Oud 13-01-2007, 11:58
Wandering
Wandering is offline
Hoi,

Ik wilde thuis een router installeren zodat ik draadloos met mijn laptop kon internetten en via de pc gewoon met draad.
Ik heb een kabelverbinding (telenet, België).

Nu werd mij aangeraden om een linksys router te kopen, mijn oog was gevallen op de wrt54g.
Ik heb al wat gesurfd om informatie te verzamelen hieromtrent en reviews gelezen. Maar het probleem bij reviews (door de consument) is dat het vaak als heel goed, of als heel slecht wordt aanbevolen.
Ik ben vanmorgen naar de computerwinkel gegaan, en zij verkopen routers van het merk belkin. Linksys is wel te bestellen.
Bij deze ben ik dus op zoek gegaan naar informatie over belkin routers, maar nu weet ik het niet meer zo goed.

Welk merk raden jullie mij aan? Ik heb linksys al een aantal keren voorbij zien komen...
Het draadloos bereik moet dus vanop het gelijkvloers, 2 vloeren hoger geraken, op de zolder. Het belangrijkste vind ik dat het niet steeds uitvalt of slechte verbinding geeft.
Installatieproblemen of instellingsproblemen kan ik nog mee leven, zolang het achteraf maar goed werkt.
Budget: maximum 100 euro
__________________
*** Just another lonely soul ***
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2007, 12:05
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ik heb linksys WAG354G en ben er erg tevreden mee. We hadden volgensmij eerst een wrt54g (waar jij naar aan het kijken bent) en ook daar hadden we nooit problemen mee. Ik vraag me wel af of je daarmee 2 verdiepingen hoger het signaal nog kan ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 12:23
Wandering
Wandering is offline
Hmmz, ja dat vind ik dus de moeilijkheid, een router vinden waarmee ik dat bereik nog haal.
Omdat op mijn kamer (de zolder) de verkeerde kabels zijn gelegd (enkel voor adsl) ben ik genoodzaakt draadloos te werken.

Welke router kan ik gebruiken om 2 verdiepingen hoger nog goed te kunnen surfen? Of waar moet ik dan op letten bij de specificaties, want dat is me niet helemaal duidelijk.
__________________
*** Just another lonely soul ***
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 12:27
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Zoiets ziet er dan beter uit:

http://www.linksys.com/servlet/Satel...VisitorWrapper
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 12:27
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
82 euro http://tweakers.net/pricewatch/135917/Linksys-WRT54GR-(54Mbps-4x-100Mbps)-prijzen.html

Edit, hele link even kopieren/plakken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 12:36
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Nvm, ik lees niet zulke goeie reviews.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 14:27
Wandering
Wandering is offline
Mja, reviews, in welke mate moet ik daar op af gaan? Je ziet vaak zo verdeelde meningen. Bij de een gaat het goed, bij de ander niet.
Ligt dit dan aan instellingen, firmware, ... ? Het gaat dan toch om hetzelfde toestel?

Dus, linksys?
Of toch maar gaan voor het merk dat zij gebruiken, belkin, en waar zij dus het meest van af weten, het toestel heeft een levenslange garantie (dat vond de verkoper precies wel het belangrijkste want dat was bijna alles wat hij er van vertelde).
__________________
*** Just another lonely soul ***
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 14:43
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ik zou voor linksys gaan ja.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 17:17
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
je bent altijd afhankelijk van de fabrikant voor firmware-updates. daarom liever beetje bekend merk kiezen.

zag 3com router+switch+wireless gisteren staan voor 42 euro ex BTW.
neem een 3com, die gaan niet snel stuk, betrouwbaar, etc.
heb zelf US Robotics, ook deugdelijk, stevige kast, etc.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 18:18
Wandering
Wandering is offline
Bij wat ik bekeken heb van 3com staat wel het bereik in meters aangegeven, zowel binnen- als buitenshuis.

3com OFFICECONNECT WIRELESS 54MBPS CABLE/DSL ROUTER
Deze is er een met 120m bereik binnenshuis, dat spreekt me wel aan, ik heb natuurlijk niet zoveel meters nodig, maar rekening houdend met een aantal plafonds/vloeren lijkt me dat toch degelijk, of niet?
Me daar toch ook nog eens over bevragen dan.
Bedankt voor de tip!
__________________
*** Just another lonely soul ***
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 14:51
J-roenn
J-roenn is offline
die verdeeldheid over die linksys router komt doordat de 5e revisie gewoon veel slechter dan de 4e schijnt te zijn. zelf geen ervaring mee.
heb een belkin router hier, leuk ding en zeer makkelijk in te stellen, maar betwijfel of ie door 2 vloeren heen komt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 00:13
Verwijderd
Het lullige is dan ook nog eens dat je te maken hebt met wat voor soort vloeren het zijn en hoeveel leidingen erin liggen etc etc.
Op zich kun je met een goede router (Belkin, 3Com, Linksys, Asus*) niet verkeerd gaan. Het is echter altijd een gok of het door 2 vloeren heen kunt. Wellicht is het een idee om te kijken naar een signaalversterker voor het draadloze systeem mocht deze het niet halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Welke router?
BMWFREAK
10 08-12-2005 00:08
Software & Hardware [WLAN] Router uitkiezen,
Koning
27 17-11-2005 16:44
Software & Hardware [Netwerk] Gaat dit werken?
Steefjuh!!
18 17-03-2005 10:16
Software & Hardware [Router] Hardware router vraagje
M@TRIX
6 05-01-2004 09:33
Software & Hardware [Router] Wat raden jullie aan?
sk888er
25 27-11-2003 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.