Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2009, 19:42
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb momenteel een Acer Aspire 5633 Wlmi of zoiets, met een 15,4 inch scherm. In 3 jaar is ie nu 4x kapot geweest. Ik heb hem bij Dixons gekocht. Bij Dixons vonden ze het niet normaal dat ie zo vaak kapot ging en hebben ze nu aangeboden dat ik het bedrag wat het kost om de notebook te laten repareren (waarschijnlijk rond de 300 euro) korting kan krijgen op een nieuwe laptop (ik heb hem goed verzekerd, reparatie kost me niets).

Nu zit ik er dus erg aan te denken om een nieuwe notebook te kopen. Er zit nu een barst in het scherm, wat waarschijnlijk wel te verhelpen is, maar de accu is ook erg zwak en hij kan erg slecht tegen oververhitting (soms valt ie zomaar uit).

Ik ben geen gamer, en gebruik de laptop voornamelijk om te msnen, internetten en tekstverwerken. Ik reis er veel mee.

De laptop moet dus voldoen aan de volgende eisen:

-zo licht mogelijk
-moet niet zo snel kapot gaan
-accu moet het liefst zo lang mogelijk mee gaan, dan kan ik er misschien ook in de trein mee werken
-schermgrootte maximaal 15,4 inch
-je moet er fatsoenlijk mee kunnen tekstverwerken en internetten zonder dat ie langzaam wordt
-liefst GEEN Acer (heb ik slechte ervaringen mee dus) en ook GEEN Packard Bell (heb ik slechte verhalen over gehoord).
- MOET bij Dixons te koop zijn

Nu heb ik al eens wat rondgesnuffeld op de website en dan kom ik de volgende merken tegen: Samsung, Medion, HP en Compaq.

Ik heb zelf niet zoveel verstand van specificaties, maar ik heb gehoord dat AMD processoren beter zouden zijn dan Intel. Klopt dat? En kan ik beter een notebook kiezen met XP of Vista? Wat is het verschil tussen een 3-,4- en een 6-cels accu? Wat betekent TV-out HDMI of VGA? Is een Intel grafische kaart beter of een ATI Radeon? Welke notebook zouden jullie aanraden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2009, 20:02
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
- Intel of AMD maakt niet zoveel uit.
- Ik zou absoluut voor Vista kiezen. Let ook op dat je er een voucher bij krijgt waarmee je gratis kunt updaten naar Windows 7 wanneer die uitkomt.
- Volgens mij is het zo dat hoe meer cellen een accu heeft, hoe meer capaciteit en hoe lang hij dus mee gaat.
- Met een TV Out aansluiting sluit je je notebook aan op een extern scherm, bijvoorbeeld een TV. Dan zal je TV dus ook een HDMI-ingang moeten hebben, nieuwere platte TV's hebben dat meestal wel. Een VGA aansluiting vind je op vrijwel alle LCD schermen (maar is wel mindere kwaliteit dan HDMI).
- Aangezien je geen games speelt hoef je je ook niet druk te maken om de grafische kaart. Als je maar beeld hebt.

Verder zijn overal wel slechte verhalen over te vinden Daar zou ik me niet door laten leiden. Dit ziet er bijvoorbeeld best prima uit.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 20:28
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Kan ik ook beter een mini notebook nemen dan een gewone?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 20:40
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Die dingen zijn nogal klein. Lijkt mij persoonlijk niet fijn tekstverwerken
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 20:41
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
http://www.portablegear.nl/reviews/Samsung_N110.htm

Deze lijkt mij wel wat. Maar die heeft dus XP....volgens deze site is dat juist een voordeel omdat dat minder van de processor vraagt?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 20:42
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Mini-notebooks (netbooks) hebben inderdaad wel XP. Maar zoals gezegd, die zijn nogal klein, ik weet niet in hoeverre dat fijn werkt...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 20:43
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Die dingen zijn nogal klein. Lijkt mij persoonlijk niet fijn tekstverwerken
Maar wel weer veel makkelijker mee te nemen. Ik sjouw me nu een ongeluk met mijn 2.7 kilo wegende laptop en ik kan hem in de trein niet gebruiken, want hij kan niet zonder adapter. Het voordeel van zo'n kleine is wel weer dat de accu 8-9 uur mee kan...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 21:08
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Zie net wel dat er geen cd/dvd-speler in zit, hoe moet je dan iets installeren op zo'n ding
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 21:36
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
http://www.alternate.nl/html/product...=DVD%2FBlu-ray

Kan je dit op die Samsung aansluiten om cd's af te spelen en programma's vanaf een cd-rom te installeren?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 10:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
http://www.alternate.nl/html/product...=DVD%2FBlu-ray

Kan je dit op die Samsung aansluiten om cd's af te spelen en programma's vanaf een cd-rom te installeren?
Dat kan ja. Maar handig lijkt het me totaal niet.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 13:24
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Dat kan ja. Maar handig lijkt het me totaal niet.
Waarschijnlijk niet nee, maar ik gebruik het waarschijnlijk toch zelden.

Ik heb bij mijn ouders nog een gewone pc staan, die zulk soort dingen wel kan. Gamen doe ik zelden. Cd's/dvd's branden doe ik zelden tot nooit, cd's koop ik zelden en als ik het doe rip ik ze altijd en dan zet ik ze in mijn muziekbibliotheek. Dvd's kijken kan ook op mijn dvd-speler. Mn vader heeft een externe hdd van 1TB waar ik wel backups op kan maken. Dus het wordt alleen een beetje lastig om programma's te installeren denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 22:24
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Heb mijn laptop maandag weg gebracht en heb toen ook gezegd dat de laptop regelmatig zomaar uitvalt. Toen hebben ze er nog even goed naar gekeken en er blijkt ook een scheur in de behuizing te zitten. Volgens de mevrouw van de winkel kon dat duiden op een kapotte printplaat (da's een moederbord toch???) en dat zou einde verhaal en een flinke schade betekenen...

Omdat ik voor het schadebedrag een nieuwe uit mag zoeken, komt mij dat wel goed uit. De schade moet nog getaxeerd worden, maar als het in de richting van de 1000 euro gaat zou ik in principe ook voor een 13 inch MacBook kunnen kiezen....Alleen is dat wel handig voor de doeleinden waar ik hem voor wil gebruiken? Uit reviews maak ik op dat ie 2 kilo weegt, de batterij 5 uur mee gaat en dat ie behoorlijk snel is? Iemand ervaring met zo'n ding?

Edit: als ik het goed gelezen heb zit in zo'n MacBook wel weer een dvd/cdromstation??
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 14:31
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thui...=nldhs1&~ck=mn

zou die linkse niks voor je zijn. bekijk de technische specificaties maar.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 17:39
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thui...=nldhs1&~ck=mn

zou die linkse niks voor je zijn. bekijk de technische specificaties maar.
Verkopen ze niet bij Dixons.

Edit: en hij is te groot.

Laatst gewijzigd op 17-10-2009 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 20:41
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Verkopen ze niet bij Dixons.

Edit: en hij is te groot.
dan hebben ze bij Dixons geen goede smaak

Dell FTW
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 17:27
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Nou, er komt dus geen nieuwe notebook...

De schade blijkt maar 225 euro te zijn, waarvan ik de helft ook nog eens niet vergoed krijg omdat dat eigen risico is.
Ik zou dan dus 110 euro korting krijgen op een nieuwe, dan houd ik de oude maar....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.