Oud 05-11-2007, 11:08
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ik heb nu momenteel een niet-helemaal legale windows en dats toort mij behoorlijk, krijg vaak foutmeldingen, en windows update pakt hij niet..

Nou zat ik op bol.com te kijken maar daar heb je letterlijk 5 pagina's aan Windows software en ik weet me god niet welke ik moet hebben Zijn allemaal dezelfde naam maar allemaal verschillende prijzen.

Ik heb nu windows xp professional, maar ik weet niet of home zoveel beperkter is? of moet ik zelfs voor vista gaan? ik heb een athlon 3500 + met een radeon x800 256 mb en 2 gb intern geheugen. Ik weet niet of dat wat uit maakt maar ik dacht ik zeg het er maar bij

Dus, waar kan ik windows xp/vista het goedkoopste kopen?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2007, 11:27
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik zou zeggen, kies een winkel

http://tweakers.net/pricewatch/21479...-(oem-nl).html
http://tweakers.net/pricewatch/15002...-bit-oem).html

Het verschil tussen XP Professional en XP Home zul je niet merken, en of je Vista moet kopen... tja. Ik moet zeggen dat ik zelf nog altijd heel tevreden ben met XP, maar als je toch nu een OS gaat kopen dan is het misschien wel het overwegen waard. Vroeg of laat moet je er toch aan geloven.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 11:53
Verwijderd
Geeft je PC geen melding dat je online bij Microsoft een legale versie kunt kopen?
Op mijn ouders PC stond ook een minder legale versie en daar kregen we op een gegeven moment een melding dat we konden omschakelen naar een legale versie. Dit is stukken goedkoper dan een pakket in de winkel aanschaffen en je krijgt na 3 weken de CD automatisch thuisgestuurd.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 12:05
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Geeft je PC geen melding dat je online bij Microsoft een legale versie kunt kopen?
Op mijn ouders PC stond ook een minder legale versie en daar kregen we op een gegeven moment een melding dat we konden omschakelen naar een legale versie. Dit is stukken goedkoper dan een pakket in de winkel aanschaffen en je krijgt na 3 weken de CD automatisch thuisgestuurd.
hoeveel kostte dat dan?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 12:06
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Ik zou zeggen, kies een winkel

http://tweakers.net/pricewatch/21479...-(oem-nl).html
http://tweakers.net/pricewatch/15002...-bit-oem).html

Het verschil tussen XP Professional en XP Home zul je niet merken, en of je Vista moet kopen... tja. Ik moet zeggen dat ik zelf nog altijd heel tevreden ben met XP, maar als je toch nu een OS gaat kopen dan is het misschien wel het overwegen waard. Vroeg of laat moet je er toch aan geloven.

okej thx en maakt vista/xp resp. home/professional ook niet uit qua gamen?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 12:11
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Oke nu de grote keuze.. wordt het vista of XP? Kunnen jullie mij de voor/na delen vertellen van vista tov xp? Zitten er nou echt nog zoveel kinderziektes in? Is het echt zoveel beter met gamen? Draait het uberhaupt wel op mijn systeem?

help me pls, want ik heb er de ballen verstand van

Nogmaals, mijn systeem is:
Athlon 3500 +
Radeon x800 256 mb
2 gig intern geheugen

ow en nog een vraagje; stel ik koop over een paar maanden een nieuwe pc, kan ik daar dan die vista ook op installeren? of moet ik dan weer een nieuwe kopen omdat deze dan geregistreerd staat op deze pc?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 12:14
Verwijderd
Citaat:
hoeveel kostte dat dan?
Als ik het me goed herinner was dat rond de 130 euro.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 12:20
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Geeft je PC geen melding dat je online bij Microsoft een legale versie kunt kopen?
Op mijn ouders PC stond ook een minder legale versie en daar kregen we op een gegeven moment een melding dat we konden omschakelen naar een legale versie. Dit is stukken goedkoper dan een pakket in de winkel aanschaffen en je krijgt na 3 weken de CD automatisch thuisgestuurd.
Dat is alleen voor mensen die opgelicht zijn, met andere woorden in de winkel een PC hebben gekocht met een illegale versie van Windows erop maar dat niet wisten (schijnt ook nogal eens te gebeuren).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 05-11-2007 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 12:24
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
okej thx en maakt vista/xp resp. home/professional ook niet uit qua gamen?
Nope Was in het begin wel zo (slechtere prestaties onder Vista), maar dat is inmiddels verleden tijd.
Citaat:
Oke nu de grote keuze.. wordt het vista of XP? Kunnen jullie mij de voor/na delen vertellen van vista tov xp? Zitten er nou echt nog zoveel kinderziektes in? Is het echt zoveel beter met gamen? Draait het uberhaupt wel op mijn systeem?

