Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2007, 17:46
Verwijderd
Mjin vraag is heel simpel.
Ik wil een nieuwe videokaart halen, op dit moment zit er een ATI Radeon 9200SE in. Deze is in 2 versies te krijgen. Nou weet ik niet of ik de AGP of PCI versie heb.

Opzich niet zo'n probleem maar ik wil graag weten of ik een PCI express kaart op mijn huidige moederboard kan aansluiten of dat ik een nieuw moederboard moet gaan halen?

ATI Radeon 9200SE

Asrock P4V88
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2007, 17:58
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Op dit bord kan alleen een AGP (of PCI) videokaart, geen PCI-Express
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:27
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Moet trouwens niet perse, je moet even kijken of het hebben van een PCI-E mobo opweegt tegen de prijs van het nieuwe mobo. Er zijn ook nog redelijk moderne videokaarten met AGP interface die kunnen werken op jouw mobo. Tenzij je in de markt bent voor een 8800GTX ULTRA XXX MONSTER kaart, maar dan is dat mobo ook geen probleem meer
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 14:43
J-roenn
J-roenn is offline
ligt er ook aan wat de rest van je systeem is, maar als je een ander moederboard koopt moet je er van uitgaan ook een andere processor en geheugen nodig gaat hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 09:54
Verwijderd
Waarom zou je ASRock willen?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 10:02
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
********** schreef op 18-01-2007 @ 10:54 :
Waarom zou je ASRock willen?
Omdat moederborden onder deze naam van Asus relatief goedkoop zijn. Verder is het, wanneer je niet het allerbeste vereist, best leuk spul. Het is zwaar overrated om een duurder moederbord aan te schaffen bij een midrange pc.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Barry K schreef op 18-01-2007 @ 11:02 :
Omdat moederborden onder deze naam van Asus relatief goedkoop zijn. Verder is het, wanneer je niet het allerbeste vereist, best leuk spul. Het is zwaar overrated om een duurder moederbord aan te schaffen bij een midrange pc.
Het zijn afgekeurde Asus mobo's ja
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 01:00
Verwijderd
Heb je daar ook een bron voor, of zijn dat weer wat loze natte **********-winden?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 10:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat zijn het helemaal niet, ASRock is gewoon een zelfstandig bedrijf dat zijn eigen producten ontwerpt. ASRock is inderdaad een dochteronderneming van Asustek, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Overigens zijn het in mijn ervaring over het algemeen prima bordjes, weliswaar niet van dezelfde kwaliteit als duurdere moederborden van fabrikanten als Asus of Abit, maar voor huis-tuin-en-keuken systeempjes voldoen ze prima en ze zijn niet duur.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 11:00
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 18-01-2007 @ 10:54 :
Waarom zou je ASRock willen?
Je hebt niet echt gelezen he?
Ik heb een Asrock, niets mis mee.

Maar ik ben aan het rondsnuffelen naar een leuke AGP kaart. Een nieuw mobo is me nog te duur (en te vroeg). Eerst nog een jaar met deze pc aan de gang.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 11:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Bekijk het lijstje hier eens:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1526299
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 20:34
Verwijderd
Ach, je hebt altijd van die afgunstige windbuilen die lopen te janken over nepproducten of afgekeurde partijen. Dat was ook vroeger al zo, in de tijd van de Cyrix 6x86- en AMD K5- en K6-processoren. Die moesten samenwerken met allerlei non-Intel-chipsets (ALi Aladdin, VIA, SiS, noem maar op). Toen had je ook altijd van die figuren die liepen te janken over 'afgekeurde' of ' overgestempelde' partijen Intel-chipsets, alleen maar omdat ze natuurlijk zelf even bevestigd wilden zien dat zíj toch echt 'the real thing' hadden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.