Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2003, 20:18
Hornyboy
Avatar van Hornyboy
Hornyboy is offline
Hallo allemaal. Ik wil ff klagen ver die gare messenger berichten en hoe je dat uitzet in hemelsnaam want ik wordt er echt DOOD!!ziek van!.
Check volgende screenie wat ik bedoel:
- gare messenger bericht! <-- een soort van advertentie ofzo. En dit krijg ik om de euh ... 3 a 5 uur ofzo kweenie meer, misschien wel vaker. Dis niet normaal meer. Maar vandaag kreeg ik ook weer een messenger berichtje (net als normaal) Maar deze is iets anders:
- nog een gare messenger bericht! . WTF ?!?! Iemand stuurd me gewoon een fokking Ej ? berichie.
Maar om ff kort verhaal lang te maken: Hoe zet ik dit uit. En hoe verstuur ik zelf deze berichie ?? plz HELLUP .
many many thnx in advance!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2003, 20:22
Studentje
Studentje is offline
Start, run

"net send (pcnaam) (bericht)"
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 20:23
Verwijderd
Pas op, die berichten kosten je € 2,00 p.o.b.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:11
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Start, run

"net send (pcnaam) (bericht)"
daarmee kan je alleen op je eigen netwerk berichtjes sturen volgens mij
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:13
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
je kan het trouwens uitzetten door de messenger service te stoppen en op handmatig te zetten (configuratiescherm -> systeembeheer -> services -> messenger -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> opstarttype)
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 11:20
Questor
Avatar van Questor
Questor is offline
Gebruik een firewall in hemelsnaam je deelt zeker ook al je mappen met een leeg wachtwoord?
__________________
[ Come to the Dark Side. We have cookies. ]
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 13:40
Caroo
Avatar van Caroo
Caroo is offline
Citaat:
Questor schreef:
Gebruik een firewall in hemelsnaam je deelt zeker ook al je mappen met een leeg wachtwoord?
Echt weer een Questor antwoord
__________________
[ Caroo.nl ]
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:09
huib
huib is offline
Citaat:
McMotion schreef:
daarmee kan je alleen op je eigen netwerk berichtjes sturen volgens mij
nee ook over internet zie je dus.....
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 16:58
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
huib schreef:
nee ook over internet zie je dus.....
nee hoor niet dus
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 17:39
Questor
Avatar van Questor
Questor is offline
Citaat:
McMotion schreef:
nee hoor niet dus
Dus wel. Als je NetBIOS-over-TCP (NBT) poortjes openstaan kan dit. Je kunt nl. gewoon via LMHOSTS NetBIOS hostnames aan IP adressen koppelen.
__________________
[ Come to the Dark Side. We have cookies. ]
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 21:16
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
wat is messenger service eigenlijk???
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 21:21
Questor
Avatar van Questor
Questor is offline
Een NT-service die de mogelijkheid biedt om berichtjes via een netwerk/internet aan elkaar (gebruikers, domeinen of computers) te sturen via SMB. Bedoeld voor sysadmins etc. om gebruikers te waarschuwen en wellicht voor korte berichtjes, geen chat-protocol ofzo. Het zit in SMB (Server Message Block = M$ Networking) gebakken.

Voor het resolven van 'hosts' gebruikt SMB NetBIOS en in het geval van veel netwerken en Internet: over TCP/IP dus NetBIOS-over-TCP/IP = NBT. Dit kan ook gewoon over Internet... je moet dan alleen de hostnames statisch (met de hand) toevoegen aan je LMHOSTS file.
__________________
[ Come to the Dark Side. We have cookies. ]
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 21:46
Verwijderd
Ik zou zeggen: kieper dat eraf en neem IRC, msn of ICQ ofzo.
Maar je hebt wel een mooie Wallpaper, welke anime is dat?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 10:50
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Dit antwoord is eerder door mij ook al beantwoord, idd het is een programma, dat word standaard met XP meegeleverd (je kan het niet uninstallen), het kan uitgesgakeld worden, het is IP gebonden en het is irritant, een firewall zal ik niet aanraden in dit geval maar gewoon net send uit zetten via CMD
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:00
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Questor schreef:
Dus wel. Als je NetBIOS-over-TCP (NBT) poortjes openstaan kan dit. Je kunt nl. gewoon via LMHOSTS NetBIOS hostnames aan IP adressen koppelen.
jah ok, tuurlijk valt het te omzeilen door net te laten denken dat dat IP bij het lokale netwerk hoort, maar dat wil niet zeggen dat het wordt ondersteund, zoals bij smbclient
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:32
Questor
Avatar van Questor
Questor is offline
Citaat:
McMotion schreef:
jah ok, tuurlijk valt het te omzeilen door net te laten denken dat dat IP bij het lokale netwerk hoort, maar dat wil niet zeggen dat het wordt ondersteund, zoals bij smbclient
-I ipadres idd.

