bang voor ben. Komt door die kutdokter die het nodig vond om me voor te liegen en me vervolgens vast te binden op het bed toen ik 2,5 was Binnenkort maar eens de tandarts bellen...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 15:25
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
boki schreef op 10-04-2006 @ 22:40 :
Mijn verstandskiezen worden binnenkort verwijderd onder narcose bij de kaakchirurg.

Het gebeurt onder narcose omdat ik niet stil kan liggen wegen Gilles de la Tourette en bovendien heb ik last van emetofobie.

Nu hoor ik graag ervaringsverhalen hierover.

Ook over narcose en vooral over het inbrengen van een infuus.
Ben je dan niet bang te moeten kotsen door de narcose? Ik hoop dat ik je hierdoor niet op een idee heb gebracht . In ieder geval ben ik daar wel min of meer bang voor. Maar ik wil het eigenlijk ook niet onder plaatselijke verdoving laten doen (de tandarts heeft het vroeger verpest voor me en nu wil ik er niet meer heen, maar ik moet wel omdat die dingen eruit moeten). Dus is wel een dilemma.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 11-04-2006 @ 14:29 :
Offtopic: Nog een keer offtopic: Dat wordt lastig met een kapje, aangezien ik daar heel erg bang voor ben. Komt door die kutdokter die het nodig vond om me voor te liegen en me vervolgens vast te binden op het bed toen ik 2,5 was Binnenkort maar eens de tandarts bellen...
Het hoeft toch ook niet met een kapje? Juist dat is nog lastiger om voor elkaar te krijgen, infuus moet nog wel lukken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 17:47
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
ekki schreef op 11-04-2006 @ 16:25 :
Ben je dan niet bang te moeten kotsen door de narcose? Ik hoop dat ik je hierdoor niet op een idee heb gebracht . In ieder geval ben ik daar wel min of meer bang voor. Maar ik wil het eigenlijk ook niet onder plaatselijke verdoving laten doen (de tandarts heeft het vroeger verpest voor me en nu wil ik er niet meer heen, maar ik moet wel omdat die dingen eruit moeten). Dus is wel een dilemma.
mmja ik ben 2x onder narcose geweest, maar beide keren niet misselijk en niet overgegeven. maar ik heb ook best een sterke maag.
maar ja je hoort wel vaak dat mensen er erg misselijk van worden. maar daarvoor zou ik het niet laten hoor, bij mij stond ook een kotsbakje naast mn bed dus heb je iig iets om in te kotsen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 11:22
Iveauh
Avatar van Iveauh
Iveauh is offline
Citaat:
Nala schreef op 11-04-2006 @ 00:48 :
Offtopic: Ik ben jaloers... ik wil ook narcose. Stomme verstandskiezen...
kansloos dat je dit denkt van iemand die Gilles de la Tourette en emetofobie heeft, wees blij
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:44
David
Avatar van David
David is offline
Nou als ze bij mij getrokken worden, wil ik ook onder narcose !
Zeer zeker.

Ben als eens eerder ( voor m,n neus ) onder narcose geweest.
Maar dat vond ik allemaal wel best.

Liever een beetje misselijk daarna dan meemaken wat die tandarts/kaakchirurg allemaal uitspookt in m,n gebit.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Iveauh schreef op 12-04-2006 @ 12:22 :
kansloos dat je dit denkt van iemand die Gilles de la Tourette en emetofobie heeft, wees blij
Ja dat vond ik ook een beetje toen ik het las. Maar ja waarschijnlijk niet zo bedoeld!

Ontopic: Wat wil je precies weten? Het inbrengen van het infuus is hoogstwaarschijnlijk even vervelend. Ik weet niet hoe bang je voor naalden bent, maar als je dat niet (of in gezonde mate bent) dan is het niks om je druk over te maken hoor!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Iveauh schreef op 12-04-2006 @ 12:22 :
kansloos dat je dit denkt van iemand die Gilles de la Tourette en emetofobie heeft, wees blij
Nja, ik vind het ook een afgrijselijk idee, dat iemand mijn kiezen uit zou trekken terwijl ik daar bij ben. Ik ga toch ook niet stilstaan terwijl iemand mijn nagels uit mijn vingers trekt, of mijn oog uit de kas drukt? Zelfs al voel ik niks... Nee br, ik denk dat ik dan zulke reflexen heb dat ik die tandarts alsnog aan de kant mep.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 08:57
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Citaat:
Iveauh schreef op 12-04-2006 @ 12:22 :
kansloos dat je dit denkt van iemand die Gilles de la Tourette en emetofobie heeft, wees blij
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 11:57
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Infuus?

