Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 18:48
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Ehmja, het zit dus zo. Mijn onderkaak is te klein, in de zin dat 'ie te ver naar achteren staat, te 'kort' is dus. Nu wordt ik daar over twee weken aan geopereerd, ik ga onder narcose en dan wordt mijn onderkaak ergens achterin opengesneden aan beide kanten en een stukje naar voren gezet. Daarna moet ik twee daagjes ofzo in het ziekenhuis blijven, en dan mag ik weer naar huis. Wel moet ik dan nog 6 weken ''vloeibaar" eten want je mag dan nog niet kauwen..

Ik zie echter nogal erg tegen de narcose zelf op, het 'wegvallen' vind ik een erg eng idee... Ik ben maar één keer onder narcose geweest, een licht roesje dmv van een kapje toen ik zes was, om mijn amandelen te laten verwijderen.. Ik weet nog dat ik dat toen heel eng vond maar waarschijnlijk valt dat niet echt te vergelijken aangezien dit een zwaardere narcose is en dit via een infuus zal gaan, niet dmv een kapje...

Behalve dat ik dat eng vind, vind ik het moment van wakkerworden ook eng.. Dan laten we de vraag óf je überhaupt wakker wordt nog maar even buiten beschouwing, maar áls je dan wakker wordt, hoe voel je je dan? Je hoort allemaal van die verhalen van mensen die daarna vet misselijk zijn, en daar kan ik dus absoluut niet tegen, vind ik doodeng... Laat ik de TS van dit topic maar even citeren:

Citaat:
Catootjuh schreef op 26-11-2002 @ 22:43:
Waar ik ontzettend bang voor ben is het moment dat je uit de narcose wakker wordt. Iedereen schijnt dan misselijk te zijn. En wat wil nu, ik ben echt panisch voor overgeven. Geen geintje, je zou het bijna 'fobie' kunnen noemen. Ik ben zo bang om beroerd te worden.
Dat is dus ongeveer ook zoals ik het voel... En nou schijnt het ook nog dat je ook misselijk wordt als je bijv bloed hebt doorgeslikt tijdens de operatie...

Nu dus mijn vraagjes aan jullie:

- Iemand ervaring met zo'n operatie? Heb je er daarna extreem veel last van, hoe erg is het om een paar weken vloeibaar te eten? Dat soort dingen, gewoon, jouw ervaringen...

- Ervaringen met narcose? Misselijk geworden, of totaal nergens last van? Overgeven? Andere bijwerkingen? Tell me, want ik vind het echt heel eng. Dus horen hoe anderen 't ervaren hebbe kan me maybe een beetje voorbereiden ofzo...

(- en kunnen ze ook een middeltje geven als je misselijk bent door het inslikken van bloed? of zal dat niet veel uitrichten, omdat je lichaam het toch kwijt moet?)

Alvast bedankt iig.

[edit] ff wat aangevuld..
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
In Your Room schreef op 11-02-2004 @ 19:48:
- Ervaringen met narcose? Misselijk geworden, of totaal nergens last van? Overgeven? Andere bijwerkingen? Tell me, want ik vind het echt heel eng. Dus horen hoe anderen 't ervaren hebbe kan me maybe een beetje voorbereiden ofzo...
Met zo'n soort operatie heb ik geen ervaring, met narcose wel. Ik ging met zo'n kapje onder narcose (minder dan een jaar geleden) - daarna kreeg ik ook een infuus, maar weet niet of ze daar iets ingedaan hebben, 't weg vallen vond ik niet eng (leek gewoon op in slaap vallen), het wakker worden vond ik ook niet eng of erg oid. Ik had van te voren ook gehoord dat het zo erg en vreselijk enz. was, maar ik had nergens last van. Ik was niet misselijk, niet moe, niks, integendeel, ik voelde me prima. 't zal per persoon en per keer verschillen, maar ga je van te voren niet al te veel zorgen lopen maken. Onder narcose moet je toch, of je er nu last van krijgt of niet. Maak het niet erger dan het is, wie weet valt het mee, en als je pech hebt, dan niet, maar dat kun je van te voren toch niet voorspellen. (Van een kapje schijn je volgens mij btw misselijker te worden dan van een infuus...of heb ik dat verkeerd?)

M'n zusje is al verschillende keren onder narcose geweest met infuus, de ene keer had ze nergens last van, de andere keer wel (ligt denk ik ook aan de hoeveelheid vloeistof/'gas' die je krijgt en hoe lang je onder narcose bent ed).