help me pls, want ik heb er de ballen verstand van

Nogmaals, mijn systeem is:
Athlon 3500 +
Radeon x800 256 mb
2 gig intern geheugen

ow en nog een vraagje; stel ik koop over een paar maanden een nieuwe pc, kan ik daar dan die vista ook op installeren? of moet ik dan weer een nieuwe kopen omdat deze dan geregistreerd staat op deze pc?
Je systeem is snel genoeg om Vista goed te kunnen draaien, vooral RAM-geheugen is belangrijk en daar heb je meer dan genoeg van.

Als je een nieuwe PC koopt dan kun je daar niet opnieuw Vista op installeren, tenzij je de duurdere retailversie koopt (maar dat lijkt me een beetje onzinnig, want voor de prijs van één retailversie koop je 3 OEM-versies ). De OEM-versie kun je maar op één PC installeren. Geldt voor XP ook.

(OEM betekent overigens 'Original Equipment Manufacturer' en is een versie voor systeembouwers. Belangrijkste verschil met de retailversie is dat je er geen support op krijgt (je bent dan nl. zelf de 'systeembouwer' en wordt dan geacht zelf die support te leveren) en dat je hem maar op één PC kan en mag installeren.)
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 05-11-2007 om 12:30.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Dat is alleen voor mensen die opgelicht zijn, met andere woorden in de winkel een PC hebben gekocht met een illegale versie van Windows erop maar dat niet wisten (schijnt ook ngal eens te gebeuren).
Da's vreemd, wij hebben de pc van mijn ouders namelijk zonder OS gekocht en er een gekopieerde windows opgezet met een niet zo legaal serienummer.
Wij hebben 'm dus niet met een illegale versie gekocht en toch kregen we op een gegeven moment de aanbieding om over te schakelen naar een legale versie.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Da's vreemd, wij hebben de pc van mijn ouders namelijk zonder OS gekocht en er een gekopieerde windows opgezet met een niet zo legaal serienummer.
Wij hebben 'm dus niet met een illegale versie gekocht en toch kregen we op een gegeven moment de aanbieding om over te schakelen naar een legale versie.
Voor MS maakt het niet zoveel uit, per saldo hebben ze meer verdiend aan jullie dan wanneer jullie een OEM versie hadden gekocht bij de pc. Daarbij is 1 verkocht exemplaar altijd meer € in het laatje dan geen verkocht exemplaar (alhoewel ook daar de meningen over verschillen aangezien je toch gebruik maakt van Windows en niet van een alternatief OS).
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:14
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Nope Was in het begin wel zo (slechtere prestaties onder Vista), maar dat is inmiddels verleden tijd.


Je systeem is snel genoeg om Vista goed te kunnen draaien, vooral RAM-geheugen is belangrijk en daar heb je meer dan genoeg van.

Als je een nieuwe PC koopt dan kun je daar niet opnieuw Vista op installeren, tenzij je de duurdere retailversie koopt (maar dat lijkt me een beetje onzinnig, want voor de prijs van één retailversie koop je 3 OEM-versies ). De OEM-versie kun je maar op één PC installeren. Geldt voor XP ook.

(OEM betekent overigens 'Original Equipment Manufacturer' en is een versie voor systeembouwers. Belangrijkste verschil met de retailversie is dat je er geen support op krijgt (je bent dan nl. zelf de 'systeembouwer' en wordt dan geacht zelf die support te leveren) en dat je hem maar op één PC kan en mag installeren.)
thx voor je info

Hm das wel jammer, want ik ga misschien over een aantal maanden een nieuw systeem kopen.. Maar dan is het dus zonde om voor deze paar maanden een legale windows te kopen van ongeveer 100 euro..

