Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2007, 13:19
Verwijderd
Ik ben de enige die deze pc gebruikt en heb de account 'Sabrina'. Nu wilde m'n broer pas een programma (ik weet niet wat) op mijn pc installeren of updaten (ik was er niet bij) maar dit ging niet omdat hij niet kon aanmelden met de Administrator account. Hij vroeg me hoe dit kon en ik heb geen idee. Als ik Windows in veilige modus opstart kan ik wél aanmelden met de Administrator account.

Dus mijn vraag is; hoe kan ik me aanmelden als Administrator zonder in veilige modus op te starten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2007, 16:19
Verwijderd
ALs je je wil inloggen (dus waar de gebruikersnamen staan) druk dan ctrl+alt+del (mss 2x hangt er soms van af). Dan krijg je een gewoon aanmeldkader waar je de gebruikersnaam kan ingeven.

Voer dan als gebrukersnaam gewoon admin (of administrator al naargelang) in en het paswoord (indien dit op de account geactiveerd is).

Dan gewoon enter en je bent ingelogd als admin.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 18:01
Verwijderd
Dit werkt overigens niet bij/tijdens switch user.
Je moet de gebruiker uitloggen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
utterdown schreef op 10-01-2007 @ 17:19 :
ALs je je wil inloggen (dus waar de gebruikersnamen staan) druk dan ctrl+alt+del (mss 2x hangt er soms van af). Dan krijg je een gewoon aanmeldkader waar je de gebruikersnaam kan ingeven.

Voer dan als gebrukersnaam gewoon admin (of administrator al naargelang) in en het paswoord (indien dit op de account geactiveerd is).

Dan gewoon enter en je bent ingelogd als admin.
Ahh oke, bedankt. Zo even proberen.

Is er een reden voor dat de admin account niet automatisch wordt weergegeven of kan je dat nog ergens instellen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:55
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Sabje schreef op 10-01-2007 @ 22:32 :
Ahh oke, bedankt. Zo even proberen.

Is er een reden voor dat de admin account niet automatisch wordt weergegeven of kan je dat nog ergens instellen?
De algemene administrator wordt standaard niet weergegeven, bij Windows XP Home is het trouwens volledig onmogelijk om als de gebruiker "administrator" in te loggen buiten de veilige modus, je kan wel inloggen met een gebruiken met admin-rechten, maar die kan soms net iets meer (maar voor het installeren van een programma mag dat geen enkel probleem geven).

Wat wil je broertje trouwens installeren, mijn ervaring met persoonlijke computers is: als je meerdere mensen op dezelfde hebt werken, krijg je daar sowieso problemen mee: de een installeert iets en bij de ander krijgt de account kuren. Of de een surft op slechte sites en daardoor loopt het hele systeem in de soep. Dus als hij iets wil installeren, vraag je je broer beter wat hij juist wil installeren (tenzij hij echt een kei met computers is, maar dan had hij het waarschijnlijk wel direct geflikt). Mijn grote tip voor computers is dan ook: slechts een gebruiker per pc ofwel moet je een heel strenge beveiliging instellen (zoals op veel scholen / universiteiten het geval is, en terecht); krijg je dan nog problemen dan is er maar 1 persoon verantwoordelijk en dat ben je zelf. Misschien niet het goedkoopste alternatief, maar sowieso hou je hiermee heel wat problemen buiten de deur.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:17
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 10-01-2007 @ 22:55 :
De algemene administrator wordt standaard niet weergegeven, bij Windows XP Home is het trouwens volledig onmogelijk om als de gebruiker "administrator" in te loggen buiten de veilige modus, je kan wel inloggen met een gebruiken met admin-rechten, maar die kan soms net iets meer (maar voor het installeren van een programma mag dat geen enkel probleem geven).

Wat wil je broertje trouwens installeren, mijn ervaring met persoonlijke computers is: als je meerdere mensen op dezelfde hebt werken, krijg je daar sowieso problemen mee: de een installeert iets en bij de ander krijgt de account kuren. Of de een surft op slechte sites en daardoor loopt het hele systeem in de soep. Dus als hij iets wil installeren, vraag je je broer beter wat hij juist wil installeren (tenzij hij echt een kei met computers is, maar dan had hij het waarschijnlijk wel direct geflikt). Mijn grote tip voor computers is dan ook: slechts een gebruiker per pc ofwel moet je een heel strenge beveiliging instellen (zoals op veel scholen / universiteiten het geval is, en terecht); krijg je dan nog problemen dan is er maar 1 persoon verantwoordelijk en dat ben je zelf. Misschien niet het goedkoopste alternatief, maar sowieso hou je hiermee heel wat problemen buiten de deur.
Ik heb Windows XP Pro trouwens.

Hij vond het raar want hij zegt dat hij op zijn eigen pc wél als admin aanmeldt, maar goed.

Verder heeft ie mijn pc ook niet meer nodig, het is al opgelost.

Dan heb ik nog een vraag; kan ik de account Sabrina verwijderen en dan voortaan als admin inloggen e.d.? Of is dit niet mogelijk? Het lijkt me namelijk niet echt nuttig om én een admin account te hebben én een Sabrina account én een (uitgeschakelde) gast account..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Elke PC (met XP) heeft zo'n Administrator account, maar die is niet echt bedoeld voor dagelijks gebruik. Is meer een soort backup voor als er iets met je andere account gebeurt, zodat je nog gewoon kan computeren. En al heb je 20 accounts, kan geen kwaad hoor
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 09:07
Verwijderd
Oke, thanks.

Wat mij betreft kan er een slotje op.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 13:50
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Zoals marco al zegt, je hoeft die gebruiker niet te verwijderen (anders ben je al je instellingen in IE, Office, ... kwijt); verder is het niet echt aan te raden om steeds als admin aangemeld te zijn: als er een virus op je pc zit, dan kan die ook werkelijk je hele systeem besmetten. Maar iemand die aangelogd is als gewone gebruiker, kan dat in de meeste gevallen niet (lees: was Windows wat veiliger, dan zou dat niet kunnen, maar in praktijk kan het vaak wel; maar gelukkig toch iets minder dan normaal). En inderdaad is het best om die admin als veiligheidje achter de hand te houden: stel je profiel raakt corrupt, dan kan je ofwel Recovery Console proberen (sowieso gewoon een nieuwe gebruiker aanmaken en dan proberen alles te herstellen), ofwel log je in de grafische omgeving in met admin-account en kan je alles proberen te herstellen.

En op XP Pro zou je normaalgezien wel gewoon moeten kunnen aanmelden als de gebruiker Administrator, daarvoor hoef je niet naar veilige modus (en volgens mij is je account Sabrina ook een admin, vermits dat de standaardinstelling is van Windows XP, gelukkig is daar bij Vista verandering in gekomen, samen met heel wat extra beveiliging, als je mag geloven wat de meeste journalisten over Vista schrijven.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:20
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik meld me ook gewoon standaard aan als administrator. Voor mijn gevoel maakt t niet zoveel uit. De beveiliging met die accounts van windows laat naar mijn mening nogal te wensen over. En of je dan als admin of als gebruiker met admin rechten aanmeldt maakt dan ook niet zoveel meer uit.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Spyware, adware en virussen topic #6
Verwijderd
217 04-03-2011 15:12
Software & Hardware [Windows] Niet meer opstarten; bestand beschadigd/weg
duivelaartje
10 25-06-2007 17:31
Software & Hardware xp vervangen door vista
Coolice
11 24-05-2006 18:35
Software & Hardware [Windows update] Alleen admins?
Verwijderd
5 20-11-2002 09:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.