Succes en sterkte iig. Laat je ff weten hoe het is gegaan?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik kan alleen iets zeggen over de misselijkheid: Tegenwoordig gebruiken ze iets anders of meer/minder van een stofje of zo.. hoe dan ook, de meeste mensen voelen zich niet meer zo beroerd na een narcose.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:40
Verwijderd
Over de operatie:
Ik heb een aantal jaar geleden ook een kaakoperatie gehad. In mijn bovenkaak miste een stukje bot, waardoor er zeg maar een 'inham' in zat. Ze hebben toen mijn onderkaak helemaal losgehaald zodat ze een botje uit m'n kin konden halen om die vervolgens in m'n bovenkaak te zetten. Doordat ze m'n hele kaak hadden vastgezet, kon ik toen bijna niet praten, laat staan eten en drinken. Dus ik at een paar lepeltjes yoghurt en appelmoes per dag en dronk een heel klein beetje. Meer kon ik trouwens ook niet binnenhouden.

Over de narcose:
Ik was heel erg ziek van de narcose. Als je een operatie aan je mond, kaak of neus ondergaat, kan er bloed in je keel terecht komen. Als je weer bijkomt moet je dit dus zoveel mogelijk proberen uit te spugen. Maar doordat mijn hele kaak vastzat, en ik mijn mond dus vrijwel niet open kon doen, kon ik het bloed ook niet uitspugen. Hierdoor kwam het bloed in mijn maag terecht, waardoor ik steeds bloed met gal moest overgeven (wat erg pijnlijk is). Ook had ik erge hoofdpijn, pijn aan mij kaak, keelpijn (door het buisje wat je in je keel krijgt tijdens de operatie voor zuurstof) en was erg moe.
Het 'wegvallen' bij de narcose vind ik trouwens niet eng, het is net of je heel moe bent en in een diepe slaap valt

Ik wordt over 2 weken ook weer geopereerd, dit keer aan m'n neus. Ik zie er nu ook wel tegen op, omdat ik de vorige keer zo ziek was. Maar aan de andere kant; erger dan de vorige keer kan het niet worden.

De anesthesioloog vertelde mij trouwens dat je tegenwoordig al pijnstillers voor en/of tijdens je operatie krijgt, en niet alleen meer na de operatie. Dit scheelt natuurlijk voor de pijn.

Ik hoop niet dat ik je nu bang heb gemaakt ofzo, dat was niet m'n bedoeling. Ieder mens reageert anders op een operatie en op een narcose, dus het is gewoon afwachten... Sterkte in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:52
Verwijderd
Ik had ergens in groep 7,(wete me leeftijd van toen niet meer ) een operatie aan me blindedarm.
Ik weet nog wel hoe de narcose was. Van te voren moet ik een pil slikken, kweetniet meer waarvoor. Toen werd ik naar de operatiekamer gereden. Daar deden ze een infuus in me arm en werd ik op de tafel gelegd. Ik weet nog dat ik tot 10 moest tellen, maar bij 4 ofzo hoorde ik me eigen stem dubbel en zag ik mezelf als het ware onder me ogen wegvallen. Alsof je normal bijvoorbeeld tegen het glas aangedrukt zit in een donker huis, zo ging ik toen naar achter en werd alles kleiner. Op zich was het wel leuk nu ik er zo over nadenk, al was het toen wat eng. Ik was iets van 10 of 11 jaar en wist niet wat er gebeurde. Ik zou het eigelijk wel weer eens willen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:06
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Als je bang bent om over te geven moet je het meteen laten weten als je bijkomt als je ook maar denkt misselijk te worden. Dan krijg je een anti-misselijkheidsmiddel en zal er van overgeven niet veel terrecht komen.

Ik moet 2 maart voor een kijkoperatie naar het ziekenhuis en ook ik heb, zoals de meeste meisjes, een overgeeffobie.
Ik heb dit meteen tegen de arts gezegd en daarom gekozen voor een ruggenprik (plaatselijke narcose), hierbij is er namelijk geen kans op misselijkheid, ik weet niet of dat bij jouw kijkoperatie ook kan..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 11-02-2004 @ 21:06:
Als je bang bent om over te geven moet je het meteen laten weten als je bijkomt als je ook maar denkt misselijk te worden. Dan krijg je een anti-misselijkheidsmiddel en zal er van overgeven niet veel terrecht komen.

