Oud 18-10-2008, 00:36
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik heb een topic als dit hier nog niet eerder gezien. Aangezien hier toch wat oudere "scholieren" zitten zal de kans bestaan dat ze geïnteresseerd zijn in het kopen en verkopen van aandelen. Hier kun je ook eventuele "strategieën" en ervaringen bespreken.
__________________
Guilty of being white.
Advertentie
Oud 18-10-2008, 12:44
Verwijderd
ik vind dit een goede topic. Op dit moment staat fortis zeer laag, maar het is nu wel boeiend om aandelen in te kopen, want het bedrijf heeft op dit moment wel een bestaanszekerheid.
Oud 18-10-2008, 17:27
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Een collega van me heeft laatst aandelen Fortis gekocht, vlak voordat het aandeel met 17% in waarde steeg. Daarna direct verkocht. Zeker erg goede zaken. Ik zit er zelf aan te denken om in ING te kopen. Gister daalde het aandeel met 25% tot ongeveer 7,50 euro, terwijl het aandeel een tijdje geleden nog op 36 euro stond. Aangezien het een stevig bedrijf is die zich niet echt druk hoeft te maken over de kredietcrisis (en hierdoor zelf nog veel meer gaat overhouden met al die overlopende spaarders) denk ik dat je er op den duur wel 300-400% winst aan kunt overhouden.
__________________
Guilty of being white.
Oud 21-10-2008, 10:15
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hee goed topic!

Ik loop al een tijdje met een vraag die ik hier wel beantwoord kan krijgen: hoe kom ik aan aandelen? Koop je die bij de bank of moet ik me inschrijven bij Binck of iets dergelijks? Hoe doen jullie dat?
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Oud 21-10-2008, 22:44
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Bij je bank kan je een effectenrekening aanvragen. Dat is een rekening waarop je bepaalde aandelen en fondsen kwijt kunt. Normaal duurt het aanvragen van zo'n rekening een dag of drie. Vervolgens kan je via je bank of via de beurs zelf aandelen kopen én verkopen. The rest is history.

Vrijdag e.e.a. ING gekocht, dus ik was zeer aangenaam verrast gister, toen de beurs sloot met 29,24% winst. Hoewel het eigenlijk toch niet zo'n grote verrassing was.
__________________
Guilty of being white.
Oud 21-10-2008, 23:39
Verwijderd
Wel een prima deal dan. Helaas was ik te lui om te handelen en gooi ik een dezer dagen maar gewoon wat extra geld in het fonds, werkt ook prima tot dusverre
ABN Amro doet dat toch goed. De koersdalingen komen minder hard door en de stijgingen juist wat extra, dikke prima lijkt me.
Oud 22-10-2008, 08:02
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Het aandeel ING staat momenteel rond de 9,40/9,50 euro, terwijl hij twee jaar geleden nog rond de 35/36 euro staat. Iets zegt me dat ik geduld moet hebben, want ik heb ze voor 7,40 euro gekocht. Zou ik zomaar 300-400% winst kunnen behalen.
__________________
Guilty of being white.
Oud 22-10-2008, 12:06
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik zit er dus ook over te denken om wat te gaan beleggen. De SNS Effectenrekening, wat is jullie mening daarover?http://www.snsbank.nl/particulier/be...nrekening.html
__________________
Boe.
Oud 27-10-2008, 20:27
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Ik zit er dus ook over te denken om wat te gaan beleggen. De SNS Effectenrekening, wat is jullie mening daarover?http://www.snsbank.nl/particulier/be...nrekening.html
Het lijkt mij wel een goede, maar ik zit met dezelfde vraag als jij dus zeker weet ik het niet
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Oud 11-09-2009, 11:53
Rationeel
Rationeel is offline
commando heeft net een nieuw topic geopend!
Oud 11-09-2009, 12:29
Verwijderd
Citaat:
commando heeft net een nieuw topic geopend!
Dus ik gooi hier even een slotje op, dat is wel zo duidelijk.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.