Bij mij werd er eerst voor drie verdoofd en later toch maar bij alle vier. Toen heeft 'ie gewoon met grof geweld die dingen eruit gesloopt .
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:23
my iron lung
Avatar van my iron lung
my iron lung is offline
Bij mij gaan ze er morgen (vrijdag dus) alle 4 uit, onder narcose. Ik ben echt blij dat ik het niet hoef mee te maken, want ik haat tandartsen, dan slaap ik er liever door
Hopelijk word ik niet te misselijk, en doet m'n mond niet te lang pijn achteraf, dat ik geen 3 dagen half dood in de zetel moet liggen. Vanaf het moment dat ik weer in staat ben om achter de pc te kruipen, post ik hier m'n "verslag"
__________________
It's easy to be miserable. Being happier is tougher, and cooler. -Thom Yorke
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 14:12
*Rupsje*
Citaat:
Broeder schreef op 13-04-2006 @ 12:57 :
Infuus?

Bij mij werd er eerst voor drie verdoofd en later toch maar bij alle vier. Toen heeft 'ie gewoon met grof geweld die dingen eruit gesloopt .
Ik heb gehoord dat dat niet mag: alle vier tegelijk eruit met plaatselijke verdoving, want dan zou je je tong kunnen inslikken?

Een vriendin van mij heeft er twee laten trekken onder plaatselijke verdoving, maar ze voelde er nog een heleboel van en volgens haar is het erg eng, omdat je je kaken kan horen kraken.. zij had op een gegeven moment het geveol dat die vent haar kaken zeg maar van haar schedel aftrok, maar omdat je dus niet kan praten door de verdoving was het nogal moeilijk om te zeggen. Uiteindelijk heeft ze het duidelijk kunnen maken en schrok de tandarts zelf ook en is er toen mee opgehouden... Na zo'n verhaal zou ik liever ook onder narcose zijn, dan krijg je in ieder geval niets mee. Je kunt inderdaad wel ziek worden van zo'n narcose, maar dat lijkt me dan het minst slechtste van de twee.

Ik hoef er nog geen te laten trekken, maar er is er nu wel een bijna door en die is nogal scheef mijn wang in aan het groeien, dus ik denk dat ik maar eens naar de tansarts moet.

Sterkte voor iedereen die binnenkort zijn verstandskiezen moet laten trekken!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 14:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
Iveauh schreef op 12-04-2006 @ 12:22 :
kansloos dat je dit denkt van iemand die Gilles de la Tourette en emetofobie heeft, wees blij
Ze zegt alleen dat ze jaloers is op diegene dat zij/hij het wel mag, dat betekent niet automatisch dat je het diegene niet gúnt oid, je wil het zelf alleen ook erg graag.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 18:28
Verwijderd
Citaat:
*Rupsje* schreef op 14-04-2006 @ 15:12 :
Een vriendin van mij heeft er twee laten trekken onder plaatselijke verdoving, maar ze voelde er nog een heleboel van en volgens haar is het erg eng, omdat je je kaken kan horen kraken.. zij had op een gegeven moment het geveol dat die vent haar kaken zeg maar van haar schedel aftrok, maar omdat je dus niet kan praten door de verdoving was het nogal moeilijk om te zeggen. Uiteindelijk heeft ze het duidelijk kunnen maken en schrok de tandarts zelf ook en is er toen mee opgehouden... Na zo'n verhaal zou ik liever ook onder narcose zijn, dan krijg je in ieder geval niets mee. Je kunt inderdaad wel ziek worden van zo'n narcose, maar dat lijkt me dan het minst slechtste van de twee.
Ik heb het dus afgelopen dinsdag laten doen, ook onder plaatselijke verdoving, en heb nergens last van gehad, denk dat het per persoon scheelt, dus wie je helpt etc. Ik kreeg een koptelefoon om muziek / tmf te luisteren, tegen het geluid van het kraken. En ik neem aan dat iedereen snapt dat het kraakt, dus dat je je daar op voorbereid?
Ik kon wel gewoon praten, en anders kan je nog bewegen met je armen, je benen, de rest van je lichaam? Neem aan dat de tandarts niet blind is..

