Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 19:47
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Een opleiding zoals de rockacademie . of concervatorium richting zang?
xx
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2005, 19:48
Verwijderd
lijkt me wel ja
bij de rockacademie leer je ook liedjes schrijven, veelal in het engels, met grammatica fouten mag je daar niet aan komen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:24
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Nee dat snap ik
maar iedermens kan toch engels
,,
*ik wil niet beweren dat ik het niet goed onder de knie heb maar toch*
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 21:10
Verwijderd
ik denk perfect Engels leren schrijven wel wat moeilijker is dan dat je maar in het wilde weg praat
dus ja, het is belangrijk
en geloof me, engels zit moeilijk in elkaar qua grammatica enz enz, dat vergt wel enige studie
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 22:41
Verwijderd
Nou, ik zit zelf in vijf vwo en ik denk niet dat er veel mensen zijn in mijn klas die een fatsoenlijke, foutloze brief zouden kunnen schrijven in het Engels. Dat kan ik zelf trouwens ook nog niet. Bovendien is dichten, want dat is het schrijven van songteksten vaak, wel wat anders dan zomaar iets schrijven, je zult rekening moeten houden met het metrum, het ritme en bovendien de intonatie. Dat is, zeker als je het combineert met schrijven in een vreemde taal, vrij moeilijk, als je een mooie tekst wilt schrijven tenminste. Daar is echt een behoorlijk grote woordenschat voor nodig, om het echt mooi te maken kun je ook nog bepaalde klanken combineren en herhalen, er komen soms ook allerlei stijlfiguren bij kijken.

Over de grammatica zal ik mijn mond maar houden, die moet je gewoon goed kennen en kunnen toepassen.

Laatst gewijzigd op 16-05-2005 om 22:43.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 22:46
Verwijderd
Overigens heb ik geen flauw idee of het goed kunnen schrijven van Engelse songteksten van belang is bij het volgen van dat soort opleidingen, maar het lijkt me vanzelfsprekend dat je uitspraak en je luistervaardigheid vrij goed moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 07:27
Verwijderd
Nou... over uitspraak: ik heb gemerkt dat bijna iedereen een Amerikaans accent aanneemt zodra hij/zij zingt, ook al heeft diegene bij het spreken een zwaar Nederlands accent. Ik doe het ook en ik spreek Brits Engels.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef op 17-05-2005 @ 08:27 :
Nou... over uitspraak: ik heb gemerkt dat bijna iedereen een Amerikaans accent aanneemt zodra hij/zij zingt, ook al heeft diegene bij het spreken een zwaar Nederlands accent. Ik doe het ook en ik spreek Brits Engels.
Ik vind juist zingen met een Brits accent veel leuker, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 17:12
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Maar je kan t toch niet 'extra kiezen' want ik heb het al. en er is geen engels 1,2 etc ofzo
dus hoe kan ik het dan beter leren?
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 17:41
Verwijderd
Je kunt wel een cursus ergens volgen. Ik neem even de LOI als voorbeeld. Daar kun je studeren tot het Cambridge Certificate of Proficiency en dat is behoorlijk hoog: dan kun je je goed uitdrukken in het Engels. (Zie ook deze site) Je zit met dat diploma op niveau C2 van de Common European Framework of Reference for Languages. (meer info: zie hier). Je zou dit dus kunnen doen. Je doet dan een soort 'Engels 2' buiten school om, zeg maar
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 08:23
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
en als je 15 bent. en in vwo 4 zit
ik heb altijd het idee dat die LOI voor mensen is die zegmaar ouder zijn, en blabla weetikhet

daarom
weet ook niet waarom
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 08:41
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
up

Want, weetiemand of je jong zegmaar ook een cursus kan volgen?
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:41
Verwijderd
Informeer even bij het LOI, kijk bijvoorbeeld op de site. Ik geloof niet dat er voor het LOI een diploma nodig is, maar ik weet het niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 10:56
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
perseus schreef op 16-05-2005 @ 23:41 :
Nou, ik zit zelf in vijf vwo en ik denk niet dat er veel mensen zijn in mijn klas die een fatsoenlijke, foutloze brief zouden kunnen schrijven in het Engels. Dat kan ik zelf trouwens ook nog niet. Bovendien is dichten, want dat is het schrijven van songteksten vaak, wel wat anders dan zomaar iets schrijven, je zult rekening moeten houden met het metrum, het ritme en bovendien de intonatie. Dat is, zeker als je het combineert met schrijven in een vreemde taal, vrij moeilijk, als je een mooie tekst wilt schrijven tenminste. Daar is echt een behoorlijk grote woordenschat voor nodig, om het echt mooi te maken kun je ook nog bepaalde klanken combineren en herhalen, er komen soms ook allerlei stijlfiguren bij kijken.

Over de grammatica zal ik mijn mond maar houden, die moet je gewoon goed kennen en kunnen toepassen.
Bij poezie mag grammaticale incorrectheid.
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:06
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 08-06-2005 @ 11:56 :
Bij poezie mag grammaticale incorrectheid.
Ja, maar hij zegt ook iets over een grote woordenschat en dat is zeker wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:58
Verwijderd
Het kan veel makkelijker door bijvoorbeeld Engelstalige romans te lezen of de BBC te kijken. Doe ik zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 08-06-2005 @ 11:56 :
Bij poezie mag grammaticale incorrectheid.
Vertel mij wat. Maar die 'grammaticale incorrectheid', die volgens de communis opinio onder dichterlijke vrijheid valt, moet dan wel gebruikt worden om bijv. een bepaalde sfeer op te roepen of iets te suggereren, anders komt het gewoon dom over.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 19:06
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Inderdaad, een schrijffout is iets heel anders dan een dichterlijk vrijheidje... Echt goed Engels leer je niet zomaar op school.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2005, 20:01
Wesssel
Ik praat met Schots - accent

komt doordat ik 4 weken in Schotland ben geweest...

ik weet ook niet hoe het komt dat ik het zo snel heb opgepikt.?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:38
Verwijderd
Een vreemde taal met accent, dat pik je zo op. Tijdens een uitwisseling met een school in Italië praatten al mijn klasgenoten en ik spontaan Engels met een Italiaans accent.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Soulwing schreef op 19-05-2005 @ 09:23 :
en als je 15 bent. en in vwo 4 zit
ik heb altijd het idee dat die LOI voor mensen is die zegmaar ouder zijn, en blabla weetikhet

daarom
weet ook niet waarom
Je kunt ook een cursus Engels doen bij de LOI als je geen 18 bent. Natuurlijk heb je voor de opleidingen bij LOI hogeschool etc. wel een zekere mate van vooropleiding nodig. Cursussen bloemschikken mag echter altijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Veiligheid in Veenendaal.
De Veroorzaker
118 31-03-2010 11:08
Studeren Engels/ Taal en Cultuurstudies
Trimm Trabb
14 18-07-2006 09:31
Studeren Rechtsgeleerdheid
Verwijderd
73 15-05-2005 13:30
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen luisterdossier engels
hmvreemd
21 10-12-2003 16:04
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.