Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2009, 16:41
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik ga een paar dagen naar Parijs. Ik ben er nog nooit geweest en ik heb er echt heel veel zin in? Hebben jullie tips van dingen die jullie leuk vonden om te zien? Wat viel jullie tegen? Waar moet je mee uitkijken?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Advertentie
Oud 02-07-2009, 16:54
aardbeiitjJ
Avatar van aardbeiitjJ
aardbeiitjJ is offline
Parijs is leuk, <3

Je moet alleen wel uitkijken voor de bedelaars, er zijn hele gewiekste die jou bijvoorbeeld een "gouden" ring proberen te verkopen, en als je dan in gesprek bent met diegene steelt een ander snel jou portomonee/mobiel/andere shizle die in je zakken zit.

Daarmee moet je oppassen, verder zou ik gewoon genieten en je niet te veel zorgen maken.
Oud 02-07-2009, 18:42
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Uitkijken met dorst krijgen op de echt toeristische plekken. Dat heb ik eens gehad op een terras bij het Louvre, ik had echt zó'n dorst, ik moest echt drinken. Ik heb 8 euro betaald voor een colaatje Maargoed, dat is te verwachten in zulke steden.

Als je voor het eerst gaat moet je natuurlijk wel even bij de eiffeltoren gaan kijken als de lampjes aan gaan en met de rest mee "ooooohhhh, aaaaaaahhh"-geluidjes maken.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 02-07-2009, 18:44
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Oh, bedelaars
Ik ben zo op die gasten afgeknapt. Ik was 8, schattig kindje met een groot hart, dus ik mama smeken in Praag of ik die arme meneer die op de stoep smeekt wat geld mag geven. Mama geeft me een euro, ik ren opgetogen naar knielende meneer, gooi de euro in het petje en huppel tevreden terug. Nog geen minuut later gaat die man met zijn petje naar een café. Van mij krijgen ze niks meer.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 02-07-2009, 21:00
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Oh, bedelaars
Ik ben zo op die gasten afgeknapt. Ik was 8, schattig kindje met een groot hart, dus ik mama smeken in Praag of ik die arme meneer die op de stoep smeekt wat geld mag geven. Mama geeft me een euro, ik ren opgetogen naar knielende meneer, gooi de euro in het petje en huppel tevreden terug. Nog geen minuut later gaat die man met zijn petje naar een café. Van mij krijgen ze niks meer.
Wat dacht je dan dat ze ermee deden? Opzij zetten en er een huis mee aanschaffen? Een goed uitgebalanceerde maaltijd volgens de schijf van vijf bij elkaar sparen? Vriendelijke niet-opdringerige bedelaars geef ik nog wel eens wat geld. Van mij mogen ze er drank of drugs van kopen hoor, wat zij willen.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 02-07-2009, 22:07
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ga ook voor het eerst naar Parijs deze zomer
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-07-2009, 09:59
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Wat dacht je dan dat ze ermee deden? Opzij zetten en er een huis mee aanschaffen? Een goed uitgebalanceerde maaltijd volgens de schijf van vijf bij elkaar sparen? Vriendelijke niet-opdringerige bedelaars geef ik nog wel eens wat geld. Van mij mogen ze er drank of drugs van kopen hoor, wat zij willen.
IK WAS 8! Destijds was het nogal traumatisch.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 04-07-2009, 10:07
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
ik ben ooit een keer naar disney geweest
__________________
Yoloswag 420
Oud 05-07-2009, 16:52
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
- Louvre (erg groot museum, must see: mona lisa en venus van milo)
- De tuinen van Louvre zijn mooi (en gratis, vooral a h einde van de dag leuk voor n wandeling)
- Versailles (erg mooi kasteel met prachtige tuinen en fonteinen, daar doe je trouwens een hele dag over, dus misschien minder geschikt voor jouw reisje)
- Arc de triomph
- Sacre Coeur (en de wijk mont matre)
- Tour de eiffel (eiffeltoren)


en inderdaad, let op bedelaars...

Sorry alvast voor de spelfouten, al die franse namen
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 06-07-2009, 10:41
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
- Louvre (erg groot museum, must see: mona lisa en venus van milo)
- De tuinen van Louvre zijn mooi (en gratis, vooral a h einde van de dag leuk voor n wandeling)
- Versailles (erg mooi kasteel met prachtige tuinen en fonteinen, daar doe je trouwens een hele dag over, dus misschien minder geschikt voor jouw reisje)
- Arc de triomph
- Sacre Coeur (en de wijk mont matre)
- Tour de eiffel (eiffeltoren)


en inderdaad, let op bedelaars...

Sorry alvast voor de spelfouten, al die franse namen
Ik ga wel naar Versailles Ik heb het eigenlijk al gezien door 'Marie Antoinette'
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 09-07-2009, 13:47
Verwijderd
Ik las in een ander topic dat je joods bent, voor de beste falafel moet je toch echt naar de joodse wijk Le Marais gaan. Maar misschien is het leuker om de eerste keer alle toeristische plekken te bezoeken om vervolgens het jaar daarop alle leuke wijken van Parijs te ontdekken. Ik ga dit jaar voor de 14de keer in twintig jaar tijd
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rellen in Parijs; Regering onmachtig.
Levitating Nun
359 16-11-2005 15:14
Verhalen & Gedichten Adem Parijs
Zepp
17 19-06-2005 15:09
Vrije tijd Parijs-Dakar
Verwijderd
18 11-01-2004 11:07
Vrije tijd [wielrennen] Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico
B@RTOLI
65 20-03-2003 13:15
ARTistiek ©dapo Parijs foto's ( bewerkt )
David
15 26-12-2002 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.