Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2009, 13:33
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hallo forummers!

Ik heb een probleem met mijn nieuwe computer, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Op internet kan ik niets vinden, en zelf vind ik het ook best een vreemd iets.

Wat gebeurt er?
Als ik de computer opstart loopt vaak, maar niet altijd, het toetsenbord en de muis vast. Ik kan eigenlijk geen handelingen meer uitvoeren, omdat ik geen input mogelijkheden meer heb. Eerst rebootte ik de computer omdat ik dacht dat het hele systeem vast was gelopen.
Toen ik een keer (nadat het was vastgelopen) de muis in een andere USB poort deed werd de hardware herkend en kon ik gewoon weer muizen! Met het toetsenbord wilde dit overigens niet.

Het vreemde is dat het niet altijd gebeurt, en ook nooit als ik mijn computer opnieuw heb opgestart. Daarnaast gebeurt het altijd als ik de computer net heb opgestart (binnen 5 minuten), en nooit later. De computer werkt voor de rest perfect.

Mijn systeem:
CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
OCZ Gold XTC Dual Channel
XFX Radeon HD 4870 XXX
WD Raptor WD740ADFD

Muis en toetsenbord (met draad):
Logitech Media Keyboard
Trust 450L optical
en dit in combinatie met Windows XP Home NL OEM, met Service Pack 3

Deze muis en dit toetsenbord hebben het altijd goed gedaan, en als ik ze aansluit op mijn oude computer werken ze gewoon goed.

Weet iemand waar dit probleem vandaan komt en hoe ik dit op kan lossen? (Of hoe ik erachter kom waar het vandaan komt oid.?)

Heel erg bedankt!
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2009, 15:58
Verwijderd
Je zou eens kunnen kijken of je een IRQ-sharing conflict hebt en eventueel handmatig IRQ's gaan uitdelen.

http://support.microsoft.com/kb/314068 is wellicht een bruikbare bron van informatie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 17:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Het is natuurlijk symptoombestrijding, maar je zou ook kunnen proberen om de muis en het toetsenbord op de PS/2-poorten aan te sluiten d.m.v. de verloopstekkertjes die je er meestal wel bij krijgt (groen voor muis, paars voor toetsenbord). Heb je ook gelijk weer 2 USB-poorten vrij.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 07:52
Rationeel
Rationeel is offline
ik had dat probleem ook, maar dan met een draadloze set. op het moment dat muis en toetsenbord enigszins 'tegelijk' in actie kwamen, zoals met invoervakken e.d. dan kapten ze er gewoon beide mee.

de oplossing in mijn geval was de een op usb en de ander op ps/2. beiden op eenzelfde soort poort ging altijd fout.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 09:26
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Je zou eens kunnen kijken of je een IRQ-sharing conflict hebt en eventueel handmatig IRQ's gaan uitdelen.

http://support.microsoft.com/kb/314068 is wellicht een bruikbare bron van informatie.
Dit is wat ingewikkeld, ik ga het nog uitgebreider lezen. Dank voor de tip Ik wil zeker weten wat dit veroorzaakt, mocht ik het nog eens tegen komen.

Citaat:
Het is natuurlijk symptoombestrijding, maar je zou ook kunnen proberen om de muis en het toetsenbord op de PS/2-poorten aan te sluiten d.m.v. de verloopstekkertjes die je er meestal wel bij krijgt (groen voor muis, paars voor toetsenbord). Heb je ook gelijk weer 2 USB-poorten vrij.
Ik weet niet waarom, maar het lijkt te werken! Met de USB poorten doe ik niet zoveel (dit moederbord heeft er genoeg), maar als dit de oplossing is van mijn probleem doe ik het ervoor

Ik houd jullie op de hoogte. Dit is pas de eerste dag dat ik het via de PS/2 poorten doe, en een goede analyse krijg je pas na een paar dagen.


Citaat:
ik had dat probleem ook, maar dan met een draadloze set. op het moment dat muis en toetsenbord enigszins 'tegelijk' in actie kwamen, zoals met invoervakken e.d. dan kapten ze er gewoon beide mee.

de oplossing in mijn geval was de een op usb en de ander op ps/2. beiden op eenzelfde soort poort ging altijd fout.
Dit is opzich ook wel te proberen. Ik heb een MX Revolution die nu niets staat te doen. Dit omdat die ontvanger op de USB aangesloten moet worden. Ik ga weer ff testen!
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Mijn computer showt mankementen:
DakDuif_oud
8 22-11-2006 11:10
Games fps drops
dingokoning
15 12-05-2003 15:58
Software & Hardware [USB en Win XP] problemen, het werkt niet
Steefzz
5 13-10-2002 17:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.