Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2007, 10:43
spy-maps
spy-maps is offline
helaas kan ik sinds een paar dagen geen games meer spelen, kan verder alles doen op mn pc, zelfs spel starten en in Menu kijken, maar zodra ik een spel start (HL2, DTM3 of welk spel ook) en de eerste beelden verschijnen dan trekt t gehele beeld tesamen in 1 punt in het midden;



vrees dus dat deze 4+ jaar oude Radeon 7900 Pro video kaart van mij naar de knoppen is, mijn broer raadde me aan om te temp van de kaart te meten om te zien of dat t probleem is, en anders een nieuwe te kopen on line (ze zijn goedkoop nu, heeft t oude PGA slot in plaats van de nieuwe PCI (hoop deze namen juist te hebben gespelt). maarja, voordat ik een nieuwe aanschaf wil ik wel weten of t zeker mn kaart is en niet mn processor of zo.

hoe kan ik dus de temp van mn kaart lezen, MBM5 leest alleen moederbord/processor temp, en die komt niet boven 37 C bij gamen.

hoop dat iemand me kan helpen, want ik baal als een stekker!!

leon
__________________
love sp-mapping!!

Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 11:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2007, 10:47
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Het is ten eerste AGP en een Radeon 9700, de Radeon 9500//9700//9800 serie staat er om bekend dit soort problemen te vertonen, vermoedelijk defect geheugen.

Post eens wat voor pc je hebt, want je moet een vervanger gaan zoeken, daar kunnen we dan wel bij helpen.

En kun je AUB die reclame weghalen, daar is dit (sub) forum niet voor bedoelt.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 11:22
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Aan reclame doen we hier niet.

Er is geen manier om de temperatuur te meten omdat die kaart geen temperatuursensor heeft; alleen nieuwere kaarten hebben dat. Heb je de koeling al bekeken? Het kan goed zijn dat het fannetje de geest heeft gegeven en dat hij daardoor te warm wordt.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 11:27
spy-maps
spy-maps is offline
je hebt gelijk, zal die 'reclame'niet meer tonen.
bedankt voor je snelle reactie, en t is inderdaad een 9700 en geen 7900, typ foutje.

en de koeling doet t goed van de kaart, die was al eens eerder kapot maar heb m toen vervangen, de fan (wel goed gekeken of ik de goede fan kocht met de juiste snelheid en koeling etc), dus koeling is goed. kaart is zeer intensief gebruikt laatste jaren, dus het verbaasd me niets wanneer deze kapot is.

mijn specs zijn;

P4, CPU 2.0 GHZ
kloksnelheid 1.99 GHZ, 1 GB.

weet niet of je dit bedoelt, of wil je t liever heel uitgebreid zien. heb wel eens progammatjes in t verleden gezien, die wanneer je die draaide je een hele lading info kreeg over welke pc je precies hebt. maar weet niet meer de naam van zulk gratis te downloaden progamma's. mocht je liever uitvoerige info willen hebben, zou je me misschien dan een naam van zo'n progammatje kunnen geven, dan kan ik die draaien en de info geven.

leon

(stel hulp op dit gebied erg op prijs, want ik kan simpelweg niet zonder een goeie video kaart en moet dus snel een nieuwe hebben. ookal koop ik binnen 2 maanden een nieuwe pc, toch wil ik deze dan als extra ernaast houden, en dus zal ik toch een nieuwe kaart moeten kopen).

alvast bedankt.
__________________
love sp-mapping!!

Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 12:33
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Er kan met je 9700 best wat mis zijn gegaan bij het monteren van de nieuwe koeler maar ik hoor vrij veel mensen met 9x00 serie ATi kaarten met dit soort problemen. De 9600 serie lijkt daar overigens niet last van te hebben.

Tsja, als ik jou was zou ik een Geforce 6600 (eventueel GT) of Radeon x1x00 serie via marktplaats scoren, dingen presteren ongeveer minstens zo goed en kost je een paar tientjes. Hoewel er wel wat verschil in snelheid van die kaarten zit zul je dat op jouw systeem niet merken. Kun je daarna je systeem als werkend geheeld verkopen.

Besluit je al wat te kopen op marktplaats, leg het dan even voor in dit topic, kun je altijd een mening / advies over je aankoop krijgen.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 16:21
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
spy-maps schreef op 06-03-2007 @ 12:27 :


weet niet of je dit bedoelt, of wil je t liever heel uitgebreid zien. heb wel eens progammatjes in t verleden gezien, die wanneer je die draaide je een hele lading info kreeg over welke pc je precies hebt. maar weet niet meer de naam van zulk gratis te downloaden progamma's. mocht je liever uitvoerige info willen hebben, zou je me misschien dan een naam van zo'n progammatje kunnen geven, dan kan ik die draaien en de info geven.

leon

alvast bedankt.
everest, of sisoft sandra
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:32
spy-maps
spy-maps is offline
de ramp begint compleet te worden, als hij dit al niet was. niet alleen mn video kaart begint t nu echt compleet te begeven, (ook met gewoon enkel windows begint t beeld kuren te vertonen) maar ik ben ook nu nog eens mn internet verbinding kwijt doordat mn modem t begeven heeft.
ik ben nu even bij een vriend met verbinding.
ik zal maar gewoon snel een nieuwe video kaart halen, zodat ik tenminste weer kan gamen, en een nieuwe modem zodat ik weer kan 'netten'.

iedereen bedankt voor de reactie, vrees dat ik de eerst komende tijd niet meer zal kunnen terug keren hier,
leon
__________________
love sp-mapping!!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 13:27
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
spy-maps schreef op 07-03-2007 @ 13:32 :
de ramp begint compleet te worden, als hij dit al niet was. niet alleen mn video kaart begint t nu echt compleet te begeven, (ook met gewoon enkel windows begint t beeld kuren te vertonen) maar ik ben ook nu nog eens mn internet verbinding kwijt doordat mn modem t begeven heeft.
ik ben nu even bij een vriend met verbinding.
ik zal maar gewoon snel een nieuwe video kaart halen, zodat ik tenminste weer kan gamen, en een nieuwe modem zodat ik weer kan 'netten'.

iedereen bedankt voor de reactie, vrees dat ik de eerst komende tijd niet meer zal kunnen terug keren hier,
leon
Ik neem aan dat je een modem van je provider hebt? In het geval van een defect waar jij geen schuld aan hebt moet er wel wat te regelen zijn toch?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.