__________________
[ Come to the Dark Side. We have cookies. ]
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 13:36
Orion84
Avatar van Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
dafelix schreef:
Dit antwoord is eerder door mij ook al beantwoord, idd het is een programma, dat word standaard met XP meegeleverd (je kan het niet uninstallen), het kan uitgesgakeld worden, het is IP gebonden en het is irritant, een firewall zal ik niet aanraden in dit geval maar gewoon net send uit zetten via CMD
en waarom is een firewall nie aan te raden??? daarmee kun je (tenminste in outpost wel) netbios gewoon fijn de nek omdraaien wat betreft ip's die niet tot jou netwerk behoren.

en via cmd met netstop messenger oid. dat moet je dus elke keer opnieuw doen als je opstart (als je tenminste niet handig genoeg bent dat te automatiseren)
__________________
King of fantasy, master of the tale-like lore
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2003, 20:17
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
en via cmd met netstop messenger oid. dat moet je dus elke keer opnieuw doen als je opstart (als je tenminste niet handig genoeg bent dat te automatiseren)
dat heeft totaal niets met handigheid te maken.. de meeste n00bs zullen nou eenmaal eerder in het configuratiescherm bij services zoeken dan bij het console commando net, en dan weten ze binnen een minuut ook hoe ze het permanent uit kunnen zetten
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:33
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
McMotion schreef:
jah ok, tuurlijk valt het te omzeilen door net te laten denken dat dat IP bij het lokale netwerk hoort, maar dat wil niet zeggen dat het wordt ondersteund, zoals bij smbclient
kan iemand mij uitleggen hoe je dit nar een ip kan versturen buiten je netwerk, wel handig als k een vriend iets wil laten weten
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 06:16
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
AAAAAAHHHH!!!! dit was een grapje hoop ik?

(en godver waarom zit er geen smiley op dit forum )
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:05
Orion84
Avatar van Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
kan iemand mij uitleggen hoe je dit nar een ip kan versturen buiten je netwerk, wel handig als k een vriend iets wil laten weten
uhh ik weet nie of et werkt, maar de local versie is toch dat je de hostname opgeeft??? voor via internet zul je dan wel de volledige hostname moeten opgeven. die is te achterhalen door ff een trace uit te voeren (neotrace) op het ip van die vriend van je.
__________________
King of fantasy, master of the tale-like lore
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:18
Atje85
Atje85 is offline
*snapt er de ballen van*


Hoe zet je dat gedoe nou UIT ??


En kan je berichten sturen naar een IP buiten je netwerk? Zo ja, hoe ??




mvg
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:33
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
....
Hoe zet je dat gedoe nou UIT ??
....
neem *nix
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:46
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
"net stop messenger"
messenger is in dit geval dus NIET MSN.
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2003, 16:48
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
uhh ik weet nie of et werkt, maar de local versie is toch dat je de hostname opgeeft??? voor via internet zul je dan wel de volledige hostname moeten opgeven. die is te achterhalen door ff een trace uit te voeren (neotrace) op het ip van die vriend van je.
neej lokaal kun je ook met ip's versturen maar als dat niet lokaal is lukt het niet. Hetzelfde geld voor hostnamen voor zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 16:51
Verwijderd
hey dat had ik ook een keer!! kschrok me rot man
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 16:54
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
hey dat had ik ook een keer!! kschrok me rot man
WHAHHAHAHHAHA
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:45
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
uhh ik weet nie of et werkt, maar de local versie is toch dat je de hostname opgeeft??? voor via internet zul je dan wel de volledige hostname moeten opgeven. die is te achterhalen door ff een trace uit te voeren (neotrace) op het ip van die vriend van je.
jij hebt ook al niet de rest van de posts gelezen of wel
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 12:30
Orion84
Avatar van Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
McMotion schreef:
jij hebt ook al niet de rest van de posts gelezen of wel
wel hoor, weet nie waar je op doelt dan, maar heb in dit topic geloof ik nog geen post gezien waars taat hoe het dan wel moet. maar als dat wel zo is wijs me er ff op, ben ook wel geinteresserd.
__________________
King of fantasy, master of the tale-like lore
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 00:13
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
McMotion schreef:
jah ok, tuurlijk valt het te omzeilen door net te laten denken dat dat IP bij het lokale netwerk hoort, maar dat wil niet zeggen dat het wordt ondersteund, zoals bij smbclient
Citaat:
Questor schreef:
-I ipadres idd.

__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten
Waterput
12 02-01-2008 10:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.