Ik moet 2 maart voor een kijkoperatie naar het ziekenhuis en ook ik heb, zoals de meeste meisjes, een overgeeffobie.
Ik heb dit meteen tegen de arts gezegd en daarom gekozen voor een ruggenprik (plaatselijke narcose), hierbij is er namelijk geen kans op misselijkheid, ik weet niet of dat bij jouw kijkoperatie ook kan..
meissie een ruggenprik?? damn jij liever dan ik hoor, die zijn pijnlijk

ik ben 2 keer misselijk geweest toen ik bijkwam van de narcose maar dat lag aan mij want ik kreeg morfine voor de pijn en daar reageer ik nie goed op
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:14
Verwijderd
Paar keer met een kapje onder narcose geweest, zonder en met smaakje.. ('t schijnt dat smaakjes helpen tegen misselijk worden, omdat je dan geen vieze smaak in je mond krijgt). Maar goed, ik voelde niets achteraf, ik was wat suffig, maar niet misselijk ofzo, helemaal niet.
En het in slaapvallen voelt niet raar of eng, je wordt gewoon ineens heel moe en je gaat slapen, net zoals je in bed zou doen.. je valt niet ineens weg ofzo, je wordt dus eerst moe
't Enige waar ik last van had, was dat ik de nacht erop moeilijk in slaap kwam, omdat ik me heel rustig voelde... niet echt moe meer ofzo... Maar dat was dan ook echt het enige.

(Heb trouwens ook een operatie aan m'n longen gehad, waardoor ze door m'n keel ging. Niet misselijk geweest van bloed ofzo, hadden ze goed schoongemaakt. Toen ik wakker werd kreeg ik wat water, geen bloedsmaak oid gehad, helemaal niet. Maar met een kaak zal dat anders zijn natuurlijk...)

Maar goed, als je bang bent om misselijk te worden; geef dat dan aan, dan kunnen ze je daar iets tegen geven.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:14
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 11-02-2004 @ 21:06:
Als je bang bent om over te geven moet je het meteen laten weten als je bijkomt als je ook maar denkt misselijk te worden. Dan krijg je een anti-misselijkheidsmiddel en zal er van overgeven niet veel terrecht komen.

Ik moet 2 maart voor een kijkoperatie naar het ziekenhuis en ook ik heb, zoals de meeste meisjes, een overgeeffobie.
Ik heb dit meteen tegen de arts gezegd en daarom gekozen voor een ruggenprik (plaatselijke narcose), hierbij is er namelijk geen kans op misselijkheid, ik weet niet of dat bij jouw kijkoperatie ook kan..
Kijkoperatie Ik denk dat je kaakoperatie bedoelt Maar nee, met een ruggeprik kan het niet, het moet wel degelijk onder algehele narcose. Dat anti-misselijkheidsmiddel had de anesthesist het inderdaad ook al over gehad... Maarja, het misselijk zijn kan ook nog komen doordat je blied door hebt geslikt, niet door de narcose, je maag kan daar niet goed tegen ofzo... is daar dan veel aan te doen? [hm, zal het ook ff in t eerste bericht erbij zetten...]
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
In Your Room schreef op 11-02-2004 @ 21:14:
Kijkoperatie Ik denk dat je kaakoperatie bedoelt Maar nee, met een ruggeprik kan het niet, het moet wel degelijk onder algehele narcose. Dat anti-misselijkheidsmiddel had de anesthesist het inderdaad ook al over gehad... Maarja, het misselijk zijn kan ook nog komen doordat je blied door hebt geslikt, niet door de narcose, je maag kan daar niet goed tegen ofzo... is daar dan veel aan te doen? [hm, zal het ook ff in t eerste bericht erbij zetten...]
nee ze bedoeld een kijkoperatie
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:46
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 11-02-2004 @ 21:23:
nee ze bedoeld een kijkoperatie
ja, bij haarzelf wel, maar ze had het ook over "jouw kijkoperatie" toen ze het over mij had, vandaar...
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:59
Verwijderd
Volgens mij kan alleen alles onder je middel met een ruggenprik...voor een kaakoperatie is dat dus sowieso al geen optie...

(Bij mij was het voor het verwijderen van m'n verstandskiezen...'k heb niks last gehad van bloed of van moeten spugen of weet ik het wat.)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2004 @ 21:59:
Volgens mij kan alleen alles onder je middel met een ruggenprik...voor een kaakoperatie is dat dus sowieso al geen optie...
Dacht ik ook ja. Lijkt me trouwens ook niet echt lekker, als je kan zien wat ze allemaal met je kaak doen