EDIT: Maar als ik naar de tweakers prijzen kijk voor "één keer" vista, dat is dan dus 90 euro.. maar als ik er tegen tijd weer 1 koop van 90 euro, dan ben je toch goedkoper uit dan die 280 euro voor een retailversie? Of kan die retailversie op onbeperkt aantal pc's worden geinstalleerd?

EDIT 2: ow je zei al dat dat idd goedkoper is

Maar over algemeen gezien is t dus beter om vista te kopen? want als ik er problemen mee krijg, er is niemand bij mij thuis die me er mee kan helpen (ik weet er sowieso hier thuis het meeste van af, dus kan je nagaan )

En wat is het verschil bij die Vista tussen 32 bit en 64 bit?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."

Laatst gewijzigd op 05-11-2007 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:32
Verwijderd
ff een goede xp downloaden tbh.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 20:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
thx voor je info

Hm das wel jammer, want ik ga misschien over een aantal maanden een nieuw systeem kopen.. Maar dan is het dus zonde om voor deze paar maanden een legale windows te kopen van ongeveer 100 euro..
Ja, dan kun je het beter nog even uitzingen met die illegale versie, lijkt me.

Citaat:
freakinaround schreef:
EDIT: Maar als ik naar de tweakers prijzen kijk voor "één keer" vista, dat is dan dus 90 euro.. maar als ik er tegen tijd weer 1 koop van 90 euro, dan ben je toch goedkoper uit dan die 280 euro voor een retailversie? Of kan die retailversie op onbeperkt aantal pc's worden geinstalleerd?

EDIT 2: ow je zei al dat dat idd goedkoper is

Maar over algemeen gezien is t dus beter om vista te kopen? want als ik er problemen mee krijg, er is niemand bij mij thuis die me er mee kan helpen (ik weet er sowieso hier thuis het meeste van af, dus kan je nagaan )

En wat is het verschil bij die Vista tussen 32 bit en 64 bit?
Tja, Vista is het nieuwste, dus daar zul je ook het langst mee doen. XP stamt ook alweer uit 2001 en de ondersteuning daarvoor houdt ook een keer op, plus dat het geen DirectX 10 ondersteunt; nu zijn er nog amper spellen die daar gebruik van maken en je huidige videokaart ondersteunt het ook niet, maar de nieuwste videokaarten ondersteunen het wel en over een paar jaar zullen ook vrijwel alle spellen het gebruiken.

Het grootste verschil tussen Vista 32 bit en 64 bit is dat de 64-bit versie meer dan 4GB RAM ondersteunt; daar staat tegenover dat een hoop oude programma's niet werken op de 64-bit versie en je hebt ook speciale Vista x64-drivers nodig voor al je apparatuur, die er helaas (nog) niet altijd zijn. Weinig voordelen dus.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 21:20
Gaara
Avatar van Gaara
Gaara is offline
Heb zelf Vista, maar ik zou voor XP gaan
__________________
The Deepest Circle Of Hell Is Reserved For Betrayers And Mutineers
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 23:32
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Heb zelf Vista, maar ik zou voor XP gaan
idd.. misschien is een nieuw systeem een goed moment om over te stappen (zeker als SP1 voor die tijd is uitgekomen..)
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 11:37
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Heb zelf Vista, maar ik zou voor XP gaan
waarom? heb je veel problemen gehad met vista?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 16:46
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Nooit van Google gehoord? Vista rammelt, kent kinderziektes en vreet resources.

Als je DirectX10 games wilt gaan spelen in de toekomst (met een PCI-e board is dat het wel waard), moet je sowieso voor Vista gaan. Mocht je genoegen nemen met X9 dan zou ik voor het stabielere XP gaan.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-11-2007, 19:10
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Nooit van Google gehoord? Vista rammelt, kent kinderziektes en vreet resources.

Als je DirectX10 games wilt gaan spelen in de toekomst (met een PCI-e board is dat het wel waard), moet je sowieso voor Vista gaan. Mocht je genoegen nemen met X9 dan zou ik voor het stabielere XP gaan.
Ja en het verschil tussen X9 en X10 zegt me dus geen fuck.

Ga pls niet bijdehand doen met "ken je google niet" want als ik ergens een hekel aan heb is dat t wel. In principe is dit hele forum overbodig, want JA, alles kan je via google vinden.

