Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2006, 14:37
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Ik heb voor zover ik weet geen spyware, los tests gedraaid, hitman pro erover, en ook hijackthis laat niets raars meer zien... Virus gescanned etc. ook gedaan...

Downloaden gaat nog wel gewoon op volle snelheid, voor zover ik gemerkt heb duurt het soms alleen heel lang om te connecten naar iets, erg vervelend, de ene keer laad een pagina gewoon snel, de andere keer duurt het eerst 5 seconden voordat hij begint met laden...

En als hij dat doet en ik druk na bv 2 seconden op refresh dan laad hij hem af en toe wel gewoon weer snel...

Mijn PC is niet direct aangesloten op het internet, er zit een router tussen, en een 2e pc, waar ik niet mee kan testen omdat die niet werkt...

De router is van SMC, en heeft nooit eerder problemen gegeven.

Wat er ook wel eens gebeurd de laatste tijd is dat ik alleen nog maar sites kan bezoeken waar ik die dag al eerder ben geweest (op scholieren.com bijvoorbeeld, ik kan dan nog wel naar topics die ik nog niet gelezen heb, etc, maar ik kan niet naar andere domeinen)... Dit gaat meestal na enige tijd weer over...

Het gebeurd trouwens in alle browsers die ik probeer.

Iemand enig idee?

Edit: Mijn provider is Het Net
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2006, 14:44
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
DNS probleem

je PC heeft een 'vertaler' van adressen nodig, jij typed 'www.scholieren.com' in,via DNS word hier een IP van gemaakt waarmee je PC vervolgens verbind. Het lijkt erop dat je PC de router als DNS server heeft (de router cached DNS adressen, waardoor je eerder bezochte sites wel kan bezoeken), maar op 'n gegeven moment doet je router 't nietmeer.

Je kan proberen op je PC zelf DNS servers in te stellen (dus, DNS servers buiten je router om), pak eventueel het boekje/manual van je ISP (Internet Service Provider) erbij om te zien welke DNS servers zij jou bieden, en hoe deze in te stellen (wellicht kan iemand dat uitleggen ?)
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 14:55
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Bedankt voor het snelle antwoord

Ik heb de DNS in mijn router settings ingesteld (gegoogled op hetnet dns server, kwam met deze site http://www.mixfix.nl/helpfiles/algem...snederland.asp) en opgeslagen...

Het lijkt er op alsof ik al wat stabieler snel connecties maak, maar dat kan gewoon toeval zijn, dus ik probeer het gewoon even uit!

Enig idee hoe dit ineens gekomen kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 16:03
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
kan zijn dat de netwerkinstellingen van je PC zijn gereset, wellicht dat je de drivers 'ns hebt verwijderd? though ik niet weet of daarmee de instellingen zijn gereset, anyhow, hoop dat hij 't blijft doen zo
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 11:52
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Het heeft niet gewerk, hij gaat nog steeds extreem langzaam op momenten, echt vervelend...

Toch maar een andere oplossing zoeken .
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 12:02
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Ik heb er ook last van bij Youtube, de ene keer duurt een filmpje van 1 minuut laden echt 3 minuten, maar als ik refresh laad hij vaak 10x zo snel...

Raar.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 14:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 01-01-2007 @ 13:02 :
Ik heb er ook last van bij Youtube, de ene keer duurt een filmpje van 1 minuut laden echt 3 minuten, maar als ik refresh laad hij vaak 10x zo snel...

Raar.
Is je provider niet gewoon aan het kloten als op dezelfde site de verbindingssnelheden zo extreem veranderen? Youtube is toch wel van een formaat dat je kan verwachten een constante snelheid te krijgen.

In de laatste dagen van Tiscali hadden wij ook dat internet er bijna standaard uit lag, behalve als je een site intikte, waarna hij precies na 36 seconden weer respons kreeg en alles normaal werkte.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Algemeen tripreport topic
Verwijderd
413 09-02-2017 23:04
De Kantine Haten jullie mij?
sexylexy
24 16-03-2006 21:18
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.