Citaat:
(Bij mij was het voor het verwijderen van m'n verstandskiezen...'k heb niks last gehad van bloed of van moeten spugen of weet ik het wat.)
Verstandskiezen verwijderen duurt denk ik ook geen 4 uur ofzo? Dus ook minder kans dat er bloed in je keel en maag stroomt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
kimmieee schreef op 11-02-2004 @ 22:07:
Verstandskiezen verwijderen duurt denk ik ook geen 4 uur ofzo? Dus ook minder kans dat er bloed in je keel en maag stroomt.
Hmm, idd.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:33
Verwijderd
Ik ben zowel met kapje als met infuus onder narcose gebracht en ik merkte wel degelijk een verschil: de keren met infuus had ik nergens last van, de keer met het kapje werd ik zeer misselijk wakker. Ik moest 1x overgeven en dat was het - lijkt me bij jou een stuk vervelender - maar het nadeel was tevens dat ik langer op de verkoeverkamer moest blijven, terwijl de andere keren ik zo boven was

Het wegvallen en wakker worden vond ik niet eng, maar als je er erg mee zit, moet je dat gewoon aan de anesthesist melden Doen hoor en anders gewoon doordrammen! Jij zit er immers mee.

Maar specifiek het geval kaakoperatie, daar weet ik niets van.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 18:12
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb verschillende keren narcose gehad, met een kapje en met een spuitje. Vond het geen van alle keren erg, hoewel ik me niet meer alle keren kan herrinneren (hersenschudding). Je valt als het ware gewoon in slaap en als je weer wakker wordt ben je heel erg moe (heb je pijn van de operatie) en wil je alleen maar slapen. Trekt vanzelf weer weg.
Ik werd er ook niet ziek van. Een van de keren was ik van te voren juist erg misselijk en ziek en daarna was dat over. Ik vond het erg meevallen.
Beterschap en slaap ze
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 12-02-2004 @ 19:12:
Je valt als het ware gewoon in slaap en als je weer wakker wordt ben je heel erg moe (heb je pijn van de operatie) en wil je alleen maar slapen. Trekt vanzelf weer weg.
Zelfs dat hoeft niet eens per se.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 20:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-02-2004 @ 20:53:
Zelfs dat hoeft niet eens per se.
Dat is waar, maar de meeste mensen zijn naar wat ik heb gehoort eerst nog vrij slaperig.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 12-02-2004 @ 21:17:
Dat is waar, maar de meeste mensen zijn naar wat ik heb gehoort eerst nog vrij slaperig.
Ligt er aan wat je onder 'vrij slaperig' en onder 'eerst nog' verstaat, ik was het de eerste tien minuten oid ook, maar daarna juist absoluut niet meer. En ik had in eerste instantie ook niet echt pijn. Maar goed, ik ben gewoon raar.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 21:19
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik heb een jaar geleden ook een onderkaakoperatie gehad. Op woensdagavond moest ik in het ziekenhuis zijn en de volgende dag om 8 uur was ik als eerste aan de beurt! Daar ging ik dan..het infuus is een heel gemeen prikje maar daarna val je toch in slaap, wat even een rot gevoel is. Ik werd 's middags wakker met twee ijszakken tegen mn wangen (theedoek met een strik op je hoofd) en een slangetje door me neus om het bloed uit mijn maag mee weg te zuigen wat wel akelig is. Dat slangetje bleef ongeveer een half uurtje zitten nadat ik wakker geworden was. Alles was goed verlopen en de chirurg zei dat ik erg snel herstelde. Ik heb dus bijna geen last gehad, ook niet van de narcose. Drinken is de eerste dag wel even moeilijk, want dat bloed moet er uit..! Op vrijdagavond was ik alweer thuis. Als je voor het eerst in de spiegel kijk schrik je wel, hoewel mijn gezicht maar een week dik is geweest en het blauw/gele was na 2 weken ook alweer weg. Het deed totaal geen pijn, daar had ik toen ik mijn verstandskiezen weg moest laten snijden ook totaal geen last van. Ik heb ook wel ergere verhalen van mensen gehoord, maar het valt echt mee! Net zoals met dat vloeibaar eten..6 weken is toch echt overdreven. Ik at na twee weken gewoon weer boterhammen. Je krijgt drankjes met extra voedingsstoffen (zijn vies, pak chocolademelk-smaak, die valt nog mee!)
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 04:42
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 11-02-2004 @ 21:12:
meissie een ruggenprik?? damn jij liever dan ik hoor, die zijn pijnlijk

ik ben 2 keer misselijk geweest toen ik bijkwam van de narcose maar dat lag aan mij want ik kreeg morfine voor de pijn en daar reageer ik nie goed op
Een ruggenprik zelf doet niet meer dan enig ander prikje, althans zo heb ik het meegemaakt, is een kwestie van jezelf zo weinig mogelijk opfokken van tevoren (ok makkelijker gezegd dan gedaan). De nawerking erna was inderdaad minder prettig.

