Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2010, 17:52
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
iemand een enig idee hoe je processoren moet overklokken?
ff mijn systeem op een rijtje:
Windows Vista Home Premium
AMD Phenom X4 Quad-Core GP-9500 processor
ASUS M4A785D-M PRO moederbord
7Gb werkgeheugen
ASUS ATI EAH 4550 (512 Mb DDR3 video geheugen Overclock GPU@670 MHz, Geheugenklok 750 MHz)
Over koeling bestaat geen probleem, 1 CPU koeler, 1 actieve koeler op mijn videokaart en 2 extra actieve koelers in de pc
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2010, 18:30
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dan nog kan koeling een probleem zijn, want als je een standaard koeler hebt op je processor kan je niets bijzonder, hoogstens 10%.
Dat percentage zou ik overigens ook beginnen en dan stapsgewijs een procent of 1-2 hoger, stresstesten en dan weer kijken of je een stapje hoger kunt.

En 1 tip: als je geen verstand hebt van overclocken, niet doen!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 19:29
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Al gegoogled op 'phenom 9500 overclock' oid?

Maar een Phenom 9500 is vrij waardeloos om mee te overclocken voor zover ik weet. Je hebt geluk als je er 200MHz extra uit kunt persen, en dat zet ook niet echt zoden aan de dijk. Je hebt een Socket AM2+ moederbord, daar kun je zonder problemen een Phenom II inzetten. Die presteren sowieso al stukken beter, daarnaast zijn er de 'Black Edition' varianten die je supereenvoudig kunt overclocken door de multiplier te verhogen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 20:46
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Aan overclocken heb ik nooit het nut van ingezien, van een Opel kun je ook geen Ferrari maken.

TS kan beter naar een nieuwere PC met betere processor uitkijken als hij meer snelheid wilt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 21:09
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Is toch juist mooi als je van een Opel een Ferrari kunt maken? Heb je voor minder geld een snellere auto. Nou hetzelfde geldt dus voor CPU's. Ik draai nu een goedkope E7200 op ruim 3,3ghz waarmee ik dus meer prestaties dan bijv een E8400 heb voor minder geld.

Verder zou ik als ik de TS was mezelf maar eens heel goed in gaan lezen in de materie. Zonder kennis van zaken moet je er zoals Wolter al zei niet aan beginnen. Ikzelf heb het jaren geleden geleerd met goedkope Celerons. Uiteindelijk werd het een vaste hobby met heel wat CPU's en subzero koeling
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 22:33
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
uiteindelijk overgeklokt naar 2450MHz, al een stuk meer dus dan de 2200MHz, ik koop nog een nieuwe koeler want degene die ik net gekocht heb is te groot, en dan probeer ik hem op 2.5/2.6 GHz te laten draaien
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 15:10
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1002148

Laatst gewijzigd op 06-02-2010 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 19:08
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Is toch juist mooi als je van een Opel een Ferrari kunt maken? Heb je voor minder geld een snellere auto. Nou hetzelfde geldt dus voor CPU's. Ik draai nu een goedkope E7200 op ruim 3,3ghz waarmee ik dus meer prestaties dan bijv een E8400 heb voor minder geld.

Verder zou ik als ik de TS was mezelf maar eens heel goed in gaan lezen in de materie. Zonder kennis van zaken moet je er zoals Wolter al zei niet aan beginnen. Ikzelf heb het jaren geleden geleerd met goedkope Celerons. Uiteindelijk werd het een vaste hobby met heel wat CPU's en subzero koeling
en mijn E8400 draait dan weer op 4Ghz
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 21:04
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Iemand misschien een idee hoe ik mijn htt multiplier kan unlocken? Nog steeds hetzelfde systeem. zie: Dit linkje (CPU-Z)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 00:57
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
en mijn E8400 draait dan weer op 4Ghz
En toen ik nog een E8500 had op 4275mhz
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 10:54
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Iemand misschien een idee hoe ik mijn htt multiplier kan unlocken? Nog steeds hetzelfde systeem. zie: Dit linkje (CPU-Z)
Overklokken is iets dat je alleen moet doen als je weet wat je doet. Probeer je eerst maar eens te verdiepen in het onderwerp zodat je weet wat je wel en niet moet doen. Daarnaast is je processor bepaald geen goede overklokker, dus ik denk niet dat het de moeite waard is in dit geval.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 21:09
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
en mijn E8400 draait dan weer op 4Ghz
Inmiddels mijn Q9550 ook
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 08:21
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Als je dat hier moet vragen en blijkbaar geen inventiviteit bezit zelf dingen uit te zoeken niet aan beginnen.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Aan overclocken heb ik nooit het nut van ingezien, van een Opel kun je ook geen Ferrari maken.

TS kan beter naar een nieuwere PC met betere processor uitkijken als hij meer snelheid wilt.
Deze opmerking getuigt van weinig inzicht ten aanzien van processoren in het algemeen, het produktieproces, de marketing en de toleranties/marges.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [processor] overklokken>?
_wiet
16 12-05-2005 08:20
Software & Hardware [CPU] Overklokken?
cup a soup
19 23-01-2004 10:56
Software & Hardware [Videokaart] Overklokken weinig effekt?
matrix21
7 15-11-2003 16:40
Software & Hardware [CPU] Overklokken; hoe?
Retinite
35 05-11-2003 18:20
Software & Hardware Hoe warm is je CPU en systeem?
Verwijderd
65 01-04-2003 17:18
Software & Hardware Overklokken
Markie
25 09-03-2001 21:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.