Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 16:24
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik heb korte verhalen nodig voor Nederlands over de corrigerende tik. Dus als jullie vroeger of nog niet zo lang geleden een corrigerende tik hebben gekregen zouden jullie dat dan hier willen posten met het verhaal erom heen waarom je die tik kreeg enzo.

Alvast super bedankt!!
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2005, 17:07
Verwijderd
Remkes: 'corrigerende tik moet kunnen'
Als het aan minister Remkes van Binnenlandse Zaken ligt, dan moeten Marokkaanse ouders hun kinderen een 'opvoedkundige tik' kunnen geven. Hij zei dit tijdens een geheimgehouden werkbezoek in Utrecht, waar hij de probleemwijk Zuilen bezocht.



Over die kwestie sprak Remkes met buurtvaders in de Abi Bakr Essaddik moskee. Volgens de buurtvaders bestaat de vrees problemen te krijgen met het gezag, indien kinderen een corrigerende tik krijgen. Remkes: 'Kennelijk leeft die gedachte in de Marokkaanse gemeenschap. Maar laat iedereen gerust zijn: voor een stevige draai om de oren is nog niemand opgepakt.'
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 17:54
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik bedoel persoonlijke verhalen, eigen ervaringen.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 17:56
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
ik heb vroeger wel eens een tik gekregen, ik denk dat het geen kwaad kan, soms werkt het beter dan 'uit praten' zolang het niet echt heel pijn doet, en het niet uit de hand loopt

ik denk niet dat het een uiting van onmacht is..sommige kinderen hebben het gewoon nodig
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 18:08
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Euryalo schreef op 05-04-2005 @ 18:56 :
ik heb vroeger wel eens een tik gekregen, ik denk dat het geen kwaad kan, soms werkt het beter dan 'uit praten' zolang het niet echt heel pijn doet, en het niet uit de hand loopt

ik denk niet dat het een uiting van onmacht is..sommige kinderen hebben het gewoon nodig
Kun je het verhaal eromheen ff vertellen van waarom je die tik kreeg enzo, bedankt.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 05-04-2005 @ 18:54 :
Ik bedoel persoonlijke verhalen, eigen ervaringen.
ja ik weet, ik zag het te laat hihi.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 17:08
eeytje
Avatar van eeytje
eeytje is offline
Ja, ik heb wel eens een corrigerende tik gehad. Niet altijd terecht, overigens. Het is eigenlijk altijd mijn moeder, wanneer het gebeurt. Mijn vader dreigt alleen... en dat doet ie al nooit, tenzij ik heeeel vervelend ben. Trouwens, vooral toen ik wat jonger was kreeg ik wel eens een tik. Ben er niet beroerder op geworden, maar als het nu nog een keer voorkomt dan is het huis te klein

Voorbeeld:
Mijn moeder is aan de telefoon en zegt iets, waarop ik probeer haar duidelijk te maken dat het niet klopt wat ze zegt. Maar ze denkt dat ik me er gewoon tegenaan wil bemoeien en weet ik wat ze nog meer dacht. Dus ze zegt: Sssjjjt!
Maar als ze door zou gaan met haar verhaal en ik het niet zou verbeteren, zou er heel veel gedoe komen. Ik doe dus nog een poging, maar kreeg vervolgens een klap omdat ik mijn brutale mond moet houden blabla...
Toen was ik zo overstuur dat ik haar gillend mijn kamer uit heb gestuurd... Ze kwam het zogenaamd goedmaken, daahaaag. Lachte ze me uit, ik moest eens 'normaal' praten. Hmm kan me er weer boos om maken
__________________
Fok man, die is entellegent! ♪
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Tsunami, opdracht Nederlands
Miekje*
8 05-08-2008 08:57
Verhalen & Gedichten [Verhaaltjes voor werkstuk]
Roosje
6 12-02-2005 10:48
Verhalen & Gedichten verhaal nederlands
ikke_ik
0 20-12-2004 19:40
Verhalen & Gedichten gang
metallica
103 27-12-2003 07:24
Verhalen & Gedichten [verhaal] Loverboy (asjelieft snel reageren...)
Freakgrrl
4 17-10-2002 13:03
Verhalen & Gedichten Verhaal voor stage (reacties zeer gewenst)
Verwijderd
12 08-10-2002 11:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.