Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2006, 21:41
Verwijderd
Hey mensen, ik heb sindskort een relatie, met een meisje dat niet echt in de buurt woont, Ze komt uit Huizen, dat vlakbij Hilversum ligt.
Ik woon zelf in Rotterdam. Voor haar is het heel moeilijk om om het weekend hier naar toe te komen, ik werk, maar zij gaat naar school...tevens is die school particulier, ze krijgt dus geen stu-fi. zo'n school kost 4000 euro in het jaar, ze wil dus professioneel danseres worden, klassiek of modern.

Voor haar is het dus heel moeilijk om aan geld te komen, wat ik heel goed kan begrijpen, ook komt ze uit een gezin met 4 kinderen, waarvan ze de oudste is, en ook nog vaak de moeder moet spelen, omdat haar ma, dus zowat 3 baantjes heeft om het gezin te onderhouden, en de stiefvader is een handelaar zover ik weet.

Nu wil ik mn meissie helpen door voor haar te betalen, maar dit ziet zij niet zitten..wilt ze niet van me vragen...maar dit is toch logisch van mij als ik dit wel eens voor dr doet??? gewoon haar reisje betalen om naar me toe tekomen?? totdat ze een baantje heeft ofzo??
Of ben ik nu slijmerig bezig?? Kijk je wilt elkaar toch wel blijven zien toch??, je ziet elkaar toch al weinig, alleen weekenden...??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2006, 21:43
Verwijderd
Je bedoelt haar treinkaartje? Tja, ik weet niet of ik het zelf zou willen aannemen als ik haar was, maar ik vind het in elk geval niet slijmerig van je dat je het aanbiedt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 21:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ipv haar naar jou te laten komen kan jij ook naar daar gaan?
Ik heb ook een relatie met een meisje dat niet echt in de buurt woont, beiden hebben we geen OV of studifinanciering omdat ik een jaartje pauze heb genomen van school
Maar ach, nog een paar maandjes volhouden en we hebben beide een OV en studif. tot die tijd ben ik erg dankbaar voor msn en webcams
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 15-01-2006 @ 22:45 :
Ipv haar naar jou te laten komen kan jij ook naar daar gaan?
Ik heb ook een relatie met een meisje dat niet echt in de buurt woont, beiden hebben we geen OV of studifinanciering omdat ik een jaartje pauze heb genomen van school
Maar ach, nog een paar maandjes volhouden en we hebben beide een OV en studif. tot die tijd ben ik erg dankbaar voor msn en webcams
tuurlijk maar ik ga toch niet elke week daar zitten he??? kijk 2x is oke...maar dan ga je toch een keer verlangen dat ze zelf komt...zeker omdat je elkaar al heel weinig ziet, oke webcams en msn is fijn, maar toch mis je dat fysieke contact, dus is het toch wel normaal dat ik haar (treinkaartje) aanbied ja?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 22:03
Verwijderd
Ik denk dat als je het gewoon uitlegd ze het waarschijnlijk alleen maar fijn vind.. maar je kan natuurlijk ook naar haar toe gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 22:20
Verwijderd
Je kan haar wel telkens treinkaartjes aanbieden, maar ik zou daar toch ook moeite mee hebben als ik haar was. Ik zou het in ieder geval niet gemakkelijk vinden om m'n vriendje dat maar telkens te laten betalen, al zou ik het geld niet hebben. Dus de oplossing is dan toch wel dat jij gewoon naar haar toe gaat. Ik denk dat jij moet accepteren dat je misschien vaker naar haar zal gaan dan zij naar jou om financiële redenen. Daar lijkt me niet heel veel mis mee.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 23:00
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Kost het openbaar vervoer dan zo veel in Nederland? Hebben jullie niet zoiets als een 'go-pass'?

