Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 13:35
SellaYoung
SellaYoung is offline
Hoe krijgen jullie les en hebben jullie een fijne leraar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2005, 15:26
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Mijn lerares Grieks is wel ok. Niet spectaculair leuk of stom, maar wel gewoon goed in uitleggen en zo. De lerares Latijn is echt gaaf, heel ontspannen, grapjes, bijna meer een klasgenoot dan een lerares.

hoe we les krijgen, ja, gewoon.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 15:39
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Mijn lerares Latijn (in de eerste en in de vijfde en de zesde) was een ontiegelijk achterlijke trut die totaal geen les kon geven en die de hele tijd zat te zeiken over haar beminde bedrijfsleven. Ik had een enorme hekel aan haar en dat was geloof ik wel enigszins wederzijds was.
Mijn oude leraar Latijn (van de tweede tot en met de vierde) was redelijk streng, maar je kon af en toe wel met m lachen en hij kon goed les geven.
Mijn leraar Grieks in de tweede was geweldig, een man van 60 ofzo die echt álles wist, erg aardig was en geweldig les kon geven. Helaas is ie een paar jaar geleden overleden.
Mijn lerares Grieks in de derde was een broekie die maar net klaar was met haar studie. Ze had totaal geen overwicht en haar lessen dan meestal ook een enorme chaos. Maar op zich was ze wel aardig.

Maar uiteindelijk heeft dit zooitje ongeregeld nog wel geleid tot een gymnasiumdiploma met een 6 voor Latijn.

Interessant he ?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 17:15
Nyawa
Mijn leraar Grieks is ongelofelijk saai. Op zich is het best een aardige, vriendelijke man, maar echt overwicht heeft hij niet en hij vertelt zo droog dat je niet echt veel plezier in het vak krijgt. Meestal verdwijnt de helft van de klas naar de stad om taart of pizza te halen, wat we dan met z'n allen in de les opeten en op enkele uitzonderingen na voert niemand wat uit. Met de SE-cijfers wordt altijd een beetje gesjoemeld, zodat iedereen met een onvoldoende voor z'n CE toch gemiddeld nog een zes staat. Nee, dat examen wordt nog behoorlijk lastig...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:31
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik heb dezelfde leraar voor grieks en latijn. Hij is ongelooflijk aardig en geeft erg goed les (nou moet ik er wel bij vertellen dat hij in de bovenbouw erg kleine klassen heeft gemiddeld <13). Dankzij hem sta ik nu voor beide vakken een 7,7 met nog 10% te gaan. Dat wordt em wel dus.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 08:54
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Mijn leraar is goed. Hij legt goed uit, maakt allemaal heldere overzichtelijke schema's, brengt goed structuur aan. Is grappig enz. Ik sta nu een 9 voor latijn en hoef alleen het CSE nog

En voor grieks geld 't zelfde (is dezelfde leraar)
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 08:59
fractuur
fractuur is offline
Ik heb al 6 jaar dezelfde leraar, en ik vind hem wel goed. In de zin dat hij nu gewoon weet waar me zwakke punten liggen, en dat hij over het algemeen wel goed lesgeeft. Alleen soms heeft hij buien..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:41
Verwijderd
Mijn docent Grieks is geweldig. Hij is bijna toe aan zijn pensioen, maar is absoluut niet uitgeblust. Hij kan best goed uitleggen, heel rustig en met veel geduld. Hij is vaak ook wel grappig en de onspannenheid zelve. Komt standaard 10 minuten te laat heel rustig aanlopen, trekt zich absoluut niets aan van de schoolleiding ('donder toch op met die studiewijzer').

Mijn voormalig latijndocente was een trut. Heel gespannen altijd, streng en kraakte je graag voor de klas af als je iets fout deed. Zij is ook een van de redenen waarom ik met Latijn ben gestopt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:57
brittje
brittje is offline
Mijn lerares Latijn is echt goed. Ze is nog jong, heeft humor en is gewoon enthousiast over haar vak. Dat straalt ze uit en brengt ze over.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 10:26
Frederike
Avatar van Frederike
Frederike is offline
mijn lerares Latijn is heel leuk. Ze geeft goed les en ze is aardig. mijn leraar Grieks vind ik wat minder. het lijkt altijd alsof 'ie zichzelf zo goed vindt....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:23
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Mijn lerares Latijn vind ik ook erg goed. Ze brengt de stof op een enthousiaste manier over en ze is aardig . Grieks heb ik niet.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 22:21
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Wij hebben een heel gezellig klasje van 5 mensen en we mogen altijd eten en drinken in de les. We gaan ook vaak dieper in op de te vertalen tekst, dus we herhalen verhalen die er verband mee hebben en we proberen achter een betekenis te komen zonder het op te zoeken. We moeten ook altijd de werkwoordvorm geven en dat is ook wel leuk want ik gok meestal een beetje, en dan meestal goed Maargoed, het is een goede, rommelige maar leuke les. Hij is ook meer een soort mentor geworden, was ie ook vorig jaar, omdat we hele persoonlijke gesprekken hebben in de klas.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 14:27
Verwijderd
Mijn lerares Latijn is erg spiritueel ingesteld. Ze ziet in alle klassieke literatuur een bepaald thema, namelijk het opstijgen naar een soort hemel. Ze vergelijkt Plato's Grotvergelijking met het Hooglied (en daarmee de vroege Rooms-Katholieke Kerk), de Stoa, de Aeneis en de verzen van Sappho. In alle culturen zou hetzelfde spelen, alleen is die
'reis' steeds anders doorverteld. Volgens haar hebben alle bovenstaande auteurs gemeen dat zij door een goed leven (zonder zonde) als het ware op zijn gestegen in een diepe spirituele trip naar het Hemelse en daarvandaan vertellen zij in hun werken, in een diepere laag.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 17:56
Rizz0
Rizz0 is offline
Busted
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:54
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Iedereen is wel redelijk positief geloof ik
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:30
Caligo
Caligo is offline
Mijn lerares Grieks is echt super!
Legt alles heel erg goed uit en lessen zijn ook altijd leuk; geen les zonder lachen enzo
Heb haar nu 5 jaar (vanaf begin Grieks) en ook nu voor 3e jaar als mentrix; is ook wel relaxed..

