Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2004, 14:19
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Mishandeling na spreekbeurt over islam

Een spreekbeurt over de islam en Theo van Gogh is een leerling uit een havo-klas van de Dalton Scholengemeenschap uit Den Haag op een fikse aframmeling komen te staan. Toen de scholier buiten kwam werd hij opgewacht door een groep allochtone jongeren die hem bont en blauw sloegen.

Volgens klasgenoten betrof het een groepje Marokkaanse jongeren dat niet op de school zit. De medeleerlingen van de afgeranselde scholier zeggen dat een meisje uit de klas aanstoot had genomen aan de spreekbeurt en daarover geklaagd had bij de allochtone jongelui.

Wat er precies zo schokkend was aan de spreekbeurt wisten de medeleerlingen niet te vertellen. Ook de lerares zou nergens aanstoot aan hebben genomen.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2004, 15:16
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
waar gaat het heen met de wereld

--> nieuws en achtergronden (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:21
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
We weten toch allemaal dat je niets (negatiefs) over de Islam mag zeggen?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:37
Verwijderd
Bron? Anders doe ik het af als populisme, net als Sergej Molenveld die zijn eigen partij een islamitische dreigbrief stuurde.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:48
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
^^ hier sluit ik me bij aan.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:53
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Dit staat op de voorpagina van de telegraaf.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 16:37 :
Bron? Anders doe ik het af als populisme, net als Sergej Molenveld die zijn eigen partij een islamitische dreigbrief stuurde.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/48525
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:54
Freestyler*
Freestyler* is offline
de telegraaf
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:55
Verwijderd
hmm klote... maar ja tegenwoordig mag je toch niets meer zeggen...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:57
Verwijderd
Fok! is op zichzelf geen bron. Dat is een zooi gefrustreerde pubers die niet aan eigen nieuwsgaring doen, maar klakkeloos nabrullen wat er in de krant van zwakker Nederland staat. Wat lees ik boven het artikel op Fok!:

'Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted editie)'

Restricted editie? Alleen voor mensen met een lidmaatschap van de Groep Wilders of de LPF ofzo? Ik vind dit maar dubieus nieuws. Zelfs nu.nl heeft het blijkbaar niet opgepikt, terwijl die normaal gesproken echt álles binnen een uur op de site hebben staan.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:02
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 16:57 :
Restricted editie? Alleen voor mensen met een lidmaatschap van de Groep Wilders of de LPF ofzo? Ik vind dit maar dubieus nieuws. Zelfs nu.nl heeft het blijkbaar niet opgepikt, terwijl die normaal gesproken echt álles binnen een uur op de site hebben staan.
Op de Telegraaf site kun je zien dat het op de voorpagina (van de gedrukte editie) staat. Restricted wil zeggen dat je moet betalen om die content (de Telegraaf dus!) te kunnen lezen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:05
Verwijderd
Ik moet echt even goed kijken voor ik die Privé-achtige voorpagina kan ontcijferen. Laat ik het even diplomatiek houden en niet meteen op de Telegraaf gaan kankeren: als het echt nieuws is, dan komt het wel in andere kranten of andere sites. Fok! en de Telegraaf zijn twee populistische handen op één buik en zolang er geen fatsoenlijke bron is, beschouw ik dit als tendentieus gelul.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:16
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
In de draad op FOK! staat ook de mening van kennelijk iemand uit de klas, ze schrijft:

"ga naar pagina 3.. en lees mijn verhaal ..daar staat de waarheid.. Dat stom wicht is een vriendin van me.. en die heeft er helemaal nix mee te maken ! Dat hebben de jongens die in elkaar geslagen zijn ervan gemaakt, omdat ze haar niet mogen. Ik mag de jongen die de spreekbeurt heeft gehouden wel(het is mijn klasgenooit) maar het spreekbeurt zelf was beetje beledigend..."

