Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 14:51
Purgatori
Purgatori is offline
Lo,

Ik ben bezig met een License Agreement maar kom een probleem tegen. Hoe kan ik het zo scripte dat je automatisch naar de License Agreement word gestuurd als je de url probeerd te bereike na de License Agreement?

Weet iemand een goed werkende oplossing? Post een example plz.

Thnks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2007, 18:55
Verwijderd
Waar heb je het in hemelsnaam over
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 20:53
Guinevere03
Avatar van Guinevere03
Guinevere03 is offline
Kun je dit niet oplossen met een .htaccess? Ik weet niet precies hoe, maar het lijkt me dat je daar wel een check uit kan voeren waar de gebruiker vandaan komt en als de URL niet je License Agreement dingetje is, hem lekker redirecten naar je License Agreement. Misschien even googlen op "htaccess redirect" oid?
__________________
if (value == 0) return value; else return 0;
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 08:00
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 25-01-2007 @ 21:53 :
Kun je dit niet oplossen met een .htaccess? Ik weet niet precies hoe, maar het lijkt me dat je daar wel een check uit kan voeren waar de gebruiker vandaan komt en als de URL niet je License Agreement dingetje is, hem lekker redirecten naar je License Agreement. Misschien even googlen op "htaccess redirect" oid?
Wat je hier zei is een goede optie ervoor, ik heb hem echter niet gebruikt maar ben wel op het spoor gekome van de html versie Hartelijk dank!

Code:
Example:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Your Page Title</title>
<meta http-equiv="REFRESH" content="0;url=http://www.the-domain-you-want-to-redirect-to.com"></HEAD>
<BODY>
Optional page text here.
</BODY>
</HTML>
*Edit:
werk dus niet helemaal

Laatst gewijzigd op 26-01-2007 om 08:14.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 11:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wat jij wilt bereiken kun je met sessies in PHP doen. Je maakt een sessie $_SESSION["agree"] aan en op alle pagina's waar je van wil dat de user die agreement voor zijn neus heeft gekregen controleer je de value. Heeft de user niet "agreed", dan stuur je hem naar de agreement, waar je op een knop "ja" of "nee" kunt drukken. Dan ga je naar een doorschakelpagina en kun je alles bekijken tot je sessie verloopt (lees: je de browser afsluit of er een hele lange tijd zonder actie verstrijkt).

Kort voorbeeld:

PHP-code:
agreement.php

print "Agreement";

print 
"<a href=\"agree.php?agree=1\">JA</a><a href=\"http://www.disney.com\">NEE</a><br />"
PHP-code:
agree.php

// Deze pagina laat je met javascript doorschakelen naar de gerefereerde pagina het laden.

session_start();

if(
$_POST["agree"] == 1){ $_SESSION["agree"] = 1; } 
PHP-code:
pagina.php

if($_SESSION["agree"] != 1){ print "*schakel door naar agreement.php*"; } 
Het is even snel gedaan en het moet eigenlijk iets netter (sessie aanmaken in de main-index.php bijvoorbeeld), maar het idee is duidelijk.

Die links "JA" en "NEE" moet je zo trouwens niet gebruiken, daar moet je een formuliertje van maken, daarom gebruik ik in agree.php ook $_POST["agree"] i.p.v. $_GET["agree"]
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Centraal spyware, adware & virussen topic [5]
M@rco
499 26-03-2008 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.