Oud 12-02-2007, 12:08
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Hoi,

Ik heb een probleem met een systeemmap van Windows. Als ik mijn documenten wil openen staat er D:\Documents and Settings\N\Mijn documenten

Die N moet eruit, dit is de initiaal van mijn ex die zich mijn computer heeft toegeeigend. Alleen ik kan ook niet zijn map verwijderen want die valt onder systeemmappen. Ik heb al zijn account verwijderd en op mijn naam gezet, en de computer heeft gewoon de naam thuis.

Iemand enig idee hoe ik van "N" geen systeemmap meer maak of de naam kan veranderen in die van mezelf?
Ik wil die N er graag uit.

Alvast heeeeel erg bedankt!

Groetjes
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2007, 12:23
Viporizer
Avatar van Viporizer
Viporizer is offline
Als je de eigenschappen van de map opvraagd. Zijn daar een aantal vinkjes waaronder: Alleen-lezen & Systeem
Hier kan je de eigenschappen veranderen.

Ook is het mogelijk om dit via veilige modus toe doen (als ik het me goed herinner). Verder zijn er nog een hoop alternatieven zoals ATTRIB.
__________________
De meest zinloze opmerking van de dag. Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 12:31
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Dat is het probleem: er staat bij kenmerken alleen: "alleen lezen" dat niet is aangevinkt en verborgen.
Als ik de naam van die map wil wijzigen zegt ie dat die systeemmap nodig is voor het juist functioneren van Windows en dat ik er niet de naam van kan wijzigen of de map kan verwijderen.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 12:35
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Je kan proberen om eerst de rechten van die map te verwijderen:
  1. start -> uitvoeren en typ daarin: cmd
  2. in het zwarte venster typ je:
    attrib -r D:\Documents and Settings\N\Mijn documenten\*.* /s
    (zoals vaporizer al zei)
  3. En je kan ook nog eens de locatie van de mijndocumenten map veranderen: rechtermuisknop mijn documenten -> eigenschappen -> tabblad doel.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 12:36
Viporizer
Avatar van Viporizer
Viporizer is offline
Via ATTRIB vallen alle eigenschappen te veranderen. Alleen dit brengt wel gevaren met zich mee.

Als wat Windows zegt waar blijkt te zijn, kan het zijn dat Windows door het veranderen van de bestandsnaam niet goed meer functioneert. Dit heeft te maken met programma's die dat pad opgeslagen hebben, omdat deze nodig is voor het goed functioneren ervan (bestanden opslaan, configuratie files, enz.).
__________________
De meest zinloze opmerking van de dag. Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 17:16
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
bedankt voor jullie reacties.

Ik heb zoals freyk zei dat ingetypt (letterlijk overgenomen) maar dan komt er te staan: Mijn wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Ook doet nu de koppeling waarmee ik mn mail kan openen via msn het niet meer, zal wel komen omdat ik heb zitten kloten met systeembeheer. Iemand enig idee hoe ik dit weer kan fixen?

Dank
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 18:15
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
ook niet het volgende?
attrib -r D:\Documents and Settings\N\Mijn documenten /s
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:13
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
freyk schreef op 12-02-2007 @ 18:15 :
ook niet het volgende?
attrib -r D:\Documents and Settings\N\Mijn documenten /s
Vermits er spaties in dat pad zitten moet je

attrib -r "D:\Documents and Settings\N\Mijn documenten" /s

of zelfs beter

attrib -r -h -s "D:\Documents and Settings\N\Mijn documenten" /s /d
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:25
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
nee, dan staat er pad niet gevonden
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:49
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik neem aan als die "n" voor een naam staat,..je moet dan wel de naam invullen en niet die n hé, DNMB.
dus bijvoorbeeld:
attrib -r -h -s "D:\Documents and Settings\Nico\Mijn documenten" /s /d
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:01
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
freyk schreef op 12-02-2007 @ 19:49 :
Ik neem aan als die "n" voor een naam staat,..je moet dan wel de naam invullen en niet die n hé, DNMB.
dus bijvoorbeeld:
attrib -r -h -s "D:\Documents and Settings\Nico\Mijn documenten" /s /d
nee dat weet ik, de N staat nergens voor, het is voluit dus gewoon D:\Documents and Settings\N\Mijn documenten" /s /d en dan zegt ie dat dus over die pad niet gevonden.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:38
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Ben je zeker dat dat de juiste map is dan, normaalgezien staat het op de C:-drive (kan ook op de D-drive, maar daarvoor moet je toch wat toeren uithalen om dat daarop te krijgen).

Als laternatief: gewoon al zijn documenten kopiëren naar een andere locatie, en volgens mij zit er in het configuratiescherm bij computerbeheer > gebruikersbeheer of iets dergelijks wel ergens de mogelijkheid om de profielmappen te laten verwijderen.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 00:19
XionZ
XionZ is offline
Probeer de map eens te 'unlocken' met dit programma. Gewoon installeren > rechtermuisknop op map > unlock > klik klik klik. Wellicht dat het werkt.
__________________
Misdirection. What the eyes see and the ears hear, the mind believes.