Dat verhaal houdt dit in:

"Ik zit zelf op die school. Ik heb dat gevecht die dag niet meegemaakt. Maar ik weet wel waarom er zoveel ophef was over die spreekbeurt. De jongen die het spreekbeurt heeft gehouden, deed het op een manier van *De islam is een domme geloof*. Daardoor raakten meerdere moslimse kinderen beledigt. Die ruzie is later uitgepraat, voor die gevecht. Dus al die bullshit over dat meisje die ertoe heeft geleid dat die jongen in elkaar geslage is , is NIET WAAR. Want hij is niet degene die in elkaar is geslagen, zijn vriend is in elkaar geslagen."

"het spreekbeurt"... Maar goed, het is nog maar af te vragen of de student werkelijk zo 'beledigend' is geweest over de Islam. Maar ik zie geen reden om te twijfelen aan het verhaal dat er iemand in elkaar is gemept om een spreekbeurt over de Islam.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 17:56
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
** Het gaat niet om iemand die mishandeld is, maar om iemand die een pak voor zijn broek heeft gekregen. Gelukkig is dat iets totaal verschillend.

** Ik zie niet in waarom de telegraaf een minder betrouwbare bron zou zijn. Journalistiek gezien werken ze daar heus volgens dezelfde regels.

**
Citaat:
We weten toch allemaal dat je niets (negatiefs) over de Islam mag zeggen?
Bullshit. Er zijn enge dingen gebeurd in Nederland, de laatste maanden, maar het gaat hier om extremisme, niet om de norm. (en ook niet om banaliteiten, hoor). Er is echter geen enkele reden om mee te heulen met de slogan 'het is gedaan met de vrije meningsuiting'. Dat is pas oer-rechts-geneuzel.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:02
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 20-11-2004 @ 16:21 :
We weten toch allemaal dat je niets (negatiefs) over de Islam mag zeggen?
En helaas voor degenen die de Islam als hun geloof hebben, wonen ze in Nederland. Ik denk dat ze dat nog niet helemaal in de gaten hebben. In Nederland bestaat er vrijheid van meningsuiting en word (zinloos) geweld niet op prijs gesteld.
Tevens hebben deze allochtone jongeren niet eens inhoudelijke informatie gehoord van de spreekbeurt... het zeggen van 'hij heeft iets tegen de Islam' is al genoeg voor deze personen voor om een onzinnige vechtpartij te beginnen. Dit vind ik ook vrij respectloos en primitief.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 20-11-2004 @ 18:56 :
** Ik zie niet in waarom de telegraaf een minder betrouwbare bron zou zijn. Journalistiek gezien werken ze daar heus volgens dezelfde regels.
Bij de Telegraaf wordt een scheldpartij al snel een serieuze doodsbedreiging en wordt een enkele klap in het voorbijgaan al snel poging tot moord, als je begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:41
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 19:18 :
Bij de Telegraaf wordt een scheldpartij al snel een serieuze doodsbedreiging en wordt een enkele klap in het voorbijgaan al snel poging tot moord, als je begrijpt wat ik bedoel.
ok, daar kan ik je wel in volgen. De berichtgeving is veel te gekleurd. Maar dat is toch iets anders dan wat Privé doet, hoor. Privé verzint zelf zijn verhalen als ze het niet geverifieerd krijgen. Fok! is nog wat anders. Die nemen alleen maar nieuws over van anderen, en kan je inderdaad geen serieuze bron noemen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 20-11-2004 @ 16:53 :
de telegraaf
Goh, verrassend.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2004, 10:42
Verwijderd
Wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 11:20
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-11-2004 @ 11:39 :
Goh, verrassend.
Wil je ontkennen dat dit incident in een of andere vorm heeft plaatsgevonden?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 21-11-2004 @ 12:20 :
Wil je ontkennen dat dit incident in een of andere vorm heeft plaatsgevonden?
Nee, maar de nieuwswaarde is nul,nul. De enige reden dat de Telegraaf dit soort zaken bericht is omdat er nu eenmaal een markt is bij zwakker Nederland voor xenofoob gelul.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:02
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 20-11-2004 @ 17:02 :
Op de Telegraaf site kun je zien dat het op de voorpagina (van de gedrukte editie) staat. Restricted wil zeggen dat je moet betalen om die content (de Telegraaf dus!) te kunnen lezen.
Ik kan het gratis lezen
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 21-11-2004 @ 13:02 :
Ik kan het gratis lezen
Nou, daar moet je trots op zijn, de Telegraaf gratis lezen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:23
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-11-2004 @ 12:44 :
Nee, maar de nieuwswaarde is nul,nul.
Dat vind jij, ik vind het interessant om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 21-11-2004 @ 13:23 :
Dat vind jij, ik vind het interessant om te lezen.
Ik vind het net zo interessant als "Jongen slaat meisje voor afpakken kauwgom".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2004, 18:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Energie schreef op 21-11-2004 @ 13:02 :
Ik kan het gratis lezen
Dat kan iedereen.

