Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2007, 18:03
Verwijderd
We zijn hier vorige week overgestapt op de surfen/bellen combinatie bij Het Net, maar dat levert blijkbaar wat problemen op. Op 1 pc krijg ik sinds de overstap voor sommige sites een "The connection has timed out" melding. Af en toe lukt het om de pagina te bereiken, maar dan vaak voor minder dan een minuut. De website zelf heeft verder geen problemen, ik kan op hetzelfde moment namelijk met een andere pc hier (die dit probleem niet heeft) de site wel bereiken. Traceroute en Ping op dnsstuff.com gaan ook goed.

Het ligt niet aan mn browser oid, het gebeurt namelijk met FF2, IE7, maar ook met FTP programma's.

Heeft iemand hier een oplossing voor, of een idee waar ik het probleem moet zoeken?

Laatst gewijzigd op 18-02-2007 om 18:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2007, 08:58
Verwijderd
Iemand?

Wat ik ook opmerkte is dat als ik via een dos prompt een IP ping dat ik verder niet kan bereiken, ik een normaal resultaat krijg (23 ms).
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 19:55
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Je werkt met een router of zo?? werkt die wel goed?

Doe internetsnoer in de modem en kijk zo of het aan je router ligt. Ik zoek nog ff verder voor je
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 21:49
Verwijderd
Ja, KPN levert er zo'n ding bij waar je je pc en telefoon op moet aansluiten. Maakt gebruik van Siemens Gigaset SX552 zooi voor het router gedeelte. Werkt voor zover ik weet goed, dit is eigenlijk het enige probleem waar ik tegen aan loop.

Even als voorbeeld: Ik ben aan het werken aan een website. Gaat goed. Na een tijdje krijg ik een timeout error als ik de pagina refresh. Lijkt me geen DNS probleem omdat het ook verkeerd gaat als ik direct het IP adres (83.223.124.226) probeer ipv de URL (http://buckaroo.xssl.net/). Ondertussen kan ik met een andere pc hier wel gewoon de URL bereiken. De host is over het algemeen zeer betrouwbaar als het om het voorkomen van downtime gaat. Sommige sites, zoals scholieren.com, zijn zonder enige problemen bereikbaar.

Terugschakelen naar de oude configuratie kan volgens mij niet omdat PC+telefonie nu op een andere manier gesplitst worden, maar zal het nog eens proberen. Bedankt iig.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 22:25
Verwijderd
Het lijkt er op dat de firewall van de router voor problemen zorgde.....heb hem op een lager beveiligingsniveau gezet, en houd mn vingers gekruist.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 22:32
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Anders ff KPN er zelf naar laten kijken. Ze houden denk niet van ontevreden klanten
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 22:59
Verwijderd
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan de helpdesks van KPN/HetNet. Zelfs de handleiding die ze bij het installatiepakket schreven slaat soms nergens op, wilde het dus eerst even hier proberen.

Probleem dus soort van opgelost, als ik me weer eens verveel zal ik de klantenservice nog eens een kans geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.