Oud 22-02-2007, 09:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mijn computer heb ik een "dvd/cd-rw" (op de brander zelf staat links 'cd-rewritable' en rechts 'dvd + rewritable'). Dat zou dus in moeten houden dat ik cd's en dvd's kan branden, toch? Maar dat laatste lukt niet. Als ik er een leeg dvd-schijfje indoe herkent de computer dat niet als beschijfbare schijf. Ik neem aan dat hij dan niet inziet dat hij dvd's kan branden.

Mist er dan wat in de software? Moet ik een bepaalde driver downloaden om 'm aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2007, 09:58
kruizer
kruizer is offline
Van drivers voor DVD-branders heb ik nooit gehoord, maar het zou prima kunnen dat ik weer eens onder een forse steen leef, wat dit betreft.
Ik neem aan dat je een of ander brand-programma hebt geïnstalleerd, Nero of iets?
Als je van daaruit je brander benaderd, wat gebeurd er dan?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 10:14
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik gebruik Nero. Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'brander benaderen', maar als ik een dvd wil branden zie ik wel bovenin staan E: dvd + rw ....
Dus opzich lijkt hij het wel te herkennen. Maar nog steeds herkent hij het schijfje zelf niet.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik gebruik nu Nero Vision en dan pakt 'ie het opeens wel. Jeej!

Alleen, is het normaal dat het heel lang duurt voordat Nero een .avi om heeft gezet in een dvd? Want ik heb niet allemaal video-bestanden die keurig .bup, .blup, blabla zijn. Maar dan zal ik wel geduld moeten hebben.

Gaat hierdoor wel beeld-/geluidkwaliteit verloren?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 19:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, maar het is me nog steeds niet gelukt te branden. Na een uur kikt 'ie het schijfje eruit en zegt het programma dat het schijfje vol ziet. Raar. Nu wil ik m'n rw-dvd leegmaken en nou zegt Nero opeens dat hij helemaal geen rw-dvd kan vinden.

Zou het toch niet herkend worden?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 20:33
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Dat omzetten van .avi naar een dvd bestand duurt geloof ik wel lang ja, dus dat is normaal. Ik denk niet dat er veel kwaliteit verloren gaat, omdat je neem ik aan een film van ongeveer 700MB omzet naar dvd formaat. Films in dvd formaat zijn meestal ruim 4GB, dus hij blaast m als het ware op.

Misschien herkent je dvd speler het schijfje niet omdat je er een dvd+rw indoet in plaats van een dvd-rw (of andersom) en je brander maar 1 type herkent?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 21:36
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Heey.. Ik heb inderdaad dvd-rw schijfjes en niet dvd+rw, wat Nero enzo steeds aangeeft dat mijn brander is. Is dat dan echt verschillend?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 22:15
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Wat voor brander heb je?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 22:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Geen idee, maar Nero noemt het zo:

E: _NEC DVD+RW ND-1100A

En ik heb een Dell computer, misschien maakt dat uit.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 22:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Volgens mij kan die brander inderdaad niet goed overweg met DVD-R(W), alleen met +:

http://www.de.nec.de/productdetail.php/id/670

Hij kan ze dus wel lezen, maar niet branden.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 23:03
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, NEC is het merk dus. Dat is 'm inderdaad! Ik ga morgen langs de Mediamarkt en Dvd+rw halen. Als dat nou het hele probleem was..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Audio/video [2]
Manuzhai
251 09-06-2006 16:29
Software & Hardware [CD/DVD-stations] Ze doen het niet meer
Sketch
12 14-12-2005 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.