Mij is het dus 100% meegevallen!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 14:34
my iron lung
Avatar van my iron lung
my iron lung is offline
ok, bij mij is het dus gisteren gebeurd, en ik moet gewoon zeggen dat ik er zo goed als niets van gemerkt heb.
De anesthesist prikte in m'n hand, en zei toen dat hij het verbond met een infuus. Ik hoorde hem nog 2 zinnen zeggen tegen z'n assistent, over een volgende patient of zo, maar het volgende moment werd ik wakker in het operatiekwartier en bleek dat alles al voorbij was!
Ik had toen een beetje pijn, maar niet om het uit te schreeuwen, meer van die zeurderige pijn. Een paar uur later mocht ik alweer naar huis. Vandaag is m'n wang wat dik (het schijnt morgen erger te gaan worden). Ik heb niet echt pijn, thank god for brufen en dafalgan. Eten lukt niet echt, mn mond raakt nog niet ver genoeg open, maar dat komt wel goed.
__________________
It's easy to be miserable. Being happier is tougher, and cooler. -Thom Yorke
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 15:20
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Citaat:
my iron lung schreef op 15-04-2006 @ 15:34 :
ok, bij mij is het dus gisteren gebeurd, en ik moet gewoon zeggen dat ik er zo goed als niets van gemerkt heb.
De anesthesist prikte in m'n hand, en zei toen dat hij het verbond met een infuus. Ik hoorde hem nog 2 zinnen zeggen tegen z'n assistent, over een volgende patient of zo, maar het volgende moment werd ik wakker in het operatiekwartier en bleek dat alles al voorbij was!
Ik had toen een beetje pijn, maar niet om het uit te schreeuwen, meer van die zeurderige pijn. Een paar uur later mocht ik alweer naar huis. Vandaag is m'n wang wat dik (het schijnt morgen erger te gaan worden). Ik heb niet echt pijn, thank god for brufen en dafalgan. Eten lukt niet echt, mn mond raakt nog niet ver genoeg open, maar dat komt wel goed.
Ik ben dus eregister geweest(niet onder narcose), maar die wang kan na 1 dag dus groter worden. De 1e keer had ik daar geen last van, maar bij de 2e keer had ik daar dus wel heeel erg last van (gister). Ik leek net n hamster
En nu zit ik hier met van die zeurderige pijn en n lamme mond die ook nog eens niet ver open gaat. Maar dat komt wel goed na zo'n 3 a 4 daagjes...
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 16:14
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik ben 1 keer onder narcose geweest, via een infuus.
Het infuus zelf vond ik niet zo erg (hoewel het eruit halen geen pretje was en bovendien enorm bloedde hoewel de zuster had gezegd dat het niet zou bloeden), maar het bijkomen van de narcose vond ik een ramp. Ik ben zelden zo misselijk geweest
Maar goed... het schijnt dat veel mensen er weer helemaal geen last van hebben.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 22:37
my iron lung
Avatar van my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
snoopy schreef op 15-04-2006 @ 17:14 :
Ik ben 1 keer onder narcose geweest, via een infuus.
Het infuus zelf vond ik niet zo erg (hoewel het eruit halen geen pretje was en bovendien enorm bloedde hoewel de zuster had gezegd dat het niet zou bloeden), maar het bijkomen van de narcose vond ik een ramp. Ik ben zelden zo misselijk geweest
Maar goed... het schijnt dat veel mensen er weer helemaal geen last van hebben.
het uittrekken heb ik niet meegemaakt (werd wakker met verband om mn arm) en ik was achteraf een beetje suf en loom, maar niet eens duizelig. geluk zeker?
__________________
It's easy to be miserable. Being happier is tougher, and cooler. -Thom Yorke
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 02:32
Verwijderd
Ik heb ook mijn verstandskiezen laten trekken onder narcose. Omdat ik (jaja, call me a mietje) niet zo dol ben op naalden. Afgezien van het feit dat je "er niets van merkt" als je ze onder narcose laat trekken zijn er wel een paar dingen die kunnen gebeuren na de operatie. Je krijgt een soort "kurk" in je keel om het bloed dat na de verwijdering van de verstandskiezen tegen te houden. Bij mij hadden ze deze te vroeg verwijderd, waardoor mijn maag gevuld werd met bloed (en ja, ik heb de hele dag niets anders gedaan dan bloedspugen). Niet zo fijn dus. Verder moet je langer in het ziekenhuis blijven en dat kost extra geld .

Maar dit hoeft allemaal niet te gebeuren! Hopelijk gaat het bij jou goed
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 07:30
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
my iron lung schreef op 15-04-2006 @ 23:37 :
het uittrekken heb ik niet meegemaakt (werd wakker met verband om mn arm) en ik was achteraf een beetje suf en loom, maar niet eens duizelig. geluk zeker?
nou, bij 'normale mensen' (de woorden van de verpleegster!) is dat helemaal niet pijnlijk. Die voelen een klein prikje, maar dat is minder erg dan het erin steken. Ook horen er maximaal 3 druppels bloed uit te komen, en ze leek wel boos op mij te zijn dat ik wel 6 pleisters nodig had

(dus ja... geluk... ik weet t niet... Als jij wel 'normaal' bent had je er sowieso niks van gemerkt... )
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 09:32
boki
Avatar van boki
boki is offline
Nou, ik kwam dus vrijdag bij de kaakchirurg en die zei dat het niet nodig was om het onder narcose te doen. Hij zei dat hij tics helemaal niet erg vond en dat ik het lekker kon laten gaan. Ook zei hij dat er weinig bloed in mijn mond zou komen omdat het gelijk gehecht zou worden.