@TS: ik heb een narcose gehad met een kapje (amandelen eruit), ik was toen erg klein maar kan me niet herinneren dat ik misselijk was, ik had wel een heel rauw gevoel in m'n keel.
En ik heb een narcose met een infuus gehad, de radio stond keihard aan toen ik de OK werd binnengereden, ik zag de anestesist bij mijn hand friemelen, ik moest tot 10 tellen en riep 'daar ga ik, doehoeg' en *poef* weg in diepe slaap. De verkoeverkamer kan ik me heel vaag herinneren, ik weet dat er een man of 4 om me heen stonden en dat de chirurg aan mijn been zat te rukken en vroeg of ik dit en dat voelde, daarna viel ik weer in slaap en werd op zaal pas weer wakker. Ik ben toen wel misselijk geweest maar meer omdat ik meer dan 30 uur niet had gegeten of gedronken, tsja en dan met zo'n narcose erbovenop wil het wel, het was niet heel erg hoor, 1 keer overgeven en klaar toen wilde ik weer slapen.
Nou ja al met al viel het allemaal wel mee, ik raad je alleen aan om niet meteen koffie met melk te drinken als je er net uitkomt, gegarandeert dat je ook om een ander bakkie kunt vragen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:32
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 10-03-2012 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:48
meissie14
meissie14 is offline
Ik heb ook zo'n operatie gehad. Ik heb drie dagen in het ziekenhuis gelegen, het deed niet zeer. Je krijgt een erg dik gezicht, maardat trekt na zon 1/2 week weer weg... Mijn onderkaak was 1 cm te kort en werd daarom aangedraaid met een speciale schroevendraaier. sochtends en savonds een halve millimeter. Dat was wel een beetje pijnlijk.
Het vloeibaar voedsel is niet zo erg,... ik heb zelfs gewoon proberen te kauwen... dat ging redelijk, maar was niet goed hoorde ik later. Het is helemaal niet eng ofzow, nixx om tegen op te zien... Je krijgt (als et goed is) aan elke kant van je gezicht een littekentje... ze zeggen dat je daar nixx van ziet, maar ik heb net de pech dat ze bol staan en niet mooi zijn... maar daar kunnen ze ook wat aan doen..
Heel veel sterkte in het ziekenhuis!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:40
desiree1986
desiree1986 is offline
Toen ik vier was heb ik een operatie aan m'n ogen gehad, ik keek scheel, en daarna was ik wel misselijk maar ik heb niet overgegeven.. Toen koos ik voor een kapje maar dat idee lijkt me nu wel eng, ik zou echt voor een prikje kiezen nu..
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 20:10
SilentFairy
SilentFairy is offline
2 weken geleden ben k geopereerd, narcose met een prikje.
Tis raar.
Wakker worden was niet fijn
T zal je niet helpen, maar k was behoorlijk ziek drna. Toen ik wakker werd had ik vet veel pijn, en was ik heel erg misselijk... Moest ook overgeven, al komt er niet veel uit ofzo hoor, aangezien je nuchter moet zijn voor je operatie. Dus dat valt dan wel weer mee.
K kreeg ook zuurstof in mn neus, zo'n slangetje.
Maar daar werd ik ook misselijk van, dus dat ding heb ik dr uit getrokken. (achteraf bleek dat dat niet de bedoeling was, maar ik vond het irritant. Dus hoe rot ik me ook voelde, en hoe pijn mn armen deden, dat ding moest eruit vond ik, en die gasten in die kamer deden t niet...)

Nou ja, in feite is t niks waar je je zorgen om moet maken. T is ff rot, maar als je dr doorheen bent, ben je dr ook vanaf.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 10:37
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
ik ben toen ik 4 was 2 keer aan m n heupen geopereerd.
ik kreeg toen een kapje,dat vond ik niet erg fijn.
heb later ook nog een keer op m n 10e een kijkoperatie gehad.
toen kreeg ik wel een prikje,weet dat ik daar niet blij mee was,maar ik sliep al voor het echt doordrong.
mocht diezelfde dag nog naar huis en voelde mij goed
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 11:15
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Jongens, ze is inmiddels allang geopereerd, als het goed is

Ik heb gekozen voor een ruggenprik en zal nooit meer iets anders kiezen!
Je hebt controle over wat ze doen, bent meteen bij, niet misselijk en zodra de verdoving is uitgewerkt mag je naar uis (afhankelijk van de operatie).

