|
|
|
|
Waarom zeg je van je eigen gedicht dat je het vreselijk en stom vindt (en plaats je het vervolgens wel)? Waarom jezelf bij voorbaat zo omlaag halen? Als je er niet tevreden over bent, kun je misschien ook aangeven wat je niet zo goed vindt en dan krijg je daar misschien wat tips voor.
|
|
|
|
Langzaam loop ik naar het meertje
Terwijl ik denk aan onze laatste keer Gezang, tot in het bos hoorbaar, maakte onze laatste keer speciaal Ik smijt een steentje naar het water Op de manier die jij me leerde De zoute tranen over mijn wangen, veegde jij weg, de laatste keer De hand die jij vasthield Leg ik op de zachte aarde Waar ooit onze letters geschreven stonden, is nu een weggevaagde herinnering Ik heb afscheid van je genomen Je gekust, voor de laatste keer Ooit kom ik je weer tegen, dan zijn we allebej andere mensen 'Waar ooit onze letters geschreven stonden, is nu een weggevaagde herinnering' Persoonlijk vind ik dit niet zo mooi klinken, maar ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren.
|
|
|
|
Je gedicht ziet er op het eerste gezicht uit alsof het een strak metrum- en rijmschema heeft, maar dat is niet zo. Je gebruikt geen rijm en geen vast metrum. Daarom denk ik dat je ook best wat met de vorm van je gedicht kan spelen, dus niet per se groepjes van vier zinnetjes maken steeds. Misschien past de 'Waar ooit onze letters geschreven stonden,
is nu een weggevaagde herinnering' er dan ook wel beter in, zonder dat je het anders hoeft te formuleren!
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|