Oud 28-03-2007, 11:43
Verwijderd
Beste mensen,

een laptop van mijn werk met Win XP gaf vanmorgen een BSOD, fijn, leuk..
Foutcode nagekeken..(0x000000ED) bleek unmountable boot volume te zijn.
normaal kan ik hem dan aan een andere pc hangen, even repareren, en klaar is klara.

Nu lukt dit niet. dus hard-disk weer in de laptop gefrommeld, HIREN Boot Disk gepakt, en de Fijitsu Hard Drive Diagnostic tool gedraaid, en bij de Quicktest al geeft hij een foutmelding:

"The drive did not pass the QUICK TEST.
An Error was detected on the HDD.
Error Code : A101T7
Please contact Fijitsu Customer Servers for repair"

Nou valt deze niet meer binnen de garantie.
maar om deze schijf mag niet geformatteerd worden ivm data die nodig is. maar in XP zelf als externe schijf is deze niet te benaderen.
en om nou met data recovery programma's dagen te gaan pruttelen is een moeilijk optie omdat deze laptop gewoon nodig is.

Iemand suggesties?
Gaat deze schijf nog lang mee wanneer er besloten wordt om de schijf toch te formatteren, zelf denk ik van niet.

IBM R50e
Hard-Disk MHT2030AT

Er wordt een nieuwe IBM T60 voor besteld, maar het gaat juist om de data die op deze harde schijf staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2007, 12:12
smvs
smvs is offline
Als een schijf de quicktest al niet doorkomt is er gewoon fysiek iets mis mee. Je kan dan honderd keer proberen hem softwarematig te repareren maar zulks is gewoon een lapmiddel. stuk is stuk. Niet meer op vertrouwen dus.

Qua recovery: Je zou met diezelfde Hiren's Boot CD eens NTFS for dos professional kunnen starten, deze begint met checkdisk. Je hebt kans dat door simpelweg dit even te draaien de schijf weer benaderbaar is. Deze kans is mijns inziens nogal aanwezig omdat als hij nog wel door het bios herkent wordt maar niet meer door Windows de schijf dus niet dood maar gewoon ergens corrupt is, ofwel dikke kans dat de FAT of MFT niet goed is.

Laatst gewijzigd op 28-03-2007 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 15:02
Verwijderd
Die ntfs 4 dos pro, werk niet . kan geen Partitie vinden .
Die schijf nekt die hele laptop alstie op een bepaalde sector komt, en gaat ratelen als een gek. denk dat ie overleden is
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 17:35
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
lullow schreef op 28-03-2007 @ 16:02 :
Die ntfs 4 dos pro, werk niet . kan geen Partitie vinden .
Die schijf nekt die hele laptop alstie op een bepaalde sector komt, en gaat ratelen als een gek. denk dat ie overleden is
En de gewone data recovery, schijf als slave in een pc?

(backup, hoef ik je vast niet meer te vertellen e.d.)
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 20:12
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Oh, het is van je werk.. Nouja, dan moet die lullo dat documentje nog maar een keer overnieuw tiepen he.

Lachen trouwens, een keer een of andere idioot aan de lijn gehad die z'n hele onderzoek (was in een of ander ziekenhuis) op een floppy had opgeslagen, en nergens anders. Ja, en toen ging de floppy stuk. Paar dagen werk voor niks.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Moonspell schreef op 28-03-2007 @ 18:35 :
En de gewone data recovery, schijf als slave in een pc?

(backup, hoef ik je vast niet meer te vertellen e.d.)
Word dan als externe schijf aan mijn laptop .. maar dan word de schijf wel herkend, maar er staan geen partities op, dus vraagt hij automatisch om te formatteren...

Deze gebruiker (account manager overigens) werkt er pas 2 maanden, dus zo veel is ie niet kwijt.. maar hij maakt nooit back-ups op de geweldig server die er staat.. (staat er niet voor niks )
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 23:26
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
lullow schreef op 28-03-2007 @ 23:09 :
Word dan als externe schijf aan mijn laptop .. maar dan word de schijf wel herkend, maar er staan geen partities op, dus vraagt hij automatisch om te formatteren...

Deze gebruiker (account manager overigens) werkt er pas 2 maanden, dus zo veel is ie niet kwijt.. maar hij maakt nooit back-ups op de geweldig server die er staat.. (staat er niet voor niks )
als het goed is moet de gebruiker geen backups maken, maar de systeembeheerder....

en ook al vind hij geen partitie, hij moet juist met datarecovery wel een partitie vinden, en daaruit data naar voren kunnen halen.

Ja het klinkt vervelend maarreh
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Moonspell schreef op 29-03-2007 @ 00:26 :
als het goed is moet de gebruiker geen backups maken, maar de systeembeheerder....

en ook al vind hij geen partitie, hij moet juist met datarecovery wel een partitie vinden, en daaruit data naar voren kunnen halen.

Ja het klinkt vervelend maarreh
Ik maak elke dag een Back-up van de server, gaat mooi op een tape, de kluis in
Ik ga niet elke dag even op en neer naar elke laptop gebruiker om even zijn data te halen. zijn er maar 148 ;-)
daar hebben ze een mooie Cisco VPN Dialer voor ;-)
dat is eigen verantwoordelijkheid als zei dit niet op de server zetten.

Maar ik doe wel een quickformat in windows en kijken wat er dan nog op staat, met een QF gooit ie alleen de partitie tabel weg...

Laatst gewijzigd op 29-03-2007 om 07:27.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 11:23
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
mijn hemel, ben jij systeembeheerder?

maargoed, terug on-topic:
een mogelijke oplossing: Windows XP starten vanaf CD-ROM, ga naar herstelconsole, doe dan een
CHKDSK C: /P
misschien heb je /F ook nodig, ik denk het niet.
dan gaat-ie proberen het bestandssysteem te herstellen.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 13:03
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 29-03-2007 @ 12:23 :
mijn hemel, ben jij systeembeheerder?
Waar moet je dus niet gaan werken?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:58
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 29-03-2007 @ 12:23 :
mijn hemel, ben jij systeembeheerder?

maargoed, terug on-topic:
een mogelijke oplossing: Windows XP starten vanaf CD-ROM, ga naar herstelconsole, doe dan een
CHKDSK C: /P
misschien heb je /F ook nodig, ik denk het niet.
dan gaat-ie proberen het bestandssysteem te herstellen.
DOet ie allemaal ook niet, al een fix MBR gedaan. maar heb hem nu al 12 uur draaien, en allemaal corrupte clusters.. dus dit is niks meer

En ja ik ben systeembeheerder.. why

Normaal besteden we dit soort dingen uit, ik heb eigenlijk ook geen tijd om dit soort dingen te doen. maar voor tussen door. mogelijke oplossingne probeer ik dan overal van daan te halen.

Laatst gewijzigd op 29-03-2007 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 29-03-2007 @ 14:03 :
Waar moet je dus niet gaan werken?
Bij bedrijven waar IBM de desktop support doet

Die snappen het begrip Roaming Profile niet eens...

Na onze support is overgenomen door IBM alleen maar klachten...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 22:58
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik zou ook hard wegrennen van een roaming profile.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 23:00
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 30-03-2007 @ 23:58 :
Ik zou ook hard wegrennen van een roaming profile.
Als je et nut er niet van snapt wel ja ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.