Hmmja, ik zou het ook maar moeilijk kunnen aannemen. Ook al bedoel je het waarschijnlijk heel lief, het zou me een beetje aanvoelen als 'ik wil niet van je profiteren'.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 03:10
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Het is een goed plan even door de 'oh dit kan ik niet van je aannemen' heenbijten.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 04:58
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 16-01-2006 @ 00:00 :
Kost het openbaar vervoer dan zo veel in Nederland? Hebben jullie niet zoiets als een 'go-pass'?
Jep, het kost hier helaas best veel. (Tenzij je als student een OV hebt, dan mag je of doordeweeks of in het weekend gratis reizen).

Mijn eigen ervaring is dat mijn vriend soms ook wat meer voor mij betaalt (vaak wel 50/50, maar soms trakteert ie, en soms ligt de verhouding meer naar 30/70). Dit komt omdat hij een full-time baan heeft, en ik nog studeer.
Als jij een relatie hebt waarin jij veel meer geld te besteden hebt dan je partner, vind ik het niet raar als jij af en toe wat extra's voor haar wil betalen (zoals haar treinkaartjes).
Wil ze dit niet aannemen, dan kan je aanbieden om 3/4 of de helft te betalen, misschien neemt ze het dan wel aan.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 10:23
Nuck
Nuck is offline
Ik vind het wel een lief aanbod, maar zelf zou ik het niet aannemen denk ik.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 10:28
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 15-01-2006 @ 22:50 :
tuurlijk maar ik ga toch niet elke week daar zitten he???
Nou ja...waarom niet? Mijn vriend woont in Roermond en ik in Delft. In het begin mocht hij niet eens naar mij toe, en zodoende zat ik bijna altijd daar. Inmiddels heeft hij wel een OV, en komt hij soms op vrijdag en gaat op maandag weer terug, maar meestal ben ik alsnog daar, omdat hij op zaterdag moet werken. Erg? Nee hoor, dat went ook wel! Soms komt hij ook wel op zaterdag, en dan betaal ik vaak het treinkaartje, ik betaal ook wat vaker de bios, maar ook hij vindt het niet leuk als ik altijd maar alles betaal.

Hoe lang zijn jullie trouwens al samen? Want ik kan me van haar kant best voorstellen dat als jullie nog niet zo lang bij elkaar zijn, het erg vervelend is dat de ander alles voor je betaalt. Daar ga je jezelf ook schuldig over voelen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 16:31
Experiment
Experiment is offline
Geef een OV voor haar verkaardag! Of aandelen.

Trouwens mijn vriend komt ook elk weekend naar mij toe, want hij heeft OV en ik niet (al heeft hij ook veel vrienden hier...)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Experiment schreef op 16-01-2006 @ 17:31 :
Geef een OV voor haar verkaardag! Of aandelen.

Trouwens mijn vriend komt ook elk weekend naar mij toe, want hij heeft OV en ik niet (al heeft hij ook veel vrienden hier...)
of een kortingskaart ofzo...

Opzich vind ik het niet zo raar dat je wat voor haar wil betalen... Ik zou het niet altijd willen, maar als jij veel meer te besteden hebt... of bied aan een deel te betalen ofzo...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:09
Verwijderd
Je kunt haar ook een paar datumloze retourtjes geven, ingepakt in cadeaupapier. Dan is het voor haar minder zo dat haar vriendje dingen voor haar betaalt en meer dat je haar een cadeautje geeft, makkelijker om aan te nemen .
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:10
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Je hebt geen LAT relatie.

Ik kan me voorstellen dat je het leuk vindt dat zij ook weleens naar jou toe komt, dat kun je ook wel van haar vragen. Echter zit zij met geldzorgen.. Wat je kunt doen is een beetje verbloemen dat je het treinkaartje voor haar betaalt, maar er een verrassing van maakt. Stort geld op haar rekening of zo.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:11
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-01-2006 @ 18:09 :
Je kunt haar ook een paar datumloze retourtjes geven, ingepakt in cadeaupapier. Dan is het voor haar minder zo dat haar vriendje dingen voor haar betaalt en meer dat je haar een cadeautje geeft, makkelijker om aan te nemen .
Ja, dat vind ik een leuk idee ...