Ik wil gewoon de meningen van JULLIE horen. XP of Vista? En wáárom.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 20:12
Verwijderd
Daar ben ik het ook wel een beetje mee eens. Dat Google gezeur altijd. Er is altijd de keus om geen antwoord te geven. Sommige mensen vinden het gewoon leuk om hun eigen (ook al komt ie met andere meningen overeen) mening te kunnen geven en vinden het niet erg dat er al meerdere meningen te vinden zijn op het Internet.

Ik heb zelf voor Vista gekozen op mijn nieuwe laptop. Ik had een probleem met krakend geluid, maar dit kon verholpen worden door een nieuwer stuurprogramma/driver te installeren voor mijn videokaart (werkte niet goed samen met het stuurprogramma van de geluidskaart).

Ik heb wel nog steeds een probleem met de slaapstand. Als ik mijn deksel sloot ging ie in de slaapstand, wat een blauw scherm en een herstart veroorzaakt. Nu heb ik ingesteld om niet de slaapstand in te gaan bij sluiten van het deksel. Nog geen oplossing van het probleem dus, even het vermijdingspad gekozen. Ik moet bekennen dat ik ook nog niet zo goed naar een oplossing gezocht heb. Hier staat er een artikel over:
http://www.webwereld.nl/articles/441...problemen.html

Verder kreeg ik eerder ook problemen met Vista toen ik een firewall, ZoneAlarm, en SecureW2 (software om toegang te krijgen tot draadloos netwerk, in mijn geval die van school) installeerde. Een van de twee had Vista toen nogal in de knoei gebracht, waardoor ik telkens blauwe schermen kreeg, en ik Vista moest herinstalleren. Ik heb die twee programma's niet meer durven installeren.

Naast Vista heb ik daarom XP draaien om op terug te vallen. Daar kon ik in ieder geval succesvol SecureW2 installeren, zodat ik wel toegang had tot het schoolnetwerk... Ik zal dus ook XP gebruiken wanneer ik mij op school begeef. Het kan ook zijn dat de blauwe schermen door ZoneAlarm veroorzaakt werden, ik weet dus niet welke van de twee het veroorzaakte...maar zoals ik zei, ik durf geen van twee meer te installeren voorlopig. Geen zin om alle heisa weer opnieuw te installeren.

Maar afgezien van het probleem met de slaapstand, en het niet kunnen installeren van óf ZoneAlarm óf SecureW2, heb ik weinig problemen gehad.

Kan zijn dat sommige oude spellen of programma's niet meer of niet naar behoren werken onder Vista. Maar dat is meestal zo als je naar een nieuwe versie overstapt.

Ergens in 2008. Was het juli 2008? In ieder geval, dan zal XP niet meer ondersteund worden, en is je systeem kwetsbaarder voor hackers, virussen en spyware.

In de loop der tijd zullen de kinderziektes ook wel uit Vista gewerkt worden, althans dat hoop ik, als je regelmatig updates binnenhaalt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 20:19
Verwijderd
Als je Vista neemt zou ik het inderdaad wel een beetje ruim nemen met het geheugen en voor 2 GB gaan. Heb ik ook gedaan, en het loopt aardig snel, Vista (Home Basic). Het gebruikt bij mij wel iets van 650 MB zonder al te veel te draaien geloof ik. Heb wel het gevoel dat ie het bijstelt aan de hand van hoeveel geheugen je hebt. We hebben ook een computer die momenteel 1 GB RAM heeft, en die loopt eigenlijk ook wel goed. Maar toch, 2 GB is lekker ruim, en als het niet zoveel meer kost, dan zou ik het wel doen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 10:01
Verwijderd
Op zich is de noodzaak er niet meteen om voor Vista te gaan, behalve dan dat het het nieuwste OS is.
Zelf draai ik alweer bijna 9 maanden oid Vista (Home Premium - gratis upgradeversie vanaf XP MCE) en het bevalt prima tot nu toe.
Met games heb ik geen problemen ondervonden tot dusverre en met applicaties eigenlijk ook niet. Afgezien van een paar oude EA spellen draait eigenlijk alles wel op Vista.
Daarbij heb ik het gewoon op Windows Klassiek gezet want Aero en de Gadgetsmeuk vond ik irritant (bovendien zuipt die gadgetsbalk enorm veel cpukracht en ram) en dat heeft er wel voor gezorgd dat het ding sneller opstart dan mijn XP MCE (die ook op Win Klassiek stond).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 12:09
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Kijk hier heb ik wat aan dank jullie wel allemaal.