En mijn Latijndocent..
Sjah, die gaat binnenkort met pensioen geloof ik. En ik denk dat dat wel beter is.. Hij is wat betreft lesgeven geloof ik een beetje blijven hangen in de jaren 70-80 ofzo..
Wel aardig hoor, maar beetje langzaam enzo.
We hebben officiëel iets van 25 mensen in die klas en we zijn altijd maar met zn 5 tot 10en, dat zegt wel genoeg denk ik..
Voor een klas met liefhebbers van Latijn en Grieks zou hij het goed doen, maar een klas met mensen die alleen maar nét een voldoende willen halen voor hun examen omdat ze anders zakken niet..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 18:30
Flenya
Avatar van Flenya
Flenya is offline
Ohw... herinner er me niet aan... mijn lerares Grieks nu. t Is geweldig om bij haar eens een keer een les te mogen volgen, vooral als je naast diegene zit waar ik nu naast zit. Die lessen zijn zo melig...ik schiet altijd in de lach!

Mevrouw L. maakt er namelijk een hele show van, iedereen strafwerk enzo te geven... die arme jongen naast me is steeds de dupe. Die blijft maar lachen en (doet net alsof) strafwerk, nablijven en de les uit gestuurd worden interesseren hem niet. L. kan daar niet tegen... we zitten alleen maar te kloten tijdens Grieks, brutaal te wezen (toch spijbelt niemand omdat dat heel erg opvalt in deze klas), en vertalen daar komt niet veel van. Mw. L. kan er ook niet tegen dat we echt alleen maar negens voor proefwerken halen (t ligt voornamelijk aan haar, ze had niet gezien dat de woordjes die we moesten leren gewoon onder de tekst stonden ). Iedereen houdt niet echt van de Grieks, maar vanwege de lolligheid kijkt iedereen er naar uit.

Wie heeft ook zo'n leraar of wat vind je hier van?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 22:16
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Mijn leraar Latijn is echt geweldig! Het is echt een hele dikke vent met een lange grijze baard en gigantisch chaotisch, echt zo'n verstrooide professor. Hij kan goed uitleggen, maar vooral vertellen. Die man weet echt zó veel. Verder is ie ook nog eens grappig:

*klasgenoot praat tijdens uitleg*
Leraar: "Hé lul, ik sta hier ook alleen maar wat te vertellen omdat ik daarvoor betaald wordt. Maar als jij me meer betaald wil ik best m'n mond houden hoor! Maar dat doe je niet, dus nu je muil dicht." *maakt pistool van z'n handen, "schiet" richting leerling en gaat rustig door met uitleggen.*

En dat soort dingen echt elke les.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2005, 15:11
geriber
Avatar van geriber
geriber is offline
Onze leraar is een typisch voorbeeld van een kneusje. Zo'n lange, magere slungel die cum laude is afgestudeerd. Hij kan absoluut niet lesgeven maar hij is best symptathiek vind ik.

Zijn lesmethode slaat echt helemaal nergens op. 't Eerste kwartier van de les vertelt en vat hij samen wat er stond in de vorige tekst. Een keer vroeg hij mij of ik de tekst wilde voorlezen die we de vorige keer vertaald en nagekeken hadden. Ik zei: "meneer, dit heeft iedereen toch in z'n schrift staan?" Maar nee, ik moest en zou het voorlezen. Nadat ik dat gedaan had vertelde hij nogmaals precies wat erin stond.

Zo vult hij dus zijn lessen. Het werkt totaal niet, niemand doet iets nuttigs, en hij legt nooit iets uit. Maar de toetscijfers zijn wel goed. Dus ach
__________________
Everybody who claims to be happy all the time is clearly on fucking prozac
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 21-04-2005 @ 23:16 :
*klasgenoot praat tijdens uitleg*
Leraar: "Hé lul, ik sta hier ook alleen maar wat te vertellen omdat ik daarvoor betaald wordt. Maar als jij me meer betaald wil ik best m'n mond houden hoor! Maar dat doe je niet, dus nu je muil dicht." *maakt pistool van z'n handen, "schiet" richting leerling en gaat rustig door met uitleggen.*

En dat soort dingen echt elke les.
Ookal heb ik geen grieks of latijn ik wil toch even reageren.

Mijn Engels docente heeft af een toe een beetje een pissed bui en als we in het lokaal zitten waarbij je over deh ele gang kan kijken krijg je regelmatig dat ze tussen een zin door zegt "Paco kom eens hier nu!" of "Bas, wanneer krijg ik nou in godsnaam je dossier?". Oh en ze is een beetje zoals jouw docent met het bekritiseren van mensen die niet stil kunnen zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik kan geen gymnasium doen
Hoogscoren
35 03-02-2015 10:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Moeten KCV, Latijn en Grieks eigenlijk ook invoerd in HAVO-niveau?
Verwijderd
84 01-08-2005 13:43
Algemene schoolzaken klas(sen) overslaan
Verwijderd
58 21-08-2003 10:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen latijn of grieks?
flopje
81 14-06-2003 17:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Romeinse goden :-(
2 13-11-2001 18:04
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Testversie nieuwe ANNOUNCEMENT
Sikamikanico
8 13-07-2001 11:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.