Oud 01-01-2007, 17:08
Verwijderd
Ik wil graag een ouwe HD in mijn computer stoppen. Alleen zit op mn moederbord geen IDE aansluiting. De ouwe HD heeft dit uiteraard nodig. Wat voor kabel heb ik nodig om een IDE aansluiting naar een SATA te laten koppelen? Kandit überhaupt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2007, 17:21
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
blijkbaar
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 18:07
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Wat voor mobo heb je dan? Lijkt me namelijk een beetje lastig ivm cd/dvd spelers/branders. Heb je wel goed gekeken?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 08:25
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ja weet je dat zeker? Er zijn maar enkele mobo's op de markt die niet over een standaard IDE kanaal beschikken. Dit mede vanwege de relatief dure S-ATA opticals.

En ja je kan eenvoudig met een adapter IDE naar S-ATA omzetten, dus op zich hoeft het verder geen probleem te zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 08:54
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ik denk dat een oud ATA66 PCI Promise controllertje (of zo iets) misschien wel goedkoper is. Vroeger een uitkomst, nu vind je ze bij de vuilnis
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 13:39
Verwijderd
Ik maak de kast nog wel een keer open. Maar ik heb sowieso geen IDE kabel dat lang genoeg is om mijn HD en DVD te verbinden. De een zit helemaal onderin, de ander helemaal bovenin.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 14:33
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 02-01-2007 @ 14:39 :
Ik maak de kast nog wel een keer open. Maar ik heb sowieso geen IDE kabel dat lang genoeg is om mijn HD en DVD te verbinden. De een zit helemaal onderin, de ander helemaal bovenin.
Dan sluit je dvd-speler even niet aan, dat doe ik ook wel eens.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 02-01-2007 @ 15:33 :
Dan sluit je dvd-speler even niet aan, dat doe ik ook wel eens.
Leuke tijdelijke oplossing inderdaad.

Haha, lol. Blijkbaar heb ik niet goed gekeken. De DvD-speler zit blijkbaar weer met een andere aansluiting op het moederbord. IDE, maar dan kleiner ofzo. En verder dus totaal geen IDE aansluiting op mn moederbord.

Moet ik dan een SATA kabeltje met een opzetstukje ofzo hebben dat het naar IDE omzet zodat het op mn harde schijf kan?

Of een IDE kabel met SATA opzetstukje zodat het op mn moederbord kan?

Hm. Ik moet mezelf echt eens weer updaten met deze shit. Ik vraag me af of het standaard is. Ik kijk morgen wel in de winkel ofzo. Maar het zou handig zijn als ik wist hoe het precies heet wat ik zoek, anders zit ik weer zo te kutten in die winkel. Ik suck als sowieso in uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 13:08
J-roenn
J-roenn is offline
wat voor pc heb je dan in hemelsnaam ? voor zover ik weet zijn er twee verschillende aansluitingen voor optical drives, IDE en S-ata....
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 13:13
Verwijderd
Nou ja, niemand weet een oplossing blijkbaar. Allemaal bedank in ieder geval. Hier nog even een screan van Everest en shit. Misschien weet iemand nog wat ofzo. Ik weet nou eenmaal bar weinig, meer, van deze zooi. Dus tja, zo gaat dat, als je je niet meer bezig houd ermee.


Laatst gewijzigd op 04-01-2007 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 17:54
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Sigh.. een Dell mobo. Oke dan, geloof dat die idd over zijn gegaan naar alles S-ATA. Als je nog een S-ATA aansluiting vrij hebt is een adaptertje de oplossing (dus niet niemand weet de oplossing, dat zei ik hierboven ook al).

Zo'n ding;

Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 23:45
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 04-01-2007 @ 18:54 :
Sigh.. een Dell mobo. Oke dan, geloof dat die idd over zijn gegaan naar alles S-ATA. Als je nog een S-ATA aansluiting vrij hebt is een adaptertje de oplossing (dus niet niemand weet de oplossing, dat zei ik hierboven ook al).

Zo'n ding;

[afbeelding]
Oooowh oke. Sorry dude, ik bedoelde het niet lullig. Ik ben nogal een n00b met S-ATA. En eigenlijk helemaal met de nieuwste hardware. Ik lig er al een tijdje weer uit. Slechte zaak he. Maar goed. Bedankt. Nu weet ik teminste wat ik erbij moet voorstellen. Want ik googelde al wat maar ik dacht aan iets heel anders.

Thanks.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 08:10
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Hehe nou ja zo erg vind ik het niet maar de oplossing is er dus. Moet een beetje pc zaak wel in huis hebben
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 17:38
Verwijderd
Hm, kost ongeveer 15 euro als ik het zo op tweakers zie. Das niet zo erg. Maar ik ga wel naar een normale winkel in de stad binnenkort want die verzendkosten zijn mij te duur.
Owh en Gefeliciteerd.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:40
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
]{ing schreef op 08-01-2007 @ 09:10 :
Hehe nou ja zo erg vind ik het niet maar de oplossing is er dus. Moet een beetje pc zaak wel in huis hebben
denk niet dat er veel winkels zijn die dit standaard op voorraad hebben, ik ken eigenlijk nauwelijks computerzaken die nog met voorraad werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.