Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2010, 18:51
steven123
steven123 is offline
ik wil graag gebruik maken van xlink kai en moet dus mijn port "forwarden"
Maar mijn router staat niet in de lijst op http://www.portforward.com/

Het type router dat ik heb is zyxel P-660H-D3
hoe los ik dit op?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2010, 19:05
Verwijderd
lijken de screens op http://www.portforward.com/english/r...0R-D1index.htm of http://www.portforward.com/english/r...-ELNKindex.htm ? dan kan je die gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 19:23
steven123
steven123 is offline
ik krijg niet zo'n dergelijk scherm, als ik mijn ip adres in mijn internet balk invoer krijg ik uberhaubt niks, alleen een foutmelding. Als ik het DNS-server adres in voer en wachtwoord invoer krijg ik de status van mijn router maar neit de mogelijkheid dingen aan te passen.


Laatst gewijzigd op 17-01-2010 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 19:55
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Als ik het DNS-server adres in voer en wachtwoord invoer krijg ik de status van mijn router maar neit de mogelijkheid dingen aan te passen
Als je het goede wachtwoord invult, zou je in de beheeromgeving terecht moeten kunnen komen. Standaard is het wachtwoord 1234. Zie verder ook de handleiding.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 19:56
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Als ik de handleiding van je router mag geloven, zie je een pagina waar je niks aan kan passen (zoals je al eerder poste).
Je ergens daar op die pagina inloggen met de standaardwachtwoord "1234" om daarna de boel aan te kunnen passen. (tochjo was eerder)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 17-01-2010 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 06:54
steven123
steven123 is offline
in dat status scherm zie ik nergens iets waar ik verder kan inloggen, volgens de handleiding moet ik volgens mij naar network en dan NAT gaan.
Ik kan alleen network/netwerk nergens vinden. weet iemand waar dit staat?
gaat dit over iets op mijn computer of binnen dat status scherm of nog iets anders?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 07:08
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Als ik het DNS-server adres in voer en wachtwoord invoer...
Zou je daar in moeten loggen? In plaats dat je je eigen wachtwoord invult, 1234 daar invoert?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 15:27
steven123
steven123 is offline
dan gebeurt er niks
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 19:43
steven123
steven123 is offline
ik krijg precies hetzelfde inlog scherm als in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=128jRWaQWvg

maar als ik inlog kom ik in een ander scherm(het scherm uit bovenstaand screenshot)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 19:44
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Oooh, Zyxel proberen te port-forwarden is echt schijtwerk.

I could know, ik heb 't zelf geprobeert.
Tot 2x toe.
Heeft nooit gewerkt.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 20:12
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet inloggen met het wachtwoord '1234', zoals hierboven ook al gemeld. Zie ook hier.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 05:15
steven123
steven123 is offline
als ik dat doe dan kom ik dus in dat status scherm
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 11:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Misschien helpt het om het modem te resetten en terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Achterop zit een resetknopje, dat moet je 10 seconden ingedrukt houden (tot het Power-lampje gaat knipperen). Dan, als het modem weer is opgestart, weer inloggen met '1234'.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 13:07
JRNNRJ
JRNNRJ is offline
Je hebt ook zoon simpel programma om te portforwarden: "Simple Port Forwarding" (intypen bij google).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 15:48
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Je hebt ook zoon simpel programma om te portforwarden: "Simple Port Forwarding" (intypen bij google).
Bedoel je "Simple Port forwarding.com?
Het ziet er best aardig uit, maar is dat ding wel te vertrouwen?
(mwah, als je nadenkt, kunnen ze er niet veel mee, zolang je na het werk de boel controleerd op andere geopende poorten)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 09:07
steven123
steven123 is offline
oke, router resetten werkte inderdaad. Ik kon inloggen met het nummer 1234 en kwam in het goede scherm terecht. Toen ik echter naar youtube wilde gaan om filmpje te bekijken over wat ik ook alweer moest doen kon hij geen verbinding meer maken.
Sindsdien ligt ons internet er een soort van uit. Het lampje bij internet op de router brand ook niet meer. Wel brand het lampje met DSL nog. Verder zegt de computer ook gewoon dat hij verbinding heeft volgens mij maar hij kan dus gewoon niks...
iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar gekregen heb en vooral hoe ik eht oplos?
ik heb voor zover ik weet geen instellingen veranderd en alleen de router gereset(heb al geprobeerd hem opnieuw te resetten maar dat haalde niks uit.)

(ik zit nu op een schoolcomputer)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 09:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Met het resetten van het modem zijn de goede instellingen uit het modem verdwenen om verbinding te kunnen maken. Daarm brandt het DSL lampje wel (er is wel DSL signaal) maar het Internet-lampje niet (hij kan geen verbinding meer maken met je provider). Even fixen dus Inloggen op het modem, dan ga je naar Network > WAN. Dan zie je een scherm wat er ongeveer zo uitziet:

Capture2.PNG

Daar doe je het volgende:

- Mode laat je op 'Routing' staan;
- Encapsulation zet je op 'PPPoA';
- Multiplexing zet je op 'VC';
- Bij VPI moet je '8' invullen;
- Bij VCI '48'.

Je moet ook een user name en password invullen. Die moeten ergens in een brief van je provider (XS4ALL) staan, zul je dus even op moeten zoeken (de user name is iets van <loginnaam>@xs4all.nl). Dan op Apply klikken en als 't goed is kun je dan weer internetten!
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 22-01-2010 om 10:04.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 13:53
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Of je neemt de instellingen boven over die in de bovenste screenshot staan.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2010, 15:11
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sindsdien ligt ons internet er een soort van uit
Gelukkig maar dat degene die je aanraadde de 'reset' knop te gebruiken je vantevoren even waarschuwde dat je internet instellingen *ook* gewist zouden worden en je geen internet meer zou hebben. .. .. oh wacht ..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 16:36
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Tja, 9 van de 10 keer gebruiken mensen een modem wat ze van hun ISP hebben gehad waar de goede instellingen gewoon standaard in staan, ook na een reset Maar een disclaimer was wel op z'n plaats geweest ja.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 07:50
steven123
steven123 is offline
haha ik ga het proberren als ik weer thuis ben
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 21:38
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
succes, ik had ook een zyxel (telfort) maar PF lukte met geen mogelijkheid, idem voor UPNP xD
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaiderups # 463
Verwijderd
500 16-12-2008 19:08
Software & Hardware Port Forwarding
SuicideFunky
2 08-11-2006 20:00
Software & Hardware [Livebox] Port Forwarding
Verwijderd
9 27-07-2006 01:04
Software & Hardware [Netwerk] Portforwarding?
Verwijderd
14 25-11-2004 15:04
Software & Hardware [Netwerk] Port forwarding
Verwijderd
3 27-10-2004 17:25
Software & Hardware port forwarding onder windows?
* ^_^ *
0 10-06-2002 20:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.