Maar met oude spellen van EA, vallen spellen zoals De Sims 2 daar ook onder? Of meer spellen zoals een van de eerste Need For Speed?

Ik twijfel echt heel erg, maar gamen is wel belangrijk voor mij, dus ik wil geen 90 euro er voor uit geven als blijkt dat de helft van mijn games het niet doen.. Maarja, als blijkt dat windows in juli niet meer onderstuend wordt is het ook zonder om daar 80 euro voor uit te geven...

Moeilijk.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 12:33
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat XP vanaf juli 2008 niet meer ondersteund zou worden is onzin, ergens volgens jaar komt Service Pack 3 nog uit en dan duurt het nog een jaar voordat "mainstream support" is afgelopen, daarna komen er (als het goed is) alleen nog maar beveiligingsupdates uit.

Je kunt er vanuitgaan dat recente spellen die voor XP zijn ontworpen het ook zullen doen onder Vista (De Sims 2 doet het iig prima ), misschien dat hele oude spellen uit het Windows 9x-tijdperk problemen geven, maar dat was onder XP vaak ook zo.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 12:50
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Dat XP vanaf juli 2008 niet meer ondersteund zou worden is onzin, ergens volgens jaar komt Service Pack 3 nog uit en dan duurt het nog een jaar voordat "mainstream support" is afgelopen, daarna komen er (als het goed is) alleen nog maar beveiligingsupdates uit.

Je kunt er vanuitgaan dat recente spellen die voor XP zijn ontworpen het ook zullen doen onder Vista (De Sims 2 doet het iig prima ), misschien dat hele oude spellen uit het Windows 9x-tijdperk problemen geven, maar dat was onder XP vaak ook zo.
Dus in principe zou de enige reden zijn om Vista NIET te nemen is omdat het nog zoveel kinderziektes heeft?

Maar daar komen als het goed is in de loop der tijd steeds meer updates voor uit toch..
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2007, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Kijk hier heb ik wat aan dank jullie wel allemaal.

Maar met oude spellen van EA, vallen spellen zoals De Sims 2 daar ook onder? Of meer spellen zoals een van de eerste Need For Speed?

Ik twijfel echt heel erg, maar gamen is wel belangrijk voor mij, dus ik wil geen 90 euro er voor uit geven als blijkt dat de helft van mijn games het niet doen.. Maarja, als blijkt dat windows in juli niet meer onderstuend wordt is het ook zonder om daar 80 euro voor uit te geven...

Moeilijk.
Sims 2 doet het gewoon prima. Je moet idd eerder denken aan écht antieke spellen (dus spellen die zijn ontwikkeld voor Win9x) die gewoon niet meer werken.

Overigens blijft XP nog wel even ondersteund worden door MS.
Ook zijn er al veel updates uit voor Vista en SP1 staat al geplanned voor over een paar maanden (Q1 08). Persoonlijk zou ik er niet te zwaar aan trekken.
Het enige wat tegen zou kunnen vallen is de driverondersteuning van 3e partijen als HP (onze "oude" DeskJet 690C+ deed het niet want er was (en komt) geen driver voor van HP onder het motto "koop maar een nieuwe printer").
Dat is dus wel de moeite waard om even uit te zoeken (qua software kan de Vista Upgrade Advisor uitkomst bieden).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Dat XP vanaf juli 2008 niet meer ondersteund zou worden is onzin, ergens volgens jaar komt Service Pack 3 nog uit en dan duurt het nog een jaar voordat "mainstream support" is afgelopen, daarna komen er (als het goed is) alleen nog maar beveiligingsupdates uit.

Je kunt er vanuitgaan dat recente spellen die voor XP zijn ontworpen het ook zullen doen onder Vista (De Sims 2 doet het iig prima ), misschien dat hele oude spellen uit het Windows 9x-tijdperk problemen geven, maar dat was onder XP vaak ook zo.
Ach, onzin, een vergissing, kan gebeuren.