Heb alleen een klein probleempje met de ruggenprik gehad.
Het gaatje in mijn ruggenmerg is niet gedicht na de prik en lekte hersenvocht.
Ik moest hiervor terug naar het ziekenhuis (2 dagen later) en kreeg nog een prik, in het zelfde gaatje, met mijn eigen bloed.
Mijn bloed moest een korstje op het gaatje maken, terwijl ik een uur stil op mijn rug moest liggen...

Dat lekken van hersenvocht kan trouwens geen kwaad maar omdat je hersenen in wat minder vocht liggen krijg je ondraaglijke koppijn.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 11:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ruggenprik brrr, dat nooit
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:26
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
desiree1986 schreef op 03-04-2004 @ 20:40 :
Toen ik vier was heb ik een operatie aan m'n ogen gehad, ik keek scheel, en daarna was ik wel misselijk maar ik heb niet overgegeven.. Toen koos ik voor een kapje maar dat idee lijkt me nu wel eng, ik zou echt voor een prikje kiezen nu..
Ik moet binnenkort ook geopereerd worden aan mijn ogen. Ben als eens eerder geopereerd (ook voor scheelzien) en was toen erg misselijk, aldus mijn moeder (ik kan me er niets meer van herinneren, was destijds 2,5 jaar). Vandaar dat ook ik erg opzie tegen de narcose en alles erom heen. Het zou best kunnen dat ik in de OK scene ga schoppen omdat ik op het laatste moment niet meer wil...
Ik wil je in ieder geval veel sterkte toewensen!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 16:37
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
*up*
bijna zelfde verhaal als TS, of moet ik nieuwtopic openen?
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 17:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
kalinho schreef op 28-09-2005 @ 17:37 :
*up*
bijna zelfde verhaal als TS, of moet ik nieuwtopic openen?
Had je denk ik beter een nieuwe kunnen openen, of genoegen nemen met de antwoorden uit dit topic.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 18:29
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik heb idd ook geen ervaring ivm die kaak, ben wel onder narcose geweest mbv mijn infuus Ik vond het helemaal niet erg, je krijgt eerst gewoon een water-zout oplossing ofzo.. Daar zette een man bij mij een spuit op en ik was in vijf seconden ook weg.. Toen ik wakker werd, had ik helemaal geen beroerd gevoel.. Voelde me wel een btje suf, maar dat heb je hè.. Je mag ff rustig wakker worden en toen werd ik weer teruggebracht naar m`n kamer.. Het was helemaal niet eng
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 19:22
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik ben 2 keer onder narcose geweest, 1x met infuus, 1x met infuus en kapje. Ik heb mijn verstandskiezen onder narcose laten verwijderen.Ik vind dat je je er echt geen zorgen om hoeft te maken. ik moest van 10 naar 1 tellen, en bij 8 was ik al weg. je merkt er echt helemaal niks van. Het volgende moment word je gewoon wakker. Lijkt net of er helemaal geen tijd tussenzat. Ik was wel heel erg duizelig toen ik wakker werd, dus ik zou niet meteen omhoog komen of opstaan
misselijkheid had ik totaal geen last van. Maar ik geef ook helemaal niet snel over. en er gaan zoveel mensen onder narcose, je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je niet meer wakker wordt


edit: oow oud topic... maarja

Laatst gewijzigd op 28-09-2005 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 21:05
Verwijderd
wtf, ik heb bijna precies dezelfde situatie als jij, alleen is me bovenkaak te klein en gaan ze die volgens mij langer maken?, ik heb echt alleen geen idee hoe en wanneer
ik ben al een keer of 3 onder narcose geweest, telkens met kapje (Eerste keer mopcht ik kiezen 2de en 3de niet) en dat vond ik maar niks
die lucht word ik nog misselijk van als ik het ruik (teminste hoe die in me herinnering staat, zelfde geur als stroopwafelkruimels)
het wakker worden vond ik alleen maar leuk, kadotjes!
dat zal nu wel niet meer zo zijn
binnekort maar is aan de ortho vragen wanneer het gaat gebeuren
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 23:31
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Ik heb ongeveer hetzelfde

Ik krijg een dubbele kaakoperatie
onderkaak moet naar voren en mn bovenkaak moet naar achter.

Maar eerst moeten mn verstandskiezen eruit dus jullie mogen mij vertellen hoe het is
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 10:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik ben maandag j.l. geopereerd, kreeg een narcose via een infuus, ik vond het wel chilling eigenlijk.
Ik viel gewoon als een blok in slaap en werd heel relaxt wakker.
Na een kwartiertje liep ik al zelf naar het toilet (beetje onstabiel maar het ging best ).