Maar dat moet je wel zeker weten dat geld de enige reden is dat ze niet naar jou toe kan/wil...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik kan me wel voorstellen dat zij dat vervelend vindt; ik denk dat ik me ook een beetje opgelaten zou voelen als mijn vriendin treinkaartjes voor me zou kopen. Het is natuurlijk heel lief aangeboden van je, maar mensen zijn nou eenmaal niet graag afhankelijk van een ander, en als iemand anders jouw treinkaartjes betaalt dan voelt dat denk ik wel een beetje zo.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:51
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik vind niet dat zij reden heeft om zich schuldig te voelen over die treinkaartjes, want jij betaalt die kaartjes duidelijk voor jezelf. Misschien is er een andere reden waarom ze niet graag bij jou over de vloer komt?
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2006, 13:14
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Oh ja ik ken het wel hoor, ik heb een ex in Brussel zitten en hij betaalde ook altijd alles voor me. Niks mis mee op zich, maar of je bij ons nou kon spreken van een LATrelatie is nogal vaag, ik zag het meer als een gewone verkering etc. Ik ga toch nog naar school en hij studeerde toen nog, maar dat ging verder op zich best goed tot het uitging
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 15:48
Verwijderd
LAT = Living Apart Together. Daar kiezen mensen vaak heel bewust voor; ze willen samen zijn, maar niet samen wonen. Ik vind een relatie met afstand ertussen geen LAT-relatie.

Leg haar uit dat jij graag voor haar wil betalen, niet omdat je graag geld uitgeeft, maar omdat je haar graag bij je hebt. Als ze dat niet wil, geef haar dan voor Valentijn (is bijna al namelijk ) een pakje met een paar datumloze retourtjes (die ze zelf af kan stempelen dus), zoals Sarah al zei. Dan is het idd meer een cadeautje dat geld.
En als ze daar ook moeite mee heeft, dan zeg je toch dat ze het je terug mag betalen, ooit?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 17:24
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou het juist onwijs lief vinden! Maar als zij niet wilt, dan heeft ze er blijkbaar niet zo veel behoefte aan.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 22:02
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 17-01-2006 @ 18:24 :
Ik zou het juist onwijs lief vinden! Maar als zij niet wilt, dan heeft ze er blijkbaar niet zo veel behoefte aan.
Dat is niet waar... Niet iedereen neemt graag zomaar 'geld' aan van vrienden. Ik zou het ook ambetant vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 22:05
Verwijderd
ik had een latrelatie maar ze ging elke dag naar mcdonalds en toen werd het een balkrelatie
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 22:21
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Ik zou het zelf niet kunnen om elke week daar heen te gaan want dan zou ik mijn eigen vrienden hier gaan missen.... Dus opzich wel te begrijpen van die jongen... En ja dat meisje kan dat best aannemen is een lief gebaar lijkt me? dat is wat ik erover zeg
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 01:04
Verwijderd
Gewoon ophalen met de auto.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-01-2006 @ 16:48 :
LAT = Living Apart Together. Daar kiezen mensen vaak heel bewust voor; ze willen samen zijn, maar niet samen wonen. Ik vind een relatie met afstand ertussen geen LAT-relatie.
idd, dat heet namelijk een lange-afstands-relatie


waarom hebben de mensen daar toch zoveel problemen mee, met die termen??
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 20:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-01-2006 @ 18:11 :
Ja, dat vind ik een leuk idee ...

Maar dat moet je wel zeker weten dat geld de enige reden is dat ze niet naar jou toe kan/wil...
Vind ik ook een leuk idee ja

Ik vraag me af waarom ze die opleiding particulier doet en waar uberhaupt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 21:58
M'ne
Avatar van M'ne
M'ne is offline
wat een overbodige details in je verhaal. Hier heb je vast niks aan...
__________________
less is more
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 02:12
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Meningen zijn precies verdeeld.

