Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2008, 13:38
Verwijderd
Weet iemand waar ik informatie over Japanners als modern volk kan vinden?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2008, 14:51
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Wat wil je weten? Ik heb een tijd in Japan gewoond, misschien dat ik kan helpen..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 14:56
Gunkan
Gunkan is offline
En ik heb vanuit mijn hobby redelijk veel gelezen enzo over Japan. Ben d'r laatst ook een tijdje geweest en heb jaren geholpen in de organisatie van een japans popcultuur festival.

Daarnaast heb ik gemerkt dat, ondanks dat het geen goede bron is, Wikipedia wel een mooi aanknopingspunt is voor verder onderzoek. Ga bij een groot artikel maar eens door de bronnenlijst heen en je vindt een heleboel interessante dingen.

@ Akumabito:
Weer wat nieuws over je geleerd Ben een beetje jaloers op je hoor! /me wil terug naar Osaka
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 14:59
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Osaka is een superstad, en eigenlik veel leuker als Tokyo. Ik heb daar niet zo ver vandaan gewoond, in Wakayama. Een goed uur met de trein.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 15:08
Verwijderd
@ akumabito: Ik ben wel benieuwd wat de hobby's zijn van een moderne japanner
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 15:18
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Voor algemene info kun je hier goed beginnen: http://en.wikipedia.org/wiki/Culture_of_Japan

Wat hobby's betreft.. wat voor "moderne Japaner" heben we hier over? Een tiener, een salary-man, een alleenstaande moeder? Wil je iets schijven over Otaku, of over pachinko-verslaafden? Ik denk dat je het of iets specifieker moet maken, anders krijg je een beetje een opsomming van populaire tijdsverdrijven..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 11:48
Verwijderd
Deze dingen hoef ik alleen nog te weten over moderne japanners.
Hoe wonen ze? is de grootte van de groep belangrijk?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 14:41
Gunkan
Gunkan is offline
Wat bedoel je met "de grootte van de groep"?

Ik kan je in elk geval zeggen dat de meeste mensen (naar onze maatstaven) best krap wonen. De grondprijs is daar enorm hoog en er zijn enorm veel mensen in het land (zeker in midden Japan, rond Osaka, Nagoya en Tokyo), waardoor huizen vaak klein en duur zijn. In de grote steden zie je hierdoor ook veel flats en maar erg weinig laagbouw.

Door deze kleine huizen is men het meubilair iets anders gaan gebruiken dan wij doen. Men heeft in de woonkamer vaak een lage tafel, waaraan het hele gezin kan zitten. 'sWinters gaat er over die tafel een dikke deken heen en staat er een kacheltje onder. Zo blijft het hele gezin lekker warm en de stookkosten laag. Traditioneel slaapt en zit men op de grond, alhoewel je tegenwoordig ook steeds meer mensen met westerse bedden ziet. Het voordeel van slapen en zitten op de grond is dat je aan het einde van de dag je woonkamer heel gemakkelijk om kan bouwen tot slaapkamer...

Anywho... Mag ik je deze site aanraden? Living in Japan

D'r is nog veel meer te vinden, online

EDIT:
en dit -> Homes in japan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd WWE Wrestling #2
Verwijderd
501 08-01-2007 18:12
Films, TV & Radio kent iemand Thin Red Line?
~*kar*~
30 22-05-2005 19:48
Films, TV & Radio AnimeTopic #6
Kurogane
500 09-05-2005 22:03
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 07:23
Lifestyle 'Funny/WEIRD' Fashion
Fornarina
85 09-02-2003 11:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.