Ik had natuurlijk wel veel pijn van de operatie, maar de narcose was bij mij een fluitje van een cent.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 10:25
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Ik heb in maart een kaakoperatie gehad waarbij mn onderkaak naar voren werd gezin en mn kin een stukje naar achteren omdat ik anders een enorme kin zou krijgen
Ik kreeg ook de narcose via een infuus... Ik vond de prik van het infuus echt niet erg ofzo.. Ik had wel van mensen gehoord dat het heel veel pijn deed maar het doet echt niet meer pijn als een andere naald ofzo voor bloedprikken ed.
Na de operatie die 7 uur duurde Was ik echt kots misselijk en dood moe... en ben nog 4 uur bezig geweest om alles uit te kotsen wat erg veel pijn deed door het slangetje wat in mn keel had gezeten..
Savonds was mn hele gezicht opgezwollen... En de hele nacht niet kunnen slapen door de pijn in mn keel.. de volgende morgen mocht ik gelukkig al naar huis.. Ik voelde me wel heel beroerd enzo maar ik moest niet meer kotsen.
Toen werd het opzwellen nog veel erger. Maar dat was na anderhalve week al veel minder. Het niet kunnen eten was ook wel erg.
Iig... Als ik het allemaal zou hebben geweten dan zou ik t alsnog doen want je bent na 4 weken gewoon weer goed, behalve dat eten nog niet echt kan.
Lekker opbeurend verhaaltje waarschijnlijk
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 10:31
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 29-09-2005 @ 11:25 :
Ik heb in maart een kaakoperatie gehad waarbij mn onderkaak naar voren werd gezin en mn kin een stukje naar achteren omdat ik anders een enorme kin zou krijgen
Ik kreeg ook de narcose via een infuus... Ik vond de prik van het infuus echt niet erg ofzo.. Ik had wel van mensen gehoord dat het heel veel pijn deed maar het doet echt niet meer pijn als een andere naald ofzo voor bloedprikken ed.
Na de operatie die 7 uur duurde Was ik echt kots misselijk en dood moe... en ben nog 4 uur bezig geweest om alles uit te kotsen wat erg veel pijn deed door het slangetje wat in mn keel had gezeten..
Savonds was mn hele gezicht opgezwollen... En de hele nacht niet kunnen slapen door de pijn in mn keel.. de volgende morgen mocht ik gelukkig al naar huis.. Ik voelde me wel heel beroerd enzo maar ik moest niet meer kotsen.
Toen werd het opzwellen nog veel erger. Maar dat was na anderhalve week al veel minder. Het niet kunnen eten was ook wel erg.
Iig... Als ik het allemaal zou hebben geweten dan zou ik t alsnog doen want je bent na 4 weken gewoon weer goed, behalve dat eten nog niet echt kan.
Lekker opbeurend verhaaltje waarschijnlijk
OMG
na 4 weken nog niet kunnen eten
Dat vind ik echt het ergste van alles... Die pijn is vervelend maar duurt niet zo lang en dat overleef ik allemaal wel... Maar ik hield rekening met een maximaal een week niet normaal kunnen eten
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 10:34
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 29-09-2005 @ 11:31 :
OMG
na 4 weken nog niet kunnen eten
Dat vind ik echt het ergste van alles... Die pijn is vervelend maar duurt niet zo lang en dat overleef ik allemaal wel... Maar ik hield rekening met een maximaal een week niet normaal kunnen eten
Ja, nadat ik wegmocht kon ik mn mond nog wel opendoen en nog een beetje voedsel naar binnen proppen ook al was er niet veel ruimte doordat alles was opgezwollen.
Maar toen moest ik na 2 dagen terug en toen gingen ze elastieken aan mn beugel doen die echt super strak zaten en ik mn tanden met moeite en pijn 2 mm van elkaar kon doen dus toen moest echt alles heel er vloeibaar omdat alles tussen de gaatjes van mn tanden doormoest. Ik moest 3 weken met die elastieken lopen en daarna kon je nog niet echt goed eten doordat je dr heel erg aan moest wennen enzo...
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 16:31
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
die narcose vink nie zo erg, dat heb ik vaker meegemaakt. ze spuiten het in je en voordat je t weet ben je al weg
maar het niet kunnen eten lijkt me vrij vertiefd. die arts zei bij mij dit:
'je bent 2 weken uit het arbeidsproces, en je kunt waarschijnlijk de eerste 2 weken alleen pasta's eten."
bedankt voor alle reacties waaschinlijk gebeurt het in de herfstvakantie
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 16:40
ScRaN
Avatar van ScRaN
ScRaN is offline
