Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2001, 02:10
Walesa
Walesa is offline
Hoi mensen. Ik zat vanmiddag met mijn vriendin ergens en ineens vergat ik voor een minuut of zo haar naam, terwijl ik wel veel van haar houd en ook al best lang met haar heb. Ik schrok er nogal van. Is dit een teken van jeugddementie of zo? Of wat kan het anders zijn? Vond het in ieder geval behoorlijk vaag.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2001, 07:37
Verwijderd
Ik denk wat het wat anders is. Ik vergeet ook vaak zat dingen. Als je eind 30 bent en je begint te demteren, dan ben je al ontzettend vroeg. Volgens mij bestaat jeugddementie ook niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2001, 09:51
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
denk dat je een blackout had ofzow
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2001, 10:20
Marc S
Marc S is offline
Nou, als dat onder dementie valt, gaat het niet goed met mij

Ik vergeet soms zelfs mijn eigen naam

Het komt omdat ik vaak met mijn hoofd ergens ben, en aan veel andere dingen denk, waardoor ik de meest eenvoudige zaken wel eens vergeet


[Dit bericht is aangepast door Marc S (14-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 14-10-2001, 18:33
Citaat:
Marc S schreef:
Ik vergeet soms zelfs mijn eigen naam
Mijn naam is zelfs veranderd sinds zo'n 2 weken!
Op school dan. Ik heet Mirjam, en op school noemen ze me demonstratief Miriam.
Zo demonstratief, dat minstens de helft vd docenten dacht: oh ze staat fout op de lijst, en de j in een i heeft veranderd

Eerst ging ik er steeds tegenin, maar gezien iedereen me dus Miriam blijft noemen, heb ik zo'n andehalve week geleden besloten het maar te laten zitten...

Enne dat je iets zomaar vergeet is echt geen dementie...! Komt vaker voor bij jongeren in tijden van stress, of gewoon bij ras chaoten zoals ik

Groetjes en sorry van het ontopic verhaal,
Miriam ( )


Met citaat reageren
Oud 14-10-2001, 20:23
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Ik heb ook wel ´es dat ik een heel simpel woord ineens niet meer weet.

Jeugddemensie bestaat volgensmij niet.

Er zijn ook zoveel dingen die je moet onthouden, je zou er eerder bij moeten stil staan dat je voor de rest bijna niks vergeet...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 08:25
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Mijn naam is zelfs veranderd sinds zo'n 2 weken!
Bij Taekwondo noemden ze mij een tijd lang Mike, enkel omdat de leraar zo creatief was om mij zo te noemen...

Ik heet Marc gvd!

Maar goed dat ze het nu allemaal begrijpen, want ik voelde me al aangesproken wanneer iemand Mike zei
Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 09:41
Verwijderd
Ach, op Leontien en Leonoor reageer ik ook al m'n hele leven.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 13:26
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Darkcat schreef:

Miriam ( )


Nee, dit vind ik dus erg irritant. Nou ken ik twee Miriams! ( )

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 14:58
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Misschien zegt het meer over je relatie met je vriendin dan over 'jeugddementie'.

Grt,
Captain
__________________
Grt, Captain
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 15:23
purple
purple is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Nee, dit vind ik dus erg irritant. Nou ken ik twee Miriams! ( )

als je mirjam meeteld dat ken je er nu 3!!!

__________________
En toen kwam de spreekwoordelijke aap uit de al even spreekwoordelijke mouw.......
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 16:21
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Is normaal volgens mij, heb het ook al een keer voorgehad bij een vriend Is best wel lastig... Maar op proefwerken is het eens zo lastig als je een black-out hebt!
__________________
~Voor je liefhebt moet je leren door de sneeuw te lopen zonder voetsporen achter te laten~ ][/Me >DEADLY< in love with my babeh ;)] O_o
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 18:26
Jason N
Avatar van Jason N
Jason N is offline
Citaat:
Walesa schreef:
Hoi mensen. Ik zat vanmiddag met mijn vriendin ergens en ineens vergat ik voor een minuut of zo haar naam, terwijl ik wel veel van haar houd en ook al best lang met haar heb. Ik schrok er nogal van. Is dit een teken van jeugddementie of zo? Of wat kan het anders zijn? Vond het in ieder geval behoorlijk vaag.
Kan van alles zijn, maak je maar niet druk...
gewoon een blackout of in het ergste geval Creutzfeldt-Jakob....Meestal is het het een onree-ele angst. Het is mij ook vaker gebeurd dat ik de naam van een vriend kwijt was.Maar ik heb dan ook Creutzfeldt-Jakob... .Iets als Jeugddementie bestaat volgens mij niet...Dementie is ook het verliezen van je kort-termijn geheugen...Zoals dat je vergeet wat een minuut geleden hebt gedaan....

Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 18:40
tush
tush is offline
Citaat:
Jason N schreef:
Maar ik heb dan ook Creutzfeldt-Jakob
is dat niet iets dodelijk?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 16:46
mariekie
mariekie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik denk wat het wat anders is. Ik vergeet ook vaak zat dingen. Als je eind 30 bent en je begint te demteren, dan ben je al ontzettend vroeg. Volgens mij bestaat jeugddementie ook niet.

Demetentie kan op elke leeftijd komen.
Mijn vader is dement en heeft dit al 9 jaar.
hij is nu 54 jaar.
we hebben een keer gevraagt op zijn instelling hoe jong de jongste persoon dement was en die gene was 21.
dementie heeft niks te maken met leeftijd.

iedereen kan het krijgen.
ook mensen van 15.


ps. Je bent niet dement.
want dementie is niet alleen iets vergeten, maar is veel meer.
kijk maar eens op
gezondheidsplein www.gezondheidsplein.nl
die verwijzen je vast wel naar andere sites over dememtie.


__________________
Hou jij van mij, dan hou ik van jou!!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:51
japie
japie is offline
Citaat:
mariekie schreef:

Demetentie kan op elke leeftijd komen.
Mijn vader is dement en heeft dit al 9 jaar.
hij is nu 54 jaar.
we hebben een keer gevraagt op zijn instelling hoe jong de jongste persoon dement was en die gene was 21.
dementie heeft niks te maken met leeftijd.

iedereen kan het krijgen.
ook mensen van 15.


ps. Je bent niet dement.
want dementie is niet alleen iets vergeten, maar is veel meer.
kijk maar eens op
gezondheidsplein www.gezondheidsplein.nl
die verwijzen je vast wel naar andere sites over dememtie.

Dat je op je 21ste al dement wordt, is eerder uitzondering dan regel. Ik vind voor jou, je vader en je naaste familie heel vervelend dat je vader relatief zo jong aan het dementeren is. Ik werk op het moment als verpleeghulp op een PG afdeling (Psycho-geriatrische afdeling (mensen met (vele vormen van) dementie)) van een verpleeghuis.

Het feit dat iemand dement wordt, treft niet alleen de persoon zelf, ook de familie zoals man of vrouw, kinderen, kleinkinderen, broers en zussen. Zij moeten ook leren omgaan met dementie, en vooral met de symptomen (vergeetachtigheid, agressie, ontkenning, waanideeen (=>dit bedoel ik in de zin dat mensen er heilig van overtuigd zijn dat ze bijv. voor hun ouders moeten zorgen terwijl ze zelf 98 zijn en geen ouders meer hebben), etc.).

Ik wil je dan ook eigenlijk heel veel sterkte wensen.
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 19:52
mariekie
mariekie is offline
Citaat:
japie schreef:
Dat je op je 21ste al dement wordt, is eerder uitzondering dan regel. Ik vind voor jou, je vader en je naaste familie heel vervelend dat je vader relatief zo jong aan het dementeren is. Ik werk op het moment als verpleeghulp op een PG afdeling (Psycho-geriatrische afdeling (mensen met (vele vormen van) dementie)) van een verpleeghuis.

Het feit dat iemand dement wordt, treft niet alleen de persoon zelf, ook de familie zoals man of vrouw, kinderen, kleinkinderen, broers en zussen. Zij moeten ook leren omgaan met dementie, en vooral met de symptomen (vergeetachtigheid, agressie, ontkenning, waanideeen (=>dit bedoel ik in de zin dat mensen er heilig van overtuigd zijn dat ze bijv. voor hun ouders moeten zorgen terwijl ze zelf 98 zijn en geen ouders meer hebben), etc.).

Ik wil je dan ook eigenlijk heel veel sterkte wensen.
Bedankt voor het sterkte wensen.

Je hebt gelijk.
Niet alleen voor mijn vader is het moeilijk maar ook voor mijn broers en mijn moeder en vreinden en andere familie.

Het moeilijkste vind ik dat jongdementerende niet veel in het publiek bekend is.
meeste mensen denken als je over dementie praat dat je het dan hebt over een oma of opa.
maar het kan juist ook een van je ouders overkomen.
Het is ook erg moeilijk om daarover informatie te zoeken.

Als jullie meer willen weten over dementie?
Kan je me altijd mailen

Mariekes_eyes@hotmail.com

groetjes marieke


__________________
Hou jij van mij, dan hou ik van jou!!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Dementie door medicatie
PiettePeter
2 10-08-2014 17:57
Drugs & Alcohol cannabis en je brein.
epidemic
27 20-04-2010 15:40
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Interview over Dementie (Vragenlijkst nodig)
Piree
0 19-11-2008 20:13
Psychologie hoe heet het als ouderen als gevolg van dementie niet meer weten hoe iets heet of....
RammsteinRulez
12 29-09-2007 18:28
Huiswerkvragen: Exacte vakken [Statistiek]Welke test heb ik hiervoor nodig?
Verwijderd
3 13-10-2006 18:09
Psychologie Dementie
BelleRosé
11 14-07-2003 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.