Dit artikel ja:
http://www.webwereld.nl/articles/481...indows-xp.html

Het gaf me de indruk dat er na Service Pack 3 geen updates meer zouden komen. Maar dat zal dan nog wel even doorgaan.

Juli 2008 gaat Bill Gates stoppen zie ik nu. Tenminste, volgens het onderstaande artikel:
http://www.webwereld.nl/articles/416...juli-2008.html
Maar ja, dat is weer een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Sims 2 doet het gewoon prima. Je moet idd eerder denken aan écht antieke spellen (dus spellen die zijn ontwikkeld voor Win9x) die gewoon niet meer werken.

Overigens blijft XP nog wel even ondersteund worden door MS.
Ook zijn er al veel updates uit voor Vista en SP1 staat al geplanned voor over een paar maanden (Q1 08). Persoonlijk zou ik er niet te zwaar aan trekken.
Het enige wat tegen zou kunnen vallen is de driverondersteuning van 3e partijen als HP (onze "oude" DeskJet 690C+ deed het niet want er was (en komt) geen driver voor van HP onder het motto "koop maar een nieuwe printer").
Dat is dus wel de moeite waard om even uit te zoeken (qua software kan de Vista Upgrade Advisor uitkomst bieden).
Volgens mij niet alleen antieke spellen. Maar ja, de spellen die nog een beetje bij zijn, daar komen misschien nog wel updates voor (of die zijn er inmiddels al).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij niet alleen antieke spellen. Maar ja, de spellen die nog een beetje bij zijn, daar komen misschien nog wel updates voor (of die zijn er inmiddels al).
Hm, ook vooral driverprobleem misschien:
http://www.webwereld.nl/articles/450...der-vista.html

Doom 3 hebben wij hier ook en werkt prima onder Vista... Dus er zal inmiddels al wat werk verricht zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij niet alleen antieke spellen. Maar ja, de spellen die nog een beetje bij zijn, daar komen misschien nog wel updates voor (of die zijn er inmiddels al).
De spellen die genoemd worden in de door jou gegeven link heb ik hier allemaal en met geen van allen heb ik ooit problemen gehad.
Daarnaast is dat een erg oud artikel uit de beginperiode van Vista, in de tussentijd zijn de drivers enorm verbeterd. Daar waren in de beginfase inderdaad nogal wat problemen mee (op het grafische vlak met name bij nVidia).
Spellen als Red Alert 2, Rollercoaster Tycoon 3 en StarCraft + exp. doen het hier gewoon zonder problemen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 19:27
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik kijk liever de kat uit de boom, voordat ik overstap naar een andere os.
Vroegah deed ik niet zo moeilijk, maar nu is het wel anders omdat ik met programma's & apparatuur
(voor school/prive) moet/wil gaan werken die wel moeten draaien op een besturingsysteem.
Dit deed ik ook toen ik wou overstappen naar een linux-besturingsysteem.
Eerst bezig geweest met livecd's, later met virtual pc's gespeelt, nu draai ik een dualboot en in de toekomst draai ik mijn programma's wel met een virtuele pc onder linux.
Aantal weken geleden weer overgeschakeld van opensuse 10.2 naar 10.3.
Geluidskaart en een aantal andere zaken werkten niet.
Na er wat moeite er voor gedaan te hebben, werkt alles nu 200%.
Bij software zou ik het draaien op een virtuele computer of een alternatief zoeken.

Hiermee wil ik, net zoals als de rest boven me, zeggen: "wat er nog niet is, dan komt het wel. (En anders doe je er maar wat moeite voor)".

Mijn advies voor de TS: Twijfels bij de keuze? Installeer dan beide besturingsystemen (of kijk bij anderen) , kijk of je favo apparatuur & programma werkt en hoe je je erbij voelt.
Als je geen goed gevoel hebt bij vista, kan je altijd nog overschakelen.

