Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2007, 17:35
Mentalgraffiti
Avatar van Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Hey,

Ik heb even gezocht maar kon zo snel niets ouds vinden over mijn vraag.

Ik heb nu ongeveer een jaar een laptop. Nooit echt problemen mee gehad tot twee maanden terug.
Soms, zo'n 4/5 keer per week, verkleurd mijn beeldscherm helemaal. Het lijkt dan net alsof het beeldscherm uit staat, alleen dan bijvoorbeeld groen of blauw (heb ongeveer alle kleuren al voorbij zien komen). Ik kan dan ook niet meer terugkomen naar het bureaublad en moet de laptop helemaal opnieuw opstarten voordat ik weer iets kan doen.
Ik dacht eerst dat het misschien oververhitting was, maar soms gebeurd dit ook al na tien minuten ofzo.

Iemand een idee wat het kan zijn? En of ik er eventueel iets aan kan doen of dat ik hem beter even weg kan brengen?

Alvast bedankt!
__________________
Yeah, I know..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2007, 22:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mentalgraffiti schreef op 27-02-2007 @ 18:35 :
Iemand een idee wat het kan zijn?
Klinkt als spontane overlijdensverschijnselen, mijn monitor vertoond op dit moment ook dergelijke kuren.

Maar... mijn monitor stamt uit 1998, als je scherm na een jaartje al zulke dingen doet is het een knakending.

Lijkt me iets voor de verkoper, aangezien een jaar, of net daar over (en de garantietijd) heen je nog aanspraak geeft op reparatie die niet geheel, of geheel niet, op jouw kosten is. Van een scherm mag je verwachten dat ze langer dan een jaar leven namelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 23:35
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ding niet te warm ofzo ?
gaan ze langzaam stuk aan
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 00:15
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je moet een harde scherm reset uitvoeren door middel van de versnellingsschakeling. Als je laptop een TFT scherm heeft (geen DSTN ofzo) dan heeft-ie deze feature. Je hebt een stevig plat vlak nodig, zoals een tafel. Dan moet je de laptop met flinke kracht vanaf een 30 centimeter hoogte neerzetten. Hierdoor wordt de versnelling ineens nogal groot en gaat het scherm zichzelf resetten.
Hierna zou het eigenlijk verholpen moeten zijn.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 15:33
Mentalgraffiti
Avatar van Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 01-03-2007 @ 01:15 :
Je moet een harde scherm reset uitvoeren door middel van de versnellingsschakeling. Als je laptop een TFT scherm heeft (geen DSTN ofzo) dan heeft-ie deze feature. Je hebt een stevig plat vlak nodig, zoals een tafel. Dan moet je de laptop met flinke kracht vanaf een 30 centimeter hoogte neerzetten. Hierdoor wordt de versnelling ineens nogal groot en gaat het scherm zichzelf resetten.
Hierna zou het eigenlijk verholpen moeten zijn.
Dankje!
__________________
Yeah, I know..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.