Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2009, 16:02
xq
xq is offline
hoi, ik zit te twijfelen tussen de akg en de sennheiser ear in allebei tussen de 40 en 50 euro wat raden jullie aan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2009, 22:09
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Wat moeten we hier nou mee, je kan toch niet in de winkel testen wat beter klinkt, kijk gewoon wat handiger is en maak een keuze. Je krijgt toch alleen maar adviezen als: 'Ik heb een Sennheiser en het klinkt vet goed!!!!1"
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 14:51
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Gewoon de goedkoopste!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 00:08
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Iets dan niet in ear is zodat je niet zo drastisch veel kans loopt op gehoorschade tbh.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 06:23
N00se
N00se is offline
In-ears zijn dus wel degelijk beter dan gewone oortjes!
Gewone oortjes sluiten slecht aan en er gaat een hoop geluid verloren, met als gevolg dat je het volume kankerhard moet zetten om wat bass enzo te horen. Dit heeft dan weer tot gevolg dat de hoge tonen veel te schel worden en je gehoor beschadigen!

Bij in-ears gaat er geen geluid vliegen en heb je wel die bas-weergave, waardoor je het helemaal niet zo hard hoeft te zetten! Maw, veel beter voor je gehoor!

Ik zou zeggen, kijk achteraan op de verpakking, naar het frequentiebereik.
Die met de laagste onderwaarde zou ik nemen, daarmee heb je de beste bas-weergave en moet je dus het minst hard zetten om goed geluid te hebben.

Sennheiser en AKG zijn beide topmerken, dus met beide zit je waarschijnlijk best wel goed!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 12:56
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
In-ears zijn dus wel degelijk beter dan gewone oortjes!
Gewone oortjes sluiten slecht aan en er gaat een hoop geluid verloren, met als gevolg dat je het volume kankerhard moet zetten om wat bass enzo te horen. Dit heeft dan weer tot gevolg dat de hoge tonen veel te schel worden en je gehoor beschadigen!

Bij in-ears gaat er geen geluid vliegen en heb je wel die bas-weergave, waardoor je het helemaal niet zo hard hoeft te zetten! Maw, veel beter voor je gehoor!
Hoe verder het in je oor zit hoe schadelijker het word. Normaal dient je oor als een soort opvang schelp om geluid door te geven. Geluid direct tegen het trommelvlies aan is aanzienlijk schadelijker. Hoe verder de oortjes in je oor gaan, doe directer deze geluidsgolven tegen het trommelvlies aan rammen.

De geluidservaring is prettiger, maar dat is niet hetzelfde als veiliger.
Probleem zit hem er in; mensen willen enkel hun ipod horen, niet de trein, niet de automotoren, niet de kinderen op de stoep. Daardoor zetten ze het geluid harder. Met inear demp je deze geluiden ook iets beter.

Wees er wel op bedacht dat 80DB uit je oortjes en de rest van de wereld afgesloten best 95DB kan zijn. Geluid hoef je niet eens direct waar te nemen voordat het schadelijk kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 15:24
Hazelwood
Hazelwood is offline
Citaat:
Hoe verder het in je oor zit hoe schadelijker het word. Normaal dient je oor als een soort opvang schelp om geluid door te geven. Geluid direct tegen het trommelvlies aan is aanzienlijk schadelijker. Hoe verder de oortjes in je oor gaan, doe directer deze geluidsgolven tegen het trommelvlies aan rammen.

De geluidservaring is prettiger, maar dat is niet hetzelfde als veiliger.
Probleem zit hem er in; mensen willen enkel hun ipod horen, niet de trein, niet de automotoren, niet de kinderen op de stoep. Daardoor zetten ze het geluid harder. Met inear demp je deze geluiden ook iets beter.

Wees er wel op bedacht dat 80DB uit je oortjes en de rest van de wereld afgesloten best 95DB kan zijn. Geluid hoef je niet eens direct waar te nemen voordat het schadelijk kan zijn.
Geluidgolven rammen de hele dag tegen je oren aan. Als de waarneming van volume met in-ear oordopjes hetzelfde is als die van een ander geluid (verder weg) lijkt het mij dat de geluidsgolven een zelfde intensiteit hebben als ze het hoororgaan bereiken.
Waarom zou de afstand tot de bron uitmaken?

Het lijkt mij ook juist veiliger dan normale oordopjes, omdat veel herrie wordt geïsoleerd en de trommelvliezen minder belast worden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 19:48
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Geluidgolven rammen de hele dag tegen je oren aan. Als de waarneming van volume met in-ear oordopjes hetzelfde is als die van een ander geluid (verder weg) lijkt het mij dat de geluidsgolven een zelfde intensiteit hebben als ze het hoororgaan bereiken.
Waarom zou de afstand tot de bron uitmaken?

Het lijkt mij ook juist veiliger dan normale oordopjes, omdat veel herrie wordt geïsoleerd en de trommelvliezen minder belast worden.
De geluidsgolven kunnen dan altijd nog maar één kant op, met een geluid van ver af niet. Bovendien is het gewoon harder. Veel harder als je een echte losse headset er naast legt.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 16:37
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Het lijkt mij ook juist veiliger dan normale oordopjes, omdat veel herrie wordt geïsoleerd en de trommelvliezen minder belast worden.
Het lijkt alleen alsof andere geluiden geisoleerd worden omdat je deze niet meer hoord, maar ze komen nog steeds aan bij je trommelvlies en slakkenhuis. Maar je hersenen worden gerushed met impulsen van enkel de oordoppen, dus de rest gaat verloren en hoor je niet, maar ze zijn er wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.