Zelf kan ik je niet adviseren of je voor vista moet gaan, omdat ik nog niet veel ermee heb gewerkt/getest.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 08-11-2007 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 20:30
Verwijderd
Citaat:
De spellen die genoemd worden in de door jou gegeven link heb ik hier allemaal en met geen van allen heb ik ooit problemen gehad.
Daarnaast is dat een erg oud artikel uit de beginperiode van Vista, in de tussentijd zijn de drivers enorm verbeterd. Daar waren in de beginfase inderdaad nogal wat problemen mee (op het grafische vlak met name bij nVidia).
Spellen als Red Alert 2, Rollercoaster Tycoon 3 en StarCraft + exp. doen het hier gewoon zonder problemen.
Klopt:
Citaat:
Hm, ook vooral driverprobleem misschien:
http://www.webwereld.nl/articles/450...der-vista.html

Doom 3 hebben wij hier ook en werkt prima onder Vista... Dus er zal inmiddels al wat werk verricht zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 21:17
Verwijderd
Mja, het is ook zo dat heel veel mensen gewoon geen problemen hadden vanaf de start en als een relatief klein percentage dat wel heeft is dat reden tot zeiken (zie ook het gezeik van de ConsumentenBond - dat gaat óók over 3rd party dingen waar MS weinig tot niks aan kan doen).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 00:07
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Trouwens, wat ik ook niet snap.. Op die website van Tweakers, staan allemaal prijzen als 80, 90, 100 euro voor XP/Vista..

Waarom kost het op bol.com dan 200 tot 400 euro?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 00:46
Verwijderd
Omdat de prijzen uit de Tweakers.net Pricewatch waarschijnlijk de OEM versie betreffen en die van Bol.com de prijzen van de retailversie.
OEM is goedkoper omdat je dat eigenlijk alleen kunt kopen bij aanschaf van een nieuwe pc of een nieuw onderdeel van een pc (zoals een harde schijf). Er zijn genoeg winkels die het daar niet zo nauw mee nemen en gewoon een OEM verkopen als je er 1 besteld.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 14:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus in principe zou de enige reden zijn om Vista NIET te nemen is omdat het nog zoveel kinderziektes heeft?
En de belachelijke onwettige bepalingen die bij vista horen. Wat 12Trix hierboven beschrijft is bijvoorbeeld volgens Microshite illegaal. Koop je vista, dan vervalt volgens hen je XP licentie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2007, 16:49
Verwijderd
Citaat:
En de belachelijke onwettige bepalingen die bij vista horen. Wat 12Trix hierboven beschrijft is bijvoorbeeld volgens Microshite illegaal. Koop je vista, dan vervalt volgens hen je XP licentie.
Totaal niet boeiend aangezien zij nu ook geen XP licentie heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 00:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
En de belachelijke onwettige bepalingen die bij vista horen. Wat 12Trix hierboven beschrijft is bijvoorbeeld volgens Microshite illegaal. Koop je vista, dan vervalt volgens hen je XP licentie.
Als je een upgrade koopt, ja. Is dat zo gek? Kenmerkend voor een upgrade is dat je a) minder betaalt en b) het oude product niet meer als zodanig kunt gebruiken. Maar ja, M$!!!11
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 09:51
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Als je Vista neemt zou ik het inderdaad wel een beetje ruim nemen met het geheugen en voor 2 GB gaan. Heb ik ook gedaan, en het loopt aardig snel, Vista (Home Basic). Het gebruikt bij mij wel iets van 650 MB zonder al te veel te draaien geloof ik. Heb wel het gevoel dat ie het bijstelt aan de hand van hoeveel geheugen je hebt. We hebben ook een computer die momenteel 1 GB RAM heeft, en die loopt eigenlijk ook wel goed. Maar toch, 2 GB is lekker ruim, en als het niet zoveel meer kost, dan zou ik het wel doen.
klopt.. onder 2 gb liep mijn home premium met zo'n 40 / 50 % van het geheugen.. met 4 gb loopt het op zo'n 30 % van het geheugen..

zonder al te veel actieve toepassingen..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Airflow Antec 300 in stoffige omgeving.
Severus
9 09-12-2011 13:13
Software & Hardware Probleem ACER PC - Windows 7 installeren?
Boeing 747-400
5 11-12-2010 21:23
Software & Hardware [Geheugen] Welk type kopen?
Verwijderd
3 16-02-2006 21:27
Software & Hardware [Systeem] Deze Dell-computer goede koop?
Verwijderd
7 20-05-2004 13:58
Software & Hardware Welke harde schijf kopen?
JJzD
14 02-11-2003 17:48
Software & Hardware [Windows] Nieuwe PC: XP of oudere?
Verwijderd
7 22-08-2002 21:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.