Laatst gewijzigd op 13-02-2007 om 00:21.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 00:34
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
AAAAAAaargh, kan iemand niet gewoon even langsgaan, ofzo. Het kost meer tijd om al die poep uit te leggen dan dat het kost om iemand uit verwegistan te laten komen om het te fixen.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 00:37
XionZ
XionZ is offline
Nah, Zwolle ligt niet echt in mijn richting.
__________________
Misdirection. What the eyes see and the ears hear, the mind believes.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 09:16
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 13-02-2007 @ 00:34 :
AAAAAAaargh, kan iemand niet gewoon even langsgaan, ofzo. Het kost meer tijd om al die poep uit te leggen dan dat het kost om iemand uit verwegistan te laten komen om het te fixen.
Het ligt wel bij mij in de buurt, maar heb geen zin/tijd.
Een remote administrator is zo geïnstalleerd.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 09:24
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
als je de gebruiker wegflikkert, krijg je netjes de vraag of die map gewoon mee weggeflikkerd moet worden hoor.
Als je die map wegflikkert, blijft de gebruiker nog bestaan.

Ik zou dus in eerste instantie, zonder verdere informatie, geneigd zijn om te zeggen: Doe niet zo moeilijk !!!
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 09:25
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
freyk schreef op 13-02-2007 @ 09:16 :
Offtopic:
Het ligt wel bij mij in de buurt, maar heb geen zin/tijd.
Een remote administrator is zo geïnstalleerd.
laat me raden.... daar heb je óók al geen zin en tijd voor
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-02-2007, 09:30
Verwijderd
Het zal wel een n00bvraag zijn maar eh, waarom kun je de naam niet gewoon wijzigen? Het lijkt me dat N tevens de profielnaam was en die map daarom dus een systeemmap, maar nu het profiel verwijderd is kun je toch gewoon de naam wijzigen?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 16:05
Verwijderd
Ahem.

n00bs ; tis een Rechtenprobleem.

Okay, stap 1; eenvoudige bestands en printerdeling uitzetten;
1. Explorer openen
2. Menu Extra->Mapopties
3. Kies tabblad Weergave
4. Vinkje bij Eenvoudig delen van bestanden uitzetten
5. Klik Toepassen
6. Klik Op alle mappen toepassen
7. Klik OK

Stap 2; rechten terugpakken
1. Zorg dat je ingelogd bent als administrator of equivalent
2. Rechtermuis op de map N
3. Eigenschappen
4. Tabblad Beveiliging
5. Knop Geavanceerd...
6. Tabblad Eigenaar
7. Klik op je account
8. Het vinkje voor "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen
9. Klik OK om het dialoogvenster weg te doen
10. Klik in het lijstje gebruikers op Administrators
11. Indien achter de optie Volledig Beheer in de onderste lijst nog geen vinkje onder Toestaan staat, doe je dit.
12. Klik OK

Je hebt nu alle rechten en kan de bestanden verwijderen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 19:33
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-02-2007 @ 16:05 :
A
4. Tabblad Beveiliging
hou je er rekening mee dat 9 van de 10 windows-installaties dit tabblad helemaal niet hebben .....
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 21:16
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 13-02-2007 @ 19:33 :
hou je er rekening mee dat 9 van de 10 windows-installaties dit tabblad helemaal niet hebben .....
nee. Je moet daarom ook simple file en folder sharing uitzetten en dat heb ik ook beschreven. Dit is de enige reden waarom ze deze map niet zou kunnen verwijderen aan de hand van de opgegeven informatie.

Of kan ik mijn MCSE in de vuilbak flikkeren?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 22:13
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-02-2007 @ 21:16 :
nee. Je moet daarom ook simple file en folder sharing uitzetten en dat heb ik ook beschreven.
whoops. me bad.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 23:45
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 13-02-2007 @ 22:13 :
whoops. me bad.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 12:44
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
haha bedankt voor alle moeite, maar het lukt nog steeds niet. Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd.

Als ik naar "mijn documenten" ga, en ik open daar een map, bv school, dan komt er te staan "D:\Documents and Settings\N\Mijn documenten\School"

die N is dus de initiaal van mijn ex en die wil ik daar weg hebben. Ik zou niet weten hoe dit kan, zijn account is al gewist en het beheer van de computer staat op mijn eigen naam.
Nu is er nog een map, op de D-schijf, D:\Documents and Settings, daar staat een map, D:\Documents and Settings\N. Dus de map N.
In die map staan staan oa Windows, Mijn documenten (die van daarboven, met mijn schoolbestanden enzo), Cookies, Incomplete, enz. Als ik nu de naam van die map wil veranderen komt er dus te staan: Kan niet, is systeemmap van Windows enz.
Ook na het volgen van wat Deadlock zei kan ik het niet veranderen.
Ik wil eigenlijk gewoon die map op mijn naam hebben staan en dat die \N\ weggaat bij al mijn documenten.

