Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2010, 12:14
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
beste forummertjes. het onmogelijken der onmogelijken is gebeurt. mn oma wil n computer! nu hoeft ze geen uber game bak. maar gewoon een simpele computer die eigenlijk alleen maar internet/openoffice en kleine spelletje zoals mijnenveger endergelijke hoeft te draaien. ze wil GEEN laptop maar gewoon een desktopje. zelf zat ik te denken aan een barebone pc (lekker klein) maar iemand nog tips
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2010, 13:01
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ga naar de dichtsbijzijnde elektronicazaak en koop de goedkoopste PC die je kunt vinden. Pak 'm uit, start 'm op, geef oma een boek 'Windows 7 voor bejaarden' en klaar is Kees.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 14:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En dit is hardware en geeft software, dus verplaatst
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 15:12
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
over de software zit ik ook nog na te denken. want mijn oma hoeft dus echt niet een bloated windows 7 OS. misschien linux met firefox openoffice &gmail. (en alle kleine spellekes. die der zat zijn denk maar aan gnomegames)
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 15:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ik zou het lekker op Windows houden aangezien iedereen dat moet kunnen begrijpen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 15:33
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
ik vrees daarbij alleen, dat oma geen benul heeft van malware en dergenlijke en dat ik haar pc om de 10 dagen kan gaan schoonmaken. ook zijn er bij mij in de familie zulke "slimmerds" die denken dat ze weten waar ze mee bezig zijn, maar dat eigenlijk niet weten. daarom ben ik ook bang dat ze dan alle instellingen gaan veranderen en dat ik als nog terug kan komen omdat hij het niet doet. ik dacht gewoon linux der op root password voor mezelf, account oma hopakee geregeld
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 15:41
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat kan bij Windows net zo goed. Gewoon een standaard user account voor oma. Microsoft Security Essentials erop en virussen/malware zijn geen probleem.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 15:49
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
dan heb je het probleem van "slimme familieleden" nog niet opgelost en n windows licentie kost ook weer geld (wat mijn oma zelf moet betalen)
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 15:52
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Jawel, die hebben immers het administrator wachtwoord niet. En Windows zit, neem ik aan, bij de computer die je koopt. Tenzij je echt tijd teveel hebt en ook nog eens zelf de computer samen gaat stellen, maar dat is gewoon nutteloos voor een bejaarde die gewoon Patience wil spelen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 16:24
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
het gaat er zowieso om dat mijn oma bijna alleen internet apps gebruikt. (waar blijft chrome OS dat zou eigenlijk perfect zijn) en dat daar windows eigenlijk niet voor nodig is (en een barebone pc moet je sowieso eigenlijk nog afbouwen)
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 16:42
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Linux lijkt me geen optie, sowieso omdat ze misschien minder kan slopen maar als de poep de ventilator raakt je 3 dagen verder bent. Een Windows PC kan elke debiel fixen.

Daarbij zal ze allemaal dingen kopen die daar niet op gaan draaien, Lingo voor pc ofzo, of kruidvat foto service shit.

Nee hou het maar bij de standaard. Kan ze ook nog een webcammen over MSN.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 16:56
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
denk dat ik dan toch maar voor xp ga, (heb ik hier toch liggen) (en ik weet niet hoor. maar mijn oma weet geeneens wat msn is en met wie zou ze moeten msnen (mn opa zeker)
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 19:30
Murdoch
Murdoch is offline
Haha, dat je daar nog voor gaat vragen. Goedkoop dingetje en inderdaad windows xp voor haar gemak...

Mijn oma heeft ooit een computer gekocht maar heeft hem misschien 10 x gebruikt, nu is ze helaas dementerend maar daarvoor gebruikte ze hem misschien eens per maand.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 19:48
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
mijn opa heeft al langere tijd een computer, maar hij wordt vaak ingepikt door oma. dus dacht opa, oma wil jij niet een eigen computer. en oma wou dat wel. (nu ben ik zelf alleen wel weer aan het twijfelen tussen linux (mint voor degene die willen weten welke distro) &windows. vooral omdat mijn oma best wel slecht ziet en bij linux kan ik de userinterface nogal makkelijk wat beter leesbaar en grotere iconen maken. (ik denk dat ik gewoon schortcuts maak naar internet, gnome games,de power off button en OO.o en misschien nog iets anders.)
__________________
tux was here. ^ ^

Laatst gewijzigd op 07-03-2010 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 22:37
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Je zegt dat je oma geregeld de pc van je opa gebruikt. Houd het dan bij hetzelfde OS als je opa heeft, want dat is zij gewend.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 12:51
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
mijn opa heeft een mac. (gebruikt al jaaaaren eencomputer (sins de IBM pc ofzo) maar oma vindt de macs een beetje te prijzig. mijn opa werkt ook nog gewoon op die mac van hem (terwijl hij al bijna 73 is) hij heeft namelijk een bedrijf (nog steeds)
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 13:34
WAT
WAT is offline
Een linux distro met alleen de nodige dingen zou ik ook aanraden idd. Ik zat direct aan Xandros te denken, alleen al omdat het makkelijk ingedeeld is in tabs en daardoor niet in mappen gezocht hoeft te worden.
Anders een die qua interface op mac lijkt is mss wel prettig voor haar (gnome achtig) omdat ze dat toch wel wat gewent is. Ik zou zelf ook voor mijn oma deze opties kiezen ookal gebruikt ze heel af en toe de windows van mijn opa wel maar komt ze daar nergens mee.