Ik zou het zeker niet logisch vinden dat jij haar treinkaartjes betaalt. Als dit voor jullie een probleem vormt (dat zij niet te veel extra heeft) kan je volgens mij beter een andere oplossing zoeken, dan geld op tafel te gooien. Heel wat meisjes willen sowieso niet te afhankelijk van hun vriend zijn, en zeker niet financieel afhankelijk.

Dan kan je je beter wat flexibeler opstellen en er geen probleem van maken als je eens een weekend moet overslaan of als je eens zelf wat vaker moet reizen.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 10:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Treinkaartjes betalen of zelf naar haar toegaan.

Verder niet teveel voor haar betalen want het lijkt mij niet dat ze financiëel afhankelijk van jou wil worden, zou ook niet goed zijn binnen een relatie
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:11
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb er zelf ook moeite mee om dingen of activiteiten van mijn vriend aan te nemen, maar ik leer het langzaam, misschien even aan het idee laten wennen?
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 00:12
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Nu wil ik mn meissie helpen door voor haar te betalen, maar dit ziet zij niet zitten..wilt ze niet van me vragen...maar dit is toch logisch van mij als ik dit wel eens voor dr doet??? gewoon haar reisje betalen om naar me toe tekomen?? totdat ze een baantje heeft ofzo??
Of ben ik nu slijmerig bezig?? Kijk je wilt elkaar toch wel blijven zien toch??, je ziet elkaar toch al weinig, alleen weekenden...??
He slijmbal ga geen schuldgevoelens creeëren. Waarom luister je niet naar haar? Ze ziet het niet zitten. Maar jij wil persé betalen...Zo kom je niet slijmerig over maar opdringerig. Je moet de kosten delen.. Dat is gezond en normaal.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 08:34
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 23-01-2006 @ 01:12 :
Je moet de kosten delen.. Dat is gezond en normaal.
Hé, goed plan eigenlijk. De kosten delen lijkt mij ook verstandig. Staat ze het ook niet toe dat je af en toe wat voor haar betaalt? Je hoeft heus niet álles te betalen, dat zou ik ook niet leuk vinden, maar alleen de keren dat ze bijvoorbeeld echt krap zit, of gewoon zomaar een keertje.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 09:32
santje17
Avatar van santje17
santje17 is offline
Toevallig kom ik ook uit Huizen, en mijn vriend woont bij alkmaar in de buurt. Toen we nog geen rijbewijs hadden betaalde hij ook altijd mijn kaartjes, en daar had ik eerlijk gezegd geen problemen mee. Op dat moment had ik ook geen werk en hij een full time baan, maar toch..later ben ik ze wel zelf gaan betalen. Ik kan me zeker voorstellen dat zij zich misschien schuldig voelt tegenover jou, maar het klinkt alsof jij haar heel graag ziet en rekening houdt met haar situatie. Zoals eerder al geschreven, koop wat kaartjes voor d'r zonder datum, of deel de kosten?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 11:54
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Oooh wat zeg ik nou......

Zeg gewoon tegen haar: Ik betaal je trein voor MEZELF; ik word er ZELF beter van. Help haar de situatie te relativeren. Is dat nou zo moeilijk?
Je moet duidelijk tegen haar zijn; anders ontstaan dit soort misverstanden.
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Lat relatie, lijkt me lastig.
Yora
5 14-12-2011 11:31
Liefde & Relatie advies gevraagd, LAT relatie
annanna
16 14-10-2008 11:03
Liefde & Relatie lat relatie
Happycooper V
24 01-12-2003 15:49
Liefde & Relatie Van LAT-relatie op 250 km afstand naar tien-min.-van-elkaar.
Phileine
9 31-08-2003 16:47
Liefde & Relatie lat relatie, ja of nee?
Verwijderd
10 01-06-2003 20:43
Liefde & Relatie LATrelatie
@Moon
12 09-01-2003 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.