http://www.bugmenot.com/
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:23
Verwijderd
Het is gewoon diep triest. Zulke gasten moet je hard aanpakken. Gelijk het land uit zetten.
Als een allochtoon een spreekbeurt over het christendom of over onze bevolking houdt, dan mishandelen wij hem toch ook niet.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 21-11-2004 @ 22:23 :
Het is gewoon diep triest. Zulke gasten moet je hard aanpakken. Gelijk het land uit zetten.
Als een allochtoon een spreekbeurt over het christendom of over onze bevolking houdt, dan mishandelen wij hem toch ook niet.


Jij stemt Wilders, zeker?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 00:06
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-11-2004 @ 22:53 :
Jij stemt Wilders, zeker?
Ik stem ook Wilders.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-11-2004 @ 22:53 :


Jij stemt Wilders, zeker?
Idd
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:01
miekevis
miekevis is offline
Citaat:
Anneka schreef op 20-11-2004 @ 16:55 :
hmm klote... maar ja tegenwoordig mag je toch niets meer zeggen...
Je mag wel zeggen wat je wil, maar het probleem tegenwoordig is dat niemand meer rekening met de ander neemt.
Zeg wat je wil, maar doe dit op een respectvolle manier en hou rekening met de ander.
Ben het beu om dit gezever te horen "je mag toch niets zeggen"
__________________
to love or not to love .... TO LOVE MY BABYBOO
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:02
Verwijderd
Niet te geloven
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:59
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Wat slecht...

Het is mijn oude school waar het voorval gebeurd is. Ik vind het heel erg dat de rust in de samenleving nog ver te zoeken is.

Overigens verbaast me het dat het juist op de Dalton gebeurd is, toen ik er zat analyseerden we bijvoorbeeld bij het vak Nederlands super veel kritische teksten over de Islam en het integratiebeleid. Dit leverde nooit problemen op, ook niet bij de Moslims en andere allochtonen.

Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 15:02.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:28
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-11-2004 @ 15:02 :
Niet te geloven
jij laat ook wel duidelijk je voorkeuren blijken, is het niet.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 16:34
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-11-2004 @ 15:02 :
Niet te geloven
in de lett. zin van het woord
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:00
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
in mn klas (belgie)zit er een nederlander,zit my constant te verwyten van vuile allochtoon enzo(terwyl ik in belgie geboren ben ,ik zie er belgisch uit,denk belgisch en ken geen woord turks)(mn moeder is turkse,papa belg)
,dat de turken buiten moeten en die bruine makakken zeker,en da ik achterlyk ben etc etc
dat ik onderontwikkeld ben enzo(vandaar die 85 op mn rapport)
maarja ik zal ma niks zeggen tg hem,of ik kryg hier reacties als'we weten toch dat we niks tegen de islam mogen zeggen'
niet?
__________________
Ice ice baby
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.