Ik heb het dus onder plaatselijke verdoving gedaan, nu alleen linksboven en onder.

Het viel me echt 100 % mee!!

De prikjes van de verdoving waren gevoelloos, ik had niet eens door dat hij aan het prikken was.

Daarna voelde ik wel getrek en geduw aan mijn kaak. Heel even deed het zeet (mijn kaken zitten ook nogal los) maar op zich viel het mee. Ik heb hem maar 1 keer geslagen (heb geen controle over mijn ledematen).

Nu heb ik forse napijn. Een klein beetje zwelling, maar ik heb het goed gekoeld dus het valt mee.

Over 3 weken de andere kant....

Maar het is dus minder erg dan al die horrorverhalen en ik ben blij dat ik het niet onder narcose heb gedaan!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 09:06
Verwijderd
Citaat:
boki schreef op 16-04-2006 @ 10:32 :

Maar het is dus minder erg dan al die horrorverhalen
Voor jou was het minder erg, maar dat is geen conclusie die je meteen algemeen kunt trekken. Bij de één valt het erg mee, bij de ander erg tegen.

Gelukkig voor jou viel het dus erg mee. Hopelijk is dat de volgende keer weer zo.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 10:36
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
*Rupsje* schreef op 14-04-2006 @ 15:12 :
Ik heb gehoord dat dat niet mag: alle vier tegelijk eruit met plaatselijke verdoving, want dan zou je je tong kunnen inslikken?
Ik zei toch ook niet dat ze er alle vier tegelijk uitgehaald werden? Eén kant per keer.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 16:01
boki
Avatar van boki
boki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-04-2006 @ 10:06 :
Voor jou was het minder erg, maar dat is geen conclusie die je meteen algemeen kunt trekken. Bij de één valt het erg mee, bij de ander erg tegen.

Gelukkig voor jou viel het dus erg mee. Hopelijk is dat de volgende keer weer zo.
Nee, het kan inderdaad tegenvallen als bijvoorbeeld de verdoving niet goed werkt.

Maar ik doel er meer op dat mensen elkaar altijd enorm opstoken op Internet.

Zo ook met bloedprikken, ik was helemaal bang geworden door reacties op Internet en het is eigenlijk gewoon peanuts (hoe bang ik ook beng voor naalden).

Dus voortaan vraag ik maar geen ervaringsverhalen meer
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 20:03
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik ben twee keer bij de kaakchirurg geweest. Beide keren met een plaatselijke verdoving. De eerste keer zijn er 4 kiezen verwijderd. Dat vond ik afschuwelijk en ik ben daarna een paar dagen ziek geweest. De tweede keer hebben ze mijn verhemelte los gesneden om bij twee misplaatste hoektanden te komen. Het gekke is dat ik achteraf heel erg blij ben dat ik niet heb doorgezet dat ik oonder narcose behandeld wilde worden. Ik had die keer een andere kaakchirurg en ik hbe het ontzettend naar mijn zin gehad. Het was een hele grappige man. En daarnaast was het zo dat het heel erg interessant was om de gekke reacties van mijn lichaam te merken, terwijl ik helemaal geen pijn had. Ik kon niet meer ontspannen, en mijn benen deden raar. Dit klinkt misschien eng, maar ik vond het een geweldige ervaring. Dit kan voor TS sowiso niet zo zijn, maar misschien voor de andere mensen die ook moeten en 't naar lijken: het kan echt een interessante ervaring zijn.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Onder narcose kiezen trekken?
Eend
43 21-11-2011 17:51
Lichaam & Gezondheid Verstandskiezen trekken
Little Phoebe
32 23-08-2010 09:16
Lichaam & Gezondheid verstandskiezen NIET laten trekken, zijn er ook mensen die ze dus niet hebben laten
devilcat
53 14-08-2005 11:52
Lichaam & Gezondheid verstandskies
geheimpje
31 08-04-2005 20:49
Lichaam & Gezondheid Urinebuis onderzoek
Stefanie
13 20-12-2003 18:00
Lichaam & Gezondheid Vraagje over narcose + verstandskiezen trekken...
Verwijderd
32 24-04-2003 19:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.