suces!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 14:38
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
zat zelf meer aan linux mint of eventeel ubuntu te denken omdat ik dit zelf gebruik. (en ook nog red hat ) zodat als er een probleem is ik dit zelf kan oplossen maar heb een mac osx look alike zo opgezet in GNOME
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2010, 14:45
WAT
WAT is offline
ubuntu vind ik zelf lastig oa omdat er geen goede root functies zijn, ik draai zelf hierom debian, zelfde dingen maar met wel root functies.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 14:54
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
mijn oma gaat geen root user zijn, dat ben ik
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 15:28
WAT
WAT is offline
dat snap ik, maar ik vind dat in ubuntu je er erg lastig bij kunt, vandaar mijn voorkeur voor debian.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:21
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Koop dan een oude G4 voor je oma ;p
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:49
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
dat kan natuurlijk ook nog. probleem is dan wel weer dat de browser achterhaald is en de software niet zo goed meer werkt. (trust me heb ik ervaring mee)
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 21:19
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
mensen ik heb een wereld ontdekking gedaan. mijn oude pc leeft nog een pentium 4 1.8ghz (snel genoeg voor mn oma (patiance heeft dat dus nooit nodig) voor de rest ziet de kast er nog goed uit en alle hardware werkt nog gewoon
alleen nog beeldschermpie kopen (is toch niet zo heel duur)
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 12:08
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
ik zou het lekker op Windows houden aangezien iedereen dat moet kunnen begrijpen
Ubuntu is prima te begrijpen, als je het mij vraagt. Het is niet alsof de interface raar of niet-intuïtief in elkaar steekt.
Het enige echte probleem is waarschijnlijk dat oma Windows spelletjes gaat kopen, of iets dergelijks. Dan nog zou je kunnen proberen dat met wine aan de praat te krijgen.

Citaat:
dat snap ik, maar ik vind dat in ubuntu je er erg lastig bij kunt, vandaar mijn voorkeur voor debian.
sudo op je terminal doet alles wat je wilt onder Ubuntu. Ik heb nog nooit voor dagelijks gebruik su rechten nodig gehad, eigenlijk.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2010, 13:03
WAT
WAT is offline
Citaat:
sudo op je terminal doet alles wat je wilt onder Ubuntu. Ik heb nog nooit voor dagelijks gebruik su rechten nodig gehad, eigenlijk.
niet als je bij de achterliggende zooi moet komen, ik heb voor het instellen van mijn laptop met ubuntu(waar hij heel veel problemen mee had wegens te nieuwe laptop) en een aantal instellingen in mijn programma's zelf een hele rottige omweg moeten gebruiken, in debian was dit een kwestie van inloggen ergens anders, wat mijns inziens veel veiliger is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 13:50
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Ubuntu is prima te begrijpen, als je het mij vraagt. Het is niet alsof de interface raar of niet-intuïtief in elkaar steekt.
Het enige echte probleem is waarschijnlijk dat oma Windows spelletjes gaat kopen, of iets dergelijks. Dan nog zou je kunnen proberen dat met wine aan de praat te krijgen.



sudo op je terminal doet alles wat je wilt onder Ubuntu. Ik heb nog nooit voor dagelijks gebruik su rechten nodig gehad, eigenlijk.
mijn oma zal waarschijnlijk geen spelletje kopen. (iig geen echte games. het kan zijn dat ze misschien een pataince spel koopt ofzo, maar dat moet niet zo moeilijk zijn om onder wine te draaien)
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 11:15
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Goedkope PC. Géén Vista.

Zet lagere resolutie zodat icoontjes groot worden.
Stel muissnelheid zo in dat je voor dubbelklik ongeveer 5 sec tussenpauze mag hebben.
Fix alles wat ze wil usen op de desktop.

Remove internet explorder en use iets van chrome/firefox/opera.
Dat zijn wel de basics aspecten die je voor haar kan fixen om het niet al te lastig te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 11:50
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
lage resolutie voor iconen ga ik dus niet doen. kan ik ze niet gewoon net als in linux vergroten?
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 12:08
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Goedkope PC. Géén Vista.
Want?

Citaat:
Remove internet explorder en use iets van chrome/firefox/opera.
Want?

http://tweakers.net/nieuws/66041/mic...-browsers.html

Citaat:
lage resolutie voor iconen ga ik dus niet doen. kan ik ze niet gewoon net als in linux vergroten?
In Windows Vista/7 is dat heel makkelijk, maar in bij XP kan het ook:

http://www.microsoft.com/enable/trai...argeicons.aspx

Dit is inmiddels meer iets voor Software trouwens, dus ik schop 'm even daar naartoe.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 17:53
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
beste mensen. ik heb van het weekend de pc bij mijn oma neergezet. (met ubuntu netbook edition erop voor de geinterreseerden) en ik moet zeggen dat ze er tot nu toe zeer goed mee overweg kan. alles werkt netjes. oma snapt hoe het werkt. dus dit is gegaan
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
Games Game-verslaving
Angelos
28 16-04-2007 16:56
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.