Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2010, 16:53
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Sinds mijn broertje drank over mijn laptop liet vallen, doet hij he-le-maal niks meer. Sony verkoopt zelf geen losse onderdelen voor hun laptops, maar de man van de klantenservice liet wel doorschemeren dat ze op internet best te verkrijgen zijn. Iemand enig idee waar ik een moederbord kan krijgen voor de vaio vgn fz38m?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2010, 09:40
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Wordt een vrij kloterig klusje, bovendien is het mogelijk dat er meer nat is geworden en dat er meer dingen kapot zijn, cpu en ram bijvoorbeeld. Ik denk dat de meest goedkope optie is een soortgelijke laptop over te nemen met bijvoorbeeld een kapot scherm en van de twee laptops weer eentje te maken. Overigens blijft dat kloten zonder enige garantie dat het gaat werken.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 12:23
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als je een laptop opstuurt voor reparatie word ie er vaak al niet veel beter op anders dan er weer licht van het beeldscherm vanaf komt. Nu wil jezelf een compact blok aan ellende openschroeven en het vervangen..?

Als je nog garantie hebt zou ik het daar op verantwoorden, of op een verzekering.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 12:43
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb wel een verzekering, dus ik heb ook al vervanging. Het is dus geen ramp als de vaio niet meer tot leven komt, maar ik wil het toch graag proberen. Opsturen voor reparatie is sowieso geen optie, want dat kost ruim 800 euro wanneer het moederbord stuk is. De overige onderdelen kan mijn broertje wel testen op een van zijn andere computers of in een andere laptop. En de andere onderdelen zijn ook wel te vinden, maar het gaat mij specifiek om het moederbord. Dit model tweedehands kopen met een kapot scherm zou ideaal zijn, maar de kans dat ik die tegenkom is wel heel klein ben ik bang.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 22:57
Verwijderd
Dan ben je met name aangewezen op Ebay of Marktplaats. Overigens staan daar ook wel een aantal op met defect scherm.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 09:57
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik kan er niet een vinden helaas. Mijn broertje heeft inmiddels wel de hele laptop open en kwam daarbij nogal wat plakzooi tegen. Dit wil hij nu schoon gaan maken en op internet vond hij dat dat het beste met alcohol kan. Klopt dit?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 10:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat klopt wel ja, maar ik denk niet dat het nog veel zin heeft. Het is namelijk al stuk (elektronica + vloeistof = kortsluiting)
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.