Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2007, 17:15
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Het probleem: Ik heb gistermiddag de nieuwste patch voor World of Warcraft gedownload. Sinds die tijd deed het spel heel raar, gaf rare regenboogstrepen in beeld tijdens het spel, en alles bleef een paar seconden hangen af en toe. Na een tijdje liep mīn pc helemaal vast, dus probeerde ik een reboot. Zodra ik bij het Windows laadscherm aankwam verloor ik beeld en kreeg ik īNo Signalī te zien. In veilige modus heb ik nog wel beeld.

Is mīn videokaart kapot, of is er een driver probleem? (Er schijnen meer mensen last van soortgelijke problemen te hebben, allemaal hebben we Nvidia Gforce kaarten. Er werd geopperd om de volledige Nvidia drivers te deinstalleren, alle restanten ervan te wissen, te rebooten, te reinstallen, DirectX 9.03C te herinstalleren en daarna zou het weer moeten werken. Dit had bij mij geen enkel effect.)

Moet ik een nieuwe videokaart aanschaffen, of valt dit nog te herstellen?

Alvast bedankt
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2007, 17:51
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Aangezien deze problemen zijn ontstaan nadat je software hebt geinstalleerd zou ik denken dat je videokaart nog prima in orde is. 't Zou wel toevallig zijn als je videokaart kapot zou zijn gegaan ongeveer gelijktijdig met deze software install. Aan de andere kant zou ik het ook raar vinden als je hardware kapot gaat door het installeren van software.

Een vriend van mij kreeg op een gegeven moment ook strepen door zn beeld, en dat bleek wel aan zn videokaart te liggen. De strepen veranderden ook zodra je de monitorkabel in zn computer een beetje bewoog.

Om t helemaal uit te sluiten had ie zn videokaart in de pc van zn broertje geprikt en daar had ie hetzelfde probleem. Was trouwens een ati kaart en alweer een tijdje geleden.

Als je ergens een andere pc tot je beschikking hebt om m in te doen kun je dat misschien proberen?

Oh, je zegt ook dat je pc vastloopt. Als puur je videokaart kapot zou zijn, dan zou dit toch niet gebeuren?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 17:57
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Er staan hier twee pcīs naast elkaar, ik gebruik de ander om dit mee te typen
Ik heb al geprobeerd om de monitor van deze pc aan de "kapotte" te hangen, maar dat werkte ook niet, het ligt dus niet aan de monitor in ieder geval. Ik vind het vooruitzicht van allebei de pcīs openbreken en met kaarten klooien niet echt fijn, dus dat stel ik liever nog even uit.
De pc liep vast, voordat ik de problemen kreeg die ik nu heb (geen beeld enzo), tijdens World of Warcraft. Na de reboot waren de problemen er. Er is al geopperd dat de patch de videocard drivers heeft gecorrumpeerd, of dat de videokaart te zwaar belast zou zijn sinds de patch (was een patch gericht op videokaart problemen en prestaties). Ik weet het niet.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:01
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Als je niet de enige bent met problemen na het installeren van die patch dan zal het daar dan wel aan liggen he.. Wat ik denk is dat ze inderdaad iets fout hebben gedaan met je driver ofzo. Ergens lijkt t me toch stug dat meteen je videokaart kapot is.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 16:50
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Niemand enig idee van een mogelijke oplossing?
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 16:56
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
wow downgraden?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:03
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Kan niet, maar complete uninstall kan wel. Maar daardoor zou toch niet een probleem dat al voorkomt voordat windows goed en wel geladen is verdwijnen?
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 18:17
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Bump.

Is mīn videokaart kapot, en kan het helpen een nieuwe aan te schaffen, of is er een mogelijk driver probleem dat ik over het hoofd heb gezien?
Ik heb al geprobeerd mīn videokaart drivers volledig te verwijderen, te wissen, en daarna drivercleaner er overheen te gooien, reboot, reinstall, reboot, DirextX 9.03C installeren. Had geen effect. Nieuwste drivers installeren, geen effect. Ik snap niet precies waar het probleem ligt, dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.