Iemand nu nog enig idee?

Nu heb ik trouwens nog een probleem Ik heb een beetje zitten klooien met systeembeheer en nu heb ik iets gedaan waardoor internet explorer het niet meer doet, en ik daarom niet meer mijn mail kan checken vanuit MSN. Ik krijg ook telkens een browser-beveiligingswaarschuwing als k Firefox voor de eerste x wil openen. Voorheen deed internet explorer het prima. Iemand hier ook nog een oplossing voor?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?

Laatst gewijzigd op 14-02-2007 om 12:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2007, 13:18
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
DNMB schreef op 14-02-2007 @ 12:44 :
haha bedankt voor alle moeite, maar het lukt nog steeds niet. Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd.

Als ik naar "mijn documenten" ga, en ik open daar een map, bv school, dan komt er te staan "D:\Documents and Settings\N\Mijn documenten\School"

die N is dus de initiaal van mijn ex en die wil ik daar weg hebben. Ik zou niet weten hoe dit kan, zijn account is al gewist en het beheer van de computer staat op mijn eigen naam.
Nu is er nog een map, op de D-schijf, D:\Documents and Settings, daar staat een map, D:\Documents and Settings\N. Dus de map N.
In die map staan staan oa Windows, Mijn documenten (die van daarboven, met mijn schoolbestanden enzo), Cookies, Incomplete, enz. Als ik nu de naam van die map wil veranderen komt er dus te staan: Kan niet, is systeemmap van Windows enz.
Ook na het volgen van wat Deadlock zei kan ik het niet veranderen.
Ik wil eigenlijk gewoon die map op mijn naam hebben staan en dat die \N\ weggaat bij al mijn documenten.

Iemand nu nog enig idee?

Nu heb ik trouwens nog een probleem Ik heb een beetje zitten klooien met systeembeheer en nu heb ik iets gedaan waardoor internet explorer het niet meer doet, en ik daarom niet meer mijn mail kan checken vanuit MSN. Ik krijg ook telkens een browser-beveiligingswaarschuwing als k Firefox voor de eerste x wil openen. Voorheen deed internet explorer het prima. Iemand hier ook nog een oplossing voor?
Je kan niet gewoon die map een andere naam geven, wat wel kan is manueel de bestanden uit die map naar een andere map kopiëren (jouw eigen profielmap) en dan proberen die oude map te verwijderen. Dit moet volgens mij lukken zoals hierboven al is beschreven, anders kun je nog steeds proberen met veilige modus (of desnoods de recovery console), maar ik ben er echt van overtuigd dat dit vanuit Windows zelf moet lukken.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 20:48
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Bij dit soort gevallen raad ik meestal een herinstallatie van Windows aan; dat is vaak veel sneller en kost ook nog minder moeite. Vooral omdat het nog weleens voor wil komen dat een gebruiker door onhandig geprut de situatie alleen maar verergert.

Je zou ook je broertje (die had je toch?) heel lief aan kunnen kijken en vragen of hij wil proberen jouw probleem op te lossen.

Als hij zijn grote zus niet wil helpen, verdient hij een pak slaag
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 20:55
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Voordat ik het halve forum over me heen krijg: ik bedoel met veel sneller dat het dan geen tijd en moeite kost om informatie te zoeken over andere manieren om het probleem op te lossen. Bovenstaande manieren zouden ook goed kunnen werken, en dan gaat het natuurlijk veel sneller.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 21:15
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Of gewoon de schijf helemaal leeghalen en niets installeren. Meteen van de rest van de problemen af ook
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 22:54
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 14-02-2007 @ 20:55 :
Voordat ik het halve forum over me heen krijg: ik bedoel met veel sneller dat het dan geen tijd en moeite kost om informatie te zoeken over andere manieren om het probleem op te lossen. Bovenstaande manieren zouden ook goed kunnen werken, en dan gaat het natuurlijk veel sneller.
Er zijn weliswaar problemen die sneller op te lossen zijn door een format te doen, maar volgens mij is dit niet zo'n probleem. Het probleem dat hier is, is volgens mij enkel een luxeprobleem: er is niets mis met de computer, de gebruiker wilt het enkel net iets anders dan het is en werkt. Ik zie pas een echt probleem als iets iet meer werkt, dat moet opgelost worden, hier gaat het enkel om een kleine ongemakkelijkheid die de werking van de computer niet in het gedrang brengt (met halfslachtige oplossing, of afhankelijk wat je van de oplossing verwacht, kun je daarentegen wel grote problemen krijgen: slecht geïmplementeerde programma's lopen vaak vast bij het verplaatsen van je profielmap of weigeren gewoon alle dienst). Je hebt er daarentegen wel gelijk in, dat onervaren gebruikers (of zelfs ervaren gebruikers) maar al te vaak bij dergelijke situaties hun computer zo hard om zeep helpen dat ze toch een format moeten doen.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.