Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 11:54
bugmenot
bugmenot is offline
heejj,

ik probeer momenteel Windows Vista te installeren, maar er wordt mij duidelijk dat dit net iets anders gaat dan bij xp :

bij xp deed ik de cd in de drive en starte ik m dan opnieuw op, kwam ik in het installatie menu (nadat ik eerst de optie kreeg om mn schijf te formateren )

bij vista lukt ie methode niet, máár kan ik m runnen vanuit windows. Ook best, maar hij geeft aan dat ik te weinig schijfruimte heb om dit uit te voeren.
Nu is mijn schijf in totaal 40GB, dus dat zou wel goed moeten zitten, maar betekend dit dat hij niet standaard word geformateerd dan? of is dit een optie die ik kan instellen?

gr
bugmenot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2007, 12:04
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
je moet gewoon opstarten met de DVD, kijk even of je wel in je BIOS hebt ingesteld dat je PC naar een DVD zoekt tijdens het opstarten. Tijdens de installatie kun je handmatig je schijf formatteren, als je moet kiezen op welke partitie je Vista wilt installeren kun je bij geavanceerde instellingen partities verwijderen, aanmaken en formatteren.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 13:47
deefeketje
deefeketje is offline
inderdaad, normaal moet je ongeveer dezelfde wizart krijgen dan bij XP, voor het formatteren en kiezen van je schijf/partitie.
afhankelijk van de versie van je vista heb je wel wat schijfruimte nodig (handig om te weten als je met partities werkt).
zo heb je voor Vista Ultimate minstens 15gb nodig!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:13
bugmenot
bugmenot is offline
ik heb zelf vista basic (beter trekt hij niet), wanneer ik de cd erin stop druk ik op F12, zodat je in het opstart menu komt, dan kies ik cd/dvd. dit negeert hij en hij gaat direct door naar windows xp.

zodra ik daar inzit, kan ik via deze computer > e: alsnog vista installeren. dit is denk ik de manier waartoe ik beperkt ben

heeft niemand hier ervaring mee? weet iemand of ik vanuit hier ook kan formateren, en hoe?

bvd
bugmenot
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:25
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet in je BIOS kijken; daar kom je meestal door bij het opstarten (nog vóór het XP laadscherm) op Del of F12 te drukken. Daar kun je de opstartvolgorde instellen en je moet er dan voor zorgen dat je optische station (dus waar je Vista DVD in zit) eerder wordt aangesproken dan de harde schijf.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 09:31
bugmenot
bugmenot is offline
hoe vreemd het ook klinkt, het werkt hartstikke bedankt allemaal

groeten
bugmenot
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Vastlopers na intallatie vista.
Captain_Obvious
7 27-01-2009 21:39
Software & Hardware [Geluid]Geen geluid na overstap naar Vista
Baron Sengir
6 27-06-2008 11:34
Software & Hardware [windows vista] Toegang krijgen tot xp-bestanden
Verwijderd
11 06-12-2007 21:32
Software & Hardware Alternatieve OS'en
Praganonut
94 12-11-2007 23:08
Software & Hardware Vergroot Vista het bereik van je wifi?
TisKicking
6 07-07-2007 11:41
Software & Hardware ADS Instant HDTV PCI werkt niet meer na vista installatie
twinkebel
3 01-04-2007 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.