Met een kaakoperatie heb ik geen ervaring (terwijl het eigenlijk zou moeten, mijn kin is naar 't schijnt 7 mm te lang, maar ik wou het liever zo laten) maar met narcose wel. Dit is bij mij elke keer anders geweest, de eerste keer ben ik beginnen hyperventileren bij het wakker worden, de tweede keer werd ik gewoon niet goed wakker, en dat is echt een hatelijk gevoel, wakker willen worden maar er toch niet in slagen, de derde keer was ik meteen wakker, geen misselijkheid, niks... en de laatste keer viel het ook allemaal wel mee, maar deed het in slaap doen pijn over mijn hele arm. voor de rest heb ik geen last gehad van het in slaap doen.
__________________
Laat naar je borsten kijken!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 21:21
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ik denk dat je met een kaakoperatie blij moet zijn dat je onder narcose mag. Mijn broer heeft het zonder narcose gedaan. En dat was duidelijk geen pretje. Ik geloof dat ze 4 uur lang met hem bezig waren terwijl hij dus gewoon bij bewustzijn was
Ik krijg ook bijna zo'n operatie. Maar ik zie vooral op tegen de dagen erna. Het niks doen, niet kunnen slapen en het niet kunnen eten lijken me best kut.
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:12
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 30-09-2005 @ 22:21 :
Ik denk dat je met een kaakoperatie blij moet zijn dat je onder narcose mag. Mijn broer heeft het zonder narcose gedaan. En dat was duidelijk geen pretje. Ik geloof dat ze 4 uur lang met hem bezig waren terwijl hij dus gewoon bij bewustzijn was
Ik krijg ook bijna zo'n operatie. Maar ik zie vooral op tegen de dagen erna. Het niks doen, niet kunnen slapen en het niet kunnen eten lijken me best kut.
Is het ook maar achteraf ben je blij dat je het hebt gedaan Ik iig...
En mijn operatie duurde 7en half uur
Wat voor operatie had je broer dan?
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 09:06
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik moet ook een kaakoperatie ondergaan waarbij mijn onderkaak naar voren gezet moet worden maar ik durf het gewoon niet en ik laat het ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:50
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
gisteren hebben ze et bij mij gedaan. d.w.z: mn bovenkaak gebroken en al een stuk of 5 mm uit mekaar gezet. ook hebben ze gelijk ff alle 4 me verstandskiezen uit me bot geboord. Het nadeel daarvan was wel dat ik de hele dag bloed aan t spugen was as een gek. Verder was ik de eerste dag niet misselijk ofzo, maar vnadaag voel ik me toch slechter dan gisteren (kan ook omdat ik in t ziekenhuis niet heb geslapen en nu al 28 uur wakker ben). Verder ben ik wel benieuwd hoelang me mond dik blijft, want ik zie der nu uit als een hamster, met van die dikke wangetjes.
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:54
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
kalinho schreef op 21-10-2005 @ 18:50 :
gisteren hebben ze et bij mij gedaan. d.w.z: mn bovenkaak gebroken en al een stuk of 5 mm uit mekaar gezet. ook hebben ze gelijk ff alle 4 me verstandskiezen uit me bot geboord. Het nadeel daarvan was wel dat ik de hele dag bloed aan t spugen was as een gek. Verder was ik de eerste dag niet misselijk ofzo, maar vnadaag voel ik me toch slechter dan gisteren (kan ook omdat ik in t ziekenhuis niet heb geslapen en nu al 28 uur wakker ben). Verder ben ik wel benieuwd hoelang me mond dik blijft, want ik zie der nu uit als een hamster, met van die dikke wangetjes.
Ahjaah... dat bloed kotsen is echt kut...
Bij mij viel het dikke de eerste dag mee maar na een week was het op zn hoogtepunt en toen werd t steeds wat minder.. Na 14 dagen zag je er bijna niks meer van. Maar pas na anderhalve maand was alles weg, maar dan heb je zelf al nieteens meer door dat t nog iets dik is. Totdat je nog een maand later de foto terug kijkt
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:02
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Upperdepup
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 23:38
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
grl schreef op 21-10-2005 @ 20:02 :
Upperdepup
?
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 01:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 22-10-2005 @ 00:38 :
?
Ik zag een topic waar ik wel in gereageerd had, wat ik me niet kon herinneren.

grl
V - Lid


gepost op 11-02-2004 @ 20:31


__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 16:54
netram
Avatar van netram
netram is offline
ik ga woensdag voor een soortgelijke operatie onder het mes
__________________
3l$ i$z Mii Du$|-|y // "Lekker oeverloos graaien in een natte doos" © Hecatomb // Igor is mijn kebatsje
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.